Van egy OCII Gift Ambiante)modellem 3 hónapos és szeretném megtudni, hogy meg lehet-e oldani, hogy a központi záz bizonyos sebességnél lezárja az autót.
Úgy hallottam van rá megoldás csak az elektronikában kell állítani.
Octavia II: két eldurrant légzsákot kicseréltem, indító elektronika javítva. Mielőtt gyújtást adnék, van valami teendő? Úgy értem előbb lőjjem ki a hibakódokat, aztán kössem csak rá az indítót? Vagy nyugodtan ráköthetem, nem fog gyújtásra az arcomba robbanni a cucc? Sajnálnám a vadiúj műszerfalat, meg a kormányt...
Gyujtást rákapcsolom ,hőfok szabályozót(climatic) állítom a két végpont között ekkor van 1 "normál" (halk zümmögés)hangja a villany motornak, viszont amikor megáll 3-4 viszonylag hangos kattanást hallok.Nem tudom ez normális ?
Ha ügyvéd ismerősöd, van az már nagyon jó! Várd meg mit reagál a műhelyvezető, de mindenképpen a cég vezetőjének (ügyvezető vagy tulajdonos) is írjál ajánlott postai levélben (úgy tudom, hogy az e-mail egy esetleges eljárásban nem elég bizonyíték). Tartsd őket nyomás alatt! Ne hagyd, hogy arra építsenek, hogy majd belenyugszol és előbb-utóbb békén hagyod őket!
Beszéltem ügyvéd ismerőssel és ő is azt mondta, hogy csak az igazolhatóan felmerült ktsg-eimet tudom megtérítettni velük.
Sajnos az meg nincs, hiszen most kollegámmal mjárok az Ő autójával dolgozni.
Csak estére nincs autóm, hétvégére nincs autóm.
Fizetem a Cascot és a kötelezőt,pedig nem használom az autót-erre kérhetek kártérítést.
Az ügyvés ismerős mondta, hogy ha 2. alkalommal sem elégedek meg a munkával, akkor hozzam el az autó és csináltassam meg máshol és azt terheljem rájuk.
csak ugye ez +300 ezer befektetés lenne és megtérülése pár éven belűl nem várható.
Level e-mailben írtam a szervízvezetőnek és higgadtan közöltem vele, hogy amennyiben nem leszek elégedett a munkával, úgy minden eddig felmerült ktsg-emet polgári peres utón érvényesítem velük szemben.
De ,ha kell akkor a szalonvezetőnek is írok.
Az bal hátsó ajtó cserésre volt felvéve ,de haverom, aki fényező kifejezetten állította, hogy az csak javított volt.Sajnos ezt a hibajegyzőkönyvre nem írtuk fel.
Na most,ha visszamegyek átvenni ,akkor jelzem ezt a hibát, akkor az újabb 1 hét.
Szóval nem tudom mivel lehetne kiengesztelni és kompenzálni az idegeskedést, illetve a kiseső kényelmetlenséget.
Azt mindenképpen nagyon jól tetted, hogy jegyzőkönyvezted a hibákat. Kártérítésként az autó újrafestését, rendes összeszerelését és kitakarítását kérheted (vagy ezek ellenértékét írásos, összehasonlító árajánlat alapján). Valamint az elfuserált javítás idejére az autó nélkülözése miatti (szükséges és bizonyított) többletköltségeket (pl. autóbérlés) vagy akár ügyvédi költséget is (lsd. lejjebb). Követeléseidet az eset tényszerű (indulat és érzelemmentes) leírásával mindenképpen írásban, ajánlott levélben, a jegyzőkönyv másolatával a cég vezetőjének küldd el. Adj neki a válaszra konkrét határidőt és írd le, hogy ha addig nem kapsz érdemi választ, vagy a felajánlott ellentételezés nem kielégítő, további jogi lépéseket teszel: fogyasztóvédelemnél, "ráuszítod" a Porsche Hungária-t (mint márkaimportőrt) vagy polgári peres eljárásban szerzel érvényt követeléseidnek. Ha esetleg lenne az ismerősi körödben jogász, akkor mutasd meg neki a levelet, hogy fogalmazza át jogász nyelvre. Ha közeli ismerős és az ügyvéd még a nevét is adja hozzá (ő írja alá a levelet), akkor szinte nyert ügyed lenne. De ha csak egy szimpla "mezei" ügyvédet bízol meg, annak a költsége is sztem jóval kisebb, mint a fusi munka helyreállítási költsége.
