Leslie felső tölcsérhez való perselyes csapágyat keresek kopletten (felső rész, amit a tölcsérre kell, ill. az alsó, amit vagy a driverhez, vagy az adapterhez kell rögzíteni). Akinek van a képen láthatóhoz hasonló, kérem írja meg, hogy mennyiért ,,szabadulna" meg tőle.
Szervusz Zsolt! Én szeretnék Hammondot venni, csak még nem tudom, hogy igazit vagy szállíthatót, írj rám egy emailt, ha ráérsz, és megnézhetném a Nord orgonádat! Nagyon érdekel! :)
Amúgy ma próbáltam T-500-ast, és mivel még valódi Hammondon soha nem játszottam ezelőtt, nagyon tetszett a hangja (igen, tudom, hogy egy B3-as egy dögnagy Leslie-re kötve egész máshogy szól...). Talán az egyetlen, amit még ilyen "tapasztalatlan" füllel is hallottam, és zavart, az volt, hogy a percussion hangja messze volt a B3-tól megkedvelttől, ez kijött. Meg kicsit lehetne hosszabb legalább az alsó manuál lefelé.
Egyikkel sem. Van MindigTV vevőm, ez az mpeg4. Azon egy USB lyuk. Oda rádugtam a vinyóm. Gyakorlatilag felvételkor direktbe kimásolja a kapott biteket, nincs konvertálás. ***.ts kiterjesztésű. Sokkal jobb minőségű a jóöreg dvd-s mpeg2-nél. A VLC player ezt is lejátssza. Most a 2,4GB-ot átkonvertálni=lerontani, aztán feltölteni, nekem sok. Ha valakinek van villámgyorsan feltöltő netje, jöjjön, átmásolom, aztán hajrá. Pedig tényleg jó progresszív hammondos műsor lett. Ehhez külön gratulálok az előadóknak. Andyvel az a lassú szám 100% amerika.
Sziasztok! Hammond T-500-ast kínál eladásra egy ismerősöm. Tudom, hogy erről már sokszor volt szó a topikban, meg találtam a neten is oldalakat, amik leírják, hogy hogyan lehet "megokosítani" ezt a modellt. De szűkös keretből gazdálkodom sajnos. Jó állapotúnak mondott a hangszer (holnap megyek megnézni személyesen), a filcek elvileg cserére szorulnak. Ezt és a modolást (http://www.keyboardpartner.de/hammond/t-modifications.htm) is megcsináltatnám, szerintetek mennyiért vállalná ezt körülbelül egy hozzáértő szerelő? És megéri a 100 ezer forintot a T-500-as? Ha vannak tipikus veszélyes hibák, azt holnap ellenőrizni tudom.
Az Andy Hefleres Qualitons koncertet HD-ban nagyon szívesen megnézném! A YouTube engedi a HD videók feltöltését (hosszúakat is), mi a gond? Lassú internet kapcsolat? Más kifogás nem lehetséges! :)
Most volt a DUNA TV-n a Qualitons-A38. Azt hittem ismétlés, de egy új, 2012-es műsor volt. Fúvósok nélkül, viszont a műsor második felében Andy Heflerrel.
Stílusban egységesebb. Klasszak a beates/rockos számok is, meg a soulos/funkosak is. Az interjúk nekem soknak tűntek. A kép borotvaéles, a hang első osztályú, az orgona hibátlan.
Átmásoltam az adást, így megvan HD-ben. Csak hogy rakjam föl a youtúb-ra?
Egyetértek! Ma talán a tanáromnak azt mondanám, oké hogy egy profi nem nyivákol mit raknak a keze alá (legalábbis nem illik neki), viszont azt a kiteljesedett játékmódot igenis a profi is csak az őt megillető profi instrumentumon lesz képes megvalősítani, mint ahogy Yehudi Menuhin is (most mint megtudtam) egy profi Kónya hegedűn szeretett legjobban játszani és nem ahhoz ragaszkodott hogy "lopótökön répát reszeljen..." (-:
Látatlanban én is lesajnáltam azt a kisbillentyűst. De aztán cimboránál a nyaralóban a kezembe vettem. Lehet hogy a nyaraló miatt? :-)
Az biztos hogy egy profi muzsikusnak még a kapanyél is mexólal a kezében. De ezen hammondos fórumban a szükséges ízes riffek eljátszásához bizony szükség van arra a fergetegesen jó waterfall billentyűzetre. Anélkül egyszerűen nem megy.
Hogy megfordítsam a hasonlatot. Egy szakács nem használ tompa, vacak kést. Azzal csak a kezét vágná meg.
Még emléxem, amikor kb. 8 éve megjött az első, a szép kis M3-asom. És egyből mentek azok a fordulatok aminél csak lestem a VK7 mögül hogy hogy csinálják? Ja, meg egyből úgy szólt ahogy kellett, nem volt titok, misztikum többé.
Ezek után majd akkor én is kipróbálom, bár pont a Korg ilyen mini-mikro-izéihez eddig semmi jó véleményt nem fűztem volna látatlanban.
