Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

moha02 Creative Commons License 2008.01.13 0 0 3434
Gondolokodtam ezen a fogyasztás témán, mert azt írtam, hogy sokat fogyaszt az enyém. A napokban végre megtanúltam használni a napiszámlálót, és egy érdekes dologra figyeltem fel. Tankoltam 33 liter  gázolajat. Erre a komjuter kiírta, hogy 520 km-t tudok vele menni. Mentem vele a tankolás óta 100 km-t, és továbbra is azt írja, hogy 420 km-t tudok még menni. Viszont átlagfogyasztásra állítva a kijelzőt azt írja, hogy 9 liter az átlagfogyaztás. De ha 33 literrel tudok menni 520 km-t, akkor az ha jól számolom csak 6,3. Valami akkor nem teljesen gömbölyű a kompjuterben. Van valami okos embernek ötlete, vagy én nem számolok jól?
a t o s z Creative Commons License 2008.01.13 0 0 3433

A Seat mióta árulja?

 

TUZI: A VW-nél párosítják a DSGt az 1.4-es TSI-hez.

Előzmény: robi25 (3431)
fepeti001 Creative Commons License 2008.01.13 0 0 3432
Simán!
A VW Jetta 1.4 TSI motorral rendelhető DSG-vel! 140LE!
Előzmény: TUZI (3430)
robi25 Creative Commons License 2008.01.13 0 0 3431
A Leonhoz már kapható 4,3 az alapára vmi Sport Up felszereltséggel. Két hét múlva megyek próbálni egyet.
Előzmény: a t o s z (3429)
TUZI Creative Commons License 2008.01.13 0 0 3430
Hy.

Én nem hallotam erről, de szerintem az 1.4-es motorhoz nem igen fognak DSG-t párositani.
Előzmény: a t o s z (3429)
a t o s z Creative Commons License 2008.01.13 0 0 3429

Sziasztok!

 

Olvastam valamit arról, hogy esetleg idén az Octavia is megkapja az 1.4-es TSI motort. Ha minden igaz, a kisebb teljesítményű (122LE) a Seatban már kapható az Alteahoz. Erről tud valaki valami érdemlegeset? Ha igen, akkor melyik motor lesz, ill lesz e DSG váltóval?

 

drMinit Creative Commons License 2008.01.12 0 0 3427
Ja és: 1.6Benzin BGU.
Előzmény: drMinit (3426)
drMinit Creative Commons License 2008.01.12 0 0 3426
Hungaria - Robert Karoly - Arpad hid - Szentendrei? Csucsidoben oda-vissza?

Nekem ez kb 8.6 - 8.8 körük szokott megállni.
Persze dugóban nem tolom neki, tudok gurulni.
Ha sietek, és lámpától lámpáig gyorsítok, akkor szokott 10.körül lenni. (avagy felette, de akkor nagyon sietek :-)

A nagy átlagom 8.2 volt épp a napokban nulláztam.
Ezt kb 10-11ezer Km alatt értem el.
Ebben egy 145km/h Balatoni M7-es volt, a végén 10Km es araszolással, és talán 10-15db M0-ás döcögés. Sok elővárosi közlekedés általában rövid távokon.
(nekem ilyenkor fogyaszt a legtöbbet. Saroktól sarokig gyorsítok és a végén erős fék) A legtöbb budapesti furikázás, összevissza.
Előzmény: stevie wonder (3425)
stevie wonder Creative Commons License 2008.01.12 0 0 3425

Hungaria - Robert Karoly - Arpad hid - Szentendrei? Csucsidoben oda-vissza?

 

Az 10 korul lesz :-)

Előzmény: brodix (3424)
brodix Creative Commons License 2008.01.12 0 0 3424

Szia!

Nos,én Hungária krt-on 7-kor Békásmegyer,kb.4 körül ugyanez vissza.15Km szerintem.

 

Előzmény: stevie wonder (3423)
stevie wonder Creative Commons License 2008.01.12 0 0 3423

Reszletezd a varosi hasznalatot. Milyen varos, milyen hosszu utak, milyen napszak, mennyi dugoban acsorgas.

 

(Sajnos a varosi hasznalat mindenkinek mas. Egy kollegamnak van 1.6-os Octija, elovarosban lakik, csucsidoben nem autozik, a dugokat el tudja kerulni -- igy neki olyan 7-7.5 literre jon ki.)

