Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
ismerem a fapadosok árait, elég sűrűn repülök :) De a Wizzair nem repül Kolozsvárra amúgy.
de ez nem is érdekes, amit leírtam az előbb, az ettől függetlenül igaz: a jegyek ára nem mindig, mindne időpontra ennyi, és a Wizzair könnyedén talál olyan desztinációt, ahol magasabb egy főre jutó árbevétellel tud számolni.
Fapadosokra keress rá! pl Wizzair és látni fogod, hogy Bp-Marosvásárhely Szeptember végi időpontra ennyiért van a retúr jegy a mai napon. Tehát Debrecenbe is ennyiért lehetne utazni, csak a szándék hiányzik! Addig marad a döcögés IC-vel közel 10 ezer Ft-ért vagy autó!
Ne abból indulj ki hogy Bp-Debrecen távolság, hanem a továbbutazók a lényeges pont itt! Persze van már autópálya is, de ha át kell menned a városon (M0), már nem annyi az annyi, főleg ha Db-Wien távot nézed!
a Ferihegy-Kolozsvár járat nem az 5200 forintos utasbevételekből él. (ez egyébként milyen társaság?) Semmilyen társaság nem képes finanszírozni magát pusztán ilyen árú jegyekből, ez tehát megoldhatatlan lenne egy Budapest-Debrecen önálló viszonylat esetén is. A Budapest-Debrecen ráadásul tényleg csak ilyen alacsony árú jegyekkel lenne eladható, tehát nem éri meg egyik társaságnak sem igazán ide járatot indítani, hisz millió hely van európában, ahol a gépet meg tudják tölteni, az átlagjegyár pedig magasabb lesz.
Elég sokszor repülve azt mondom, hog ybiztos nem csinálnám végig a herce hurcát a reptéren egy félórás repülés miatt, ha ugyanennyi idő alatt autóval vagy vonattal is Debrecenben vagyok.
Ma reggel 7:25-kor '021 42-en a járművezető elsőajtózott a Nagyállomásnál ahol megjegyzem kamera is van és 7-8-ig nem kéne elsőajtózni.Majdnem 1 percet kellet várni míg az összes ajtót kinyitotta ráadásul az 1.ajtó levolt felezve.Ez a járművezető túlságosan is be szokta tartani a fél ajtózást csak nem gondoltam volna hogy ilyenkor is.A vezetési stílusa az borzasztó.Egyébként észre vettem hogy a buszokon az utastájékoztató rendszer nem mondja be hogy 'A Helyközi autóbusz-állomás következik' valamint azt hogy 'A következő megálló Nagyállomás végállomás' Ez miért van?
Megint sok sötét kijelzős busz rohangál:122,026 stb.
Elnézve a MÁV szerencsétlenkedését és jegyárait a belföldi repülés böven versenyképes lehetne. Csak egy példa: Budapest – Db vonaton első osztály: 4.860 Ft másod osztály: 3.890 Ft pótjegy nélkül. Ezzel szemben fapados járattal Ferihegy – Kolozsvár – Ferihegy 5200 Ft (ez a tényleges díj minden trükkös kiegészítővel együtt, 3 hétre előre megvásárolva)
Ha lenne ilyen árú repülő járat Ferihegy – Db vagy Db-Sármellék vagy Db-Pécs viszonylatban biztos, hogy a repülést választanám a zötyögés helyett… De a Szeged-Db-Bécs(Schwehat) útvonal sem lenne utolsó.
Tény, hogy a Debreceni Repülőtér megközelíthetősége is hagy néhány kívánnivalót, de ha rendszeres járatok lennének, akkor ez is megoldódnak!
A realításokat nézve viszont egyetlen probléma van! Az üzemanyagár! Míg külföldre gazdasági céllal, áfa és jövedéki adó nélkül lehet tankolni, addig itt a belföldi repülésre max az áfát lehet kivonni a járatokat drágító tényezőkből!!!! Most akkor mindenki elgondolkodhat hogy, miért olcsóbb egy közeli külföldi reptérre utaztatni, mint ugyanarra a távra egy belföldi útvonalat üzemeltetni. Míg állami szinten nem akarják ezt a dolgot megoldani addig nem lesz itt belföldi járat! Sem, Sármellék-Debrecen, sem más egyéb!! Senkinek sem mindegy hogy, szinte féláron tankolhat e vagy sem!
