Ez egy olyan szép mondat volt. Le a kalappal érte:
A gyari beallitas egy optimum a teljesitmeny, a kornyezetvedelmi szempontok, es a megbizhatosag/tartossag kozott. Ha ebbol a szentharomsagbol egyet kiemelsz, a masik ketto fog romlani.
De légyszives illusztráld, mi lesz ha nem érdekelnek, mondjuk a kornyezetvédelmi szempontok? A másik kettő fog romlani?? ;-)))
mivel az én autómban csak 2500 km van, így csak első benyomásokat tudok mondani. Szögezzük le előre, alfa-bolond vagyok.
A csomagtartó hatalmas, nem vagyok apró termetű (174 cm), de be kellett másznom ahhoz, hogy a rögzítő hálót beakasszam. Nem látszottam ki. Nagyon jól pakolható, vannak pluszban hátul kisebb rekeszek, ahova apróságokat lehet rejteni.
Az autó elöl-hátul kényelmes. TEgnap fuvaroztam kollegámat, aki mögöttem ült, 180 magas, és kényelmesen. Én sem a fogaimmal tekerem a kormányt, eléggé hátralököm az ülést. Hátul a középső ülés háttámlája egyben kartámasz is, elég széles, kényelmes. Az első ülés: minthogy 12 évet kézilabdáztam, a térdemet eléggé szétvertem a múltban. Ezért nagyon érzékeny vagyok a jó ülésre. Opelből pl. nehéz kiszállnom 200 km után. Hétfőn simán megjártam Brno-t, és kipattantam a kocsiból. Eddig csak az alfák, volvók és saabok adták meg ezt az érzést. Sok a rakodóhely belül, minden bizbasz elfér az autóban.
Műszerfal: minden látszik, normál VW műszerfal, semmi extra. Váltó: jól kapcsolható, bár az első rükvercek érdekesen sikerültek, de pillanatok alatt hozzászoktam.
Motorikusan: egészen jól eltalálták, bár volt szerencsém alfa 1,9 jtdm motorral felszerelt szépséget vezetni, az sokkal brutálabb.
Ez az autó normál hétköznapokra való, családos embereknek, akik nem feltűnési viszketegségben szenvednek, hanem kényelmesen oda akarnak érni úti céljukhoz, akár csomagokkal is. Céges autónak is tökéletes. Fogyasztása autópályán 350 km hosszan 140 km/óra sebességgel: 5 - 5,2 liter. Vegyesen 5,6 - 5,8-al járok.
Ezt a 105 -lovas verziót meg lehet venni PONTOSAN ezzel a motorrla 140 lóerővel a boltban,
Ez sajnos nem feltetlenul van igy. Vannak autok, ahol tenyleg csak a szoftver kulonbozik (pontosabban, ujra ismetlem: a parametertablazat), peldaul egyes Volvok, de az altalam ismert VAG-motorok nem ilyenek. Kisebb-nagyobb elteresek egy egesz csomo mechanikus alkatreszben vannak.
A regi TDI-k kozott a 90 lovas es a 110 lovas kozott komoly kulonbsegek voltak: mas volt a turbo (fix- ill. valtozo geometriaju), mas volt az intercooler meretezese.
A benzines turbo motoroknal (1.8 20V Turbo) a 150 LE es a 180 LE valtozat kozott szinten alapveto konstrukcios kulonbsegek voltak, nezz bele az 1.8 Turbo szaktopikba, ott alaposan kivesezik.
A 90 dizel lobol vagy a benzines 150 lobol igen egyszeru lett volna pusztan elektronikai uton, chiptuninggal kihozni 20-22 szazalek teljesitmenytobbletet, de a VAG valamiert inkabb a motorokba is belenyult.
Hiu abrand, hogy a 105 lovas PDTDI az "butitott" valtozat, amit vissza lehet "okositani".
Ezzel azt akarom mondani, hogy ha nem ész nélkül tolod fel a chippet, akkor semmi baja nem lesz semminek.
Mashova helyezodnek a kompromisszumok.
A gyari beallitas egy optimum a teljesitmeny, a kornyezetvedelmi szempontok, es a megbizhatosag/tartossag kozott. Ha ebbol a szentharomsagbol egyet kiemelsz, a masik ketto fog romlani.
