Ez az 1,8T nekem akkor sem kéne, ha tényleg ennyi kilóméter volna benne... Hiányzik róla a fényszóró mosó, nincsenek rajta a gyárilag hozzá járó Triton alufelnik, niányoznak a szőnyegei és kínai piaci (vagy teszkós) üléshozat van benne. Ezek arra engednek következtetni, hogy az autót lókoszton (low cost) tatották, vagyis majdnem kizárt, hogy minden szükséges karbantartást elvégeztek rajta. 1,8T-t pedig vagy olyan vesz, akinek erős kocsi kell és futja rá (az rendesen karbantartja és nem hagyja ilyen igénytelen állapotban), vagy az, aki ígyúgy megveszi és sokat megy gyorsan, de nem igazán foglalkozik az autóval (menjen oszt' jóvan...). Erről a kocsiról ordít, hogy a tulaj az utóbbi kategriába tartozik, így nekem nem kéne...
Én tavaly vettem használt O I-et és akkor alaposan körüljártam a témát.
Ha jól értem, te is O I-et keresel.
2-2.5 milla között ahogy látom, lehet válogatni szervízkönyves, max. 50em-t futott példányok közül. (Csak benzines érdekel, kb. 15eKm/év futásterv miatt)
Én is ebben az ársávban nézelődtem és találtam egy megfelelő példányt 2,4 M-ért.
1. Kérdésem az lenne, hogy 2003-2004-ben gyárilag milyen gumival szerelték ezeket a kocsikat? (Ha nem a gyári gumit látom rajta, az gyanús, pörgetett órát sugall nekem. Egy OFF Zafira lekopott Barum garnitúra miatt hullott ki nálam)
Ez - ahogy a többiek is írták - nem ilyen egyértelmű. A gumikat össze-vissza csereberélhették korábban, de a 175/80 R 14-es és a 195/65 R15-ös méretekben a Barum Bravuris és a Matador jó eséllyel gyárilag szerelt gumi, a 205-ös méretben inkább Continental a valószínű.
Csereberére utal, ha a vadiúj pótkerék és az autón lévő gumik eltérő mintázatúak/márkájúak.
2. Mit érdemes alaposan megnézni a kiszemelt kocsikon?
A guminál sokkal fontosabb a beltér 50-60 e km alatt normális használat mellett nem kophat meg jelentősen a pedálsor, a válókar, a kormánykerék és ha van, a könyöktámasz, nem lehet kiűlt a vezetőülés. Ha ezeken szemmel látható kopás, fényesedés van, valószínűleg többet futott az autó. Vagy idegbeteg a sorfőr :o)
Ezen kívül, mielőtt lefoglalózol egy autót érdemes elvinni valahová egy alapos átvizsgálásra. Nem feltétlenül márkaszervizbe, de lehetőleg olyan helyre, ahol gyakran látnak Octit. Én annó a XVIII. ker.-ben vittem egy olyan szervizbe, ahol vizsgáztatnak is, a próbavizsga (ugyanazt megnézték, amit műszakin szoktak) + a hibatár kiolvasása 3500 Ft volt. Ennyit megért. Unokatesóm egy Autóklubos műszaki állomásra vitte a kiszemelt autót.
Ha a tulajnak (akár kereskedőnek) nincs titkolni valója, bele fog menni az átvizsgálásba, legfeljebb - ha nem kell a gép - kifizeted a benzinköltséget.
3. És, hogy lehet-e (érdemes-e) utólag tempomatot teteni bele? Motorilag valszeg 1.4 16V marad, nem láttam ennyiért sok 1.6-ost.
Én is lebeszélnélek az 1,4-esről, mert ne feledd, az alap Octi üresen is több mint 1100 kiló, jobb felszereltséggel 100-150 kilóval is több lehet. Ehhez jön még a család + csomagok súlya, így másfél tonnát kell mozgatnia a motornak.
Az 1,6-os motor kellemes jószág viszonylag olcsón karbantartható, strapabíró és - ami nagy előye az 1,4-eshez képest - alacsony fordulaton is nyomatékos, nem kell állandóan pörgetni. A fogyasztása pedig óvatos használat mellett nem vészes.
Még valami.
Nekem annó az volt szempont, hogy 90 ezer Km alatti autót vegyek, olyat amin én végeztetem majd el a vezérléses nagyszervizt, persze minnél később, annál jobb...
Ha még egy dolgot javasolhatok, azt mondanám, érdemes a limitált szérás modellekre vadászni, ezek nem jelentősen drágábbak, de olyan hasznos extrák vannak bennük, melyek jobbá. kényelmesebbé, biztonságosabbakká teszik az autót. Ilyenek a Fresh (2002), Family (2003) ESP-vel + 4 légzsákkal(!), Díva (2004) stb. Ezeket a felszereltségi szinteket többnyire nem szerepeltetik a hirdetésekben, de vannak árulkodó jelek: lámpamosó+hátsó ablaktörlő, esőérzékelős ablaktörlő, bőrkormány, az általánostól eltérő belső kárpit, 8 hangszórós CD rádió stb. Mjinnél több van ezekből egy autóban, annál valószínűbb, hogy limitált szériás modellről van szó.
Szia! Szerintem ez a gumi dolog azért nem ilyen egyszerű. Egyrészt szerintem legalább 4-5 különböző gumival is jött ki Octi , másrészt meg azért 50000-en belül is elképzelhető ,hogy cserélni kellett valamiért. Mondjuk amit írtál példának az elég egyértelmű , hogy nem gyári gumi volt. Tempomatot szvsz utólag még talán jobb is beszereltetni mint gyárilag.
