Jul végén lettem boldog tulajdonosa egy OCII 1,6 benzines masinának.
Sajnos szeptember végén egy "ökör" belém jött oldalról.A tutti az egészben, hogy kötelezője sem volt.
Biztosítónál bejelentettem,MABISZ fizet mindent(remélem).Mivel napi munkaeszközöm az autó,ezért szeretném mihamarabb használni, előzetesen a Cascom-ra csináltatom meg.Be is adtam a szervízbe előző héten hétfön.
Ajtócsere, díszlécsere, felnipolirozás, festés a sárvédőíveket, ahátsó ajtót,lököst.
Pénteken mentem átvenni.
Na most jött a megdöbbenésem.
Az autón elvégzett munka egy szóval SZAR.Hivatalos márkaszervíz létére a szín eltért vagy 3-4 árnyalattal az én cappuccino bézs színemtől, a festések közötti átmenet éles vonallal határolt, az első ajtom -ba is belefújva ,de csak egy részen, a hátsó ülésem szórógittes, a gumi kéderek gittesek, a cserélt ajtómon a gittelés eldolgozása hagy némi kivetnivalót, a festés sok helyen híbás, a lökhárító ferdán áll, a felni nem lett polirozva, lakkozva.A héátső ajtót kinyitva a kasznin a festés perjés, olyan mint a csiszolópapír
Mondom a szervízvezetőnek, hogy ez nem munka, ezt nem veszem át, erre még ő volt megsértődve.
Hibalistát készítettem és átvetettem vele is.
Kérdezem én ,mit tehetek ebben az esetben.
Milyen kártérítést lehet kérnem, mihez ragaszkodjam.
Riasztóban egyenlőre nem gondolkodtam. Az autót garázsban tartom éjszaka, munka közben nappal zárt udvarban. A kereskedővel nagyon jó a kapcsolatom, láttam amikor az autót meghozták a telephelyre Festékmérőre ezért nem is gondoltam az átvételnél. Hasznos tanácsot ha adnék részemről csak okoskodás lenne az előzőek figyelembevételével. Remélem hamar megkapod a gépet és te is örömödet leled benne. Addig is türelem! Nehéz kibírni főleg, ha veled szembe jön egy az utcán..
Ezek szerint te most jól jössz nekem. :) Minden kicsit előbb fog történni veled, mint velem ugyanazzal a tipussal. Milyen riasztót raktál bele? Átvételnél méricskéltél festéket? Hasznos tanács?
Szeptember közepén lettem boldog tulajdonosa egy Skoda Octavia II Holiday 1.4 típusú személygépkocsinak. Ez az AUTÓ már a megjelenésekor felkeltette a figyelmemet. A Skoda típusai eddig is tetszettek, hiszen egy Felícia Combi és egy Fabia Combi után ülhettem bele a jelenlegibe. Az eddig megtett 1500 km alatt rossz tapasztalatom nem volt, és úgy gondolom, hogy az eddig megismert Skoda minőségi tapasztalatok alapján elmondhatom, hogy nem is lehet. Az autó nagyon kényelemes, az útfekvése az én vezetési stílusomhoz tökéletesen megfelelő. Picit tartottam a 80 Le motortól ekkora kasztniban, de a t/Le arány(Fábia Combi 1.2 64Le 17,5 kg, Octavia 15,375) kiszámítása után úgy véltem, hogy megfelelő lesz. A későbbiekben majd leírom tapasztalataimat.
Sziasztok! Kábé egy hónap múlva kapom meg az első és valószinüleg utolsó új autómat. Octavia Holiday 1.4-es lesz. Semmi spéci, de az enyém :) Látom drMinit is benézett és a téma még nem nagyon volt ezen a topicon. Speciálisan az Octaviákra milyen riasztó szerelését javasoljátok? Vagy ki mivel van megelégedve? Én egy motortér zárat szereltetnék majd be mechanikai védelemként és egy Magicar riasztót elektronikusnak.
Az egyik Skoda kereskedőtől kaptam egy levelet az OII Elegance kocsim mellé, hogy miszerint nem e gondolkodtam el azon, hogy becserélem a járművemet egy akciós Fábiára, persze Ambriente felszereltségel.
Adnának kedvezményt..... Szerintetek éljek a lehetőséggel??????
Nem is értem. Hamár adatbázisukban szerepelek, akkor miért nem néznek utána a jelenlegi típusomnak, és fölé pozícionált ajánlattal keresnek meg??
Szerintem az egész gyári navi kérdést a térképkínálat felől kell megközelíteni. A CD alapú rendszerekhez (VW-mfd2; Skoda-Nexus) nincs Magyarország térkép. Semmilyen. Nem is lesz. Blaupunkt Travelpilot DX térképek kellenek. Gyakorlatilag egész NYEurópa, Csehország és Lengyelország megvan hozzá, Mo. nincs. Többek szerint az IGO keleteurópai üzletpolitikájának köszönhető. Nem tudom. A DVD alapú navihoz Travelpilot EX térkép kell, mely egy lemezen tartalmazza Európát, Mo-t is, csak éppen igen kezdetleges, gyakorlatilag használhatatlan. Persze a Hungária körútat tudja. Akkor érdemes venni, ha alapvetően nyugatabbra használod Viszont: tudtommal Skoda design-os navi csak CD-s verzióban jelent meg (Nexus)!!! Mit jelent a design? A Skoda designos Skoda logóval és zöld alapszínnel dolgozik, míg a VW (mfd2) VW logóval és kék alapszínnel, továbbá a gombok megvilágítása pirosas, mint a VW műszerfala. Be lehet tenni gond nélkül az Octaviaba/Superbbe csak csúnya lesz. Lehet rendelni sárgafényű előlappal is, de a logó és a kék szín VW marad) A Skoda(CD) verzió 70-140 ezer, a VW (DVD) úgy 90-180 ezer körül szokott lenni használtan. A keretet cserélni kell, párezer Ft. Egyébként csak be kell szerelni, összedugni, antennát elhelyezni és kész. A comp egyből felismeri.
