Ugyan nem nekem céloztad a kérdést, de hagy reagáljak rá, ugyanis én is az autós szolgáltató iparban dolgozom. A garancia kérdése tényleg egy kényes kérdés. De ha valaki felszerel egy vonóhorgot, vagy egy tempomatot, vagy egy riasztót vagy bármit, és ezek után mondjuk elromlik az autóban a kerékcsapágy, vagy tönkremegy a váltó, avagy bedöglik a klíma kompresszor, nagyon egyszerű eldönteni ki a garancia viselője. Attól, hogy egy autóba valami utólag van beszerelve, a garancia vesztés NEM ÁLLHAT FENT!!! Ha a vonóhorog miatt leég valami hozzá közvetlenül kapcsolódó áramkör, akkor természetes az, hogy a horgot szerelő állja ezt a garanciát. De fura lenne, ha a váltó hibát is neki kellene állnia Ha a hibázás terén nem lehet egyértelműen megállapítani kinek a felelősége, egy független szakvélemény alapján, az is eldönthető.
Az meg más kérdés, hogy a Can-Bus dolog egy kicsit túl van mimifikálva, pont azért hogy egy földi halandó ügyfél, a csodatechnika miatt, csakis és kizárólag, a szakszervizbe hordja az autót és ott szereltessen be, egy utólagos tolatóradart, vagy tempomatot vagy bármi mást, cirka a duplájáért.
Volt szerencsém már a PSA csoport tagjaihoz is és ott tényleg észnél kell lenni, ugyanis azok elektromos rendszere, való igaz, nagyon gyenge. Van olyan jelenség Peugeot-nál hogy megáll a BSI vezérlője, és letilt mindent. Egy sima aksi merülés által, elfelejtett tovább dolgozni. :-O Javítás egyszerű: újra kell programozni. Szerviz meg is csinálja, garancia időben ingyen, utána fizetősen. Történet következő: Szerelésem után kb. két héttel, ügyfélnek lemerült az autója. Következményt nem kell ecsetelni... Telefonált szervizbe. Első kérdés: szereltek valamit az autóba? Válsz: Igen. Jó, akkor az miatt ment tönkre, ki kell cserélni. ~150-200e.Ft!!!!!!! Ügyfélt leverte a víz.(Nem is csodálom) Hívott engem, hogy elrontottam (két hét eltelte után) az autóját. Majd bementünk a szervizbe,és pár perc beszélgetés után és ingyen megcsinálták, illetve a felháborodásunk miatt le is mosták Ennyit erről. Ha nem ilyen nagy tételt próbáltak volna beetetni, lehet hogy az ügyfél megette volna, és fizet.A szerviz meg jót kaszál.
Az, hogy valami beszerelése miatt ugrik az egész gari, NONSZENSZ. Ha ugrana a garancia, a szakszervizen kívül mindenki becsukna Bocs ha hosszú voltam, de ezt a kérdést jobb ha tisztán látjuk. Minit
Olvasmányaim alapján úgy emlékszem, hogy manuális olajcsere intervallum nullázásnál - ami a napi km számláló gomb tekergetésével lehetséges - 15e km-re áll vissza a computer.
OII 1.4 tulaj barátom úgy járt, hogy meg akarta nézni, mennyi van még hátra a szervizig és sikerült helyette ezt a 15e km-es határt beállítania. Másnap ment a szervizbe visszaprogramoztatni.
Nekem bizony úgy rakták fel az OI-re anno a vonóhorgot, hogy a csomagtartóból lefelé átfúrták a kasztnit, és 4 csavarral felfogatták. A bélés felhajtása után látszottak a csavar fejek. Az alsó alvázvédelem pótlását a "méltatlankodásomra" pótolták csak. Persze ez egy ilyen tipusú horog volt. Ha szólnak előre nyilván nem azt választom. Másik szervízben todtak olyat is ami mindenféle roncsolás nélkül volt felszerelhető.
Kérlek 1 dologra felelj őszintén! Ha a Te "közreműködésed" miatt véletlen ugrik a garija (merthogy én úgy tudom, hogy a kocsi alvázszáma alapján simán vissza lehet keresni, hogy milyen cuccok voltak gyárilag a kocsiban), akkor a hátralévő garidőben díjmentesen kijavítod majd az autóját?
Nem autó, de szervizben dolgozom. Ha hozzám garban hoznak egy készüléket, és előtte egy nem hozzáadott dolgot építettek be (van, hogy elsiklik az ember ezek felett -ez tény-, de lehet, hogy pont egy "lelkiismeretes emberhez került a cartárs", akkor továbbirányítom az embert az "elkövetőhöz", mert ezek után a garanciát ő vállalja, ha nem világosította fel az ügyfelet!
