Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

brodix Creative Commons License 2008.01.12 0 0 3424

Szia!

Nos,én Hungária krt-on 7-kor Békásmegyer,kb.4 körül ugyanez vissza.15Km szerintem.

 

Előzmény: stevie wonder (3423)
stevie wonder Creative Commons License 2008.01.12 0 0 3423

Reszletezd a varosi hasznalatot. Milyen varos, milyen hosszu utak, milyen napszak, mennyi dugoban acsorgas.

 

(Sajnos a varosi hasznalat mindenkinek mas. Egy kollegamnak van 1.6-os Octija, elovarosban lakik, csucsidoben nem autozik, a dugokat el tudja kerulni -- igy neki olyan 7-7.5 literre jon ki.)

Előzmény: brodix (3422)
brodix Creative Commons License 2008.01.12 0 0 3422

Sziasztok!

Autó vásárlás előtt állok,és egy Octavia 1.6-ossal szemezek nagyon.Még az elsők közul.Az volna a tisztelet teljes kérdésem,hogy városi használatban milyen fogyasztásra számíthatok?Valós hogy klímával nem lehet 10Liter alá csalogatni?

Minden választ előre is köszönök!

Papka11 Creative Commons License 2008.01.11 0 0 3421

Anno én is ezt a megoldást választottam. Igaz nálam a riasztó volt a fő csapásirány.

Előzmény: stevie wonder (3420)
stevie wonder Creative Commons License 2008.01.11 0 0 3420

Azt mondták csak egy távirányító kell+annak a vevője. Ez így igaz, ill. speciális kell hozzá vagy mindegy?

 

 

Szerintem szereltess be egy riasztot. Ugyanannyiba kerul, az is nyitja-zarja az ajtot, de pluszban még riasztani is tud.

Előzmény: nono44 (3419)
nono44 Creative Commons License 2008.01.11 0 0 3419
Köszi Mindenkinek a segítséget utána járok a dolognak csak most kicsit összegyűltek a dolgok. Az autó 2001.12 havi 1,6 benzin. központi zár el. ablak elől. Távirányítóm nincs a központihoz csak kulccsal tudom nyitni, zárni. Ezt szerteném kiküszöbölni. Azt mondták csak egy távirányító kell+annak a vevője. Ez így igaz, ill. speciális kell hozzá vagy mindegy?
joemaster Creative Commons License 2008.01.10 0 0 3418
A 140 LE-s 2.0 PD-TDI 16 szelepes, az 1.9-es meg 8 szelepes, szóval NEM UGYAN AZ a motor.
Előzmény: jnr_ (3402)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.10 0 0 3417
Nincs is rá szükség, de megjegyezném, hogy ez teljesen márkafüggetlen, tökmindegy milyen típusról van szó....
Előzmény: BX_thomas (3394)
pintern Creative Commons License 2008.01.10 0 0 3416
Köszönöm mindenkinek aki leírta a véleményét erről a tipusról. Igazából fateré lesz a kocsi, ő most egy 90Le TDI golf III-t nyúz, neki biztos elég lesz ez a teljesítmény. Azt a plusz pénzt inkább más kényelmi extrára költjük.
pacs_425 Creative Commons License 2008.01.10 0 0 3415

"A regi TDI-k kozott a 90 lovas es a 110 lovas kozott komoly kulonbsegek voltak: mas volt a turbo (fix- ill. valtozo geometriaju), mas volt az intercooler meretezese."

 

Lehet hogy így van, de ott van pl. az ALH/AHF (90/110LE) páros, ahol azért egész sok alkatrész egyezik cikkszám szerint.

Pl. a turbo, hengerfej, intercooler, vezérműtengely, főtengely és csapágyazása :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: stevie wonder (3403)
vwtempomat.hu Creative Commons License 2008.01.10 0 0 3414
Még reggel van........nehezen megy a mondatelemzés:-)
Előzmény: jnr_ (3413)
jnr_ Creative Commons License 2008.01.10 0 0 3413
Az is octavia volt. már a cimbié aki cserélte a két a két kerékcsapágyat. Az L200-as az enyém volt, azt 80e. km-rel adtam el. Abba az olajcserén kívűl az ég világon mást nem csináltak soha, olyan megbízható verda volt. (Amúgy az való a pesti utakra annak nem veri szét a csapágyát a Bécsi út.. :)
Előzmény: vwtempomat.hu (3411)
vwtempomat.hu Creative Commons License 2008.01.10 0 0 3412
Persze.......nem azt mondom, hogy a fékpadi mérések nem kellenek, de utcai tuningnál nem sok értelme van. Kimész a zuccára, és mész egy kisebb kört. Ha valamit elszúrtál, azonnal jelentkezni fog - sőőőt! Lehet be sem indul:-) Az is lehet, hogy hidegen rosszul fog indulni, de ha nem az elsőt csinálod, akkor már ez hüvelykujjból jön, és jó lesz minden. Persze nem árt ismerni a dízel, és benzines motorok működését sem annak, aki csippet ír. Ír! És nem a netes szarokat töltögeti!
Ha az ember extrém dízelt-benzinest épít, és az atyaúristent is áttervezte, és szeretne egy jó konfigot hozzá, akkor elengedhetetlen a pad.

