Az anya fórumon már többször forrongó vita alakult aközött, hogy csakis újat szabad vásárolni, a használtat meg hagyjuk meg másnak, mondjuk Román közlekedési társaságoknak. A realításokat elnézve nem valószínűsíthető, hogy az elkövetkező 10 évben a beszerzésre kerülő 18 db új villamos mellett bármire is ad pénzt az EU, tehát önmagára kényszerül majd támaszkodni a DKV. DE! Fejleszteni, valamint az leamortizálódott járműparkot cserélni szükséges idővel. Pont ezért a DKV-nak is mérlegelnie kell, hogy használtan, jó áron, és még jó műszaki állapotban lévő járműveket vásárol vagy minimális járműcserét lebonyolítva újakban gondolkodik. Ez a minimális szám 1-2 járműre koncentrálódhat, ami nagy mértékben kihat a jövőre nézve.
Egyesek határozottan állítják, hogy a trolik "kimúlnak" divatjamúlt" eszközök, nincs szükség rájuk, hiszen hamarosan jön az elektromos buszok kora, ahová még felsővezeték kiépítése sem szükséges. Ennek ellenére biztosra vehető, hogy Mo-nak és a DKV-nak a nyugaton használt eszközök beszerzése maradhat utolsó mentsvárként, hiszen gazdasági helyzete nem teszi lehetővé ezeknek újdonságoknak a tömeges elterjedését. Oh igen, Debrecenben majd gyártanak ilyen buszokat, de még egyszer hangsúlyozva ezeket meg is kell tudni fizetni. Hitel és EU pedig nem járható út, mert azt az elmúlt évek politikája is megmutatta, hogy nem vezet jóra, ha mindenki nyakrafőre hitelre vesz mindent...Az EU sem fejőstehén, sem amerikai nagybácsi, és ezt meg kellene érteni. A 18 új villamos megérkezése után a DKV magára marad, és nincs miből fejleszteni új járművekkel a flottát.
Szintén tény, hogy szégyen, hogy menetrendszerinti forgalomban 2010-ben 47 éves sincsiszoló kohószökevényekkel kénytelen a lakosság utazni csillagászati összegekbe emelkedő jegy és bérletárak mellett!
Tehát remélhetőleg a DKV eljut majd oda, hogy használtan vesz jó pár trolit, villamost is és végre fejleszti a hálózatot. De addig is meg kell érteni, hogy a lehetőségekhez mérten új járművekre nem igen fog telni, ezért marad a fenti lehetőség.
Kicsit térjünk vissza a tényekhez: 5. nekifutásnál járunk, még senkinek fogalma sincsen mikor és milyen új villamosok lesznek a 2-es vonalra. Mindent számbavéve ez még 2-3 év, mire a Ganz villamosok 16 évesek lesznek immáron, bengálik pedig betöltik a 50 évet!!! Troliknál jobb a helyzet, hiszen még csak pár évesek a Solarisok, viszont 4 db IK280 2(+1) Ziu 5éven belül a kohókban végzik a gondos karbantartás ellenére is! Szóval a pótlás itt is elengedhetetlen lenne. A Volvok 4. évüket tapossák majd, itt probléma nem nagyon várható, max néhány csuklós beszerzése nem ártana.
Összegezve, természetesen mindenki új járművekkel szeretne utazni, de amig ezt a DKV és önkormányzat - gazdasági - helyzete nem engedi meg, addig törekedni kell a flotta nem elódázott frissitéséhez, ha másképp nem megy, akkor használt jó állapotban lévő járművekkel! Az elódázás mint láthatjuk oda vezetett, hogy 47 éves járgánnyal kell utazni!!! |