Üdvözlet! Én most direktszűrő beépítésre gondolnék, már megtörtént volna, csak túl nagy volt a szűrő és nem fért be bontás nélkül a légszűrőházba. Most várok a kisebb méretűre. (egy 1.8-as H astrában próbáltuk, hát igencsak nyomatékos lett alacsony fordulaton. Ezt várom én is az enyémtől). Ültetőszett elvileg gyári is van, ami 3-3,5 cm-t ültet, de nem tudom, hogy ehhez kell e cserélni a gátlókat is.(az ültetés egy későbbi dolog lenne, csak addigra tisztán akarok látni a témában). Szóval általában minden tuning érdekelne, szép lassacskán.(a dupla WM DTM még mindig megdobogtatja a szívem, pedig már kezdetektől fenn van). Szóval minden tanácsot, ötletet szívesen veszek, hali.
Mondhattam volna ezt én is gépészként, de konkrétan az eladásról beszéltem, nem pedig a szakmai múltról és végzettségről. Az embereket nem az érdekelte, hogy mi a végzettségem, hanem hogy hasznosak-e ezek a szerek (pro-tec, metabond, stb.) az autójában, amiért annyi pénzt elkértünk?
De még egyszer és utoljára...és részemről a téma lezárva: se azt nem mondtam, hogy felesleges, se azt, hogy minden problémát megoldanak ezek a szerek.
Az, hogy én nem hiszek benne, nem azt jelenti, hogy rossz. De a hétköznapi használatban egy családi autóban nem biztos, hogy egyáltalán kell valami, ami nélkül megfelelő használat és nem kimagasló futásteljesítmény mellett ne szolgálna ki egy modern motor 15-20 évet.
Ja, a Metabondról már idősödő Apukám régi, jól bevált mondása jut eszembe. Míg suhanc voltam és kértem valami olyasmit, aminek az értelméről nem volt meggyőződve, akkor azt imígyen oldotta meg :
Kb. másfél órája építettem be a gyári helyére egy off G Rasta kürtöt. Állat jól szól ! Főleg a gyári cirmogásához képest. Komoly autóhoz komoly hang dukál ! :))
...értem én, hogy bevonatképezés a súrlódó felületen, meg ilyesmi...
A kenőolajat a Metabond "felületnemesítéssel" egészíti ki. Ez egy másik hatásdimenzió. Hasznosságában lehet valami, ha annyi tőkét öltek a kifejlesztésébe. Az pedig, amit visszakérdezni szoktak, hogy akkor a gyártó miért nem önti bele gyárilag -- más téma. Nem motorfizikai.
raktárvezetőként nekem is el kellett adnom ilyesmiket és meg kellett győznöm embereket ennek hatékonyságáról
Annyit még a dologhoz, minden tudományos indoklás nélkül, hogyha ebben a profitorientált, haszonelvű világban a Metabond csak annyit érne, mint a halottnak a szenteltvíz, akkor a munkaadóm sem öntögetné hordószám a kenőolajba.
Ezt nem mint raktárvezető, hanem mint gépészmérnök mondom...
Ha lenne esetleg valakinek tippje, hogy Keszthely környékén (50-80 km-en belül) hol lehet váltózárat (mondjuk Bear-lock) beszereltetni olcsón, az ne fogja vissza magát, bátran írja le!..:-))
Pesten úgy hallom kb 40-45 körül be is építik.
Eddig ahol kérdeztem, ott vagy nagyot akarnak szakítani rajtam, vagy válaszra sem méltatnak.
Poén, hogy a honlapokon hatalmas betűkkel a felszólítás: "Lépjen velünk kapcsolatba!", csak éppen basznak válaszolni még arra is, hogy hol vannak értékesítési partnereik a környékünkön!
hát....értem én, hogy bevonatképezés a súrlódó felületen, meg ilyesmi...raktárvezetőként nekem is el kellett adnom ilyesmiket és meg kellett győznöm embereket ennek hatékonyságáról.....dehát....na mindegy!..:-))
Aki elhiszi pl. hogy a motor akár hűtés és kenés nélkül is elmegy x kilométert forszírozott fordulatszámon, az nézze csak továbbra is a TV-Shop-ot!...:-))
Aki elhiszi, az tényleg nézze azt, csakhogy a Metabond nem erről szól...
