Igggeenn?? Garancia és a jótállás nem ugyanaz? Akkor tessék ezt nekem levezetni tanult barátom! :)
Te nem vagy jogász cimbora! Mert akkor nem autókat reszelnél! Lehet, hogy van jogász haverod, de ezzel nem vilognék! :)
Én inkább szánalmas leszek (bár ebben nem lennék biztos), de tudok reggel a tükörbe nézni!
Megmutattad az igazi ÉN-ed. Köszönöm! Remélem, hogy sok ügyfeled olvassa hozzászólásaidat. Nekem már nincs mit írnom... Olvasom szánalmas védekezésed, támadásod, amivel egyértelműen alátámasztod, hogy hol az igazság!
Egyszerűen baromságokat írsz. A jótállás, és a garancia, nem ugyanaz!! Jegyezd meg, hogy máskor ne égj be.
Sem a jótállás, sem a garancia nem szerződés, ugyanis a szerződés két szerződő fél közös akarata! A garancia, és a jótállás törvényi kötelezés, amire alanyi jogon jár! Nem kell külön szerződést kötni, mert a PTK szabályozza. Mivel fogalmad sincs ki vagyok, hol ismernek, és kiknek dolgozom, így a Te szádból roppant nevetségesen hangzik, hogy felettem pálcát törsz:-) Tehát ha a garancia, jótállás, szavatosság fogalmában vitatkozni akarsz, állok elébe, de képezd magad még egy kicsit, mert eddig nagyon silányan domborítasz. Pl.: fogalomzavar.
Egy komolyabb bírósági tárgyaláson sem vettél még részt, ez is leszűrhető a hsz.-edből, így erre nem is igazán akarok reagálni.
Úgy adod elő, ha Te nem láttad Erzsébet királynőt, akkor nem is létezik.
Lenin mondta: Tanulj...Tanulj...Tanulj. Fogadd meg, és ne vitatkozz jogásszal.
Nem csak Simsonoztam, hanem még most is Simsonozok. Nem ez az első Skodám (orrmotoros).
A jótállás egy szerződés ami ez eladó és a vevő között köttetik. Most nincs előttem a szervizkönyv és az Adás-Vételi szerződés (amiben van kitérés a jótállásos jogokra). Szerintem, van benne egy olyan kitétel ami szerint a garancia megtartásához kötelező a márkaszervizben elvégeztetni a javításokat, karbantartásokat, kötelező szervizeket. Pont. Mindegy ki mit hogyan csinál!
Kérem, hogy NE személyeskedj! Koncentrálj a témára, hogy a piacodat megtartsd...
Neked mi közöd is van garanciális ügyintézéshez? Szerintem SEMMI! Sőt ha rosszindulatú lennék akkor azt is mondhatnám, hogy utcasarki garanciát vállalsz a javításaidra! Mivel ezt nem tudom megerősíteni, ezért nem is szeretnék ebben állást foglalni.
Azért azt Te sem gondolod komolyan, hogy egy bírósági ügy esetén egy pl. PoHu minden hájjal megkent ügyvédével szemben egy mekkmester véleménye bármit is számít.
Majd akkor fogadok el tőled bármilyen garaciával kapcsolatos véleményt, ha olyan helyen dolgozol ahol ez nap mint nap gyakorlat!
Amíg ez nem történik meg addig azt állítom, hogy amit csinálsz, azzal veszélyezteted az ügyfeleid autóinak garanciáját. Ameddig ezt nem közlöd az ügyfeleiddel, addig ebből a tekintetből NEM tartalak korrekt embernek.
Van egy 2003-as Octaviam és a baloldali fényszórómagasságállító nem működik. Van valakinek tapasztalata, hogy egy izzocsere után elállítódhat valami úgy, hogy utána nem működik a motoros állítás? Vagy a motor adhatta meg magát?
A másik kérdés, hogy a külső tükör fűtés mikor működik? Van egy középső állása a tükörállító gombnak, de meg kell még nyomni a hátsó ablakfűtés gombját is hogy működjön?
Sajnos megint tévedsz. Nem fog belekerülni a szervízkönyvébe, és nem kerül semmilyen adatbázisba bele.
