Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Papka11 Creative Commons License 2007.08.04 0 0 2399
Nekem 1.4 -esem volt. Jó, nem egy rakéta, de nem volt gondom az erejével. Tartósan vitte a 170 utazót a nyaralások alkalmával sok-sok 100 km -en keresztül egyhuzamban. Bár ilyenkor fogyasztott is vagy 12 lityi körül. Egyébként olyan 7 volt az átlag. Városi tempónál észrevette, ha bekapcsoltam a klímát. Kicsit megtorpant. Kényelmes ülései és rugózása van. Soha nem volt maghibásodása a 80 eKm alatt. Nem régen adtam el. Fiatalítás miatt.
tatrabi Creative Commons License 2007.08.04 0 0 2398
üdv..

valaki nem tudja véletlenül hol tudok O1 uj zárbetéteket szerezni ???
és kb mennyibe kerül??
köszi üdv
robi
pacs_425 Creative Commons License 2007.08.01 0 0 2397
Helyesebben: 153 db. 1.6-os.

--
pacs_425
Előzmény: pacs_425 (2396)
pacs_425 Creative Commons License 2007.08.01 0 0 2396
"az 1.4 16V-n agyalok, hogy tényleg annyira erőtlen az?"

Nem vészes, de jobb az 1.6.
Ahogy OctiAmbi is írta, városban tökmindegy.


"Csak mert 1.4-ből nagyobb a választék."

A hasznaltauto.hu- jelenleg 153 db. Octavia van fent 2.5MFt max. árral.
Azt nem néztem mennyi az 50ekm alatti, de ezekből csak megfelel _egy_ ;)
Szvsz nem kell félni a nagyobb futásteljesítménytől.
Az enyémben 120 volt amikor vettem (hihető), és az együtt eltöltött 18 hónap alatt eddig összesen két napig voltam kénytelen nélkülözni az autót.
Az egyik betervezett nagyszerviz volt, a másik mostanában a műszaki vizsga.
A vizsgára felkészítés annyiból állt hogy lepucoltam szépen az autót :)


---
pacs_425
Előzmény: Kelemenn (2394)
OctiAmbi Creative Commons License 2007.08.01 0 0 2395
Az 1.4-es F Astra combiról (nekem is volt ilyen, 82lovas) ne felejtsd el, hogy az 200-300 kilóval könnyebb az Octi-nál.
Az 1.4 vs. 1.6 dilemmádban azt kell átgondolnod, hogy nagyobb részt hol fogod használni. Csak városban, max. szomszéd város vagy rendszeresen hosszabb utakra is, pl. 2-3 havonta anyóslátogatás az ország túlsó végében stb.

Még régebben egyszer kipróbáltam egy 1.4-es OI-t. Városban meglepően rugalmas volt (igaz egyedül ültem benne), oda bőven elég ez a motor, már csak a jobb fogyasztás miatt is. Hosszabb utakon felcuccolva viszont idegtépő tud lenni a nyomatékhiány.
Előzmény: Kelemenn (2394)
Kelemenn Creative Commons License 2007.08.01 0 0 2394

sejtettem, hgoy ez az 1.8T nem az ideális, de valami hasonló azért jó lenne! :-)

 

Komolyra fordítva, napok óta (amióta írtátok) az 1.4 16V-n agyalok, hogy tényleg annyira erőtlen az?

Apám OFF "F" Astra kombija sem volt egy erőbajnok az 1.4 60lovas 8V mocival, de azért lehetett vele közlekedni, persze előzni csak módjával.

Csak mert 1.4-ből nagyobb a választék.

Előzmény: bano1 (2392)
pacs_425 Creative Commons License 2007.07.31 0 0 2393
Igen, és ráadásul képről úgy tűnik hogy az eleje össze volt verve.


--
pacs_425
Előzmény: bano1 (2392)
bano1 Creative Commons License 2007.07.31 0 0 2392
Ez az 1,8T nekem akkor sem kéne, ha tényleg ennyi kilóméter volna benne... Hiányzik róla a fényszóró mosó, nincsenek rajta a gyárilag hozzá járó Triton alufelnik, niányoznak a szőnyegei és kínai piaci (vagy teszkós) üléshozat van benne. Ezek arra engednek következtetni, hogy az autót lókoszton (low cost) tatották, vagyis majdnem kizárt, hogy minden szükséges karbantartást elvégeztek rajta. 1,8T-t pedig vagy olyan vesz, akinek erős kocsi kell és futja rá (az rendesen karbantartja és nem hagyja ilyen igénytelen állapotban), vagy az, aki ígyúgy megveszi és sokat megy gyorsan, de nem igazán foglalkozik az autóval (menjen oszt' jóvan...). Erről a kocsiról ordít, hogy a tulaj az utóbbi kategriába tartozik, így nekem nem kéne...
Előzmény: Kelemenn (2391)
Kelemenn Creative Commons License 2007.07.31 0 0 2391
Köszönöm a tanácsokat mindenkinek.

