A LongLife II specifikációja volt a 0W-30-as, a legújabb, LongLife III olajoknál már 5W-30 a standard... Az 507-es és 504-es VW előírású olajak már LongLife III-masak...
Nekem sincs még 3 éves , de tojokrá. Annyi hogy ráírták hogy hozot olajjal cserélték. Az első cserémnél is vittem (még garis időban), de azt Komárnóban csináltattam.
Most 2900Ft/l-ért vettem az olajat ami megfelel a VW 507-es specifikációnak. Ez még jobb is mint amit a gép kíván. Ja és most sajnos csak 5/30-ast kaptam, eddig (még most is az lett beleöntve) 0/30-ast kapot.
Elképzelhető hogy többet nem a szervízfogja nekem cserélni az olajat. Most is csak a tolató radar miat mentem szervízbe. Bár a pecsét megér ennyit és esetleg a következő tulaj majd örül.:-)
Octavia 2-ről volt most szó, nem tudom, Neked milyen autód van. Bár mindegy, mert egyik sem írja ki, csak ha "megkérdezed" az autótól.
Kézikönyvben le van írva, hogyan, de ha jól emlékszem, akkor gyújtás ráadása után (motort ne indítsd!) hosszan nyomni kell a napi km számláló nullázó gombját. Először lenulláz, azután rájön, hogy mivel továbbra is nyomod, akarsz tőle valami. Ekkor visszaírja a korábban nullázott értéket (ez azért érdekes, nem?) majd kiírja, hogy mennyi km és nap van hátra a következő szervizig.
Nekem nagy kijelzőm van (MaxiDOT), tehát megjelenik, hogy "Service in xxxxx km or xxx days", de a sima, zöld kijelzős autóknál ez biztosan nem így van.
1 kérdés: Ezt a hátralevő idő és km kijelzést minden egyes alkalommal ki kéne írja?
(csak mert most, hogy belegondoltam 57000km környékén írta hogy vigyem szervízbe amit meg is tettem, de azóta nem írja a következőt, pedig 67000 van benne..?)
Amíg nem vettem új autót, sosem cseréltettem fékfolyadékot. Valamit ugyan olvastam róla, hogy kellene, de a szerelők mindig megnyugtattak, hogy semmi gond, fékjavításkor utántöltenek és azzal el van intézve, mert frissül.
Azt, hogy 2 évente kell cserélni, először új autóval kapcsolatosan olvastam.
Egyébként van műszer, amivel meg lehet mérni a forráspontját, a 2 éves periódus amolyan biztonsági érték lehet, ezen időszakon belül a gyár szerint tutira nem használódik el, akárhogyan hajtják az autót...
Én lecseréltettem, sajnos nem ez volt a legnagyobb tétel a kötelező szervizen, hanem az olaj, amit a 3 éves szavatosság miatt most még a kereskedésben vásároltam, de többet ez nem fordul elő, még ha ők cserélik, akkor sem.
Kicsit azért valahogy nem igazán hiszek ebben.:-) 1. Nem cserélni kéne hanem megmérni a forrás pontját.:-)))) Rosz példa , de az off autómon még a büdös életben nem volt cserélve, és tavaj (most 10 éves) előtt megjártam a Großgolkert.:-)
A kodrival nem igen tervezem hogy hegyvidékre menjek. Igazából nem szeretek kidobni pénzt. Ha megmérnék és azt mondanák hogy már túl sok párát szedet össze és cserés, akkor oké, de így időhöz kötve, nem.
Egyszer régen egy szoc. autóval jártam úgy hogy 5 személy, full csomitartó BP, és elment a fékem.:-) Kis pihi és vissza jött.
Én az 1.6 automatával kevés kivételtől eltekintve 10 literen blül vagyok Bp.-en. Viszont más nagyvárosokban sokkal több. Pl. Kaposváron ritkán megy 15 liter alá MFA szerint, ha jól emléxem Debrecenben sem ment 13 lityi alá.
Akkor manuális váltóval Debrecenben a 11 liter nem is olyan sok?
(3 km-es távokon)
Az 1.4-es Octavia I. barátomnak városban, télen 7,89L-t fogyasztott tankolásos módszerrel mérve (fed.comp nem volt az autóban), egyszer ment ki vele a városból, de ez 20 km volt.
Valóban lehet kb. 3-4 szenzor, ami befolyásolja a fogyasztást és a vízhőfok jeladó nagy esélyes erre.
Nekem korábban a 2,5 éves Vectrámon (akkor még egy év volt a gari) elszállt a klímakompresszor. Szervíz, javítás százakárhányezer. Otthagyom, délutánra kész lesz. Dél körül jön a telefon: jó hírük van, felhívták a GM-et és a teljes költséget vállalják. Nem költségmegosztás. Az egészet kifizették. Szerintem a PoHu is kifizetné. Vagy mégsem?
Hát a 100% városi mód csodákat művel. Persze láb kérdése is a dolog. A frissen átvett OI-em, az első tankolás alkamával (1.4 16V) 7.7L-t fogyasztott, 40% városi módban. (Valamint nem tolom neki nagyon).
A franc sem vitatkozikvelük ezért. Sajnos a 2 év az 2 év, ezen nehéz lenne fogást találni.:-( Szerzek jutányossabb áron szenzort, lefestem (tetem) és kicserélem pár perc alatt.:-)
Ha megtudom a pontos cik számát, és esetleg eggyezik a OI-essel akkor van 5 ezerért.:-( De mindenképpen lényegesen olcsóbban beszerzem mint huszon ezer.:-)
"Egy normális importőr egy ilyen meghibásodást ingyen bevállal."
