Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

TUZI Creative Commons License 2007.12.16 0 0 3122
'reggelt!

Én már régen nem értem , de Donibcsi is azt írja hogy csak KÉT fajta elektronika létezik. Vagyis nincs közepes tudású. Van egy és mégegy.
Namármost a tempomat (az esőérzékelőt esetleg hagyjuk) miatt mindenki megvolt győződve hogy nekem a magasabb tudású van benne. Ugynézki hogy mégse az volt.
Azt továbbra sem látom sehol hogy mi a két elektronika száma. Csak annyit hogy Type I és Type II.
Na ez alapján szerintem nehézlesz szerezni ilyen elektronikát. Ezért mondtam én hogy felírtuk a pontos codját annak amit az enyémbe lett beépítve.
Előzmény: joemaster (3121)
joemaster Creative Commons License 2007.12.16 0 0 3121
Bocs, hogy beleszólok, de végül is a Donibcsi által beírtak alapján úgy tűnik, hogy Neked a közepes tudású kormányelektronikád volt, ami kezeli a tempomat és a fedélzeti computer funkcióit.

A legmagasabb tudású elektronika ("high-line") tudja csak a multifunkciós kormánykerék dolgait. Esőérzékelőhöz nem sok köze van, úgy tűnik.

Tehát mindenkinek, aki utólag akar multi kormányt beépíttetni, annak kormányelektronika csere is szükséges.

Jól látom?
Előzmény: TUZI (3120)
TUZI Creative Commons License 2007.12.15 0 0 3120
Mint mondtam , én is úgy értesültem hogy csak kétfajta elektronika létezik. Ezért gondoltam mivel az enyém egy jólfelszerelt tipus ebben a fullosnak kellet volna lennie. DE nem.

Ami tipusszámokat Te írsz azok a csúszógyürű számai, ha jól értelmezem. Viszont itt bukik a mutatvány mert nekem ezt a gyűrűt nem cserélték ez 100% és még sem lehetet megtanítani neki a multi kormányt .Márpedig az elektronika a csuszógyűrű után van ha a kormánytól nézzük. És mivel mégis meglehetet csinálni a csuszógyűrűcsere nélkül akkor evidens hogy nem az volt a gond ,az át tudta vezetni a megnővekedet jelmennyiséget.
Cserélni kellet a kormány elektronikát. Na már most azt elég elképzelhetetlennek tartom hogy nekem az egyszerűbb elektronikám volt alapból. Mint írtam a tempomat, és az esőérzékelő miatt én is igy gondoltam, és mindenki ezt valószínűsithette hogy nekem a fullos van.
Előzmény: Donibcsi (3117)
valaki ül kint a szárnyon Creative Commons License 2007.12.15 0 0 3119
Nekem elöször is kikellene olvastatnom, hogy milyen elektronika van az enyámben :) A vaterán van egy srác aki pl árul ilyeneket.
Donibcsi Creative Commons License 2007.12.15 0 0 3118
Amugy Oct II.-t nem csináltam még, de Golf V./Jetta/Tourant számtalanul. Ez a része meg teljesen ugyanaz.
Előzmény: Donibcsi (3117)
Donibcsi Creative Commons License 2007.12.15 0 0 3117
Értelemszerű, ha több a funkció, akkor a vezetéknek is többnek kell lennie:)
Kétféle korm.el. van. Type , és Type 2. Ezekhez szintén kétféle gyűrű. (más a bekorm. szögjeladó értéke.)
* Type I (alkalmazható csúszógyűrű: 1K0-959-653, 1K0-959-653-A)
o Lowline
Part Numbers: 1K0-953-549
o Supported Features: None
o Midline
Part Numbers: 1K0-953-549-A
Supported Features: Cruise Control, Trip Computer
o Highline
Part Numbers: 1K0-953-549-B, 1K0-953-549-D, 1K0-953-549-AM
Supported Features: Cruise Control, Trip Computer, Multi-Function Steering Wheel


* Type II (alkalmazható csúszógyűrű: 1K0-959-653-C, 1K0-959-653-D)
o Lowline
Part Numbers: 1K0-953-549-E
o Supported Features: None
o Midline
Part Numbers: 1K0-953-549-F, 1K0-953-549-AF
Supported Features: Cruise Control, Trip Computer
o Highline
Part Numbers: 1K0-953-549-G, 1K0-953-549-AK, 1K0-953-549-AL, 1K0-953-549-BK
Supported Features: Cruise Control, Trip Computer, Multi-Function Steering Wheel

De sztem ezt ne is ragozzuk tovább, mert ez már a múlté:)
Most nem látom Tied milyen, mert itthon vok, az meg a kinti gépemen van.