Nem kívánok újabb hitvitát generálni, volt erről már szó korábban ezen a topicon. Akkor leírtam, hogy mik a tapasztalataim. Azokat továbbra is fenntartom...
Pláne, hogy némelyiknek csak szép nevet adnak, de ugyanazt az alkoholszármazékot a patikában, fosszilis melléktermékeket meg egyéb helyekről megkapod fillérekért.
Aki elhiszi pl. hogy a motor akár hűtés és kenés nélkül is elmegy x kilométert forszírozott fordulatszámon, az nézze csak továbbra is a TV-Shop-ot!...:-))
Na de hagyjuk, ez meggyőződés dolga. Én eddig sem öntöttem semilyen trutyit se a motorba, se a tankba és továbbra sem fogok! (Bár lehet, hogy ez csak csökönyösségemnek és maradiságomnak az eredménye, de ha te leteszteled az autódon ezeket a csodaszereket, szívesen elolvasom a tapasztalataidat most és majd 8-10 év múlva is, hogy mennyit nyertél a csodatrutyikkal.)
a töviggázas használat mellett a több égéstérbe került benzin nagyobb robbanást idéz elő, az nagyobb "pofont" ad a dugattyúnak, ezáltal a hajtókaroknak és főtengelynek is
Ez dinamikus motorhasználatot jelent már a kezdetektől. Erre találták ki a Metabond C-t, még új kocsik számára is.
Tanult és sokat tapasztalt kollegám nagyon jól megfogalmazta az alapigazságot :)))))
A lányok olyan jók és szép formásak, mint egy Lacetti. Kb pont olyan kevés gond van velük is, és az is csak elvétve (nem sorozathiba). Ja és sok múlik a "bánásmódon", pont úgy mint az autóknál :))))
autók és nők....öööö....vagyis popsik....merthogy egy nővel és egy autóval is sok baj lehet, ha nem tudja az ember jól kezelni őket, vagy elhanyagolja...:-))
Szerintem a gyári hibás alkatrész miatti olajfogyasztás és az amiről írtam két pár csizma.
Ideális és kb azonos körülmények között üzemelő, nem hibás motorokról beszéltem. Az egyik: gyakori tövignyomott gázpedálas használat mellett, a másik: a motort kisebb erőkifejtésre kényszerítő, finomabb használattal értendő. Egyértelmű, hogy amelyik motornál a töviggázas használat mellett a több égéstérbe került benzin nagyobb robbanást idéz elő, az nagyobb "pofont" ad a dugattyúnak, ezáltal a hajtókaroknak és főtengelynek is.
Nagyooon könnyen lemodellezhető egy smirdlipapír, egy finom olajréteg és egy fadarab által. Ha csak kicsit nyomod a smirdlipapírt, akkor gyakorlatilag a fa sértetlen marad, mert az olajon könnyen elcsúszik. Viszont ha erősebben rányomod, hiába az olajfilm, akkor is felsérted a fa felületét, barázdák lesznek.
Ami meg a természetes olajfogyasztást illeti: szinte minden autó kezelési kézikönyvében ha eldugva is, de megtalálható egy olyan sor, hogy olajfogyasztás: x dl/1000km , ami általában még az 1 egészet sem éri el normális esetben.
Tehát továbbra is azt mondom, hogy ha nem hibás alkatrészű motorról beszélünk, akkor a nagyobb erőkifejtésre kényszerített motorok a finom becsiszolódás helyett inkább hajlamosak a berágódásra. Ezeket a fogalmakat természetesen mikroszkópikus méretben kell érteni, mikro-, nanomilliméterekről van szó.