Csak ennyi a probléma! Egy városban el lehet lenni saját autó nélkül és ha ez a belföldi ide oda repkedek dolog beindulna, biztosan kialakulna a hozzátartozó olcsó transzfer is, illetve az utazási irodák programokat szerveznének hozzá ahol senkinek sem kell a kocsi kérdéssel törődni….. de vannak rokonok, ismerősök is kik miatt utazunk sokszor…. és az autó megint nem kérdés…
Az említett járat azoknak érné meg, akik tovább utaznának, pl London Luton. 40 perces eljutási idő mellett további előny lenne, hogy belföldi jellegű, a "2órás"szabályt és a teljes átvizsgálást csak 1x kell alkalmazni, tehát csak a Ferihegyi átszállást követően már nem szükséges. Azaz jelenleg is létező 11:45 kor leszáll a Wizzair gép London-Lutonból,majd az utas 12:30 kor Debrecenbe induló 33 személyes SAAB géppel folytatja útját, majd 13:10 kor tehát mindössze 4 óra alatt meg is érkezik Db-be.
Egyébként gyakorlatból mondom, hogy Debrecentől a pályán - a szabályokat betartva - Bp-ig legjobb időm 1 óra 50 perc, de akkor szinte üres a pálya és onnan még a reptér cca 20-25 perc a M0-on illetve most már M31-M0 kombóval is 15-20 perc Ferihegy I.. De ha ugyanezt az utat mondjuk péntek délután abszolválod Debrecen irányába akkor még a 3 óra is kevés hozzá sokszor!!!!
Na mindegy, a lényeg az, hogy versenyképes árak kellenek, és rögtön lenne fogalom rajta! Csak koppintani kellene, hogy mások hogyan csinálják a belföldi járatokat. Lásd Románia.
ilyenkor mindig azt gondold hozzá, hogy egy Budapest-Debrecen út 2-3 óra autóval. Bár a repülés nem lenne több 40 percnél, a biztonsági okok miatt, a repülőtérre való eljutás miatt ez is 3 órára nő legalább. Ugyanott vagyunk tehát, csak épp az autó olcsóbb... Ilyen jegyárakat repülőn nem olyan egyszerű ám kihozni, nagyon alacsony költségszint kell hozzá.
Csak azért mert régen is volt és nagyon sokan vennék igénybe, ha versenyképes áron lenne. Más kérdés, hogy a versenyképes ár valahol 12-15 ezer Ft lenne egy retúr jegyért, amennyit még megadnának az emberek a gyorsaságért és kényelemért. Főleg ha azt vesszük, hogy az IC teljes áru jegy+pótjegy retúrban közel 9 ezer Ft.
De tudod mit? Lehet, hogy a tütüt visszatolnám a garázsba, ha ennyiért mehetnék!
Délután inkább kifelé, kishatár felé vannak utasok. Nem mondom hogy mindig, de legtöbbször vannak elegen... De tény, hogy a kórház sok utast "vonz" Volt 46oson csuklos valamelyik nap, és tele volt még néztem is egy nagyot, hova mennek ezek...
Ideje lenne újból megteremteni a Bp-Ferihegy-Debrecen légijáratot versenyképes áron
minek? kinek?
Aztán megkérdezted-e a régen látott ismerősöket, hogy vajon az enyhén szólva is kieső Lutonra mennyit utaztak? Hogy mennyivel korábban mentek ki a reptérre? Hogy mennyit vártak ott?