Nekem volt egy L200-asom, amit megvettem a szalonban 500ezerrel drágábban, hogy a 133 le legyen. Aztán kiderült hogy PONTOSAN ugyanaz a motor van benne mint a 116 Le verzióban, csak rajta van egy gyári chip tuning.... Így nem veszti el a gariját. Ezt a 105 -lovas verziót meg lehet venni PONTOSAN ezzel a motorrla 140 lóerővel a boltban, hogy még ott hagyjál pár százezret pluszban.. Ezzel azt akarom mondani, hogy ha nem ész nélkül tolod fel a chippet, akkor semmi baja nem lesz semminek. (már ha nem egy tök más autó, vagy motorizáltságú progit teszel föl.) Én még nem találkoztam olyan arccal, aki elkezdte a paramétereket kénye.kedve szerint átirogatni. Nyílván létezik erre a motorra a gyári chip prg. és azt teszik fel rá. (csak nem plusz 5 kilóért, hanem a töredékéért...) Amúgy én mentem az alap 105 lóval olyan 10e.km-t és most tartok a chippelt verzióval is olyan 10e. körül. Nemhogy nem nőtt, de csökkent 0,1-0,2 decivel az átlagom a kompjuter szeriint. (Pedig nem megyek vele lasabban mint amikor 105lovas volt.. :)
a kompjuterbe bele lett piszkálva [...] Én egyetlen dologgal nem vagyok megelégedve, az a fogyasztás.
En azert latok egy kis osszefuggest :-)
Az autot vezerlo parametertablazatba baromi konnyu ezt-azt beleirkalni, meg is teszi boldog-boldogtalan. De ezek kozul sokan igazabol halyogkovacsok, es ha egy picit is belelatnanak abba, hogy milyen kovetkezmenyekkel jar az, amit csinalnak, akkor ugy megijednenek, hogy orokre eldobnak a szerszamaikat.
(Tisztelet a kivetelnek, mert azert van olyan is.)
De egy dolgot vilagosan kell latni: tobblet teljesitmeny csakis es kizarolag egyetlen modszerrel allithato elo: tobblet uzemanyaggal.
Ha nem hasznalod ki a chip adta maximalis teljesitmenyt, akkor persze akar csokkenhet is a fogyasztas bizonyos uzemi korulmenyek kozott, csak akkor minek a chiptuning? Ha viszont oda-odalepsz az autonak, akkor ömlik az uzemanyag (aztan vagy elég, vagy nem ég el), es az bizony rongalja az atlagot.
Érdekes, nekem még soha az életbe nem volt tíz literes fogyasztásom vele. (pálya 150-160, országút 110-130) szerintem ez még javulni fog ahogy "bejárodik" a motor. Én tényleg nyomom neki mint a barom, és még full városi haználatban hidegben, sem értem el soha a 9-et sem.. (Enyém is 135 ló)
Szia, én másfél hónapja vettem át az enyémet, és mindössze alig 3.000 kilómétert mentem még vele. Ugyanazok a paraméterek, mint amit te is kiszúrtál magadnak. Előtte egy ötéves 1,8 as disel kombi Focusom volt, azzal szemben minden tekintetben jobb. Szerintem nagyon szép az eleje, nekem kimondottan tetszik, hogy olyan iszonyat komolyan néz ki. Én is a 105 lovas motort választottam, a kompjuterbe bele lett piszkálva, így most elvileg 130-135 lovas. Mondjuk ha odalépek neki, megy is mint a barom.
Én egyetlen dologgal nem vagyok megelégedve, az a fogyasztás. Ennél azért lényegesen jobbra számítottam. Igaz ilyen hidegben néztem, és elég sokat mentem városban ilyenkor hidegben úgy hogy csak pár kilómétereket, de állandóan 9,5-10liter körűl mutatja a kompjúter. Meg amikor az autópályán a tempomatot ráállítottam 170 re, akkor 7,8-8 körüli fogyasztást mutatott. Viszont az igaz, hogyha 100-110 körűl megyek vele, akkor lemegy 5,5 re.
Nekem az van, csak nem kombi. Elötte nagyrészt japán autóim voltak, azokkal gyakorlatilag semmi problám nem volt.. A skodálatosnál 57000-nél kerékcsapágy csere elöl... most meg a hömérséklet jeladó szállt el. (70000) Nem olyan nagy gáz csak furi a japcsik után, mert azokhoz ilyen futásteljesítmény mellett hozzá se kellett nyúlni. Amúgy nagyon meg vagyok vele elégedve igaz, hogy én megchippeltettem, így már elég hatékonyan lehet vele haladni, nagyon kedvező fogyasztás mellett. Városban 7-7.5 országút 5,5-6,5 között. (pedig eléggé taposom a lelkét) Jó nagy, két gyerek két felnőt kényeélmesen elfér. Nekem még van a csomiban egy qrva nagy kutya-box is és még így is maradt hely benne. Szerintem egész szép autó. (bár mivel 13 egy tucat belőle nem valami "presztízs" verda :) A vajszínű szövetkárpitot nem ajánlom, mert a sima vízcsepp foltot hagy rajta.. (iszonyat kényes). A szervíköltsége elvben edvező is lehet. mivel nem kell olyan sűrün vinni, de én 10-15e.-ként azért csréltetem benne a szűröket, olajat stb... Az enyémnek az uj ára 6,5 millió volt, annyit nem adnék érte de én 2 évesen vettem tavaly. Azért az árért szerintem nem volt rosz vétel. Részemről ennyi.