A durvább felületi illeszkedésekből pedig egyenesen következnek a motorbéli tömítetlenségek, ami az égéstérbe került kenőanyaggal jár és olajelégéshez vezet, lásd. kékes füst.
A hajtáslánc többi elemére ha nem is ilyen fokozottan, de hasonlóképpen hat a nyers, be nem csiszolódott felületre gyakorolt kielmelkedő erőhatás.
No azért csak annyit,hogy a bejáratásnak ,és az olajfogyasztásnak nincs egymáshoz szorosan köze!Ezt sajnos tapasztalatból tudom.Van példa a legfinomabb bejáratásnál is olajfogyasztásra,és "kíméletlen" bejáratás mellett sem fogyaszt,ha jól összerakták azt a motort. (erre is ismerek környezetemben példát egy 1.6-os lanos képében)Nálam hiába finomkodtam az elején a két gyári hibás gyűrű miatt zabálta.Most,hogy megvolt a gyűrű csere a forgalmazó azt mondja öntsek utána!Sehol nincs leírva,hogy nem szabad fogyasztania.(Ezért is egyre gyakrabban nézem az új honda civicet)
Nyugodt lehetsz, a lányok nagyon vigyáznak arra amit szeretnek, gondolj csak arra, Rád, hogy vigyáz az asszony. A Lacettit pedig nem lehet nem szeretni..... :-DDD
Azért nem kell mindent véresen komolyan venni ám, amit egy csúcsragadozó mond..:-))
Csak kissé elmosolyodok, amikor szóba kerül, hogy asszonypajtás is szeretné ezt az autót már vezetni, ugyanis eddig olyan autónk volt, amit azért nem vezetett, mert vagy mindig lerohadt, vagy abszolút nem volt nőies. (szervo nélküli kormány, két lábbal taposós, amolyan "elöregedett kupplungtárcsa-nyomólapos", stb)
Mindent összevetve mindig annyira vacak autónk volt, most meg mert ez még túl új lesz. Vigyázni kellene a lacsira, mert minimum 10 évre szól a beruházás...:-))
Na és persze a bejáratás...ugyanis lehet akármilyen fejlett technológiás egy motor összerakása, azt a felületi minőséget, amit az összekopó alkatrészek létrehoznak még űrtechnológiával sem lehet produkálni! Szóval szerintem a jó bejáratás titka a kis gázzal, hosszú, egyenletes gyorsítás, kis terheléssel. Annál nagyobb gyilok nincs egy friss motornak, ha telitorokból kapja, pláne ha még meg is pörgetik! Aztán néz nagy kukán a tudatlan, ha 40-50000 felé eszi az olajat..:-))
Tehát asszony első pár ezer km-en vidéki utakon kis forgalomnál rutint szerez, aztán utána mehet egyedül is, akár városban is!..:-))
Amúgy meg mindettől függetlenül éljenek a nők és alkossanak egy gyönyörű párost a lacsival, hisz mindkettő gyönyörű alkotás formás popójain kellemes időtöltés legeltetni a szememet!..:-)))
Én már régóta vártam, hogy a barátnöm a jogosítványán is mosolyogjon.
20 perce telefonon közölte: Levizsgázott, megvan a jogsi!! :-))))))
Izgulok, mert megigéretem neki, hogy a Lacettit is vezetheti. Egyenlőre együtt,mert szeretném az élethez finomítani a kocka vezetési stílust, amit tanult...
De örülök is, mert a haveroktól nem kell józanul visszaindulnom :-))
Majd én is kipróbálom a hátsó ülést alkalom adtán!
Nőket a volán mögé!! (már amikor a fiú ittasak...)
Az egy hónapos kocsid simán lehet, hogy fél évvel ezelőtt készült. Egy hónap hajókázás meg pár hónap álldogálás kikötöben, vámtelepen és volt gáz, nincs gáz.