A Nexus nagyon sokat tud, 2 audio be, 1 video be, erősítő kimenet stb. (16:9 tft kijelző, automatikus fényerő kontroll, TV, video, ps2 stb ráköthető) A navi nagyon profi, tudtommal a "kerekekről is veszi az infot", tehát ha nem látja a műholdakat, akkor egy darabig intelligensen megpróbál számolni. mp3-at nem tud. Szóval ha sokat jársz nyugati irányban, akkor nagyon megéri, különben csak akkor, ha a monitort akarod kihasználni (TV tunert DVD játszót rácsatlakoztatni, viszont akkor menetközbeni felszabadító modul kell hozzá). Tudtommal a VW verziónak nincs közvetlen video bemenete, külön adapter kell hozzá. Előlap nem levehető, magyar hang, TV tuner nincs benne. Ha nagyon profi rendszert akarsz összerakni és van rá keret, akkor vegyél jó áron egy Nexust (80-90eFT) és egészítsd ki egy Navngo Limousine-nal. (160eFt) Profi navid lesz, mely tartalmazza KEurópát is. Nem olcsó. A DVD verzió kompromisszum a gyenge térkép és a VW arculat miatt
Hirtelen ennyi jutott eszembe, ha van kérdés: nyugodtan.
Szerintem mechanikai baja van. Főleg, hogy már az eladónál is előfordult. Csodák nincsenek, magától nem fog megjavulni. Ha ki is szeded, máskor majd megint beszorul. Sztem cseréltesd be.
Megjártam az utamat, voltam vagy 4 számítógépes szervízben.
Volt olyan, ahol bele se fogtak, mondván nem ismerik a készüléket.
Volt olyan, aki szerint csak teljesen szétszedve lehet javítani.
Mivel ez egy un. slot-in rendszer (egy vékony résen oldalról kell beadni a lemezt, amit a gép behúz) nincsen rajta ilyen "vészkiadó" gomb, mint a fiókos olvasóknál.
Én hülye pedig pont ilyet kerestem, mondván ebbe nem veri bele a fejét a gyerek ha a fejtámlára van szerelve.
Ráadásul Skoda intrója van...
Beszéltem az eladóval, azt mondja érvényes a Skoda tartozék garanciája a készülékre.
Most azt nyomozom, hogy beadhatom-e garanciális cserére a győri szervizbe, vagy vissza kell küldenem az eladónak.
A győriekkel jó a viszonyom, van is ilyen készülékük raktáron, azt mondják, hogy ha tudom igazolni, hogy nem a kamionról esett le a cucc, akkor szívesen kicserélik nekem.
Gondolom annak a kocsinak a garanciafüzete kell, amelyikhez extraként adták a lejátszót.
Még érdeklődik a raktáros a garanciális ügyekért felelős emberrel, aztán jelentkezik.
A csipeszes eröltetéstől eltanácsoltak, azt mondják ha belül valami fogja a lemezt, akkor csak tönkretenném vele a szerkezetet.
A gombok nyomogatására semmit nem reagál, vagy legalább hallani ahogy erőlködik, hogy ki akarja adni? Előbbi esetben csavarhúzó és szétszedni, utóbbi esetben talán egy műszerész csipesszel eléred a cd szélét, akkor ki tudod segíteni.
De legjobb lenne néhány "keresetlen szó" kiséretében vissza, akitől vetted...
Sikerült rögtön az első CD lemezt "beleragasztani".
A gyári installálós CD-t tettem bele, de nem adja ki.
Van valakinek tapasztalata ezzel?
Mit lehet tenni azon kívül, hogy az Eject gombot nyomogatom a készüléken, a távirányítón, hosszan-röviden, bedugott tápkábellel, kihúzott tápkábellel, bekapcsolva-kikapcsolva?
A győri márkaszervizben még ilyen készüléket sem láttak, nemhogy a hibaelhárítást ismernék.
Helló, mit értesz kezdet óta? Gyárilag tudtommal longlife és nem 505.01 olajat használnak. Én nem játszanék a TDI motor előírt olajával. Nagyon jó 50501-es olajok vannak, válassz abból, ha nem akarod a 30ezeres periódust. Szerintem a nagy VW-s kolléga az a gyári mérnök, aki megállapította a TDI motor olajspecifikációját. Nyilván egy 10W-40-es olajjal kisebb lesz az olajfogyasztás, mint egy 5w-40-essel, csak mi van a mérleg mások oldalán?
Tedd fel a kérdést a Milyen motorolajat használsz? topicon.