"a nem a gyári gumit látom rajta, az gyanús, pörgetett órát sugall nekem"
Volt nekem egy zsír új Fabiám, Barum gumikkal, amiket 45ekm-nél már ki akartam dobni, annyira rosszak voltak. Szerintem túl nagy hangsúlyt fektetsz erre a gumikérdésre, van aki kihozza a szalonból és már cseréli is, felnivel együtt...
Octavia1-nél az 1.4-be - BCA motorkód - lehet, az 1.6-osok közül az AVU és BFQ motorosokba. A többibe is lehet, csak k. drága :)
"Motorilag valszeg 1.4 16V marad, nem láttam ennyiért sok 1.6-ost. "
Én mindenképpen 1.6-ost vagy nagyobbat vennék, még akkor is ha kicsit több kilométer van benne. Az 1.4 16V, az 1.6-osok nyolc szelepesek. Nem mindegy hogy egy vagy két vezérműszíjat kell cserélni, 8 vagy 16 szelepszár szimmeringet, stb. Meg az 1.6 legalább megy is az 1.4-hez képest.
"2-2.5 milla között ahogy látom, lehet válogatni szervízkönyves, max. 50em-t futott példányok közül."
Ha ezt az 50ekm-t hagyod a fenébe, sokkal nagyobb a választék. A szervizkönyv meg jóformán semmit nem jelent...
Nekem is volt az autóhoz, a márkaszervíz mégis elbaszarintotta a vezérlést a 90ekm-es szervizen :( És nem elég hogy elfuckták, ráadásul sok csavarrögzítővel erősítették meg a "művüket"...
Egy ideje már olvasgatlak titeket, és egyre biztosabb, hogy sajna nem új, de 3-4 éves Octavia lesz a következő autóm. 2-2.5 milla között ahogy látom, lehet válogatni szervízkönyves, max. 50em-t futott példányok közül. (Csak benzines érdekel, kb. 15eKm/év futásterv miatt)
1. Kérdésem az lenne, hogy 2003-2004-ben gyárilag milyen gumival szerelték ezeket a kocsikat? (Ha nem a gyári gumit látom rajta, az gyanús, pörgetett órát sugall nekem. Egy OFF Zafira lekopott Barum garnitúra miatt hullott ki nálam)
2. Mit érdemes alaposan megnézni a kiszemelt kocsikon?
3. És, hogy lehet-e (érdemes-e) utólag tempomatot teteni bele?
Motorilag valszeg 1.4 16V marad, nem láttam ennyiért sok 1.6-ost.
Lehet ,hogy hülye kérdés ,de esetleg tudja közületek valaki ,hogy mit jelent az Octi felszereltség listáján a "Belső illuminációs fény minden ajtóban"?
A Stream is tudja ugyanezt. A bal alsó gombbal lehet előhívni OctiAmbi által felsorolt infókat, illetve a két felső (jobb és bal) gombbal lehet mozogni az aktuálisan lehívott menü szintek között.
Köszi!Akkor remélhetőleg a Stream is tudja.Én is egy Octi II átvétele előtt álok így engem is foglalkoztat a dolog. Nekem elvileg hamarabb meg lesz az autó mint neked(mert raktári darab)akkor majd beszámolok róla , hogy mit tud a Stream.Kb.8-10 nap múlva.
Mikor vettem az autót, (használtan) szomorkodtam, hogy ez van benne. Intézkedtem, hogy lecseréljem egy cd-re, akár taxisokkal botolva, de akkor nem sikerült hirtelenjében.. De azóta csak a jó oldalát látom! Az alatta lévő rakodópolcot nem adnám már oda semmi pénzért, és így, a tömörített formátum lejátszása sem okoz gondot, igaz nem a legelegánsabb megoldás, - és még a Kadlott Károly kazettákat is tudom hallgatni :-DDDD
Időközben kipróbáltam a Passat rádióját. Az előlap design-ja más, csak a kezelőelemek főbb elrendezése hasonló, legfeljebb az alsó gombok más sorrendben vannak és léptetésre tekerőgombot használ nyomógombok helyett. De mivel a Stream-et csak fényképről ismerem, ezért a funkciókat illetően nem akarok hülyeségeket leírni...
Ez, ha talál id3tag-et, akkor alapból a képernyő közepén, a nagybetűs sorban a szám címét jeleníti meg, amit aztán körbe lehet léptetni az előadóra, az albumra, a fájlnévre, a mappa nevére majd vissza a címre. (Értelemszerűen ezek közül mindig csak az egyiket mutatja.)
Igen valóban így van a felszereltség listában. DE.Ha belépsz a konfigurátorba kiválasztasz valamilyen autót(persze Octit) és ráklikkelsz a szeriafelszereltség-re akkor ott Melody CD-s rádió szerepel már a Classicba is.
Érdekes, a kinyomtatott árlista is, amit az eladó elém rakott (febr.5-i dátumozású), meg a Skoda.hu-n most is látható felszereltség lista is azt mutatja, hogy a Classic-tól az Elegance-ig alap a kazettás Melody. Stream felárért. Egyedül az L&K-hoz írja alapból az Audience-t.
Reggelente én viszem a kölköket óvodába, iskolába, így én lennék a legboldogabb, ha a kocsi belsőt 2 évente csak 3x-4x kéne takarítani... Egy pár esős nap után a hátsó szőnyeg brutál...
Egyébként az új Octiban ott a line-in bemenet lehetősége, így akér ipod is felcsatlakoztatható. Egyébként nem az volt a 2007-es modellfrissítés egyik újdonsága, hogy már a CD-s rádió is alap?