A gyerek valamit elnyomkodott a OII-ben, piszkálta a napi számláló gombját és most a szervizidőből visszalévő kilométer 15000-et mutat, meg 372 napot. Az autóban nincs még 2000 sem, és a hosszú szervizintervallummal 2 év vagy 30000-el adták át. Mit tudok tenni????"
Amit erre reagáltam valóban faszság volt a részemről. Sajnos az a tapasztalatom a márkaszervizekkel, hogy egy nagy átverős lehúzós banda (tisztelet a kivételnek). Nem rég vásároltam új autót, csak néhányat említsek a bonyodalmakból: - Nem megfelelő izzókészletet adtak - Nem megfelelő olajat adtak (LongLife-os autóhoz simán odanyomtak egy kiló normál 1000 Ft-os olajat!) - Nem megfelelően írták be a szervizintervallumot - Nem tudták megfelelően beszerelni a rádióm (3-4 mm-t kilógott)
Ezek után én fenntartással kezelek bármilyen szerviz akciót (kivéve ahova hordani fogom, mert ott van "beépített emberem").
Azért írtam, hogy zárjuk le, mert ez meddő "vita", ezerszer komolyabb dolgokról is szólhat a szó. Én elismerem, hogy túl hevesen buzdítottam a kollégát, de abban kitartok, hogy valami ott nem jól van, és célszerű egyeztetni a servicével. Valamint amellett is kitartok, hogy a kölök nem valószinű, hogy eltekergethette a szervizintervallumot!
Ha bármi kérdésed van, úgy emlékszem az ímélem publikus, folytassuk ott és ezzel a hülyeséggel ne terheljük a topikot, nem erre való!
Nem értem félre:-) Én csak a tempomatról beszéltem most. A vonóhorog természetesen beköthető...Nekem legalábbis nem okoz problémát, azt meg nem tudom, hogy más mennyire vágja ezt a témát.
Azért van némi kockázata a "mezei" szerelőnek. És itt nem igazán a garancuiára gondolok. Az a kisebbik. A CAN-buszos gépeknél komoly gond származhat abból, ha a gép nem ismeri fel hogy vontatmánya van. (Pl az ESP működése esetén) Azért én a közlekedés-biztonságon nem spórolnék.
Miértne lehetne? Garit nem érint, mert csak és kizárólag gyári eredeti alkatrészek kerülnek bele! Továbbá sose fogják megtudni, hogy utólag lett beletéve. Ennyi erővel, ha tetetsz bele egy riasztót, ugrik a gari???
Imádom az ilyen politikus hsz.-eket.Nem vitázom tovább , és ennyi.
Ha ez volt az utolsó hsz.-ed ebben a témában azért a kérdéseimre válaszolhattál volna. Pl. hogy honnan szedted a 17 már nem is tudom mit Km-ert, napot????? Bocsánat nem szeretnélek megsérteni ez távol áll tőlem, csak bepöccenek amikor le írok valami, azt valaki cáfolja, de olyan adatokkal ami sehol nem szerepelnek. Majd amikor erre rá kérdezek akkor nagyvonalúan kiszálnak a BESZÉLGETÉSBŐL. Könyörgöm tars már annyira beszélgető partnernek, hogy válaszolsz. Vagy ha valamit nem jól értettél, férre olvastál, akkor mond azt hogy oké, rosszul értelmeztem. Nincs kedvem most pontrol pontra le írni a beszélgetést, továbbra is azt tanácsolom olvas vissza a beszélketés kezdetéig. Természetesen nem állítom, hogy nem a segítési szándék miat írtál, badarság lenne, mert mindenki tudja hogy ez nem lenne igaz. Szerintem mind kettőnket csak a jószándék vezérelt. Csak számomra kicsit furcsák a hsz.-id ,mintha nem olvastad volna az előzményeket.
A kolléga leírta hogy a nullázó gombbal szorakozot, majd a kijelző 15 ezres periudust írtki. Erre kapot olyan tanácsot is hogy aztal borogatás. Erre írtam én hogy ez nem biztos hogy jogos, mert lehet hogy Ő követte el a hibát. Na itt jött a 17??? valamis beírásod hogy a szervíz rontotta el a beállitást. Erre rákérdeztem, majd TE kiszáltál a BESZÉLGETÉSBŐL.
Altalaban a vonohorog szettnek nem tartozeka az elektromos csomag. Ha a can-bus-hoz valot szeretnel, akkor az legalabb megint annyi mint a vas ara. Valamint szinten a computerben is kell matatni, amit nem minden mezei szerelo tud elvegezni. Egyebkent siman a rendszerre is lehet drotozni. Csak erdekesseg keppen: O Tour-ra utolag is furni kellett, valamint a vezetekeket is toldottak - Skoda szervizben!