Cool a kép:)
Előzmény: TUZI (3116)
TUZI Creative Commons License 2007.12.15 0 0 3116
Na erről beszélek én!

A képeket webkamerával készitettem bocsi a minőségért. Talán azért a lényeg látszik.
TUZI Creative Commons License 2007.12.15 0 0 3115
Nemakarom szakértelmed kétségbe vonni, DE Te az átvezető gyűrűről beszélsz, én pedig egy kb. 10 cm-es vezeték darabról.
Csak a Te kedvedért lemászok a pinyóba, és megkeresem az eredetit amit cseréltünk.
Az pedig hogy Te megtudtad volna oldani nem vonom kétségbe, kár hogy nem előbb ismertük meg egymást. Viszont az tény hogy jó pár szervizben megprobálták ráhangolni, ott álltam melletük, láttam hogy mit csinálnak:-) és nem sikerült.

Tegnap elkezdtünk erről is beszélni aztán valahogy átugrottunk a kérdésen. Szóval amikor én belevágtam ebbe a kérdésbe nekem is azt mondták hogy az én gépem tempomatos, esőérzékelős, vagyis ebben a full elektronikás kormány elektronikának kel lennie. Aztán mint mondtam senkinek sem sikerült összehoznia csak azután hogy kicseréltük az elektronikát.:-(

"Azért nem tér észhez a szervo, mert nem belevaló az átvezető gyűrű."

Ha így lenne akkor nem tudták volna szoftveresen beállitani. És pedig sikerült, igaz megint csak ott voltam láttam (vagyis nem cseréltek semmit) nem volt egyszerű mutatvány.
Előzmény: Donibcsi (3114)
Donibcsi Creative Commons License 2007.12.15 0 0 3114
Bizt.öv visszajelző:)

Azt átvezető gyűrűnek hívják, és vigyázni kell, mert nem minden korm elektronkához jó. Azért nem tér észhez a szervo, mert nem belevaló az átvezető gyűrű.
Ne mond, hogy senki nem tudja, mert én pontosan tudom:-P

* Part Numbers: 1K0-953-549-B, 1K0-953-549-D, 1K0-953-549-AM
* Supported Features: Cruise Control, Trip Computer, Multi-Function Steering Wheel

Ohh:-)
Előzmény: TUZI (3113)
TUZI Creative Commons License 2007.12.15 0 0 3113
Én azt hittem ha levesszük a légzsák visszajelző kolompját attól a lámpa megmarad.:-)) Hát nem.:-( Kár , de még mindig jobb mint az éktelen kolompolás.:-))))
Előzmény: Donibcsi (3109)
TUZI Creative Commons License 2007.12.15 0 0 3112
Ezt az átvezető kábeldarabot elvileg adni kéne a kormánnyal.
Az elektronika , hivatalos ára valami 57 ezerre emlékszem. Nagyobb baj hogy senki sem tudta hogy pontosan milyen tipusszámú kel hozzá. Én talán felírtam, de nem tudom hova. Viszont KoBé mester 100%-ék hogy tudja.:-) Sőt ha esetleg szerencséd van még tud bontottat is szerezni. Vagy ha megadja a tipus számát akkor kint olcsóbban megtudod szerezni.


A poén hogy összeszerelés után már is működik a rádió vezérlés, viszont a kormány szervó meghal. Sajnos nem is talál magára , mint ha csak a kormányt veszed le és teszed vissza.:-( Ehez kel a szakember aki elmagyarázza az autónak hogy ez így jó.:-))))
Előzmény: valaki ül kint a szárnyon (3110)
TUZI Creative Commons License 2007.12.15 0 0 3111
A kormány +légzsák és a kormány elektronika közötti kábelre.

Mert ugye a sima kormányon kevesebb kapcsoló (duda) van míg a rádiósonkel még pár átvezetés.

