Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Ma reggel fedeztem fel, hogy a Víztorony utcai ex-józsai buszok megállójába helyezték a 43-as megállóját. Ugyan buszt akkor éppen nem láttam, de tényleg ebben a megállóban áll meg a busz? Miért nem szüntetik meg inkább? Miért kellett áthelyezni oda? Ha ott lenne a végállomása, akkor talán megérteném, de így...
Éppen a napokban volt 25 éves a troliközlekedés illett volna ebből az alkalomból tisztességesen átadni újabb vonalat vagy vonalhosszabbítást (Tócoskertbe akár) mint ahogy azt Szegeden is teszik. Igen, lehet példálózni több magyar várossal, hogy ott igenis látszódnak a papíron megfogalmazott igéretek.
A 2-es villamos építése is csak álomkategória jelenleg, holott 2010 júliusát írjuk. Már régen folynia kellene a kivitelezésnek, de egy kapavágás nem történt. Mikor akarnak építeni bármit is? Télen? Minusz 20 fokban? Na ja közelegnek a választások és jó kampánytéma lesz megint, amivel lehet hülyíteni a laikus embereket, lakosságot. Az igazság megint odaát van, a DKV el van a babérjain a szolgáltatóváltás után, az önkormányzat szintén, a tömegközlekedés pedig soha nem látott mélyrepülését végzi. És ezek után csodálkozik mindenki, hogy egyre elviselhetetlenebb a város, zajos, büdös, nem lehet közlekedni normálisan a dugóktól stb ?????? Tenni is kellene vmit, hogy élhető városban élhessen a lakosság. Sajnos azonban a tenni akarás hiányzik, és nem pedig a pénz.
Lassan azon is el kell gondolkozni, hogy mi lesz a villamosközlekedés jövője, hiszen a Ganz-Hunslet járművek is 13 évesek immáron, Bengáliákat viszont már régen selejtezni kellett volna, de mivel sorozatosan késik a járműflotta beszerzés ezért új járművek nem igen lesznek egy darabig. Sőt! Aligha lehet számolni azzal, hogy belátható időn belül mondjuk 2014-ig megérkeznek az újak, azaz a kohószökevények esetleges végleges kivonásával újabb drasztikus ritkítás veszi kezdetét. A megmaradó 11 darab jármű nem lesz elegendő! De hát mi magyarok szeretünk mindent az utolsó pillanatra hagyni, és amikor tényleg baj van akkor sopánkodunk. Egyetlen gyártó sem képes arra, hogy 18 villamost legyártson és leszállítson mondjuk pl 6 hónap alatt. Vajon Debrecennek miért nem felel meg az ami pl Szegednek? Mert Debrecen különc akar lenni mindenben? Számomra ugyanis nem derült ki a mai napig, miért voltak a villamos beszerzés tenderei érvénytelenek!!!! Vagy az is érdekes, hogy a világon máshol több város vagy egy régió képes összefogni, és egyszerre rendelni ha az igényeik a gyártó számára igen kicsik. Jelen esetben a 18 db megvásárolandó villamos a gyártóknak kardinálisan is jelképes rendelési tétel. De ha Miskolc, Szeged és Debrecen összefogott volna akkor még az árakon is jelentős megtakarítást érhettek volna. Nem hiszem, hogy olyan nagy igénybeli eltérés lenne a három város között a beszerzendő járművek között. Szóval érdekesek ezek a dolgok, csak sajnos a válaszokat csak találgatni lehet.... Jó lenne a politika végre helyet csinálna a szakemberek számára is, akik tenni akarnak valamit, mert továbblépés és fejlődés is nehezen képzelhető el másképpen....
Az alábbiakban közölt gondolatokkal senkit nem kívánok megbántani, megsérteni, csak az általam ismert dolgokról objektíven alkotnék véleményt.
Kezdjük azzal, hogy a véleményem szerint a változásokat igen nehezen tűrjük, legalábbis a nagy többség. Már a szolgáltatóváltás is teremtett fura pillanatokat. Most pedig itt van egy komplett vonalhálózatot érintő változtatás.
A tömegközlekedésben bekövetkezett változtatásért egyértelműen az önkormányzat felelős, aki egyben a tulajdonosa is. Ezért pedig a polgárok,hiszen Ti is elmentetek szavazni anno, megválasztottuk azt akit akartunk. A lényeg nem is itt van, hanem a tulajdon szó jelentésén.
Részemről üdvözlendő, hogy a trolivonalak száma gyarapodik, kihasználva a meglévő drótokat, viszont az elégtelen követési idők újból ellentétes hatást konzerválnak, folyamatosan csökkenő utasszám kísér. Csak emlékeztetőül 1995 óta egyetlen méter troli vezeték nem került megépítésre!!! Akkor most mire kellene büszkének lenni bárkinek is?? Arra, hogy vett a város önjáró trolikat, de nem használja őket arra amire való??? Az önkormányzati választások előtt négy évente mindig megigérik a trolivonalak fejlesztését és a Tócoskertig történő meghosszabbítását, de ahogy előbb is tényként írtam, 15 éve erről szó sincsen. A DKV ZRT. egy kommunista nagyvállalat (jog)utódjaként aposztrofálva ne is akarjunk eredményeket látni valós időben. Bevált gyakorlat folytatásaként ha valami nem megy, nem hoz elég bevételt, akkor azonnal megszorítás, ritkítás, futás km csökkentésben látják a megoldás sajnos. Nem hiszem, hogy ez reális megoldást hozna akár közép akár rövid távon. Tény, hogy a Józsai buszok a Doboziig való elvitele megosztotta a közvéleményt és hideget meleget kapott. Részemről is fura megközelítésben szerepelt. A Debrecen környéki de mégis helyi járatú járművekkel oldják meg. A 28-as busz újboli megjelenése kiváltképp elegendő lenne csak hétvégén, viszont Nagyállomási végállomásáztatással.