Nem vitatkozom.....tapasztalatot cserélek:-)))))
Előzmény: stevie wonder (3397)
vwtempomat.hu Creative Commons License 2008.01.10 0 0 3411
De a két kerékcsapágy-csere került neki annyiba, mint egy fél Octavia:-)))
Japánhoz köztudottan aranyáron mérnek mindent:-)
Előzmény: jnr_ (3408)
jnr_ Creative Commons License 2008.01.10 0 0 3410
Hogy márkaszervízben mennyi azt nem tudom, Én megvettem az SKF-nél a két darabot 78e. körül. (mivel van egy cimborámnak vagy 40% kedvezménye ott. Azt hiszem a márkaszervízekben 55-65e. körül van darabja) Nálam is csak a jobb oldalit kellett volna cserélni azt mondta a szerelőember, de Én inkább kicseréltem mind a kettőt. (nem volt kedvem visszamenni 5e km múlva) Amúgy meg oldalanként 6500-Ft-ért rakták be.
Így megúsztam olyan 93-e környékén. szerintem márkaszervízben simán elkérnek érte vagy 150e.-t (aztán lehet, hogy nem, de 55e. nél a kötelező került vagy 80-ba, egy sima olajcsere meg szűrőcsere volt...)

A hangja elég egyértelmű, nekem már olyan hangos volt mint egy boeing felszállás közben :-) Fel kellett hangosítanom a rádiót, hogy ne zavarjon :-)

"Utána megint büszke vagyok a szép és vidám béltérre." -Én is vagy egy hétig... Aztán támad a két gyerek, és vége :) De szerintem az elég szívás, hogy kicsit vizes gatyával beszálsz, vagy beesik az eső az ülésre és viheted kárpittisztitóba 10e-ért.... Ráadásul ilyenkor télen az életben nem szárad ki, úgyhogy csak tavasszal tudom elvinni, addig meg már szörnyen fog kinézni.. De aki NAGYON tud vigyázni rá annak tényleg jó választás lehet, mert szerintem nagyon szép, és kicsit elegánsabbá teszi a belsejét.

Uff!
Előzmény: drMinit (3409)
drMinit Creative Commons License 2008.01.10 0 0 3409

A skodálatosnál 57000-nél kerékcsapágy csere elöl....

Én kb.20e Km-nél voltam vele szervizben, mikoris érzésem szerint, vagyis a fülem szerint, kerékcsapágy bugást véltem hallani.
Persze a szervizben senki sem hallotta:-(
Szerintük a futómű karakterisztikája adja ezt a hangot.
Érdekesség, hogy én csak az egyik oldalról véltem hallani.
Akkor utánajártam ott melegében a dolognak, és "megnyugtattak" hogy a kerékcsapágy 55000 Km-ig szavatosságból cserés lehet...

Neked 57000-nél mennyibe került a csere?

Nekem azóta ~46000-van benne, de tényleg nem hallom erősebben vagy máskép azt a bizonyos hangot.



A vajszínű szövetkárpitot nem ajánlom, mert a sima vízcsepp foltot hagy rajta.. (iszonyat kényes

Nekem is vajszínű belülről, és tényleg kényes (ráadásúl sok fekete ruhám is van)
mégis úgy vagyok vele, hogy azért sokkal szebb és kellemesebb ez a szín, mint sötét belsővel.
Az hogy időnként nekiállok és alaposan kitakarítom, meg nem egy nagy fáradság, avagy ha nincs időm, egy belső kárpit tisztítást, jó minőségben, sok helyen végeznek.
Utána megint büszke vagyok a szép és vidám béltérre.
Minit.

