Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

deger Creative Commons License 2007.04.27 0 0 750

Hát nem lenne rossz egy tigrás találkozó...itt a hosszú hétvége és lehetne falkázni egy nagyot! :)

16VGERI Creative Commons License 2007.04.26 0 0 749
sziasztok.
lesz tigra tali budapesten vagy a környéken? szervez valaki valami ilyesmit?
Geri
deger Creative Commons License 2007.04.25 0 0 748

Aloha! Általánosságban nézz meg mindent! Szerintem az se nagy gáz ha mondjuk hegerfejes a gép, mert kb annyival olcsóbban veszed meg minha nem lenne baja, de ha megcsináltatod, akkor tuti lesz teljesen és "új". Amit nézni érdemes (és sokba fáj nagyon) vezéműszíj, vízpumpa cseréje. Ha régen volt cserélve, vagy esetleg egyáltalán nem is volt, akkor simán 100-150e alkura képes vagy. Az se tré ha törve volt, de nézd meg, hogy a kerekek egy nyomvonalon futnak, és a javításoknál szép munkát végeztek (szépen ki van cserélve minden ami törve volt, szépen fényezve még a motortér is). Féltengelyeket nézd meg, mert sokba fáj a csere. Tekerd alá teljesen és forgj a géppel, ha recsegő, kattogó, kopogó hagot hallasz, akkor cserés. Gumiharagok a féltengelynél ha sérültek akkor is nagy a valószínűsége, hogy valami tré. Rohadást nagyon nem fogsz rajta találni, de ha mégis, akkor menekülj tőle! Ezek az autók esetleg rozsdafoltosak lehetnek. Ha törve volt és gányul javították, akkor valószínű előbb-utóbb megjelennek a rohadások rajta.

 

Hát így ennyi...kb...

Előzmény: 205D (745)
aty12 Creative Commons License 2007.04.22 0 0 747
megint itt,.az elöbb lemaradt a motorhaztetö morcositas(nem gagyi müanyag!!hegesztve!!).meg az alu antenna.na tenyleg megyek csao mindenkinek
aty12 Creative Commons License 2007.04.22 0 0 746
na csao tigrasok.elöször is sikerült megoldani a melegedes problemat ugyhogy most tuti a gep.a masik viszont hogy hamarosan elado lesz mert gyerköcöt varok ugyhogy fajo szivvel de muszaj egy csaladi auto.ha valakit erdekel irjon.az auto 1.6-os16v,alufelnis+teli lemezen,lefoliazott, alupedal,aluszönyeg,valtogomb,valtokar.es fel eve lett cserelve feszitögörgök meg a vezermüszij is.labterben kek neon virit es ha valakinek kell akkor viheti a zenet is.ja es van rajta meg egy aluszarny is.
az ara kb 900.000.- 1.000.000.-között.
csa
205D Creative Commons License 2007.04.20 0 0 745
Sziasztok! Én olyanban kérnék néhány jó tanácsot hogy pontosan mit is hol nézzek meg esetleges leendő Tigrámon a vásárlás előtt (1,6-ost szeretnék). Ahogy az előző írásokat néztem a '96 '97-es évjárat tűnik az egyik legjobb kompromiszumnak. Már nem tudom hol olvastam, de állítólag itt már nincs jelen az ékszíj gyári anyaggyengesége. és itt még nem a '98-tól frissített Ecotec van benne, ami néhányak szerint nem lett olyan jó. ha valami hülyeséget írtam nyugodtan oktassatok ki! Ahogy én a Totalcar népítéleteit olvasgattam azt vettem le, hogy úgy istenigazából senkinek nem volt vele komolyabb baja a kopó alkatrészeken kívül, meg persze a csodálatos Opel AGR szelepen kívül.. nem tudom nálatok hogy van ez?! köszi a válaszokat és tanácsokat!
deger Creative Commons License 2007.04.08 0 0 744
A lambda szondát felesleges kicserélni. Próbáld ki, úgy a vasat, hogy lehúzod a redszerről a szondát...ugyanúgy megy. Az csak egy kütyü, ami méri a co-t és annyi. ECOtec II-es motorokban, már a szonda alapján állítja a levegő-benzin keveréket, de ha szar, akkor ingadozik az alapjárat és egyből ki lehet szúrni. Az X14XE és X16XE mocikban meg csak benzint ad többet, ha tré (vagy le van kötve). Valamiért így romlik el az 1 vezetékes lambdaszondák 99%-a. Ha meg a kipufogó lyukas, akkor a légtömegmérőben több levegő áramlik át.
Előzmény: kacsa_ (741)
deger Creative Commons License 2007.04.08 0 0 743
Aloha!

