Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2010.09.10 0 0 1727
Hát majdnem mert mire mindenki előre vonult csak akkor nyitotta ki az összes ajtót.Az ilyen sofőr egy szóval tudnám jellemezni:BUNKÓ
Előzmény: uhhuka (1723)
mestska Creative Commons License 2010.09.09 0 0 1726
ismerem a fapadosok árait, elég sűrűn repülök :) De a Wizzair nem repül Kolozsvárra amúgy.

de ez nem is érdekes, amit leírtam az előbb, az ettől függetlenül igaz: a jegyek ára nem mindig, mindne időpontra ennyi, és a Wizzair könnyedén talál olyan desztinációt, ahol magasabb egy főre jutó árbevétellel tud számolni.
Előzmény: Garficicus (1725)
Garficicus Creative Commons License 2010.09.09 0 0 1725
Fapadosokra keress rá! pl Wizzair és látni fogod, hogy Bp-Marosvásárhely Szeptember végi időpontra ennyiért van a retúr jegy a mai napon.
Tehát Debrecenbe is ennyiért lehetne utazni, csak a szándék hiányzik! Addig marad a döcögés IC-vel közel 10 ezer Ft-ért vagy autó!

Ne abból indulj ki hogy Bp-Debrecen távolság, hanem a továbbutazók a lényeges pont itt! Persze van már autópálya is, de ha át kell menned a városon (M0), már nem annyi az annyi, főleg ha Db-Wien távot nézed!
Előzmény: mestska (1724)
mestska Creative Commons License 2010.09.09 0 0 1724
a Ferihegy-Kolozsvár járat nem az 5200 forintos utasbevételekből él. (ez egyébként milyen társaság?) Semmilyen társaság nem képes finanszírozni magát pusztán ilyen árú jegyekből, ez tehát megoldhatatlan lenne egy Budapest-Debrecen önálló viszonylat esetén is. A Budapest-Debrecen ráadásul tényleg csak ilyen alacsony árú jegyekkel lenne eladható, tehát nem éri meg egyik társaságnak sem igazán ide járatot indítani, hisz millió hely van európában, ahol a gépet meg tudják tölteni, az átlagjegyár pedig magasabb lesz.

Elég sokszor repülve azt mondom, hog ybiztos nem csinálnám végig a herce hurcát a reptéren egy félórás repülés miatt, ha ugyanennyi idő alatt autóval vagy vonattal is Debrecenben vagyok.

Előzmény: Garficicus (1720)
uhhuka Creative Commons License 2010.09.09 0 0 1723
Ott álltál egy percet?:D
Előzmény: Törölt nick (1722)
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.09 0 0 1722
 

Ma reggel 7:25-kor '021 42-en a járművezető elsőajtózott a Nagyállomásnál ahol megjegyzem kamera is van és 7-8-ig nem kéne elsőajtózni.Majdnem 1 percet kellet várni míg az összes ajtót kinyitotta ráadásul az 1.ajtó levolt felezve.Ez a járművezető túlságosan is be szokta tartani a fél ajtózást csak nem gondoltam volna hogy ilyenkor is.A vezetési stílusa az borzasztó.Egyébként észre vettem hogy a buszokon az utastájékoztató rendszer nem mondja be hogy 'A Helyközi autóbusz-állomás következik' valamint azt hogy 'A következő megálló Nagyállomás végállomás' Ez miért van?

Megint sok sötét kijelzős busz rohangál:122,026 stb.

by-169 Creative Commons License 2010.09.09 0 0 1721
Ma megfigyeltem a kifele menő buszokat és tényleg vannak rajta.

Corás buszon nem sokan voltak.

401-es troli. Kint volt a 923-as Ziu.


A sínek újak biztos be lesz építve.
Előzmény: uhhuka (1711)
Garficicus Creative Commons License 2010.09.09 0 0 1720
Elnézve a MÁV szerencsétlenkedését és jegyárait a belföldi repülés böven versenyképes lehetne. Csak egy példa: Budapest – Db vonaton első osztály: 4.860 Ft másod osztály: 3.890 Ft pótjegy nélkül. Ezzel szemben fapados járattal Ferihegy – Kolozsvár – Ferihegy 5200 Ft (ez a tényleges díj minden trükkös kiegészítővel együtt, 3 hétre előre megvásárolva)

Ha lenne ilyen árú repülő járat Ferihegy – Db vagy Db-Sármellék vagy Db-Pécs viszonylatban biztos, hogy a repülést választanám a zötyögés helyett… De a Szeged-Db-Bécs(Schwehat) útvonal sem lenne utolsó.