Előzmény: jnr_ (3398)
jnr_ Creative Commons License 2008.01.10 0 0 3408
oksa, simán lehet, hogy így van. Én azért annyira nem másztam bele a témába, csak az L200 mint tapasztalati példából merítettem. Itt lehet, hogy tényleg változtattak apróbb mechanikai részeken is. De saját magamból kiindulva, (nem 10 évre veszek autót) azt a pár évet csak kihúzza valahogy amig nálam van :) (bár egy barátom 1.8T benzin 150le verziója lett "felhúzva 180Le-re és az azóta eltelt 90000km egyelőre nem nagyon hagyott nyomot a verdában. most van benne 170000km, és nemhogy turbó csere de semmilyen más motorban lévő basszmány nem ment szarrá. Bár kerékcsapágyat már Ő is kétszer cserélt... :):) Ha eladom, akkor meg úgyis szólok, hogy chippelve volt és döntse el a kedves vevő, hogy az gáz-e Neki.

"Mashova helyezodnek a kompromisszumok."- ezzel maximálisan egyetértek. Ha valaki azt tervez, hogy 10-12 év mulva is ugyanazt a vasat hajtja, akkor ne nyúljon a motorhoz! sem..

Uff!
Előzmény: stevie wonder (3403)
drMinit Creative Commons License 2008.01.10 0 0 3407
Ez egy olyan szép mondat volt. Le a kalappal érte:

A gyari beallitas egy  optimum a teljesitmeny,  a  kornyezetvedelmi szempontok, es a megbizhatosag/tartossag kozott. Ha ebbol a szentharomsagbol egyet kiemelsz, a masik ketto fog romlani.

De légyszives illusztráld, mi lesz ha nem érdekelnek, mondjuk a kornyezetvédelmi szempontok?
A másik kettő fog romlani??
;-)))
Előzmény: stevie wonder (3403)
BX_thomas Creative Commons License 2008.01.10 0 0 3406

véleményed osztom, ilyetén célra tökéletesen megfelel

tőlm is kérdezték, hogy nem gyenge a 105ló.

Tökéletesen megfelel, ha az a cél, hogy normálisan elérj A -> B.

Előzmény: Törölt nick (3404)
BX_thomas Creative Commons License 2008.01.10 0 0 3405
legyen tartalék turbód hozzá :)))))))
Előzmény: pintern (3396)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.10 0 0 3404

mivel az én autómban csak 2500 km van, így csak első benyomásokat tudok mondani. Szögezzük le előre, alfa-bolond vagyok.

 

A csomagtartó hatalmas, nem vagyok apró termetű (174 cm), de be kellett másznom ahhoz, hogy a rögzítő hálót beakasszam. Nem látszottam ki. Nagyon jól pakolható, vannak pluszban hátul kisebb rekeszek, ahova apróságokat lehet rejteni.

 

Az autó elöl-hátul kényelmes. TEgnap fuvaroztam kollegámat, aki mögöttem ült, 180 magas, és kényelmesen. Én sem a fogaimmal tekerem a kormányt, eléggé hátralököm az ülést. Hátul a középső ülés háttámlája egyben kartámasz is, elég széles, kényelmes. Az első ülés: minthogy 12 évet kézilabdáztam, a térdemet eléggé szétvertem a múltban. Ezért nagyon érzékeny vagyok a jó ülésre. Opelből pl. nehéz kiszállnom 200 km után. Hétfőn simán megjártam Brno-t, és kipattantam a kocsiból. Eddig csak az alfák, volvók és saabok adták meg ezt az érzést. Sok a rakodóhely belül, minden bizbasz elfér az autóban.

 

Műszerfal: minden látszik, normál VW műszerfal, semmi extra. Váltó: jól kapcsolható, bár az első rükvercek érdekesen sikerültek, de pillanatok alatt hozzászoktam.

 

Motorikusan: egészen jól eltalálták, bár volt szerencsém alfa 1,9 jtdm motorral felszerelt szépséget vezetni, az sokkal brutálabb.

 

Ez az autó normál hétköznapokra való, családos embereknek, akik nem feltűnési viszketegségben szenvednek, hanem kényelmesen oda akarnak érni úti céljukhoz, akár csomagokkal is. Céges autónak is tökéletes. Fogyasztása autópályán 350 km hosszan 140 km/óra sebességgel: 5 - 5,2 liter. Vegyesen 5,6 - 5,8-al járok.