Az, hogy ki építi be, teljesen mindegy ezesetben, mert nem tudják arra fogni, hogy szakszerűtlen a beszerelés. Ha mégis így lenne, akkor aláírom gari elvész, de ennek az esélye -legalábbis nálam- 0 Egy bírósági tárgyaláson nem lenne meggyőző érv, hogy nem márkaszervíz szerelte be. Én tisztelem a Te szakámádat (garanciális ügyek intézése) biztosan otthonosan is mozogsz benne, ezért elvárom éni s, hogy tiszteld az én munkámat, és ne okoskodj bele olyan dolgokba, amihez nem értesz. Simsonoztál, most vettél egy Skodát, és azt hiszed mindenkinél mindent jobban tudsz.
"Egyébként, ha a m.szervíz teszi be a tempomatot, annak sem lesz PR kódja a matricáján."
Való igaz, de lesz 1 számlája, lesz egy bejegyzése a szervizkönyvben, valamint bejegyzés az autóházak között megosztott adatbázisban.
Nem csak az alaktrész származása a lényeg a garaciális autónál, hanem az is, hogy ki építi be.
Nézd, a joghoz csak annyi közöm, hogy nap mint nap intézek garanciális ügyeket is.
Itt viszont befejeztem ennek a tárgyalását, mert aki akarja, az úgyis elmegy a sorok között, és a kettőnk közötti beszélgetésből leszűriheti a számára fontos információkat.
Úgyis lesz sok olyan hülye akit meg nem érdekli, csak az hogy ócsón van tempomat... Aztán ha szerencséje van sosem derül ki, hogy az olcsóbb nem mindíg olcsóbb...
Látszik, hogy csak mondod a magadét, de a joghoz semmi közöd. Magyarország jogállam, tehát jogszabályi alapokon nyugszik az ország. A bíróságnak ezen kívül van még mérlegelési jogköre is. Te azt hiszed, hogy amit mond a márkaszervíz az úgy is van?? Sok esetben igen, de rengeteg az olyan példa, hogy csak a felelősség alóli kibújás miatt mondanak valamit, mert az átlagember elhiszi.
Rossz példát dobtál fel, mert Te utólagos ködlámpáról beszélsz, én viszont teljesen GYÁRI álkatrészekről, márkaszervízes számlával!! Beépítese OII.-be pedig nem igényel utólagos kábelezért, kókányolást...de még egy vezeték saruzást sem, és szigetelőszalag használata is mellőzött. Ezekre semmi szükség. Innentől gyári alkatrész, gyári technológiával! Ha a m.szervízben kéred a tempomat beépítését, akkor sem "ugrik a gari".
Továbbá soha, de soha nem nézik végig a PR kódokat, hogy mind megvan-e az autóban, illetve lett-e belőle több. Valljuk be őszintén nagy meló lenne, amit senki nem fizet ki, m,ert senki nem kérte. Főleg nem a tulaj. Olyan melót meg nem végez a szervíz, amit nem fizetnek ki. Egyébként, ha a m.szervíz teszi be a tempomatot, annak sem lesz PR kódja a matricáján.
Ugyanezzel a problémával találkoztam én is. (az autónk pedig közel egyidős és hasonló 1.9D)
Nekem hamarabb kijött ez a probléma, mert volt egy időszak, amikor alig jártam vele (kb. 1 évesen).
Nálam egyértelműen a Stream volt a hibás, először csak sw frissítés volt, majd amikor ez nem oldotta meg a problémát, később garanciában kicserélték az egész Stream hw-t is. Azóta minden ok.
Amit Joemaster javasolt nézd meg szerintem, lehet, hogy nálad sem az akku a hiba forrása.
Mintha tavaly télen is ez lett volna a problémád..? Azóta sem oldódott meg? Ellenőrizni kell a beszerelt utólagos eszközöket. Ha van időd, egy telefonos egyeztetés után megnézhetjük őket. Szerintem, a "nem saját" beszerelést is le tudom ellenőrizni. Minit
Persze hogy a PR-kódokban van a megfejtés, senki sem mondta hogy direktben bele van kódolva az alvázszámba :) Csak azt hogy ha van egy alvázszámod, akkor a végére lehet járni a dolognak.