Valszeg marad az OI 1.6, bár ez az 1.8T lehet, hogy mégjobb lenne. :-)
Bár, ehhez tán már járhatott alufelni is nem?

Ez az
OII azért bosszantóan jó áron van.

Sajna még el kell adni a motoromat, akkor lesz kocsi, ha elment.
bano1 Creative Commons License 2007.07.31 0 0 2390

Én tavaly vettem használt O I-et és akkor alaposan körüljártam a témát.

 

Ha jól értem, te is O I-et keresel.

 

2-2.5 milla között ahogy látom, lehet válogatni szervízkönyves, max. 50em-t futott példányok közül. (Csak benzines érdekel, kb. 15eKm/év futásterv miatt)

 

Én is ebben az ársávban nézelődtem és találtam egy megfelelő példányt 2,4 M-ért.

1. Kérdésem az lenne, hogy 2003-2004-ben gyárilag milyen gumival szerelték ezeket a kocsikat? (Ha nem a gyári gumit látom rajta, az gyanús, pörgetett órát sugall nekem. Egy OFF Zafira lekopott Barum garnitúra miatt hullott ki nálam)

Ez - ahogy a többiek is írták - nem ilyen egyértelmű. A gumikat össze-vissza csereberélhették korábban, de a 175/80 R 14-es és a 195/65 R15-ös méretekben a Barum Bravuris és a Matador jó eséllyel gyárilag szerelt gumi, a 205-ös méretben inkább Continental a valószínű.

 

Csereberére utal, ha a vadiúj pótkerék és az autón lévő gumik eltérő mintázatúak/márkájúak.

 

2. Mit érdemes alaposan megnézni a kiszemelt kocsikon?

A guminál sokkal fontosabb a beltér 50-60 e km alatt normális használat mellett nem kophat meg jelentősen a pedálsor, a válókar, a kormánykerék és ha van, a könyöktámasz, nem lehet kiűlt a vezetőülés. Ha ezeken szemmel látható kopás, fényesedés van, valószínűleg többet futott az autó. Vagy idegbeteg a sorfőr :o)


Ezen kívül, mielőtt lefoglalózol egy autót érdemes elvinni valahová egy alapos átvizsgálásra. Nem feltétlenül márkaszervizbe, de lehetőleg olyan helyre, ahol gyakran látnak Octit. Én annó a XVIII. ker.-ben vittem egy olyan szervizbe, ahol vizsgáztatnak is, a próbavizsga (ugyanazt megnézték, amit műszakin szoktak) + a hibatár kiolvasása 3500 Ft volt. Ennyit megért. Unokatesóm egy Autóklubos műszaki állomásra vitte a kiszemelt autót.

 

Ha a tulajnak (akár kereskedőnek) nincs titkolni valója, bele fog menni az átvizsgálásba, legfeljebb - ha nem kell a gép - kifizeted a benzinköltséget.


3. És, hogy lehet-e (érdemes-e) utólag tempomatot teteni bele?
Motorilag valszeg 1.4 16V marad, nem láttam ennyiért sok 1.6-ost.

Én is lebeszélnélek az 1,4-esről, mert ne feledd, az alap Octi üresen is több mint 1100 kiló, jobb felszereltséggel 100-150 kilóval is több lehet. Ehhez jön még a család + csomagok súlya, így másfél tonnát kell mozgatnia a motornak.

 

Az 1,6-os motor kellemes jószág viszonylag olcsón karbantartható, strapabíró és - ami nagy előye az 1,4-eshez képest - alacsony fordulaton is nyomatékos, nem kell állandóan pörgetni. A fogyasztása pedig óvatos használat mellett nem vészes.

 

Még valami.

Nekem annó az volt szempont, hogy 90 ezer Km alatti autót vegyek, olyat amin én végeztetem majd el a vezérléses nagyszervizt, persze minnél később, annál jobb...

 

Ha még egy dolgot javasolhatok, azt mondanám, érdemes a limitált szérás modellekre vadászni, ezek nem jelentősen drágábbak, de olyan hasznos extrák vannak bennük, melyek jobbá. kényelmesebbé, biztonságosabbakká teszik az autót. Ilyenek a Fresh (2002), Family (2003) ESP-vel + 4 légzsákkal(!), Díva (2004) stb. Ezeket a felszereltségi szinteket többnyire nem szerepeltetik a hirdetésekben, de vannak árulkodó jelek: lámpamosó+hátsó ablaktörlő, esőérzékelős ablaktörlő, bőrkormány, az általánostól eltérő belső kárpit, 8 hangszórós CD rádió stb. Mjinnél több van ezekből egy autóban, annál valószínűbb, hogy limitált szériás modellről van szó.