Előzmény: pintern (3396)
stevie wonder Creative Commons License 2008.01.10 0 0 3403

Ezt a 105 -lovas verziót meg lehet venni PONTOSAN ezzel a motorrla 140 lóerővel a boltban,

 

Ez sajnos nem feltetlenul van igy. Vannak autok, ahol tenyleg csak a szoftver kulonbozik (pontosabban, ujra ismetlem: a parametertablazat), peldaul egyes Volvok, de az altalam ismert VAG-motorok nem ilyenek. Kisebb-nagyobb elteresek egy egesz csomo mechanikus alkatreszben vannak.

 

A regi TDI-k kozott a 90 lovas es a 110 lovas kozott komoly kulonbsegek voltak: mas volt a turbo (fix- ill. valtozo geometriaju), mas volt az intercooler meretezese.

 

A benzines turbo motoroknal (1.8 20V Turbo) a 150 LE es a 180 LE valtozat kozott szinten alapveto konstrukcios kulonbsegek voltak, nezz bele az 1.8 Turbo szaktopikba, ott alaposan kivesezik.

 

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9085845

 

A 90 dizel lobol vagy a benzines 150 lobol igen egyszeru lett volna pusztan elektronikai uton, chiptuninggal kihozni 20-22 szazalek teljesitmenytobbletet, de a VAG valamiert inkabb a motorokba is belenyult.

 

Hiu abrand, hogy a 105 lovas PDTDI az "butitott" valtozat, amit vissza lehet "okositani".

 

Ezzel azt akarom mondani, hogy ha nem ész nélkül tolod fel a chippet, akkor semmi baja nem lesz semminek.

 

Mashova helyezodnek a kompromisszumok.

 

A gyari beallitas egy optimum a teljesitmeny, a kornyezetvedelmi szempontok, es a megbizhatosag/tartossag kozott. Ha ebbol a szentharomsagbol egyet kiemelsz, a masik ketto fog romlani.

Előzmény: jnr_ (3402)
jnr_ Creative Commons License 2008.01.10 0 0 3402
Nekem volt egy L200-asom, amit megvettem a szalonban 500ezerrel drágábban, hogy a 133 le legyen. Aztán kiderült hogy PONTOSAN ugyanaz a motor van benne mint a 116 Le verzióban, csak rajta van egy gyári chip tuning.... Így nem veszti el a gariját. Ezt a 105 -lovas verziót meg lehet venni PONTOSAN ezzel a motorrla 140 lóerővel a boltban, hogy még ott hagyjál pár százezret pluszban.. Ezzel azt akarom mondani, hogy ha nem ész nélkül tolod fel a chippet, akkor semmi baja nem lesz semminek. (már ha nem egy tök más autó, vagy motorizáltságú progit teszel föl.) Én még nem találkoztam olyan arccal, aki elkezdte a paramétereket kénye.kedve szerint átirogatni. Nyílván létezik erre a motorra a gyári chip prg. és azt teszik fel rá. (csak nem plusz 5 kilóért, hanem a töredékéért...) Amúgy én mentem az alap 105 lóval olyan 10e.km-t és most tartok a chippelt verzióval is olyan 10e. körül. Nemhogy nem nőtt, de csökkent 0,1-0,2 decivel az átlagom a kompjuter szeriint. (Pedig nem megyek vele lasabban mint amikor 105lovas volt.. :)

ennyi.
Előzmény: stevie wonder (3401)
stevie wonder Creative Commons License 2008.01.09 0 0 3401

a kompjuterbe bele lett piszkálva [...] Én egyetlen dologgal nem vagyok megelégedve, az a fogyasztás.

 

 

En azert latok egy kis osszefuggest :-)

 

Az autot vezerlo parametertablazatba baromi konnyu ezt-azt beleirkalni, meg is teszi boldog-boldogtalan. De ezek kozul sokan igazabol halyogkovacsok, es ha egy picit is belelatnanak abba, hogy milyen kovetkezmenyekkel jar az, amit csinalnak, akkor ugy megijednenek, hogy orokre eldobnak a szerszamaikat.

 

(Tisztelet a kivetelnek, mert azert van olyan is.)

De egy dolgot vilagosan kell latni: tobblet teljesitmeny csakis es kizarolag egyetlen modszerrel allithato elo: tobblet uzemanyaggal.