Tény, hogy a Debreceni Repülőtér megközelíthetősége is hagy néhány kívánnivalót, de ha rendszeres járatok lennének, akkor ez is megoldódnak!

A realításokat nézve viszont egyetlen probléma van! Az üzemanyagár!
Míg külföldre gazdasági céllal, áfa és jövedéki adó nélkül lehet tankolni, addig itt a belföldi repülésre max az áfát lehet kivonni a járatokat drágító tényezőkből!!!! Most akkor mindenki elgondolkodhat hogy, miért olcsóbb egy közeli külföldi reptérre utaztatni, mint ugyanarra a távra egy belföldi útvonalat üzemeltetni.
Míg állami szinten nem akarják ezt a dolgot megoldani addig nem lesz itt belföldi járat! Sem, Sármellék-Debrecen, sem más egyéb!! Senkinek sem mindegy hogy, szinte féláron tankolhat e vagy sem!

Csak ennyi a probléma! Egy városban el lehet lenni saját autó nélkül és ha ez a belföldi ide oda repkedek dolog beindulna, biztosan kialakulna a hozzátartozó olcsó transzfer is, illetve az utazási irodák programokat szerveznének hozzá ahol senkinek sem kell a kocsi kérdéssel törődni….. de vannak rokonok, ismerősök is kik miatt utazunk sokszor…. és az autó megint nem kérdés…
Előzmény: mestska (1717)
LoLkA Creative Commons License 2010.09.09 0 0 1719
Hát azért nem sok állóhely marad már rjata.
Előzmény: uhhuka (1715)
Garficicus Creative Commons License 2010.09.09 0 0 1718
Az említett járat azoknak érné meg, akik tovább utaznának, pl London Luton. 40 perces eljutási idő mellett további előny lenne, hogy belföldi jellegű, a "2órás"szabályt és a teljes átvizsgálást csak 1x kell alkalmazni, tehát csak a Ferihegyi átszállást követően már nem szükséges. Azaz jelenleg is létező 11:45 kor leszáll a Wizzair gép London-Lutonból,majd az utas 12:30 kor Debrecenbe induló 33 személyes SAAB géppel folytatja útját, majd 13:10 kor tehát mindössze 4 óra alatt meg is érkezik Db-be.

Egyébként gyakorlatból mondom, hogy Debrecentől a pályán - a szabályokat betartva - Bp-ig legjobb időm 1 óra 50 perc, de akkor szinte üres a pálya és onnan még a reptér cca 20-25 perc a M0-on illetve most már M31-M0 kombóval is 15-20 perc Ferihegy I.. De ha ugyanezt az utat mondjuk péntek délután abszolválod Debrecen irányába akkor még a 3 óra is kevés hozzá sokszor!!!!

Na mindegy, a lényeg az, hogy versenyképes árak kellenek, és rögtön lenne fogalom rajta! Csak koppintani kellene, hogy mások hogyan csinálják a belföldi járatokat. Lásd Románia.
Előzmény: mestska (1717)
mestska Creative Commons License 2010.09.08 0 0 1717
ilyenkor mindig azt gondold hozzá, hogy egy Budapest-Debrecen út 2-3 óra autóval. Bár a repülés nem lenne több 40 percnél, a biztonsági okok miatt, a repülőtérre való eljutás miatt ez is 3 órára nő legalább. Ugyanott vagyunk tehát, csak épp az autó olcsóbb... Ilyen jegyárakat repülőn nem olyan egyszerű ám kihozni, nagyon alacsony költségszint kell hozzá.
Előzmény: Garficicus (1716)
Garficicus Creative Commons License 2010.09.08 0 0 1716
Csak azért mert régen is volt és nagyon sokan vennék igénybe, ha versenyképes áron lenne. Más kérdés, hogy a versenyképes ár valahol 12-15 ezer Ft lenne egy retúr jegyért, amennyit még megadnának az emberek a gyorsaságért és kényelemért. Főleg ha azt vesszük, hogy az IC teljes áru jegy+pótjegy retúrban közel 9 ezer Ft.