Előzmény: Kelemenn (2384)
Rupiax Creative Commons License 2007.07.30 0 0 2389
Pedig más nem világít, csak az elektromos ablak gombjai, de azok mind a négy ajtóban.
Előzmény: elek72 (2385)
drMinit Creative Commons License 2007.07.30 0 0 2388

És még a csomagtartóba se kellett beleállnom! :-)))

Hajjjaj. Aki ülve nyalogatja a holdat, annak könnyű :-))))))

 

De akkor hasznos volt a sugalatt  ;-)

Előzmény: ckerti (2383)
elek72 Creative Commons License 2007.07.30 0 0 2387
Szia!
Szerintem ez a gumi dolog azért nem ilyen egyszerű.
Egyrészt szerintem legalább 4-5 különböző gumival is jött ki Octi , másrészt meg azért
50000-en belül is elképzelhető ,hogy cserélni kellett valamiért.
Mondjuk amit írtál példának az elég egyértelmű , hogy nem gyári gumi volt.
Tempomatot szvsz utólag még talán jobb is beszereltetni mint gyárilag.
Előzmény: Kelemenn (2384)
pacs_425 Creative Commons License 2007.07.30 0 0 2386
"a nem a gyári gumit látom rajta, az gyanús, pörgetett órát sugall nekem"

Volt nekem egy zsír új Fabiám, Barum gumikkal, amiket 45ekm-nél már ki akartam dobni, annyira rosszak voltak.
Szerintem túl nagy hangsúlyt fektetsz erre a gumikérdésre, van aki kihozza a szalonból és már cseréli is, felnivel együtt...


"lehet-e (érdemes-e) utólag tempomatot teteni bele?"

Octavia1-nél az 1.4-be - BCA motorkód - lehet, az 1.6-osok közül az AVU és BFQ motorosokba.
A többibe is lehet, csak k. drága :)


"Motorilag valszeg 1.4 16V marad, nem láttam ennyiért sok 1.6-ost. "

Én mindenképpen 1.6-ost vagy nagyobbat vennék, még akkor is ha kicsit több kilométer van benne.
Az 1.4 16V, az 1.6-osok nyolc szelepesek.
Nem mindegy hogy egy vagy két vezérműszíjat kell cserélni, 8 vagy 16 szelepszár szimmeringet, stb.
Meg az 1.6 legalább megy is az 1.4-hez képest.


"2-2.5 milla között ahogy látom, lehet válogatni szervízkönyves, max. 50em-t futott példányok közül."

Ha ezt az 50ekm-t hagyod a fenébe, sokkal nagyobb a választék.
A szervizkönyv meg jóformán semmit nem jelent...

Nekem is volt az autóhoz, a márkaszervíz mégis elbaszarintotta a vezérlést a 90ekm-es szervizen :(
És nem elég hogy elfuckták, ráadásul sok csavarrögzítővel erősítették meg a "művüket"...


--
pacs_425
Előzmény: Kelemenn (2384)
elek72 Creative Commons License 2007.07.30 0 0 2385
Értem köszi!Csak akkor nem világos , hogy ezt miért írja úgy , hogy minden ajtóban?
Még a Classic-nál is.
Előzmény: Rupiax (2382)
Kelemenn Creative Commons License 2007.07.30 0 0 2384
Sziasztok!

Egy ideje már olvasgatlak titeket, és egyre biztosabb, hogy sajna nem új, de 3-4 éves Octavia lesz a következő autóm.
2-2.5 milla között ahogy látom, lehet válogatni szervízkönyves, max. 50em-t futott példányok közül. (Csak benzines érdekel, kb. 15eKm/év futásterv miatt)

1. Kérdésem az lenne, hogy 2003-2004-ben gyárilag milyen gumival szerelték ezeket a kocsikat? (Ha nem a gyári gumit látom rajta, az gyanús, pörgetett órát sugall nekem. Egy OFF Zafira lekopott Barum garnitúra miatt hullott ki nálam)

2. Mit érdemes alaposan megnézni a kiszemelt kocsikon?

3. És, hogy lehet-e (érdemes-e) utólag tempomatot teteni bele?

Motorilag valszeg 1.4 16V marad, nem láttam ennyiért sok 1.6-ost.

Előre is köszi: Kelemenn
ckerti Creative Commons License 2007.07.30 0 0 2383

Köszi az infót, utánanézek a hangos könyveknek.