 

Ha nem hasznalod ki a chip adta maximalis teljesitmenyt, akkor persze akar csokkenhet is a fogyasztas bizonyos uzemi korulmenyek kozott, csak akkor minek a chiptuning? Ha viszont oda-odalepsz az autonak, akkor ömlik az uzemanyag (aztan vagy elég, vagy nem ég el), es az bizony rongalja az atlagot.

Előzmény: moha02 (3399)
jnr_ Creative Commons License 2008.01.09 0 0 3400
Érdekes, nekem még soha az életbe nem volt tíz literes fogyasztásom vele. (pálya 150-160, országút 110-130) szerintem ez még javulni fog ahogy "bejárodik" a motor. Én tényleg nyomom neki mint a barom, és még full városi haználatban hidegben, sem értem el soha a 9-et sem.. (Enyém is 135 ló)
Előzmény: moha02 (3399)
moha02 Creative Commons License 2008.01.09 0 0 3399

Szia, én másfél hónapja vettem át az enyémet, és mindössze alig 3.000 kilómétert mentem még vele. Ugyanazok a paraméterek, mint amit te is kiszúrtál magadnak. Előtte egy ötéves 1,8 as disel kombi Focusom volt, azzal szemben minden tekintetben jobb. Szerintem nagyon szép az eleje, nekem kimondottan tetszik, hogy olyan iszonyat komolyan néz ki. Én is a 105 lovas motort választottam, a kompjuterbe bele lett piszkálva, így most elvileg 130-135 lovas. Mondjuk ha odalépek neki, megy is mint a barom.

Én egyetlen dologgal nem vagyok megelégedve, az a fogyasztás. Ennél azért lényegesen jobbra számítottam. Igaz ilyen hidegben néztem, és elég sokat mentem városban ilyenkor hidegben úgy hogy csak pár kilómétereket, de állandóan 9,5-10liter körűl mutatja a kompjúter. Meg amikor az autópályán a tempomatot ráállítottam 170 re, akkor 7,8-8 körüli fogyasztást mutatott. Viszont az igaz, hogyha 100-110 körűl megyek vele, akkor lemegy 5,5 re.

Előzmény: pintern (3396)
jnr_ Creative Commons License 2008.01.09 0 0 3398
Nekem az van, csak nem kombi. Elötte nagyrészt japán autóim voltak, azokkal gyakorlatilag semmi problám nem volt.. A skodálatosnál 57000-nél kerékcsapágy csere elöl... most meg a hömérséklet jeladó szállt el. (70000) Nem olyan nagy gáz csak furi a japcsik után, mert azokhoz ilyen futásteljesítmény mellett hozzá se kellett nyúlni. Amúgy nagyon meg vagyok vele elégedve igaz, hogy én megchippeltettem, így már elég hatékonyan lehet vele haladni, nagyon kedvező fogyasztás mellett. Városban 7-7.5 országút 5,5-6,5 között. (pedig eléggé taposom a lelkét) Jó nagy, két gyerek két felnőt kényeélmesen elfér. Nekem még van a csomiban egy qrva nagy kutya-box is és még így is maradt hely benne. Szerintem egész szép autó. (bár mivel 13 egy tucat belőle nem valami "presztízs" verda :) A vajszínű szövetkárpitot nem ajánlom, mert a sima vízcsepp foltot hagy rajta.. (iszonyat kényes). A szervíköltsége elvben edvező is lehet. mivel nem kell olyan sűrün vinni, de én 10-15e.-ként azért csréltetem benne a szűröket, olajat stb... Az enyémnek az uj ára 6,5 millió volt, annyit nem adnék érte de én 2 évesen vettem tavaly. Azért az árért szerintem nem volt rosz vétel. Részemről ennyi.

Uff!
Előzmény: pintern (3396)
stevie wonder Creative Commons License 2008.01.09 0 0 3397

Honnan veszed ezt a fépados marhaságot????

 

Foglalkoztam a temaval.

Előzmény: vwtempomat.hu (3395)
pintern Creative Commons License 2008.01.09 0 0 3396
Sziasztok srácok! Szóval az a helyzet, hogy új autó vásárlás előtt állunk. Nekem nagyon bejön az octavia ezért is döntöttem hogy megkérdezem a tapasztalatokat ezzel az autóval kapcsolatban. Leginkább az 1,9TDI motorral szerelt (105le) kombi kivitel érdekelne. A válaszokat előre is köszönöm.
vwtempomat.hu Creative Commons License 2008.01.09 0 0 3395
Honnan veszed ezt a fépados marhaságot????
Előzmény: stevie wonder (3392)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!