Én a 6:45-sel megyek kifele a köntösgátsorra a 42-sel de a 6:40-kor induló 43-as szinte üresen indul. Visszafele a 15:31-kor jövő 43-as vagy a 15:50-kor jövő 42-sel jövők befele akkor kényelmesen el lehet férni és a kórház adja a legnagyobb utasforgalmat. Kisbuszok Szolnokról lettek véve? Általában ezeken látom őket 46,18y, 39.
de vagy jópár olyan járat is, (főleg 42) amikor utána is alig lehet felférni... :( főleg 13-4 környékén, meg ugye ott a CORA, aki nem veszi igénybe a CORA buszt, annak ezek jók, mással nehezebb megközelíteni...
Ma sok év után ismét utaztam a szovjet csodával:) Épp az jött az üléseket jó kicserélték a régi kényelmesebb volt. Külső képem nincs róla mert már indult mikor fotózni akartam. 42-es 43-as buszok jól mennek kórházig vannak rajta utána kevesen.
Történet arról, hol áll Debrecen és térsége tömegközlekedése, ez itt a való világ
Egy kedves régóta Londonban élő ismerősöm szülővárosába, Debrecenbe szeretett volna látogatni családjával és ehhez kért tőlem információkat.
Lássuk a tényeket: Debrecennek van ugyebár nemzetközi reptere, de csak charter gépek használják nyári szezonban, tehát ez kiesik. Fapados légitársaságok London Luton reptérről Ferihegy I-re jönnek, 30-50-80 font/fő ért persze időszaktól függően. Innen még 203 km Debrecen, tehát marad a szomszédban lévő vasúti megálló és 2óra 15 perc zakatolás az IC-nek csúfolt közel negyven éves marhavagonos szerelvényben legtöbbször nulla légkondival azaz szaunával kombinálva személyenként közel 9 ezer Ft-ért retúrban. Mivel Debrecenben is akarnak közlekedni, ezért heti bérlet sem ártana, ami szintén 10 ezer Ft-ba kerül 4 embernek... Mindez azt jelenti, hogy nettó 2 óra 20 percet repültek, 2 és fél órát vonatoztak és DKV-val is utaztak volna átszállással 35 percet. A fenti siralmas, borzalmas utazás helyett inkább ajánlottam, hogy még otthonról interneten foglaljanak és béreljenek egy kis fogyasztású légkondis autót Ferihegyen, amivel különösebb nehézség nélkül kb. 2 óra alatt megérkeznek Debrecenbe és utána a helyi közlekedésük is megoldott. Talán nem véletlen, hogy erre esett a választás.
Tanulság: Nem mindenkinek lehet eladni a szart, csak mi magyarok birkanép vagyunk és beletörődünk abba, hogy nyugati árak és balkáni fizetés mellett a színvonal a béka segge alatt van. Arról már nem beszélve, hogy lenne hova fejlődni. Ideje lenne újból megteremteni a Bp-Ferihegy-Debrecen légijáratot versenyképes áron, hiszen Debrecen és jó 60-80 km-es körzetében - tehát még Romániából is - vonzana szép számmal utasokat. Megjegyzem, hogy még konkurencia sincsen ezen a téren, hiszen a legközelebbi hasonló státuszú reptér, ami működik is és rendszeresen nemzetközi járatokat is indít valamint fogad az Temesváron és Bp-en található. A légi közlekedés mellett igen sürgősen javítani kellene Debrecen vasúti elérését is, hiszen továbbra is elfogadhatatlan, viszonylag kulturált IC-nek is több mint két és fél óra szükséges 221 km megtételére. Könyörgöm, a harmadik évezredben vagyunk, nem pedig a XVIII. században. Normál viszonyok ha lennének, akkor ez 90 perc alatt kellene megtenni a vasútnak. És nem TGV-t kell csinálni, hanem karbantartani rendesen azt amit őseink megépítettek.
Debrecen és térségének közlekedése égető problémákat vett fel, szóval ha nem történik konkretizálható időn belül változás, akkor teljesen feleslegesen fejleszti a város pl a fürdőket, utakat stb, hiszen a kutya sem fog ide jönni ilyen viszonyok mellett. Ez ugye elgondolkodtat sokakat??? Vagy mégsem??