Itt van a kutya elásva. Ismersz Te magyarországon normális inportőrt? Nekem a PH valnincs (még) tapasztalatom, de sajnos álltalánosítok. Ők sem különbek szerintem mind az összes többi. Nelegyen igazam, de ezt nem ezen az eseten fogom kiprobálni.
Ui.
Elvesztettem a mobilitás garanciám is, mert nem kértem tízen ezerért a fékolaj cseréjét. Nem nyilatkozom.
Sziasztok, Találkozott valaki már olyan problémával,hogy alkalmanként megcsúszik a kuplung???? 1.9 PdTdi 95 000km-rel. Hozzá tartozik a történethez,hogy kapott az autó egy tuningboxot, de csupán kb. 10-15 %-ot adtak neki. Kollégám uganilyen autója jóval tovább lett húzva és az nem csúszik. Van valakinek hasonló tapasztalata?????? A gyári kuplungtárcsa kb hány lóerőig csúszásmetes????
Szia, szerintem a garancia letelte után két héttel egy ilyen hiba bőven "garanciális" tárgyalási alap kell, hogy legyen. Legfeljebb te vállalsz mondjuk 20%-ot és a PoHu 80-at. Egy normális importőr egy ilyen meghibásodást ingyen bevállal.
Kérdezd meg Zoleejt a Golf topikban. Ő szolnoki, bizosan tud jó szolnoki szerelőt, hivatkozz rám ;) http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9027072
Ha tényleg sokat fogyaszt, első körben rá kellene nézni diagnosztikával. Ha Szolnokon nem találsz senkit, Donicsbi sincs messze tőled: http://www.vwtempomat.hu/
Szolonok??? Na arrafelé nem igen van öttletem. Én most Győrben találtam egy szerelőt aki úgynézki hogy tudja is hogy mit csinál nem csak tapogatozik. Sajnos a munkafelvevő enyhén szólva nem áll a helyzet magaslatán. Sima olajcserére mentem, és azért éppen Győrbe mert arra felé van mostanába dolgom. Na meg ugye mikor ha nem két héttel a garancia lejárta után halt volna meg a tolató radarom. Olajat én vittem , még jó mert ők több mint a dupláját kérték volna ugyan azért az olajért. Olaj szűrőt adták ők. Majd megkeresték a radar hibáját. Ezért fizettem 17 ezer valamennyit. Az olajcsere , és a szűrő ebből elenyésző összeg volt. Kiderült hogy az egyik szenzor ,halt meg . 22 ezer + festés+ munkadíj. Kérdem 30-ból megáll? Azt mondja a jóember hogy nem. A festésről annyit hogy akár én is lekenem , vagy lefujom, ezt a 1,5 cm átmérőjű szenzort. Beszerelni meg vagy 5 perc max.-ban. Kérdezetem még hogy mennyiért szerelnének egy stekkert a csomagtérbe. A stekker ára 5 ezer, beszerelve 20-ból talán kijönne, mondja a nagytudású. Persze, persze ,mondtam még kicsit gondolkodom.:-)
A poén hogy az olajcsere periudust nem nullázták, vagyis szerintük igen csak éppen nem írja ki. Vissza mentem, azt mondja a nyagytudású, hogy ők vissza állitották. Kérdem akkor mért nem ír semmit. Menjek vele majd kiírja idővel. Persze én meg királyfi. Kérdezem mennyit menjek egynap, egyhét, egyhónap. Nemtudja, menjek. De ha mégsem javulmeg, akkor javítani kel. Na persze azért a majd 9 ezer FT/óradíjért. Mivel a szerelő akit hozzá engednék nyulni egyhét szabin van így majd csak aután megyek vissza ha ő dolgozik. Kiváncsi leszek a munafelvevő kifogásaira. Szerintem nem lesz egyszerű menet, lélekben már készülök hogy lesz levelezésem a PH val, majd a DAS-t is bevonom a buliba. Nem a meló izgat,(azt meg tudnám oldani máskép is) csak az hogy így állnak a dologhoz. Ha felszámolták, csinálják meg.
A szerelő szerintem kap mondjuk bruttó 600-700Ft egy órára, tudom az épülett, meg az ingyenélők, meg a szerszámok, meg a fűtés , villany, víz. Akkor is qrvára sokallom ezt a rezsi óradíjat. Nálunk mindenki egy év alatt akar miliárdos lenni. Elszomorító. Aztán panaszkodnak, hogy nem megy hozzájuk az ügyfél. Talán előbb a hozzáálláson kéne változtatni, és aztán sírni.
Szvsz tiszta városi üzemben elfogadható a 10l környéke. 1200-1300 kilós autótól 1.4-es motorral ne várjunk csodát.
Én az 1.6 automatával kevés kivételtől eltekintve 10 literen blül vagyok Bp.-en. Viszont más nagyvárosokban sokkal több. Pl. Kaposváron ritkán megy 15 liter alá MFA szerint, ha jól emléxem Debrecenben sem ment 13 lityi alá.
Egyszer már felvetettem a témát és nem igazán találtam megoldást a dologra. Május óta van Octaviám. 2003-as klímás, 1,4 16V. A fogyasztásával nem vagyok kibékülve. Nyáron klímával kb 11 liter/100km (igaz 100% város), most amikor nem kell a klíma, 10 liter. Ezt marhára sokallom. A 10 litert akkor is megeszi, ha óvatisan vezetek, de ha állat módjára taposom neki, akkor sem eszik többet.
Mostanában vettem észre, hogy időnként üzemmeleg motornál 1200 körüli az alapjárat. Valószínűleg dúsított keveréket kap. Tudja valaki mi lehet a hiba oka?