Sziasztok srácok! Szóval az a helyzet, hogy új autó vásárlás előtt állunk. Nekem nagyon bejön az octavia ezért is döntöttem hogy megkérdezem a tapasztalatokat ezzel az autóval kapcsolatban. Leginkább az 1,9TDI motorral szerelt (105le) kombi kivitel érdekelne. A válaszokat előre is köszönöm.
De már hívom is a srácot, hogy szerezzen valami jobb "configot" !
Egyik "config" sem lesz igazan jo.
Az egyetlen ertelmes modja a chiptuningnak a fekpadon valo meressel visszacsatolt "hangolas."
En a helyedben egy olyan beallitast kernek, ami csakis es kifejezetten padlogazra avatkozik be. Igy ott brutalis teljesitmenynoveles is elerheto, anelkul, hogy normal uzemmodban szetcseszned a meregdraga pumpadüzniket.
A kéttömegű lendkerék hibájára volt egy szerviz bulletin kiadva, kb. az első szériás modelleknél volt típushiba, de tudtommal csak a 2.0 PD-TDI motornál!
Asszem az volt a gond, hogy túlmelegedhetett és kigyulladhatott tőle az autó.
Az enyém is 105 le-s, nem chip hanem box van benne, de 5-ben teljesen ugyanez a jelenség.Van aki szerint a kéttömegű lendkerék hibája okozza.(Nem tudom). Elősször megpróbálom a boxot "finomítani", ha nem jön be én is meg akarok próbálkozni egy chippel. Egyébként a barátom Passatja (2.0PdTdi) új korától kezdve csinálja(chipmentes), a szervízben a lendkerékre hivatkoztak,de nem cserélték neki mondván ,hogy mindegyik ilyen..........mindenesetre elég érdekes.
bocsi, egy nappal később, mint ígértem, de hétfőn korábban kellett indulnom Brünnbe.
Első nagyobb megmérettetése volt a járgánynak, kiválóan teljesített. 3 óra volt az út (egy irányba), 5 litert evett - végig autópályán úgy, hogy 140 alatt nemigen mentem. (Visszafelé már igen, mert a turul után az orromig sem láttam a tejfölköd miatt.) Ja és nagyon fontos: alfaérzésem volt, mert amikor éjjel 11-kor kiszálltam a ház előtt az autóból, nem hikomatként szálltam ki, mint ahogy azt más autókból (opel, nissan) tettem korábban, kevesebb kilométer után.
Kérdés: rosza progi amit rányomtak, vagy ez ilyen és kész?
Biztosan a "progi" a rossz.
Ha valoban chiptuningon ment at az auto, es nem egy box lett beepitve, akkor a parametertablazatot irjak at. Valoszinuleg az adott szituacioban -- homerseklet, fordulatszam, sebesseg, gazpedal-allas, stb -- hianyzik az ertek, vagy turesmezon kivuli ertek szerepel.
Vidd vissza.
(Ezert kell fekpadon tuningolni az autot. Ja, hogy az nem olcso. Hát, nem olcso. Viszont az legalabb ertelmesen elkoltott penz. Plane egy PDTDI-nel.)
Még 1 kérdés, ha már pont Te válaszoltál :) (csak mert gyorsan lecsekkoltam a weboldaladat..) Nekem meg van chippelve a verda, (105 ről 135 környékére) és mióta megchippelték azóta 5.ben 70-80 km/h sebességnél padlógáznál elkezd rángatni a motor.. aztán 85 km/h körül abba is hagyja, de ezt minden alkalommal produkálja... (chip elött nem csinálta) Kérdés: rosza progi amit rányomtak, vagy ez ilyen és kész?.
Aha, akkor mit tegyek? vigyem be egy márkaszervízbe ahol csúnya lóvéért megmondják, hogy igen a jeladó szar, és akkor kicserélem otthon? (így a 3-4ezerből egyből lesz vagy sokszor 3-4ezer.. )vagy eleve csak szervíben cserélhető? Vagy cser éljem ki otthon (már ha lehet és meglátjuk mi lesz?) Kicsit bizonytalan vagyok.. vagy mégsem? :)
Valszeg a jeladója hülyült meg....csere, ha az a baja. Biztosra egy diagnosztikával mennél, nehogy a csere után is rossz legyen...bár nem egy nagy összeg, olyan 3-4k körül. Ha emlékem nem csal, akkor a lökhárító mögött a ködlámpák környékén....de hogy jobb, vagy bal oldalon, azt nem tudom:-(
Lenne egy kérdésem: úgy néz ki, hogy a külső hőmérőm megbolondult, mert mostanság 10-20 fok között van a hőmérséklet este is szerinte.. az a kérdés, hogy ilyenkor csere (ha igen hol van az a kütyü amit cserélni kell? mennyibe kerül? otthon cserélhető-e?) vagy csak megbolondult és valami ráolvasással helyre lehet rakni?