Ez egy 10cm-es kis kábeldarabb. Annyira nem kompatibilisek hogy a sima kormány vezetékével, a rádiós kormányon még a duda sem szól. Pedig ugye ez lényegében a légzsákon van.
Előzmény: Donibcsi (3109)
valaki ül kint a szárnyon Creative Commons License 2007.12.15 0 0 3110
bakker :)
a telefonos vezérlés ugysem érdekel mert nem ülök olyan sokat a kocsiban. A kormányt 22+fa-ért ajánlottak. Mennyi lehet a kábel meg az elektronika vajon?
A programozást megintcsak megtudom oldani asszem :)
Előzmény: TUZI (3108)
Donibcsi Creative Commons License 2007.12.15 0 0 3109
Kel hozzá az átvezető kábel<---Itt mire gondolsz?
Előzmény: TUZI (3108)
TUZI Creative Commons License 2007.12.15 0 0 3108
Elkel hogy szomorítsalak.

Kel egy kormány.
Kel hozzá az átvezető kábel
És sajnos kel egy kormány elektronika.:-(
És egy hozzéértő elektromos szakember aki feltudja programozni.

Kérdez bátran ha még érdekel valami.

Ja még annyit hogy tudtommal, van olyan multi kormány ami csak a rádiót vezérli, van olyan ami a telefont is, és állitólag létezik olyan is amin a tempomat gombjai is fentvannak. Nekem a sima rádiós van.
Előzmény: valaki ül kint a szárnyon (3107)
valaki ül kint a szárnyon Creative Commons License 2007.12.15 0 0 3107
Nekem a sima 4 küllös müanyag kormányom van. Az elözö autómban is multis kormány volt és megszoktam már, hogy onnan vezérlem a rádiót.
És a bör kormányt mégiscsak kényelmesebb fogni mint ezt a müanyagot.
Tehát ugyanilyen 4 küllös kellene csak bör multis :)
Van 3 küllös multis is? de abba ugysem jó gondolom ez a légzsák.
És amugy vajon a csatlakozás kivan épitve ha alapból nem azzal szerelték a kocsit? Vagy szenvednem kell azzal is?
thx
Előzmény: TUZI (3106)
TUZI Creative Commons License 2007.12.15 0 0 3106
Mér akarsz kormányt cserélni. csak azért kérdem mert én vigig jártam már a buktatóit.
Előzmény: valaki ül kint a szárnyon (3104)
TUZI Creative Commons License 2007.12.15 0 0 3105
Mit értesz "multifunkciós bőrkormány"-on???

Mert ha jól tudom 3 féle is van.
A sima kormányból, a rádió vezérelős bőrkormányba 100% hogy csereszabatos. Nekem legalább is simán passzolt.
Előzmény: valaki ül kint a szárnyon (3104)
valaki ül kint a szárnyon Creative Commons License 2007.12.15 0 0 3104
Nem tudja valaki véletlenül, hogy az octaviaII-ben a régi müanyag kormányból a légzsákot egy az egy-ben átlehet tenni a multifunkciós bőrkormányba?
thx
stevie wonder Creative Commons License 2007.12.15 0 0 3103

tudom, ki az illetékes, mivel felhívott és bemutatkozott.

Akkor baromi jol megtippeltem elore, hogy mi fog tortenni :-)

Előzmény: joemaster (3102)
joemaster Creative Commons License 2007.12.14 0 0 3102
Stevie!

Tudom, hogy jó helyre küldtem a mail-t, mert ma volt egy hívásom ez ügyben. :-)

Persze, hogy nem ez a dolga, de saját tapasztalatból tudom, hogy ha alulról indulok el - ha egyáltalán nem élből pattintanak le - akkor sokáig tart, míg elintéződik bármi is.

Felülről mindig gördülékenyebb az ügyintézés, nincs ez másképp egyéb cégeknél sem.

Egyébként engem nem kell hogy érdekeljen, ki mit csinál. Egy megfelelően magas beosztású embert kell elérni és mivel a Skoda és a PoHu sem reklámozza, kihez kell fordulni ügyes-bajos dolgaimmal - különösen, hogy első szinten már elutasítottak - fordulok ahhoz, aki adja a nevét a márka képviseletében a fogyasztók felé.

Lásd Skoda Magazin.