Szerintem a legelkeserítőbb, hogy normális városi követésnek nehezen képzelhető el a hétvégi vagy ünnepi időszakban egyes járatok 1 órás követéssel járnak. 31-es 20 percenként!!! Megengedhetetlen ez a lépés, mert pont ellenkező hatással fog járni mint amit eredményezne a ritkítás és "megtakarítás". Megint csak átültetjük az embereket autóba??? Van értelme??
Szolgáltatóváltáskor hangzatos igéretek hangzottak el, miszerint nem emelik a jegy és bérletárakat inflációnál magasabbra, csak éppen az a baj, hogy a jelentős utassszám csökkenésért a "relatíve" magas árak is okolhatók. A lakosság tűrőképessége határán mozog, és nem véletlen az a felháborodás amit a szolgáltató erről az irányból tapasztal. Ugye ugye??
Sem a HV sem a DKV nem kíván azzal előrelépni, hogy a lakossági várakozásoknak és igényeknek megfelelően, bizonyos járatok útvonalát meghosszabítja, módosítja. Urbanizációs hatásokat, és lakossági véleményeket szándékosan erőből leseprő cég mindkettő. Isten hozott a harmadik évezredben!!!!
Fejlesztésnek nem igazán nevezhető mindaz amit látunk. Új buszokon kívül semmi sem úgy működik ahogy az elvárható lenne. Kijelző, légkondi és sorolhatnánk, hogy mi nem működik! Miért is?? 1 év eltelt! Nem volt elegendő ideje a DKV-nak?? Vagy most megint mire hivatkoznak, mivel mossák ki magukat?
Hiába a Derke és egyéb civil szervezet intelmei, egyszerűen politikai rongyrázás folyik, miközben a tömegközlekedés jó része romokban hever. A további jelentős utasszám csökkenés prognosztizálható akár már szeptemberre. És utána??? megint ritkítás??? Nem ezt igérték!!!!!! Szó szerint csalódottnak érzem maqam azzal, hogy becsaptak, és nem mondanak valóságos adatokat....miközben a körülmények nem javulnak....!!!!!
Ha jobban megpróbálunk a tények mögé látni, akkor jól érezhető az elérendő célt, ha Debrecenben vagy környékén laksz, akkor fizesd is meg!!!!!!
Annyira nagy gond lett volna számukra az, hogy ha visszajön a régi vásárlási rendszer megtartsák mellette a mostanit is? Legalább lehetne hasonlítani melyik fogy jobban.
A segítségeteket szeretném kérni! Holnap lesz 1 éve a szolgáltatóváltásnak. Egy átfogó felmérést szeretnék készíteni, hogy hogyan működnek a DKV-ITK által üzemeltetett Cívis buszok pontosan 1 évvel a váltás után, azaz 2010. július 1-jén. Ezért szeretnék kérni mindenkit, akinek kedve és ideje van, hogy ha holnap utaztok bármelyik Cívis buszon, akkor jegyezzétek már fel az adott busznak az űrlapon megjelenő esetleges hibáit. És utána töltsétek már ki minden egyes buszra (amelyikkel utaztatok) az űrlapot. Jó lenne, ha a nap végére az összes közlekedő buszról lenne információnk. Utána persze kiértékelem majd a kapott információkat és megosztom mindenkivel a kapott eredményt. Az űrlapot itt tudjátok elérni:
Úgy tudom, hogy most már neki is van rá típus vizsgája, mintha láttam volna már. Amúgy is hétvége, kevesebb kocsi. Nem hinném, hogy lesz kint ZIU tartalékon is.
Ma ismét kint volt 3 Bengáli 489,491 és a 492-es. Nyírmártonfalva felé nagy zöld neoplan busz közlekedett. LMG-128 napok óta sötét kijelzővel járkál jó lenne megcsinálni mert hátul nem látszik hányason dolgozik. Biztonsági őröket mostanában nem nagyon látni csak a 42-sen néha.
Mivel még az anyatopikba nincs jogosultságom írni, ideírok.
ziu317 odaát írta: Szakadó jégeső, alig lehet látni, eszméletlen nagy szél. Ez jellemzi most Józsát. Az áram most jött vissza. Remélem a troli/villamos vonalon nem lesz fennakadás! Debrecenbe mi a helyzet?
Most volt egy gyors utam itthon és az Egyetem között, Nyíl utcán át. 19, józsaiak járnak rendesen, meg szerintem az összes busz jár rendesen. 2-es trolival találkoztam csak oda egyszer, vissza is egyszer, rendesen jártak. Villamost egy darabot nem láttam, de könnyen megeshet, hogy rosszkor jártam arra. Összességében nem volt ez egy nagy vihar (azért lekopogom... kop-kop), csak 1-2 faággal találkoztam az út során. Volt már ennél nagyobb is. :)