Vagyis van kapcsolat VIN és a kódhalmaz között, és nem hiszem hogy egy márkaszerviznek gond lenne összerendelni a kettőt. Ha jól emléxem innen indultunk...
Bocs, de ilyen "felelősségvállalás" mellett ilyet nem végeztetnék veled! Sajnos Te azt nem tudhatod, hogy mibe kötnek bele és mibe nem.
Én az újautóm vásárlásakor megkéreztem: "Ha egy villamossági szerviz SZAKSZERŰEN beszerel egy utólagos ködlámpát akkor, ugye megmarad a garim?" Erre azt felelték, hogy: "A villamossági részre ugrik a gari".
Másik helyen: "Megítélés kérdése, ha tényleg szakszerű akkor nem, de ezt nem lehet garantálni".
Nos akkor hogy is állunk? Manapság a szervizeknek (sajnos) az az egyik feladata, hogy mindenbe belekössenek ami nem garis. Egy nagyon hosszú gar idővel rendelkező autónál (pl 3, 5 év) elég nagyokat lehet bukni, egy "huszonezrestempomatugyismegmaradaagari" ügyleten.
Remélem nincs harag!
Ja, ha akár ímélben elküldesz egy koda vázszámot, akkor visszaküldöm neked a gyári adatokat (90%)!
Kedves kollégák, a másik Skoda topicon is feltettem az alábbi kérdést, ide is bekopizom, hátha:
OII-ben szeretnék akkumulátort cserélni. (1,9 PDTDI). Rengeteg problémám van a gyári 330 A-es indítóáramú akksimmal. Télen 4-5 napos állás után nem indul, a kocsi áramfelvétele egyébként "alvó állapotban" 150-180 mA. )
Varta Blue Dynamic BD 574012(13) 74Ah 680A (btto 19900Ft) vagy VARTA SILVER dynamic HP 575121 75Ah 720A típus (btto. 21300Ft ) lenne talán jó.
Tudtok esetleg Budapesten jó árakkal dolgozó boltot? (Zárójelben a Szegedi Romaiakkumulator árait tüntettem fel). Felhívtam két pesti céget (35-40 ezres ajánlatuk volt...!) köszi
Gondold el, nondjuk egy jobbos kanyarban kifelé sodródsz és beavatkozik az ESP. Befékezi a jobb hátsót, hogy segítse a kanyarodást. Gondolod hogy utánfutóval is simán meghteheti ugyanezt? Gondold el, mi történik, ha megtolja a futó a gépet! Becsuklik, kereszbe áll. (és lehet rosszabb is) Szerintem tudnia kell az FC-nek, hogy van e vontatmánya.
Skodában nem hiszem, hogy lenne vontatmányra is felügyelő ESP, de drágább OFF-os autócsodákba meg kamionokba már bizony szerelnek ilyet is, ott már számíthat, hogy mi mivel működik együtt.
Nem fog ugrani a garija. Több százat szereltem már garis kocsikba, volt hogy 2 napos autóba! Az alvázszám nem tudja, hogy tempomatos-e, ez csak rémhír. Ha minden szar extrát jegyezne az alvázszám, 1 km hosszúnak kellene lennie.
Mivel gyári alkatrészeket építek be, gyári technológiával, így nincs az a lehetőség sem, hogy arra fogja az importőr, hogy "nem megfelelő alkatrészekből....."
Ugyanis minden gari elvesztése a nem megfelelő anyagok felhasználásából adódóan ugrik.
Azért van némi kockázata a "mezei" szerelőnek. És itt nem igazán a garancuiára gondolok. Az a kisebbik. A CAN-buszos gépeknél komoly gond származhat abból, ha a gép nem ismeri fel hogy vontatmánya van. (Pl az ESP működése esetén
Ugyan nem vagyok profi ismerője az EPS programjának, de valószinűleg, semmi köze a vontatmányhoz. Simán, a kerekek ABS szenzorok jeleit, és jobb esetben egy kereszt, avagy hosszirányú gyorsulás érzékelő jeleit figyeli.
Ha a megadott értékektől eltérő értéket tapasztal, program szerint beavatkozik némelyik keréknél Minit