Előzmény: brodix (3422)
brodix Creative Commons License 2008.01.12 0 0 3422

Sziasztok!

Autó vásárlás előtt állok,és egy Octavia 1.6-ossal szemezek nagyon.Még az elsők közul.Az volna a tisztelet teljes kérdésem,hogy városi használatban milyen fogyasztásra számíthatok?Valós hogy klímával nem lehet 10Liter alá csalogatni?

Minden választ előre is köszönök!

Papka11 Creative Commons License 2008.01.11 0 0 3421

Anno én is ezt a megoldást választottam. Igaz nálam a riasztó volt a fő csapásirány.

Előzmény: stevie wonder (3420)
stevie wonder Creative Commons License 2008.01.11 0 0 3420

Azt mondták csak egy távirányító kell+annak a vevője. Ez így igaz, ill. speciális kell hozzá vagy mindegy?

 

 

Szerintem szereltess be egy riasztot. Ugyanannyiba kerul, az is nyitja-zarja az ajtot, de pluszban még riasztani is tud.

Előzmény: nono44 (3419)
nono44 Creative Commons License 2008.01.11 0 0 3419
Köszi Mindenkinek a segítséget utána járok a dolognak csak most kicsit összegyűltek a dolgok. Az autó 2001.12 havi 1,6 benzin. központi zár el. ablak elől. Távirányítóm nincs a központihoz csak kulccsal tudom nyitni, zárni. Ezt szerteném kiküszöbölni. Azt mondták csak egy távirányító kell+annak a vevője. Ez így igaz, ill. speciális kell hozzá vagy mindegy?
joemaster Creative Commons License 2008.01.10 0 0 3418
A 140 LE-s 2.0 PD-TDI 16 szelepes, az 1.9-es meg 8 szelepes, szóval NEM UGYAN AZ a motor.
Előzmény: jnr_ (3402)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.10 0 0 3417
Nincs is rá szükség, de megjegyezném, hogy ez teljesen márkafüggetlen, tökmindegy milyen típusról van szó....
Előzmény: BX_thomas (3394)
pintern Creative Commons License 2008.01.10 0 0 3416
Köszönöm mindenkinek aki leírta a véleményét erről a tipusról. Igazából fateré lesz a kocsi, ő most egy 90Le TDI golf III-t nyúz, neki biztos elég lesz ez a teljesítmény. Azt a plusz pénzt inkább más kényelmi extrára költjük.
pacs_425 Creative Commons License 2008.01.10 0 0 3415

"A regi TDI-k kozott a 90 lovas es a 110 lovas kozott komoly kulonbsegek voltak: mas volt a turbo (fix- ill. valtozo geometriaju), mas volt az intercooler meretezese."

 

Lehet hogy így van, de ott van pl. az ALH/AHF (90/110LE) páros, ahol azért egész sok alkatrész egyezik cikkszám szerint.

Pl. a turbo, hengerfej, intercooler, vezérműtengely, főtengely és csapágyazása :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: stevie wonder (3403)
vwtempomat.hu Creative Commons License 2008.01.10 0 0 3414
Még reggel van........nehezen megy a mondatelemzés:-)
Előzmény: jnr_ (3413)
jnr_ Creative Commons License 2008.01.10 0 0 3413
Az is octavia volt. már a cimbié aki cserélte a két a két kerékcsapágyat. Az L200-as az enyém volt, azt 80e. km-rel adtam el. Abba az olajcserén kívűl az ég világon mást nem csináltak soha, olyan megbízható verda volt. (Amúgy az való a pesti utakra annak nem veri szét a csapágyát a Bécsi út.. :)
Előzmény: vwtempomat.hu (3411)
vwtempomat.hu Creative Commons License 2008.01.10 0 0 3412
Persze.......nem azt mondom, hogy a fékpadi mérések nem kellenek, de utcai tuningnál nem sok értelme van. Kimész a zuccára, és mész egy kisebb kört. Ha valamit elszúrtál, azonnal jelentkezni fog - sőőőt! Lehet be sem indul:-) Az is lehet, hogy hidegen rosszul fog indulni, de ha nem az elsőt csinálod, akkor már ez hüvelykujjból jön, és jó lesz minden. Persze nem árt ismerni a dízel, és benzines motorok működését sem annak, aki csippet ír. Ír! És nem a netes szarokat töltögeti!
Ha az ember extrém dízelt-benzinest épít, és az atyaúristent is áttervezte, és szeretne egy jó konfigot hozzá, akkor elengedhetetlen a pad.