Jul végén lettem boldog tulajdonosa egy OCII 1,6 benzines masinának.
Sajnos szeptember végén egy "ökör" belém jött oldalról.A tutti az egészben, hogy kötelezője sem volt.
Biztosítónál bejelentettem,MABISZ fizet mindent(remélem).Mivel napi munkaeszközöm az autó,ezért szeretném mihamarabb használni, előzetesen a Cascom-ra csináltatom meg.Be is adtam a szervízbe előző héten hétfön.
Ajtócsere, díszlécsere, felnipolirozás, festés a sárvédőíveket, ahátsó ajtót,lököst.
Pénteken mentem átvenni.
Na most jött a megdöbbenésem.
Az autón elvégzett munka egy szóval SZAR.Hivatalos márkaszervíz létére a szín eltért vagy 3-4 árnyalattal az én cappuccino bézs színemtől, a festések közötti átmenet éles vonallal határolt, az első ajtom -ba is belefújva ,de csak egy részen, a hátsó ülésem szórógittes, a gumi kéderek gittesek, a cserélt ajtómon a gittelés eldolgozása hagy némi kivetnivalót, a festés sok helyen híbás, a lökhárító ferdán áll, a felni nem lett polirozva, lakkozva.A héátső ajtót kinyitva a kasznin a festés perjés, olyan mint a csiszolópapír
Mondom a szervízvezetőnek, hogy ez nem munka, ezt nem veszem át, erre még ő volt megsértődve.
Hibalistát készítettem és átvetettem vele is.
Kérdezem én ,mit tehetek ebben az esetben.
Milyen kártérítést lehet kérnem, mihez ragaszkodjam.
Riasztóban egyenlőre nem gondolkodtam. Az autót garázsban tartom éjszaka, munka közben nappal zárt udvarban. A kereskedővel nagyon jó a kapcsolatom, láttam amikor az autót meghozták a telephelyre Festékmérőre ezért nem is gondoltam az átvételnél. Hasznos tanácsot ha adnék részemről csak okoskodás lenne az előzőek figyelembevételével. Remélem hamar megkapod a gépet és te is örömödet leled benne. Addig is türelem! Nehéz kibírni főleg, ha veled szembe jön egy az utcán..
Ezek szerint te most jól jössz nekem. :) Minden kicsit előbb fog történni veled, mint velem ugyanazzal a tipussal. Milyen riasztót raktál bele? Átvételnél méricskéltél festéket? Hasznos tanács?
Szeptember közepén lettem boldog tulajdonosa egy Skoda Octavia II Holiday 1.4 típusú személygépkocsinak. Ez az AUTÓ már a megjelenésekor felkeltette a figyelmemet. A Skoda típusai eddig is tetszettek, hiszen egy Felícia Combi és egy Fabia Combi után ülhettem bele a jelenlegibe. Az eddig megtett 1500 km alatt rossz tapasztalatom nem volt, és úgy gondolom, hogy az eddig megismert Skoda minőségi tapasztalatok alapján elmondhatom, hogy nem is lehet. Az autó nagyon kényelemes, az útfekvése az én vezetési stílusomhoz tökéletesen megfelelő. Picit tartottam a 80 Le motortól ekkora kasztniban, de a t/Le arány(Fábia Combi 1.2 64Le 17,5 kg, Octavia 15,375) kiszámítása után úgy véltem, hogy megfelelő lesz. A későbbiekben majd leírom tapasztalataimat.