Ha leközöltek volna egy fotót, hogy itt van XY méltányossági ügyintéző, neki írtam volna. MOST már tudom, ki az illetékes, mivel felhívott és bemutatkozott.

Azokkal a szervizes srácokkal, akik ugyanolyan beosztottak, mint az én cégemnél én, nem biztos, hogy van értelme veszekedni, hiszen nincs túl sok befolyásuk egy másik cégnél dolgozó ember gondolkodására, különösen, ha az a cég a szerviz "felett" van.

Egyébként meg tök segítőkészek és normálisak, minek csesztessem őket...
Előzmény: stevie wonder (3098)
TUZI Creative Commons License 2007.12.14 0 0 3101
Azért a szlovákoknál se várj csodát. Olcsóbbak lényegesen, más a hozzáállásuk, de alapból, ők is inkább csak csere szakemberek nem szerelők. Vagyis egy olajcsere, meg más kopó alkatrészt kitudnak cserélni, de a szakértelem ott is nagyon kevés.


Mielőtt letámadnátok hogy ennyire leminősitem a szervizeket. Elmondok két példát.
Későn jutott eszembe már átvétel után a kormányról vezérelhető rádió. Nekem ez természetes volt a 10 éves Megánomon alap volt már akkor is.:-( Na nem baj majd be szereltetem. Több mint egy évembe, és nem kevés pénzembe, idegeskedésembe került a dolog. Egy pl. a szlovág szervízről. Nem vállalta, majd oda jutottunk, hogy inkább vegyek egy új autót és abba rendeljem meg. Ez komoly. A magyar szervízeknek, igen többesszám, gőzüksem volt hogy mit és hogyan. Vagy 3-4 szervíz próbálkozott de nem jutot semmire.:-(

A másik dolog , kértem , kint is hogy szeretnék acél kartervédőt , nemtudnak rendelni, csak ha én megmondom a pontos tipusszámát. Elmennek a francba.

Ma már van rádióvezérlésem, és van kartervédőm. Igen most jön a reklám KoBé mesternek hála. Lehet hogy ezért fogom hozzá hordani az autót még olajcserére is??


Na még egy pár pl. Szerettem volna egy vezetéket behúzatni a motortérből a közép konzolhoz. A márka szervízek , vagy nem vállalták, vagy írreális összeget kértek. Taxi órás barátom kb, 3 perc alatt befűzte.
Kértem egy 12V ajzatot a csomagtartóba. Tipp mennyiért tenné be a szervíz??? 20 az az húsz ezer forint. Elmennek a sunyiba. Talán ezután megértitek hogy le rabló bandázom az egész bagázst.
Előzmény: valaki ül kint a szárnyon (3100)
valaki ül kint a szárnyon Creative Commons License 2007.12.14 0 0 3100
Hát igen. Megvettem a biztonsági öv becsatolót. Szerintem nem volt fél óra amig kicseréltem, de csak azért mert ugye nem tudtam egyböl, hgoy hova nyuljak. Felhivtam a POHU M5-öt ott a szervizes 1,5! órát mondott erre a problémára (15k huf) :D
Ez is rablás!
Ezer km van még a 60-as kötelezöig és ki fogom vinni a szlovákokhoz, kiváncsi vagyok ott hogy állnak hozzá az emberhez!

más :
Azóta képzeljétek ahányszor megnyomom a gombot mindig kiadja a cd-t (kopp kopp kopp) A hátsó ablaktörlöhöz kell több idö mig rájövök miért nem spriccel , de majd bejövök vele ide a melohelyre és szétkapjuk a hangárban :)

Nem használ valaki ETKA-t véletlenül?
Előzmény: TUZI (3099)
TUZI Creative Commons License 2007.12.14 0 0 3099
Na látod ez a nagy probléma.
Ha nem csak így zsarolással, esetleg ténylegesen igazságügyi papírral, lehetne a jogos igényt érvényesiteni, talán akkor nagyobb bizalma lenne az embernek ezzel a rabló bandával szemben. Erősen fogalmaztam?? Nem hiszem, egy szenzor aminek a festendő felülete kb, 2 négyzet centiméter, a cserélye vagy 10 perc mindennel együt ekkora összegbe kerülne ha nem akarnának pár napon belül vagyonokat keresni. Mennyit is keres egy szerelő?