Nem vitatkozom.....tapasztalatot cserélek:-)))))
Előzmény: stevie wonder (3397)
vwtempomat.hu Creative Commons License 2008.01.10 0 0 3411
De a két kerékcsapágy-csere került neki annyiba, mint egy fél Octavia:-)))
Japánhoz köztudottan aranyáron mérnek mindent:-)
Előzmény: jnr_ (3408)
jnr_ Creative Commons License 2008.01.10 0 0 3410
Hogy márkaszervízben mennyi azt nem tudom, Én megvettem az SKF-nél a két darabot 78e. körül. (mivel van egy cimborámnak vagy 40% kedvezménye ott. Azt hiszem a márkaszervízekben 55-65e. körül van darabja) Nálam is csak a jobb oldalit kellett volna cserélni azt mondta a szerelőember, de Én inkább kicseréltem mind a kettőt. (nem volt kedvem visszamenni 5e km múlva) Amúgy meg oldalanként 6500-Ft-ért rakták be.
Így megúsztam olyan 93-e környékén. szerintem márkaszervízben simán elkérnek érte vagy 150e.-t (aztán lehet, hogy nem, de 55e. nél a kötelező került vagy 80-ba, egy sima olajcsere meg szűrőcsere volt...)

A hangja elég egyértelmű, nekem már olyan hangos volt mint egy boeing felszállás közben :-) Fel kellett hangosítanom a rádiót, hogy ne zavarjon :-)

"Utána megint büszke vagyok a szép és vidám béltérre." -Én is vagy egy hétig... Aztán támad a két gyerek, és vége :) De szerintem az elég szívás, hogy kicsit vizes gatyával beszálsz, vagy beesik az eső az ülésre és viheted kárpittisztitóba 10e-ért.... Ráadásul ilyenkor télen az életben nem szárad ki, úgyhogy csak tavasszal tudom elvinni, addig meg már szörnyen fog kinézni.. De aki NAGYON tud vigyázni rá annak tényleg jó választás lehet, mert szerintem nagyon szép, és kicsit elegánsabbá teszi a belsejét.

Uff!
Előzmény: drMinit (3409)
drMinit Creative Commons License 2008.01.10 0 0 3409

A skodálatosnál 57000-nél kerékcsapágy csere elöl....

Én kb.20e Km-nél voltam vele szervizben, mikoris érzésem szerint, vagyis a fülem szerint, kerékcsapágy bugást véltem hallani.
Persze a szervizben senki sem hallotta:-(
Szerintük a futómű karakterisztikája adja ezt a hangot.
Érdekesség, hogy én csak az egyik oldalról véltem hallani.
Akkor utánajártam ott melegében a dolognak, és "megnyugtattak" hogy a kerékcsapágy 55000 Km-ig szavatosságból cserés lehet...

Neked 57000-nél mennyibe került a csere?

Nekem azóta ~46000-van benne, de tényleg nem hallom erősebben vagy máskép azt a bizonyos hangot.



A vajszínű szövetkárpitot nem ajánlom, mert a sima vízcsepp foltot hagy rajta.. (iszonyat kényes

Nekem is vajszínű belülről, és tényleg kényes (ráadásúl sok fekete ruhám is van)
mégis úgy vagyok vele, hogy azért sokkal szebb és kellemesebb ez a szín, mint sötét belsővel.
Az hogy időnként nekiállok és alaposan kitakarítom, meg nem egy nagy fáradság, avagy ha nincs időm, egy belső kárpit tisztítást, jó minőségben, sok helyen végeznek.
Utána megint büszke vagyok a szép és vidám béltérre.
Minit.