Sziasztok! Kábé egy hónap múlva kapom meg az első és valószinüleg utolsó új autómat. Octavia Holiday 1.4-es lesz. Semmi spéci, de az enyém :) Látom drMinit is benézett és a téma még nem nagyon volt ezen a topicon. Speciálisan az Octaviákra milyen riasztó szerelését javasoljátok? Vagy ki mivel van megelégedve? Én egy motortér zárat szereltetnék majd be mechanikai védelemként és egy Magicar riasztót elektronikusnak.
Az egyik Skoda kereskedőtől kaptam egy levelet az OII Elegance kocsim mellé, hogy miszerint nem e gondolkodtam el azon, hogy becserélem a járművemet egy akciós Fábiára, persze Ambriente felszereltségel.
Adnának kedvezményt..... Szerintetek éljek a lehetőséggel??????
Nem is értem. Hamár adatbázisukban szerepelek, akkor miért nem néznek utána a jelenlegi típusomnak, és fölé pozícionált ajánlattal keresnek meg??
Szerintem az egész gyári navi kérdést a térképkínálat felől kell megközelíteni. A CD alapú rendszerekhez (VW-mfd2; Skoda-Nexus) nincs Magyarország térkép. Semmilyen. Nem is lesz. Blaupunkt Travelpilot DX térképek kellenek. Gyakorlatilag egész NYEurópa, Csehország és Lengyelország megvan hozzá, Mo. nincs. Többek szerint az IGO keleteurópai üzletpolitikájának köszönhető. Nem tudom. A DVD alapú navihoz Travelpilot EX térkép kell, mely egy lemezen tartalmazza Európát, Mo-t is, csak éppen igen kezdetleges, gyakorlatilag használhatatlan. Persze a Hungária körútat tudja. Akkor érdemes venni, ha alapvetően nyugatabbra használod Viszont: tudtommal Skoda design-os navi csak CD-s verzióban jelent meg (Nexus)!!! Mit jelent a design? A Skoda designos Skoda logóval és zöld alapszínnel dolgozik, míg a VW (mfd2) VW logóval és kék alapszínnel, továbbá a gombok megvilágítása pirosas, mint a VW műszerfala. Be lehet tenni gond nélkül az Octaviaba/Superbbe csak csúnya lesz. Lehet rendelni sárgafényű előlappal is, de a logó és a kék szín VW marad) A Skoda(CD) verzió 70-140 ezer, a VW (DVD) úgy 90-180 ezer körül szokott lenni használtan. A keretet cserélni kell, párezer Ft. Egyébként csak be kell szerelni, összedugni, antennát elhelyezni és kész. A comp egyből felismeri.
A Nexus nagyon sokat tud, 2 audio be, 1 video be, erősítő kimenet stb. (16:9 tft kijelző, automatikus fényerő kontroll, TV, video, ps2 stb ráköthető) A navi nagyon profi, tudtommal a "kerekekről is veszi az infot", tehát ha nem látja a műholdakat, akkor egy darabig intelligensen megpróbál számolni. mp3-at nem tud. Szóval ha sokat jársz nyugati irányban, akkor nagyon megéri, különben csak akkor, ha a monitort akarod kihasználni (TV tunert DVD játszót rácsatlakoztatni, viszont akkor menetközbeni felszabadító modul kell hozzá). Tudtommal a VW verziónak nincs közvetlen video bemenete, külön adapter kell hozzá. Előlap nem levehető, magyar hang, TV tuner nincs benne. Ha nagyon profi rendszert akarsz összerakni és van rá keret, akkor vegyél jó áron egy Nexust (80-90eFT) és egészítsd ki egy Navngo Limousine-nal. (160eFt) Profi navid lesz, mely tartalmazza KEurópát is. Nem olcsó. A DVD verzió kompromisszum a gyenge térkép és a VW arculat miatt
Hirtelen ennyi jutott eszembe, ha van kérdés: nyugodtan.