Eddigi megfigyeléseim és megállapításaim a mai hangszerek billentyűzeteinek "anatómiájával" kapcsolatosan a következők: - nincs egységes, mm pontos, szabványos billentyű méret (még szélességre sem, nemhogy hosszra) több gyártóra együttesen nézve - egyes esetekben a manuál hosszbeli diferenciája a hangszereknél, a billentyűk közötti hézagok 10-ed mm-es eltérése esetén is már cm-ekben mérhető 5 oktávra nézve, változatlan billentyűszélességek mellett is - ma a gyártók 1 g műanyagon is spórolnak (költséghatékonyság), s ez a következőkhöz vezet: - a billentyűk forgáspontjai nincsenek megfelelően mélyen benyúlóan szerelve a kaszni alatt, azaz nincs a billentyűknek belső, takart vagy ha tetszik meddő hosszúságuk, mint régen a játszható felület ugye látható méretének 1-szer, 1/2-szer vagy legalább 1/3-szor ráhagyott ilyen belső hossza - egyes mai modelleknél, a fizikailag is rövidebb fekete félhangok billentyűinek forgáspontjai ugyanoda kerülnek felszerelésre, mint a fehér egész hangoké (nem beszélve a fekete hangok játékfelületének még egységtelenebb méretezéséről, kialakításáról - azaz kényelmes kocka vagy felfelé szűkülő ék alak!) E két tényből ered, hogy a sok keresztes/bés, ún. mély fogású akkord leütéseket igénylő hangnemek esetén, a nagyobb kifejtendő erő és vele járó kényelmetlenség elengedhetetlen (lásd. fizika: emelők törvénye) - az anyagspórolás 3. aspektusaként, a billentyűk belső, mechanikai szerkezetét, kialakítását (merevítés, stb) nézve sem olyan masszívak mint régen - a szoftveresen állítható leütésérzékenységi dinamikagörbék sem megfelelőek sokszor és ehhez társulva a leütések elektronikus jelét lekérdező, majd sebességi (velocity) midi jellé alakító elektronika hangolása, kalibrálása sem jól alkalmazható mindenki kezéhez, játékmódjához
Ezekre mondjuk nagyrészt volt zongora tanárom azt mondaná, hogy profi muzsikusnak minden hangszeren a neki megfelelő módon kell tudni játszani (itt szintikre, digi zongorákra célozva, nem fagottra meg üstdobra :) vagy mást idézve "nincs rossz hangszer, csak rossz zenész", mégis a fentieknek, mint kívánalmaknak megfelelő instrumentumok esetén miért van, hogy sokszor hogy sokkal inspirálóbb játszani akkor!? (ami ha úgy tetszik röpíti a kezet)
Ami meglepetés volt számomra, hogy rövid szoktatás után egész rendesen lehetett rajta játszani.
És ahogy írtam, valószínűleg azért, mert az ál nagybillentyűsök (a legtöbb mai) a normál billentéstechnikát igénylik. Igenám, de a mégis szűkített méretinél fogva elakad a kéz rajtuk.
Ennél viszont kis mérete miatt eleve nem ugrik a kéz a szokásos hangközökre. Tehát szerintem jobb mint az ál nagybillentyűs. Billentése, érzékenysége is egész normális.
Az igaz hogy Joey vastag kezei alatt már gond lenne :-)
Engem a mini billentyű riasztana végképp, hordozhatóság ide-oda. Sajnos sok mai új cucc esetén a billentyűk mérete, minősége (billentésileg) a tervezés sallangjaként van már kezelve. :(
Én kb. 3-5 éve ennek egy jobb alternatíváját szajkóztam, ami hangban kb. ue. Neve: Korg TR 61, ill. TR76, de a kis pehelykönnyű x50 sem veszélyes ilyen szempontból, soundban meg annál nagyobb! :) (sőt a TR-ben van sampler a tehtube banknak akár!)
Negyedórányi mexokás után egész jól lehetett vele zenélni. A lényeg, hogy valódi kisbillentyűs, nem ál nagybillentyűs, mint manapság a legtöbb midimaster.
Azokon úgy kéne játszani mint az igazin, azonban az nem fog menni. Ezen meg eleve meg sem próbáltam úgy játszani. És rövid időn belül egész jól ment.
Kellemes hangja van. Sok orgonája sem rossz. Főleg hogy van elemi szinusz orgonahang, amiből kombinációval összeállítható az egyedi-tipikus regisztráció. A másik pozitívum, jó a kétrotoros lezlieffektje is. A harmadik: 2,6 kilogramm!!! Persze még ismerkedni kéne vele, de próbára, transzkripcióhoz monitor előtt, kis buliba szerintem kellemes társ is lehet belőle. Mindjárt elképzeltem kétmanuálosként egy 5,5kg os mini, de játszható B3 felülettel :-)))))
Nincs, vol.pedál bemenete, de a 4 poti tetszés szerint programozható, úgyhogy csak az egyik potit ki kéne vinni egy szetereó jack aljzattal és kész.
ha ez a szett valamiért nem szólt jól, az inkább a hangtechnikus számlájára írható. a dynacord, és a midas egy cég, ennél jobban összeilőő párosítás nem nagyon van :-)
Valamiért nem gondoltunk arra, hogy zongoraszékre is szükség lesz.
Pedig van a falunkban, meg a közeli zeneiskolában több is.
A szabadalmi hivatalba viszont bejegyeztedhetnéd az álló zongora-orgonaoktatást. :-)
Még valami: a dynacord és midas verona párosítás valahogy nem az igazi. Előttetek fellépőknél szinte harsogott a rendszer. Csak mély és magas hang volt hallható. a közép mintha ott se lett volna. Lehet hogy én vagyok vájtfülü, vagy süket ?