De tudod mit? Lehet, hogy a tütüt visszatolnám a garázsba, ha ennyiért mehetnék!
Előzmény: mestska (1704)
uhhuka Creative Commons License 2010.09.08 0 0 1715
Mond. De nem szokott általánosan tele lenni a 46-os, főleg csuklós... / amit én láttam /
Előzmény: LoLkA (1714)
LoLkA Creative Commons License 2010.09.08 0 0 1714
Minden nap van a 46-oson csuklós. Az ipari park mond valamit?
Előzmény: uhhuka (1706)
uhhuka Creative Commons License 2010.09.08 0 0 1713
Na, meg ezért is :)
Előzmény: Törölt nick (1712)
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.08 0 0 1712
Hát fogjuk rá az is de mivel régebben 20 percenként ment a két járat 17 óráig most meg fél óránként indul mindig.
Előzmény: uhhuka (1711)
uhhuka Creative Commons License 2010.09.08 0 0 1711
Mivel mindenki megy hazafelé a munkábol / iskolából ? !
Előzmény: Törölt nick (1708)
by-169 Creative Commons License 2010.09.08 0 0 1710
Mindig látok gyalogoló embereket akik inkább a Pesti utcai megállóban szállnak fel ami épp jön.
Előzmény: Törölt nick (1707)
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.08 0 0 1709
Mivel elég rozsdásak,gondolom nem ezek az új sinek viszik őket a méhbe.
Előzmény: by-169 (1705)
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.08 0 0 1708
Na vajon miért is vannak délután olyan sokan a Kishatár utca felé?
Előzmény: uhhuka (1706)
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.08 0 0 1707
Persze hogy vannak rajta mivel a drága DKV a délutáni csúcsidőben volt olyan kedves és ritkította csak ezt nem kérte senki se.
Előzmény: by-169 (1701)
uhhuka Creative Commons License 2010.09.08 0 0 1706
Délután inkább kifelé, kishatár felé vannak utasok. Nem mondom hogy mindig, de legtöbbször vannak elegen... De tény, hogy a kórház sok utast "vonz" Volt 46oson csuklos valamelyik nap, és tele volt még néztem is egy nagyot, hova mennek ezek...
Előzmény: by-169 (1703)
by-169 Creative Commons License 2010.09.08 0 0 1705
Nagyállomáson a troli megállója mellett a villamos hurok mellett sín darabok vannak. Mit terveznek velük?
mestska Creative Commons License 2010.09.08 0 0 1704
Ideje lenne újból megteremteni a Bp-Ferihegy-Debrecen légijáratot versenyképes áron

minek? kinek?

Aztán megkérdezted-e a régen látott ismerősöket, hogy vajon az enyhén szólva is kieső Lutonra mennyit utaztak? Hogy mennyivel korábban mentek ki a reptérre? Hogy mennyit vártak ott?
Előzmény: Garficicus (1700)
by-169 Creative Commons License 2010.09.08 0 0 1703
Én a 6:45-sel megyek kifele a köntösgátsorra a 42-sel de a 6:40-kor induló 43-as szinte üresen indul. Visszafele a 15:31-kor jövő 43-as vagy a 15:50-kor jövő 42-sel jövők befele akkor kényelmesen el lehet férni és a kórház adja a legnagyobb utasforgalmat. Kisbuszok Szolnokról lettek véve? Általában ezeken látom őket 46,18y, 39.
Előzmény: uhhuka (1702)
uhhuka Creative Commons License 2010.09.08 0 0 1702
de vagy jópár olyan járat is, (főleg 42) amikor utána is alig lehet felférni... :( főleg 13-4 környékén, meg ugye ott a CORA, aki nem veszi igénybe a CORA buszt, annak ezek jók, mással nehezebb megközelíteni...
Előzmény: by-169 (1701)
by-169 Creative Commons License 2010.09.08 0 0 1701

Ma sok év után ismét utaztam a szovjet csodával:) Épp az jött az üléseket jó kicserélték a régi kényelmesebb volt. Külső képem nincs róla mert már indult mikor fotózni akartam. 42-es 43-as buszok jól mennek kórházig vannak rajta utána kevesen.
Garficicus Creative Commons License 2010.09.01 0 0 1700
Történet arról, hol áll Debrecen és térsége tömegközlekedése, ez itt a való világ

Egy kedves régóta Londonban élő ismerősöm szülővárosába, Debrecenbe szeretett volna látogatni családjával és ehhez kért tőlem információkat.