Nekem volt ugyanilyen gondom! A katalizátor utánni kipudobot cseréld ki és megszünik a hiba!
Előzmény: András83 (735)
András83 Creative Commons License 2007.04.05 0 0 742

Köszi a tippet,megnézem a lambdaszondát, bár gondolom tisztítás nem segít neki de majd hibakódot nézetek!

Köszi mégegyszer

Előzmény: kacsa_ (741)
kacsa_ Creative Commons License 2007.04.04 0 0 741
Eloszor nezess hibakodot. Ha mashol nem, Opel szervizekben kiolvassak pici penzert. Persze ugy kell odamenni, hogy csak a hibakodot szeretned tudni. Azzal elorebb leszel. De a jelensegek alapjan lambda szonda. Allitolag valahogy le lehet huzni, de en nem tudom hogyan, szoval ha valaki okosabb tudja akkor megmondja, es kiprobalhatod :)
Előzmény: András83 (740)
András83 Creative Commons License 2007.04.03 0 0 740

Lambda szonda?A check lámpa álltalában nem világit csak ha nagyon meghuzatom akkor és utánna le is fullad ha üresbe rakom.Ha finoman bánok vele akkor viszont nem fullad le nem világít a check.

Tudsz vmi megbízható szerelőt aki ismeri a tigrákat és nem cserélteti ki a fél motort?

Előzmény: kacsa_ (736)
tigra 82 Creative Commons License 2007.04.03 0 0 739

Hellóka!

Mikor megvettem a tigrát már akkor is hamar bemelegedett,akár alapjáraton is álló helyben felment a vízem 100-ra.A venti ezután kapcsolt be,így nem is foglalkoztam vele mert azt hittem ennek ilyen későn kell bekapcsolnia.Meg ha bekapcsol akkor biztosan nem lehet gond.Így közlekedtem vele nyugodtan mit sem sejtve.10 hónap múlva zöldkártyán mérés közben eldurrant egy vízcső a bilincs mellett s akkor kezdtünk gyanakodni.Akkor derűlt csak ki hogy a termó is félig ki van pakolva,ez ugye azért hogy jobb legyen a keringés.Itt már tényleg gyanús volt a dolog mert mikor vettem bele új termót akkor is csak forralta a vízet.Ha rám halgatsz mielőbb elviszed szerelőhőz és megnézeted!!!Az óra meg sajna elég gyakran elmehet,a haveromnak már 2-szer kellett cserélni a tigrán.

Szerintem nézessed meg a kocsit mielőbb,bár látod énnálam sem egyből jött elő a baj!

Előzmény: aty12 (737)
kacsa_ Creative Commons License 2007.04.03 0 0 738
Az mit jelent, hogy hamar? Milyen sebessegnel, stb. Tobb infot irj :)
Előzmény: aty12 (737)
aty12 Creative Commons License 2007.04.03 0 0 737
na csao.nekem visszahüt a ventilator rendesen csak hamar melegszik.beszeltem egy opel szervizes haverral es azt mondta hogy lehet hogy az ora szar a müszerfalon!?nem tudom:-(.mindenesetre szerinted elmenne egy evet igy az auto?mert kb azota melegszik.es mint mar irtam semmi jelet nem mutatja ennek.(viz olaj ok).meg ha nincs benne termo akkor elvileg folyamatosan kene keringetnie nem?nem lehet hogy a vizpumpa a ludas?,nem tudom lett-e mar cserelve mert mikor hozzam került en csak a vezermü szettet csereltem mast nem es van benne 167000km.
kacsa_ Creative Commons License 2007.04.03 0 0 736
Igy olyan lambda szondasnak tunik... Check engine lampa nem vilagit?
Előzmény: András83 (735)
András83 Creative Commons License 2007.04.03 0 0 735

Hali!

Igen,ha meghuzatom,kuplung ki és lefullad.Ha bárhol megyek kicsit tartósabban kb 3000 fülött utánna kuplungnál lefullad.Ha fölengedem beindul,jóesetben meg is tartja(750 körüli).Gyertyák,ü.a szűrő,levegő sz. lett csserélve.