 

Más:

2 év 3 hónap után kivettem a kocsi saját halottjának számító, mostanra mumifikálódott legyet (mégsem darázs) a harmadik féklámpából.

Tényleg elég volt megrántani, majd visszaütögetni a hátsó szélvédő belső, fekete műanyag burkolatát.

És még a csomagtartóba se kellett beleállnom! :-)))

Előzmény: OctiAmbi (2361)
Rupiax Creative Commons License 2007.07.30 0 0 2382
Semmi különös, az ajtóban lévő gombok (ablakemelő, biztonsági zár, stb) megvilágítása.
elek72 Creative Commons License 2007.07.30 0 0 2381
Lehet ,hogy hülye kérdés ,de esetleg tudja közületek valaki ,hogy mit jelent az Octi
felszereltség listáján a "Belső illuminációs fény minden ajtóban"?
elek72 Creative Commons License 2007.07.29 0 0 2380
Köszi!Nem mondom , hogy létkérdés de azért örülök neki.
Előzmény: Rupiax (2379)
Rupiax Creative Commons License 2007.07.29 0 0 2379
A Stream is tudja ugyanezt. A bal alsó gombbal lehet előhívni OctiAmbi által felsorolt infókat, illetve a két felső (jobb és bal) gombbal lehet mozogni az aktuálisan lehívott menü szintek között.
Előzmény: elek72 (2378)
elek72 Creative Commons License 2007.07.29 0 0 2378
Köszi!Akkor remélhetőleg a Stream is tudja.Én is egy Octi II átvétele előtt álok így engem is foglalkoztat a dolog.
Nekem elvileg hamarabb meg lesz az autó mint neked(mert raktári darab)akkor majd beszámolok róla , hogy mit tud a Stream.Kb.8-10 nap múlva.
Előzmény: OctiAmbi (2374)
hebbister1 Creative Commons License 2007.07.29 0 0 2377
Köszönöm. Ezek alapján remélem megtalálom amit keresek!
Előzmény: OctiAmbi (2370)
drMinit Creative Commons License 2007.07.29 0 0 2376
Nekem a járgányban Melody magnó van.

Mikor vettem az autót, (használtan) szomorkodtam, hogy ez van benne.
Intézkedtem, hogy lecseréljem egy cd-re, akár taxisokkal botolva, de akkor nem sikerült hirtelenjében..
De azóta csak a jó oldalát látom!
Az alatta lévő rakodópolcot nem adnám már oda semmi pénzért, és így, a tömörített formátum lejátszása sem okoz gondot, igaz nem a legelegánsabb megoldás, - és még a Kadlott Károly kazettákat is tudom hallgatni :-DDDD
Előzmény: joemaster (2375)
joemaster Creative Commons License 2007.07.29 0 0 2375
Igen, mert a Melody nevű magnó onnantól hirtelen CD lejátszóvá változott... Én is néztem nagyokat, mikor megláttam egy új autóban.
Előzmény: OctiAmbi (2369)
OctiAmbi Creative Commons License 2007.07.29 0 0 2374
Időközben kipróbáltam a Passat rádióját. Az előlap design-ja más, csak a kezelőelemek főbb elrendezése hasonló, legfeljebb az alsó gombok más sorrendben vannak és léptetésre tekerőgombot használ nyomógombok helyett. De mivel a Stream-et csak fényképről ismerem, ezért a funkciókat illetően nem akarok hülyeségeket leírni...

Ez, ha talál id3tag-et, akkor alapból a képernyő közepén, a nagybetűs sorban a szám címét jeleníti meg, amit aztán körbe lehet léptetni az előadóra, az albumra, a fájlnévre, a mappa nevére majd vissza a címre. (Értelemszerűen ezek közül mindig csak az egyiket mutatja.)
Előzmény: elek72 (2372)
OctiAmbi Creative Commons License 2007.07.29 0 0 2373
Bocs, igazad van, ennyire már nem néztem utána....
Előzmény: elek72 (2371)
elek72 Creative Commons License 2007.07.28 0 0 2372
OctiAmbi.
Amúgy tudsz már valamit ID3 tag ügyben?
Egyébként a Passat Cd rádiója nem is hasonlít a Stream-re.
elek72 Creative Commons License 2007.07.28 0 0 2371
Igen valóban így van a felszereltség listában.
DE.Ha belépsz a konfigurátorba kiválasztasz valamilyen autót(persze Octit) és ráklikkelsz a szeriafelszereltség-re akkor ott Melody CD-s rádió szerepel már a Classicba is.
Előzmény: OctiAmbi (2369)
OctiAmbi Creative Commons License 2007.07.28 0 0 2370
Bocs, a Golf csatitja az RCD 300-ra vonatkozik. Car 300 az Opelekben volt.
Előzmény: hebbister (2360)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!