A vonóhorog esetében jól válaszd meg a márkaszervízt is. Ott is lehetnek gondok, amik a gaqrit érintik. Csak olyan "vasat" vélassz, aminél nem kell kasztnit fúrni. Az elektronikával pedig ne spórolj! Vedd a legjobb minőséget. A vezetékekket bontani ne engedd! (pl. elvág, beleköt stb)
Vbaa! Mekkora a motorod? Ugy tudom elvileg 1.4-es hez nem engedi a gyarto. Maxidot es kodlampa eseten (ha jol emlekszem) csak 1 kar kell es 1 sw-es atbillentes. A vonohorog a kov. problemat veti fel: ha nem gyari helyre megy fel (furni kell) erintheti a kasztni garit, az elektromos rendszer garjat, + ujra kell vizsgaztatni! Erdeklodd meg egy szakszervizbe, es donts! Dreamer
Tuzi! Figyelj! En nem vitatkozni akarok, hanem segiteni. Utolso hsz-om ebben a temaban! Mivel sem Te sem en nem tudhatjuk, hogy mi tortent, ezert a legjobb megoldas, ha megnezi a szervizkonyvet, es egyeztet a szervizzel! Azert abban te sem lehetsz biztos, hogy egy gyerek a fenti muveletet megteszi! Ha jol emlekszem innen indult a dolog! Kulon koszonom, hogy leirtad a menetet, bar ismertem, mert mar az elozo gepem kezikonyveben is szerepelt!
Sziasztok! Két dolgot szeretnék megkérdezni Tőletek! Az egyik: Igaz-e, hogy az OII Holiday modellbe nem beszerelhető a tempomat, mert a rendeléskor szerettem volna belerakatni de azt mondta az értékesítő, hogy ebbe a felszereltségbe nem rendelhető. Az eddig olvasottak alapján, én nem találtam olyan kifogást ami miatt ne lehetne megoldani(Fedélzeti, ködlámpa, BUD motorszám stimmel). A másik a vonóhorog szerelése? A neten találtam 25-30e Ft.- körüli összegér vonóhorgot. Egy "mezei szerelő" fel tudja-e szerelni úgy, hogy minden megfelelően működjön(CAN-BUS -ha jól tudom nem egyszerű). És még az is fontos lenne, ha mindkét dolog megoldható, nem jelenti-e garancia elvesztését.
Kezdem ugy érezni hogy valahogy kár vitáznom. Légyszíves olvasmár egy pár hsz.-t vissza. Honan szedted a 17-et????? Na segítek "15000-et mutat, meg 372 napot." lásd a 2789-es hsz.-ben. Na ugye a 15 az valahonnan ismerős. Ja és nem túl nehéz vissza lőni erre a 15 ezres szervizre.
Hogy véletlenül lehete nem tudom , de le írom a menetét és döntsd el TE. Nullázó gomb lenyom és nyomva tart, gyújtás ráad, majd nullázó gomb azt hiszem balra egy picit elforgat és kész.
Nos, hogy miert kernek penzt, es miert nem, emberiesseg es hozzaallas kerdese. Azert szivesen megkerdeznem a szives cegledi szervizet, hogy mennyi a munkapozicioja a komfortelektronika beallitasanak? Ugy emlekszem, hogy szerviz visszaallitasat nehez veletlen elvegezni. Ha beallitana, akkor sem 17-re allitana vissza (feltetelezem). Dreamer
Bocsánat a kolléga írta hogy Ő nyomkodta a nullázó gombot, vagyis Ő állitotta át fix csere periodusra.
De ezt Te is tudod , mert lejjebb írod hogy ez lehet csak az én esetemre. Na már most ha nem szervíz cseszte el akkor talán durva lenne aztalt borogatni. Szerintem. Az hogy pénzt kérnek? Hmmm. Nálunk ez változó. Tőlem a központi zár autómatikus ,sebesség függő zárásáért bizony Cegléden pénztkértek. Meg is lepödtem mert nem gondoltam. Itt le is írtam, (keres vissza ha van kedved) ,de voltak mások akiknek, igaz máshol nem kértek semmit ugyan ezért a műveletért.
Tuzi! Azt te sem gondolhatod komolyan, hogy azert kerhetnek penzt amit ok nem allitottak jol. Ehhez nem kell erteni, szerintem odafigyeles es tisztesseg kerdese! A te esetedben nem lehet, hogy fixre allitottak be (pl, nem muszerrel nullaztak, hanem hanyagul a muszerfalrol, es akkor atmegy fix 15-be!)? Dreamer
Nem biztos, hogy neked a kapcsolo ment tonkre! A zarszerkezetben van olyan mechanikus alkatresz (nem komoly, egy gyuru) amelynek kopasa, vagy torese eseten produkalodhat az altalad leirt problema. A hiba ismert, nem csak zarcserevel orvosolhato! Dreamer