Ha tudsz vmit előre is köszi...

tigra 82 Creative Commons License 2007.03.31 0 0 734

Szeva Barátom!Hát bizony nagy a valószínűsége hogy hengerfej tömítést kell cserélni a kicsikén!Nekem is ugyanez volt a problémám az 1.6-os tigrámon.Nem volt termó,belül ki volt pakolva s kúrvára melegedett.A ventilátor visszahűti a vizet?Nekem nem tette!Vettem új termót bele/Kb 7000 ezer/de akkor is melegedett!Előszőr cseréld ki te is aztán meglátod változik e a helyzet.

Előzmény: aty12 (728)
aty12 Creative Commons License 2007.03.30 0 0 733
na csa.ujra itt.hat eddig meg nem sikerült tennem semmit mert ugy volt hogy mernek a vizböl co-t.de sajna a tag akinek volt ilyen kütyüje eladta.ugyhogy most keszülök a diagnosztikara,beszeltem egy opel szervizes haverral es ö mondta hogy lehet a baj az is hogy nem valos adatokat mutat a belsö höfokjelzom.nem tudom de majd kiderül.a masik dolog meg az hogy mar tavaj nyaron voltak ilyen dolgok rajta,nem hinnem hogy a hengerfej kibirna egy evet igy,föleg hogy nalam a gazpedal beragad 150-180 közt:-)).rangatas nekem nincs max ha varosban 1-es kettesben araszolni kell,de szerintem ez opel hiba nem szeretik ez a dolgot.nekem mas bajom nem igazan van az autoval halas egy paripa,imadom.nyaro babat varok ugy volt hogy lecserelem egy nagyobbra de nem tudok töle megvalni.ugyhogy marad marad!!!
kacsa_ Creative Commons License 2007.03.29 0 0 732
Es ebbol megis mi utal a hengerfejessegre? A motor alapba nem gyengen melegszik allo helyzetben.
A feher goz nem lehet kondenz viz?
Előzmény: aty12 (728)
deger Creative Commons License 2007.03.27 0 0 731
Szerintem ilyen ránézéses szerelőkbe nem szabad bízni. Lehet, hogy egy hengefej tömítés segíthet neked, de az is lehet, hogy a gyárilag megadott hengerfejhúzási nyomatékok se igazak a csavarokra. Ergo lelazultak. De átmenetileg az is segítHET, ha max 2-3%-al a gyári max nyomatéknál jobban megcibálod a hengerfej csavarjait.

Láttam egyszer egy vadállat barbárt, aki szép nyugodtan beállította a nyomatékkulcsot, rátette a szelepfedél csavarjaira és húúúzta...dehát a "szar eza janyag vazze. 3-ból 3 lyukba széjjel megy a menet" szöveg után már kevésbé finoman, de érdeklődtem a közte és a jó édes anyja közti szexuális kapcsolatáról...szóval vannak barbárok. Vigyázzatok!
Előzmény: aty12 (728)
deger Creative Commons License 2007.03.27 0 0 730
Nem akarok bunkónak tünni, DE a legelső dolog (ha komolynak tűnik a hiba) akkor egy opel szervíz és diagnosztika. Én is elviszem, ha nem vagyok biztos a dolgomban és hoggyétek el megéri! A diagnosztika nem azt jelenti, hogy köteleznek arra, hogy ott kell megcsinálni a gépet!!!

A "hengerfejességhez" annyit szólnék, hogy ha ilyen a hiba, akkor előbb a vízpumpát kellene lecsekkolni. Csak a hengerfej megbontása többe kerül mint egy vizpumpa. Ha meg mégse az a tré akkor meg a legközelebbi vezérműszíj cserénél már nem kell cserélned legalább. Tehát nem veszítesz semmit, de ha megbontják és nem az a baja, akkor azt te ugyse tudod meg. Az a szerelő még nem született meg, aki neked 4-5 órát szó szerint szenved egy rommá zsúfolt motortérben mire kiszedi a hengerfejed és ha nem rossz, akkor azt bevallja és nem számol neked csak hibakeresésre mondjuk 10 rugót. Amúgy jó minőségű utángyártott vízpumpa 18-24e között van. Gyári (kedvezménnyel) a legolcsóbb helyen 28, de láttam már 35 körül is. Bontóból nem ajánlom. Egyrészt kb annyiba fáj mint egy zsír új utángyártott, másrészt nem tudod mennyi km van benne.

