Én, ha hajtottam (VW Bora 1,6, de ugyanaz a motor, mint az Octiban)
Ez biztos? Szerintem a Bora (ebben nem vagyok biztos) és a Golf 1.6-osai 16 szelepesek, a Skodákban pedig 8 szelepesek ezek a motorok. Néha el is ámulok, hogy egyes kereskedők a hasznaltauto.hu-n az OI-ek 1.6-os motorjaira azt írják, hogy 1.6 16V. Nem nagyon vannak képben.
350 km már benne is van a szekérben, messze utra még nem mentünk vele, csak itt a környéken. Gyerekek ez fantasztikus, Ez az elsö komolyabb diesel autóm, azt kell mondjam megérte, ha menni akarsz csak egy kis gáz kell neki, nem kell visszakapcsolgatni tolni 5-6 ezerig hogy mennyen. mire a kereskedésből hazaértem 20 perc, sikerült magamra állítani az ülést kormányt, minden elérhető nem kell az útról levenni a szemed ha akarsz valamit kapcsolgatni.
"Azért furcsa ez az olajfogyi, mert korábban volt már opel, ford, lada, kispolák, de még egyiksem evett olajat."
Nekem a Golf2 a nívón láthatóan nem fogyasztott olajat, pedig majd' 200ekm volt benne óra szerint. Valójában meg ki tudja mennyi...
Az O1 1.6 meg csipeget egy kicsit, úgy 0.4-1 liter között 10000 km-en. Olajtól is függ, pedig a viszkozitás és az API besorolás ua. Én bepróbálkoznék egy 10W-40-es API-SL olajjal, 15 ekm-es csereperiódussal.
(Ez az 1.6 MPI nem egy új mutatvány, csomó alkatrésze megegyezik az O1 AVU/BFQ motorjával. Azokra meg mind az Autodata, minda Haynes ír 20W-50-es olajat _IS_. Szvsz nem kell hipierszuper olajakkal etetni a motort. Feleljen meg a kezelési szerinti VW-minősítésnek, és kész :)
Ha hozzávettem volna az alufelni-t meg a navit vagy téligumit akkor már többe jött volna ki, mint a Gift. Így viszont az Ambiente-re kapott árengedménnyel együtt jóval kevesebb.
Elismerem, hogy az alufelnik jól mutatnak, pláne egy fekete autón. De a magyar utakon (nem az autópályákra gondolok), meg járdaszegélyeken sztem. praktikusabb az acélfelni. Téli gumim van, navira meg egyelőre nincs szükségem.
Megjegyzem, vannak benne Gift feletti extrák is. A rászánt keretösszegbe ezekkel együtt a Gift is benne volt, de így még kedvezőbb. Legalább több maradt jézuskára a családi kasszában:-)
Nekem is ilyen van, az első 30 ezren nem kellett utántölteni, akkor még a gyári Shell volt benne. Tavasszal volt szervízen, akkor én Castrol LLIII-at vettem bele (ez asszem 5w-30-as), most 42 zere van az autóban, nagyon sok pályás használattal, de nem kell tölteni. A 4 l egyébként olajcserekor kevés, 4,5 l a gyári töltet. Én is csak 4l vittem anno, fel is hívtak, hogy ennyi csak a nivó alját éri el, így vettem még egy litert, aminek a felét beleöntöttem. Shell-t akartam venni, de nem találtam akkor sehol. Kúton 7000 felett van literje a longlife-osnak, én a Castrolt 2900-ért vettem.
Írod, h 1000 km-enként fél liter. Nem 10 ezret akartál írni?
Korábban én is raktam bele longlife-ot, de minek tegyek bele ilyen drága olajat, ha évente úgyis cseréltetem, addig meg hozzá kell önteni.
Azért furcsa ez az olajfogyi, mert korábban volt már opel, ford, lada, kispolák, de még egyiksem evett olajat. Ez az amúgy meg szerintem teljesen jó autó meg eszi.
Nem igazán értek az autókhoz, az olajojhoz meg egyáltalán, de nem lenne megoldás sűrűbb olajat tenni bele, mint az 5 W30. Vagy nincs is ilyen, h sűrűbb, v hígabb olaj?
Az Ambientéből több kedvezményt tudnak adni, így akár jobb ára is lehet mint a Gift-nek. Én is igy jártam anno: a Giftből nem adtak szinte semmit, az Ambiból meg kb. félmillert.
Nekem is ilyen típusú az autóm, de szerencsére nem "iszogatós", legalábbis az olajat nem komálja úgy, mint a benzint.
Nálam is Castrol olaj dolgozik, de a 0W-30-as SLX Longlife II.
Az első 30 ekm-en a Shell volt benne (Helix), de azt egy kicsit csipegette, a tartalékba adott olaj elfogyott az első 8 ekm-en, majd a pótlásnak vett tartalék is elment a következő 15 ekm-en.
Ezt betudtam a bejáratásnak, a 30 ezres szerviz óta (akkor került bele a Castrol) gyakorlatilag nincsen olajfogyás.
Az előző kocsim egy 1,4 MPI Fabia Sedan volt, az ette egy picit az olajat.
Szerintem ha 1000 km-ként kell bele max. fél liter, az még türhető (a gyár azt hiszem többet enged), bár nagyon bosszantó, felette azért kivizsgáltatnám, még ha nem is garis.
1.6-os MPI-s újtípusú Octaviámban 60000 km van és már új korától jelentősen fogyasztja az olajat. Most nemrég voltam olajcserén, 4 liter belement, de már néhány száz után kigyulladt a olaj visszajelzője. Castrol 5W30-at használok, noha tudom, hogy inkább Shell Helix-et javasol a gyár. Garis korában nézték márkaszervizben, nézettem más szervizben is, azt mondják, hogy ennél a motortípusnál megszokott az olajfogyasztás. Nagyon meg vagyok az autóval elégedve, de ez az olajfogyasztás bosszantó. Másoknak esetleg van ezzel kapcsolatban tapasztalata, esetleg tudnátok vmi megoldást tanácsolni? Estleg márfajta olaj?
a fékpedálon van a féklámpa kapcsolo,ha jol tudom annak a hibáját is az izzitás visszalelző mutatja(én egyszer nagyon fölhuztam a fékpedált, elállitodott a kapcsoloja és mindig égett a féklámpa,na akkor villogott az izzitás).