Áááá, ne is menjünk most ebbe mert csak felhúzom magam. Sajnos csak sírni tudnak meg basztatni mindenkit hogy mért külföldön veszünk autót, mért nem a hazai szervízben szervízeltetjük. De ha igazi kereskedések ,szervízek lennének, akkor nem sírni kéne , hanem tenni valamit azért hogy az ember odamenjen legközelebb is necsak egyszer.
Előzmény: stevie wonder (3098)
stevie wonder Creative Commons License 2007.12.14 0 0 3098

Ha jól tudtam, akkor viszont igen szomorú, hogy 10 nap nem elég neki a válaszhoz...

 

 

Szerintem rossz helyen probalkoztal.

 

Egy markaigazgatonak nem az a munkaja, hogy 30 ezres, garancialis ugyekben szemelyesen eljarjon.

 

Szerintem a titkarnojet kerte meg, hogy kuldje el a megfelelo helyre, es az emailed azota is ott kering a PoHu szerverein.

 

En a helyedben visszamennek a markakereskedesbe, hivatkoznek a garancialis es szavatossagi kerdesek jogi meghatarozasara, es kedvesen megkerdeznem, ugyan valoban igenyelnek-e egy hiteles igazsagugyi szakertoi velemenyt arrol, hogy egy tolatoszenzor nem kopo-fogyop alkatresz, es mivel korulotte a lokharito ep, nem is baleset miatt röccent meg.

 

Ha igenylik, akkor szerezd meg nekik ezt az oromet :-)

 

(Ja, most mar biztos, hogy jo cimre kuldted a mailt, utana tudtam nezni.)

 

 

 

 

Előzmény: joemaster (3096)
TUZI Creative Commons License 2007.12.14 0 0 3097
Hy.

Igen sajnos ez így igaz.:-(((

2 év és talán egy hét volt amit bírt.:-(((
Előzmény: joemaster (3095)
joemaster Creative Commons License 2007.12.14 0 0 3096

Ha jól tudtam, akkor viszont igen szomorú, hogy 10 nap nem elég neki a válaszhoz...

Előzmény: stevie wonder (3094)
joemaster Creative Commons License 2007.12.14 0 0 3095

A PoHu-nál Te el tudsz képzelni bármit, ami 5000 Ft-ba kerül?

 

30 alatt nem áll meg a szenzor DARABJA!

 

22ezer kb. a szenzor, plusz 1 óra munkadíj (6000 Ft) plusz fényezés (3-4000 Ft).

 

Semmi biztosíték nincs arra, hogy nem purcan ki két hét múlva egy másik és akkor megint 30e Ft?

Nem csak én jártam így, más kollégának is kipurcant 2 és 3 év között, tehát valami nagyon tartós szenzort sikerült beszerezniük a gyáriaknak...

Előzmény: stevie wonder (3094)
stevie wonder Creative Commons License 2007.12.14 0 0 3094

Épp ez a bajom, hogy fél éve járt le a garancia és kipurcan egy szenzor, ami nem is kopó alkatrész és nyilvánvalóan nem 2,5 évig kellene működnie.

Leszogezem, hogy szerintem teljesen igazad van.

 

Viszont hulyeseggekkel idegesited magad :-)

 

(Mennyibe kerul egy kbtt szenzor? Egy ötös?)

 

(Egyebkent nincs meg M.I. perszonal emilje, de gyanus, hogy jol tudtad magad is.)

Előzmény: joemaster (3093)
joemaster Creative Commons License 2007.12.13 0 0 3093
Nem új autó.
2,5 éves.

Épp ez a bajom, hogy fél éve járt le a garancia és kipurcan egy szenzor, ami nem is kopó alkatrész és nyilvánvalóan nem 2,5 évig kellene működnie.

Ilyen értékben szavatossági ügyet nem érdemes elkezdeni, de én megelégednék azzal is, ha a PoHu féle méltányosság keretében javítanák meg, azaz ők adnák az anyagot és én fizetném a munkadíjat.

De ezt is elutasították. Pedig benne vagyunk még a 3 éves szavatossági időben.

Ezt a linket én is megtaláltam, de ez a pasi a Porsche mint autómárka márkavezetője, nem a Skodáé...
Előzmény: kerub (3092)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!