Rángatás, leállás, eltűnő alapjárat: hihtetetlen, de nekem a legnagyobb fejtörést ezek a bajok okozták. A legmeglepőbb az volt, hogy egyszer a lambdaszondacsere, egyszer a katalizátor utánni kipufogó dob cseréje és legutóbb a másodlagos levegőbefecskendező (de szép neve van :D) rendszer légszűrőjének a cseréje segített. Ebből a legdrágább a lambdaszonda volt. 17e a gyári (kedvezménnyel).
tigra1.4 Creative Commons License 2007.03.27 0 0 729
csáó!az auto most jól indul,de ugy el kezdet rángatni mint az állat!!!ááá!!!valami hozzá szólás vagy valami,jól jönne peszter88@freemail.hu-ra is akár.köszi
aty12 Creative Commons License 2007.03.27 0 0 728
na szevasztok most regisztraltam ide,de gyorsan fel is tennek egy kerdest.van egy 1.6 16v tigram,melegszik a vizem nincs benne termosztat,nem eszi az olajat es radasul nem olajos a viz.hidegen ha beinditom feher göz jön ki a kipufogobol,voltam szerelönel azt mondtak hogy hengerfejes.ha tud akkor valaki segithetne a helyes valaszban.kössz.
capogery Creative Commons License 2007.03.26 0 0 727
olajszintet meleg motornál kell ellenőrizni?
tigra1.4 Creative Commons License 2007.03.26 0 0 726

Helló!nekem egy olyan problémám lenne,hogy amikor bemelegszik az autom(1.4),melegen nehezen indul vagy olykor egyböl le is fullad,meg ránat amikor a gázt vissza engedem.A gyertyák most lettek ki cserélve rajta meg az üzemanyag szűrö is,de nem az volta baja.Ha valaki találkozott már ilyennel vagy tudna segíteni,írjon azt nagyon szépen megköszönném.

kacsa_ Creative Commons License 2007.03.25 0 0 725
alapjarat?
Előzmény: András83 (724)
András83 Creative Commons License 2007.03.24 0 0 724

Sziasztok!

Kis segítségre lenne szükségem,vettem egy 1.4 es tigrát kicsit le van lelakva,már elég sokba került,problémám hogy sűrűn lefullad alapjáraton,néha pedig nem.Már cseréltem ü.a.szűrőt és a szívócső is ki lett tisztítva.

Ha valaki esetleg találkozott a problémával,megköszönném a segítségét!

Előre is köszi!

deger Creative Commons License 2007.03.22 0 0 723
A kutyáőnkhoz még egy kevés:

Benji névre hallgat, kan. 16-án tünt el Gyálon. Állítólag egy sötét színű golf 3-as vagy 4-es tulaja vette fel az utcán. Ha valaki tud valamit, vagy látta valakinél, valahol, akkor keressen meg minket.
Andrássy Erzsébet: 06707011901, elza78@mailbox.hu,
Károlyi András: 06707011905, deger@vodafone.hu

Esetleg itt is üzenhettek nekünk.

Előre is kösz mindenkinek és bocs az off témáért!
Előzmény: deger (722)
deger Creative Commons License 2007.03.22 0 0 722
Off:

Elveszítettük a kiskutyánkat! Nézzétek meg, hátha láttátok valahol!



On:

Nekem nem lötyög és megvan minden csavar a helyén :)
TKH7 Creative Commons License 2007.03.18 0 0 721

Köszönöm, hogy megnéztétek.

A pirosra gondolok. Ha jól látom nincs a tiéteken sem végig védő műanyag, viszont a csavarok nem látszanak ki, valami fedi őket. No, az enyémről az hiányzik, a csavarokkal együtt.

Most megnéztem mégegyszer és rájöttem, hogy a csavarok hiánya miatt lötyög az a rész, ami benyúlik a lámpák közé. És a csavarok mellett még a kis fém pöckök is elmozogtak, ezért most másik csavart sem tudok tenni helyette, mert nincs ami megfogja. Ha jól gondolom, akkor azok a kis fémek még ott vannak valahol. Ha sikerül bár kettőt előkerítenem, akkor a két oldalsó rögzítésével a lötyögés is megszűnik, bár valamennyire.

Ezt elkerülve, ellenőrizzétek a csavarokat :-)

Előzmény: capogery (719)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!