Lássuk a tényeket:
Debrecennek van ugyebár nemzetközi reptere, de csak charter gépek használják nyári szezonban, tehát ez kiesik. Fapados légitársaságok London Luton reptérről Ferihegy I-re jönnek, 30-50-80 font/fő ért persze időszaktól függően. Innen még 203 km Debrecen, tehát marad a szomszédban lévő vasúti megálló és 2óra 15 perc zakatolás az IC-nek csúfolt közel negyven éves marhavagonos szerelvényben legtöbbször nulla légkondival azaz szaunával kombinálva személyenként közel 9 ezer Ft-ért retúrban. Mivel Debrecenben is akarnak közlekedni, ezért heti bérlet sem ártana, ami szintén 10 ezer Ft-ba kerül 4 embernek... Mindez azt jelenti, hogy nettó 2 óra 20 percet repültek, 2 és fél órát vonatoztak és DKV-val is utaztak volna átszállással 35 percet.
A fenti siralmas, borzalmas utazás helyett inkább ajánlottam, hogy még otthonról interneten foglaljanak és béreljenek egy kis fogyasztású légkondis autót Ferihegyen, amivel különösebb nehézség nélkül kb. 2 óra alatt megérkeznek Debrecenbe és utána a helyi közlekedésük is megoldott. Talán nem véletlen, hogy erre esett a választás.

Tanulság: Nem mindenkinek lehet eladni a szart, csak mi magyarok birkanép vagyunk és beletörődünk abba, hogy nyugati árak és balkáni fizetés mellett a színvonal a béka segge alatt van. Arról már nem beszélve, hogy lenne hova fejlődni. Ideje lenne újból megteremteni a Bp-Ferihegy-Debrecen légijáratot versenyképes áron, hiszen Debrecen és jó 60-80 km-es körzetében - tehát még Romániából is - vonzana szép számmal utasokat. Megjegyzem, hogy még konkurencia sincsen ezen a téren, hiszen a legközelebbi hasonló státuszú reptér, ami működik is és rendszeresen nemzetközi járatokat is indít valamint fogad az Temesváron és Bp-en található.
A légi közlekedés mellett igen sürgősen javítani kellene Debrecen vasúti elérését is, hiszen továbbra is elfogadhatatlan, viszonylag kulturált IC-nek is több mint két és fél óra szükséges 221 km megtételére. Könyörgöm, a harmadik évezredben vagyunk, nem pedig a XVIII. században. Normál viszonyok ha lennének, akkor ez 90 perc alatt kellene megtenni a vasútnak. És nem TGV-t kell csinálni, hanem karbantartani rendesen azt amit őseink megépítettek.

Debrecen és térségének közlekedése égető problémákat vett fel, szóval ha nem történik konkretizálható időn belül változás, akkor teljesen feleslegesen fejleszti a város pl a fürdőket, utakat stb, hiszen a kutya sem fog ide jönni ilyen viszonyok mellett. Ez ugye elgondolkodtat sokakat??? Vagy mégsem??
LMG-140 Creative Commons License 2010.08.04 0 0 1699
http://www.haon.hu/hirek/Hajdu-Bihar/cikk/augusztus-16-tol-megvaltoznak-a-buszmenetrendek-debrecenben/cn/news-20100803-07025348
ezt is
LMG-140 Creative Commons License 2010.08.04 0 0 1698
http://www.haon.hu/hirek/Hajdu-Bihar/cikk/dkv-berletek---sokaknak-kell-a-zsebukbe-nyulni/cn/haon-news-FCUWeb-20100803-0332026301
nézzétek meg

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!