Egy másik topikban hosszabban "értekeztem" a tempomatról annak alkalmából, hogy az én -hasonlóan motorizált- autómba is bekerült.
Bemásolom ide:
1. Nem bonyolult a tempomat beépítése.
A kormányt és a kormányoszlop alsó-felső borítását kell levenni, de ha nőgyógyásznak indult a szerelő a pályafutása elején, akkor a kormány leszerelése nélkül is megoldja a dolgot.
Cak az indexkart cserélik, ill. -bár állítólag a 2007-es modellévtől már nem kell- egy plussz vezetéket húznak be a kormányoszloptól a műszerfal alján a komputerig.
Az árakról majd Donbcsi nyilatkozik, Ő szereli be a topikon lakók tempomatjait kedvező áron, gyorsan, igaz Cegléden.
Maga szerelés nagyjából egy óra, de ebben már a cigiszünet is benne van.
A tempomat szerelhetőségének feltétele, hogy a kormányoszlop aljára szerelt elektronikai elem (nem tudom a nevét) alkalmas legyen tempomat fogadására.
Ez az elem 3 féle lehet. "A" alap verzió, nem tud tempomatot "B" tudja a tempomatot, "C" tudja a tempomatot és a multikormányt is.
Ha Classic autód van és nincs ködlámpád, akkor esélyes, hogy "A" típusú a modul, akkor nem lesz tempomatod olcsón. Ha Ambiente vagy magasabb a felszereltség, akkor van ködlámpád és "B" vagy "C" a modul. Ha van Maxi-DOT és/vagy multi kormány, akkor tuti "C" a modul és lehet bele tempomatot tenni.
Donibcsi-t a www.hildep.hu oldalon is megtalálod, helyileg Cegléden dolgozik.
Árakat majd ő mond, de kedvezőbb, mint a márkaszerviz.
A márkaszerviz zsövegétől kinyílt a bicska a zsebemben, különösen, mert láttam miből áll a beszerelés.
Jó esetben csak a kormányoszlop alsó-felső borításának leszerelése, rosszabb esetben a kormány, a kormányoszlop borítás, a műszerfal bal alsó elemeinek és egy-két kipattintható biztosítéktábla kiszerelése a feladat.
Ha ez megvan, akkor kipattintják a bajuszkapcsolót, be az újat és -esetleg- egy kábel két végét kell bedugni a csatlakozókba és felkötözni a kábelköteghez kötegelővel.
Ha a kormánymodul nem elég fejlett, akkor igaz lehet a 70 eFt-os alkatrész.
Most írok előszőr nektek,de már 2,5 hónapja tualaja vagyok egy 1,6-os OII-nek.
Szeretnék az autóba tempomatot utólag beszereltetni.Voltam a szervízba,ahol a srác azt mondta, hogy nem tudja senki megmondani, még a gyárban sem, hogy a kormányelektronika tudja-e.
Ezért szét kell szedni (ktsg 10 ezer), majd ha nem tudja akkor 70 ezerért belerakják, illetve a tempomat még 30 ezer lenne.
Szerintem ez csak egy nagy átba...
Nem hiszem el, hogy a motorszámból és a gyártási időből nem tudják, hogy tudja -e az elektronika vagy nem.
Az AEE 2002-ig húzta az Octiban, az egyik utolsó a miénk. :o) Legalábbis MO-on. (Elvileg már 2002-ben sem lehetett volna eladni, de a még 2001 végén megrendelt gépeket behozhatta a PH.)
Nekem is AEE van. Én az IV-V-ös Golf 1.6-os motorjaira gondoltam, hogy 16 szelepesek, nem a régebbbi modellekre. Akkor a Boraban volt 8V és 16V-s motor is?
Grata hozzá! A java egyébként még csak ezután jön. Én már 500 km után is éreztem, ahogy napról napra továbberősödik. Azért ne nagyon told neki az első 1.000-1.500 km-en, mert akkor Szux sucks! (Bocs, nem hagyhathattam ki ezt a szójátékot...:-)))
Én, ha hajtottam (VW Bora 1,6, de ugyanaz a motor, mint az Octiban)
Ez biztos? Szerintem a Bora (ebben nem vagyok biztos) és a Golf 1.6-osai 16 szelepesek, a Skodákban pedig 8 szelepesek ezek a motorok. Néha el is ámulok, hogy egyes kereskedők a hasznaltauto.hu-n az OI-ek 1.6-os motorjaira azt írják, hogy 1.6 16V. Nem nagyon vannak képben.
350 km már benne is van a szekérben, messze utra még nem mentünk vele, csak itt a környéken. Gyerekek ez fantasztikus, Ez az elsö komolyabb diesel autóm, azt kell mondjam megérte, ha menni akarsz csak egy kis gáz kell neki, nem kell visszakapcsolgatni tolni 5-6 ezerig hogy mennyen. mire a kereskedésből hazaértem 20 perc, sikerült magamra állítani az ülést kormányt, minden elérhető nem kell az útról levenni a szemed ha akarsz valamit kapcsolgatni.
"Azért furcsa ez az olajfogyi, mert korábban volt már opel, ford, lada, kispolák, de még egyiksem evett olajat."
Nekem a Golf2 a nívón láthatóan nem fogyasztott olajat, pedig majd' 200ekm volt benne óra szerint. Valójában meg ki tudja mennyi...
Az O1 1.6 meg csipeget egy kicsit, úgy 0.4-1 liter között 10000 km-en. Olajtól is függ, pedig a viszkozitás és az API besorolás ua. Én bepróbálkoznék egy 10W-40-es API-SL olajjal, 15 ekm-es csereperiódussal.
(Ez az 1.6 MPI nem egy új mutatvány, csomó alkatrésze megegyezik az O1 AVU/BFQ motorjával. Azokra meg mind az Autodata, minda Haynes ír 20W-50-es olajat _IS_. Szvsz nem kell hipierszuper olajakkal etetni a motort. Feleljen meg a kezelési szerinti VW-minősítésnek, és kész :)
Ha hozzávettem volna az alufelni-t meg a navit vagy téligumit akkor már többe jött volna ki, mint a Gift. Így viszont az Ambiente-re kapott árengedménnyel együtt jóval kevesebb.
Elismerem, hogy az alufelnik jól mutatnak, pláne egy fekete autón. De a magyar utakon (nem az autópályákra gondolok), meg járdaszegélyeken sztem. praktikusabb az acélfelni. Téli gumim van, navira meg egyelőre nincs szükségem.
Megjegyzem, vannak benne Gift feletti extrák is. A rászánt keretösszegbe ezekkel együtt a Gift is benne volt, de így még kedvezőbb. Legalább több maradt jézuskára a családi kasszában:-)
Nekem is ilyen van, az első 30 ezren nem kellett utántölteni, akkor még a gyári Shell volt benne. Tavasszal volt szervízen, akkor én Castrol LLIII-at vettem bele (ez asszem 5w-30-as), most 42 zere van az autóban, nagyon sok pályás használattal, de nem kell tölteni. A 4 l egyébként olajcserekor kevés, 4,5 l a gyári töltet. Én is csak 4l vittem anno, fel is hívtak, hogy ennyi csak a nivó alját éri el, így vettem még egy litert, aminek a felét beleöntöttem. Shell-t akartam venni, de nem találtam akkor sehol. Kúton 7000 felett van literje a longlife-osnak, én a Castrolt 2900-ért vettem.