Előzmény: jnr_ (3398)
jnr_ Creative Commons License 2008.01.10 0 0 3408
oksa, simán lehet, hogy így van. Én azért annyira nem másztam bele a témába, csak az L200 mint tapasztalati példából merítettem. Itt lehet, hogy tényleg változtattak apróbb mechanikai részeken is. De saját magamból kiindulva, (nem 10 évre veszek autót) azt a pár évet csak kihúzza valahogy amig nálam van :) (bár egy barátom 1.8T benzin 150le verziója lett "felhúzva 180Le-re és az azóta eltelt 90000km egyelőre nem nagyon hagyott nyomot a verdában. most van benne 170000km, és nemhogy turbó csere de semmilyen más motorban lévő basszmány nem ment szarrá. Bár kerékcsapágyat már Ő is kétszer cserélt... :):) Ha eladom, akkor meg úgyis szólok, hogy chippelve volt és döntse el a kedves vevő, hogy az gáz-e Neki.

"Mashova helyezodnek a kompromisszumok."- ezzel maximálisan egyetértek. Ha valaki azt tervez, hogy 10-12 év mulva is ugyanazt a vasat hajtja, akkor ne nyúljon a motorhoz! sem..

Uff!
Előzmény: stevie wonder (3403)
drMinit Creative Commons License 2008.01.10 0 0 3407
Ez egy olyan szép mondat volt. Le a kalappal érte:

A gyari beallitas egy  optimum a teljesitmeny,  a  kornyezetvedelmi szempontok, es a megbizhatosag/tartossag kozott. Ha ebbol a szentharomsagbol egyet kiemelsz, a masik ketto fog romlani.

De légyszives illusztráld, mi lesz ha nem érdekelnek, mondjuk a kornyezetvédelmi szempontok?
A másik kettő fog romlani??
;-)))
Előzmény: stevie wonder (3403)
BX_thomas Creative Commons License 2008.01.10 0 0 3406

véleményed osztom, ilyetén célra tökéletesen megfelel

tőlm is kérdezték, hogy nem gyenge a 105ló.

Tökéletesen megfelel, ha az a cél, hogy normálisan elérj A -> B.

Előzmény: Törölt nick (3404)
BX_thomas Creative Commons License 2008.01.10 0 0 3405
legyen tartalék turbód hozzá :)))))))
Előzmény: pintern (3396)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.10 0 0 3404

mivel az én autómban csak 2500 km van, így csak első benyomásokat tudok mondani. Szögezzük le előre, alfa-bolond vagyok.

 

A csomagtartó hatalmas, nem vagyok apró termetű (174 cm), de be kellett másznom ahhoz, hogy a rögzítő hálót beakasszam. Nem látszottam ki. Nagyon jól pakolható, vannak pluszban hátul kisebb rekeszek, ahova apróságokat lehet rejteni.

 

Az autó elöl-hátul kényelmes. TEgnap fuvaroztam kollegámat, aki mögöttem ült, 180 magas, és kényelmesen. Én sem a fogaimmal tekerem a kormányt, eléggé hátralököm az ülést. Hátul a középső ülés háttámlája egyben kartámasz is, elég széles, kényelmes. Az első ülés: minthogy 12 évet kézilabdáztam, a térdemet eléggé szétvertem a múltban. Ezért nagyon érzékeny vagyok a jó ülésre. Opelből pl. nehéz kiszállnom 200 km után. Hétfőn simán megjártam Brno-t, és kipattantam a kocsiból. Eddig csak az alfák, volvók és saabok adták meg ezt az érzést. Sok a rakodóhely belül, minden bizbasz elfér az autóban.

 

Műszerfal: minden látszik, normál VW műszerfal, semmi extra. Váltó: jól kapcsolható, bár az első rükvercek érdekesen sikerültek, de pillanatok alatt hozzászoktam.

 

Motorikusan: egészen jól eltalálták, bár volt szerencsém alfa 1,9 jtdm motorral felszerelt szépséget vezetni, az sokkal brutálabb.

 

Ez az autó normál hétköznapokra való, családos embereknek, akik nem feltűnési viszketegségben szenvednek, hanem kényelmesen oda akarnak érni úti céljukhoz, akár csomagokkal is. Céges autónak is tökéletes. Fogyasztása autópályán 350 km hosszan 140 km/óra sebességgel: 5 - 5,2 liter. Vegyesen 5,6 - 5,8-al járok.

Előzmény: pintern (3396)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!