Akkor most mindenki kiballag az autójához, mekkeresi a csomitartóban az azonosító matricát (vagy a szervízkönyv első oldalát) és megkukkolja, hogy talál-e ilyet: 8T2 Aki talál, annak dzsári a tempi, aki nem, annak utólagos.
Az enyém 2007.08. vagy 09. havi gyártású. Fejből én se tudom, de úgy rémlik, mintha írná a kézikönyve.
Többször téma volt már a hazai autókereskedelem morálja, használt és márkakereskedő egyaránt. Ebbe sajnos belefér, hogy téged levettek a tempomat listaárával, és ők rakták bele utólag...
Vagy itt vagy a SOF topikban volt nemrég egy "VW kódfejtő" oldal linkje, sztem azon keresztül le tudod ellenőrizni, hogy amikor a gyárkapun kigördült a kocsid, benne volt-e már vagy sem.
Mint írtam elvileg nekem is yári a tempomatom, azzal rendeltem, és azzal is jött. Ezekszerint lehet hogy mégis itthon utolag szerelték be??? Mikori az autód? Az enyém 2005,08. havi.
Nekem gyárilag beépített tempomatom van (OII), tehát eleve azzal rendeltem. Kicsit feljebb, mint ckerti írta, azaz kb. "fél háromnál" valóban világít egy visszajelző, de nem bekapcsolt, hanem csak aktivált állapotban. Tehát amikor az "vezeti" a kocsit. Fékre vagy kuplungra lépve az automata mód megszűntével kialszik az is.
#joemaster: (3138) "nem tudom elképzelni, hogy egy LED-et kihagytak volna a nem tempomatos autók műszertáblájából,..."
Akkor nem ismered az autógyártók hozzáállását a beszállítóik felé az árak leszorítása érdekében.... A VW az egyik élenjáró a beszállítók kizsigerelésében. (Többek között ez mentette meg az összeomlástól a 90-es években.)
Igen sok extrát kértem, így nem hiszem hogy pont a tempomaton sporóltak volna. Na de nem is ez a lényeg. Kéne tőbb "gyári" tempomatos reagálása hogy nekik működik e???
Aztán rögtön itt az újjabb kihívás. Belehet üzemelni utólag is. Donibcsi Te mit szólsz a kérdéshez??
Off. A Megánokban ha utólag szerelték be a tempomatot , sőt nem is gyárit , a szervíz percek alatt aktíválni tudja a visszajelzőt.
A márkaszervizes villamossági szerelőknek az van kiadva, hogy ha az OII-ben van ködlámpa, akkor lehet tempomatot beépíteni, ha nincs, akkor nem.
Korábbi évjáratoknál be kell húzni a kormány elektronikához egy drótot, az újabbakba már nem.
A műszerfal csere nekem értelmetlen dolognak tűnik. Ezzel kapcsolatosan annyit tudok, hogy utólagosan beépített gyári tempomat esetén sem működik a műszerfali visszajelző, ami a sebességmérő órában van, míg a gyárilag szerelt tempomatnál működik a bekapcsolt állapotot jelző visszajelző lámpa.
A műszerfalbetétet viszont - úgy vélem - lehet programozni, semmi értelme cserélni. Azt nem tudom elképzelni, hogy egy LED-et kihagytak volna a nem tempomatos autók műszertáblájából, és ezért nem működik a visszajelző, mert ez feleslegesen drágítaná a gyártást.
De ugye nekem azt kell megtudnom elöször is , hogy milyen van benne! És mi az igaz abból, hogy az egész km órát kell kompletten cserélni ha tempomatos kart akarok bele?
Úgy általában ahhoz hogy megtudd milyen cikkszámú alkatrész kell az autódhoz, kell az évjárat, és a motorkód. A te esetedben a motorkód a motorszám első három számjegye, a BGU. Esetenként az alvázszám is érdekes lehet, mert van olyan hogy egy alkatrész cikkszáma bizonyos alvázszámig a.b.c., utána meg x.y.z.
Ajánlom a www.vagcat.com (online ETKA) oldalt, ingyenes a regisztráció. Bár amikor utoljára arra jártam, 1Z-s Octaviához még nem volt fent semmi.
Bizony nem ismertelek. Lehet hogy sok busszuságtól megkíméltem volna magam.:-)))
Viszont most is azt mondom hogy a csűszú gyűrű nem lett levéve, csak az elektronika. Persze lehet hogy a gyári szerelés mást ír elő , de meg lehetet oldani anélkül hogy a gyűrűt leszedték, (tük) volna.:-))))
Persze az is igaz hogy nem volt semilyen dokumentácionk, csak egy elektronikánk amit ki szerettünk volna cserélni. Ez meg is történt, mégha nem is az előírások szerint.:-)))
Nem ismertél még akkor, mert mondtam volna. A csúszógyűrűben van a szögjeladó, és ahoz, hogy le tudd venni a korm.el.-t, le kell venni a csúszógyűrűt. Ha leveszed, és (mivel az forog) nem ugyanabba az állásába teszed vissza, mint ahogy volt, akkor nem fogja látni (illetve tévesen) a szögjelet. Ezért kell utána alapbeállítást végezni, hogy feltanulja. Sőt, ha sokkal arrébb (elforgatva) teszed fel, akkor az alapbeállt sem lehet megcsinálni.
Aha így már érthetőbb, bár még mindig nem értem hogy mért nem sikerült senkinek tuti infoval szolgálni hogy milyen elektronika is kéne. A beszerelés alatt pedig ugyancsak nem értem hogy mit értesz mert a csúszó gyűrűt nem is bántottuk. Csak az elektronikát cseréltük, azt pedig nem igen lehet máskép felcsavarozni. Mondjuk az is igaz ha csak a kormányt veszi le az ember , és máshoz nem is nyúl akkor is világít inditás után az ikon, de az elalszik magától pár kormány mozdolat után.