2003-as Octaviam van, nemrég vettem és a jobb első ajtó nyitására nem kapcsol be a belsőtér világítás. A szerelő szerint csak a bal elsőre működik, de ez azért elég vicces lenne?
Nálatok is csak a vezető oldali ajtónyitásra működik?
Tegnap elvittem az autót a szerelőhöz, kicserélte az olajat, olajszűrőt, légszűrőt, pollenszűrőt és az első fékpofákat. 47500-ért! Az utobbi 15 év legnormálisabb szerelőjére találtam rá ezzel az arccal! (bent ültem a műhelyben végig amig csinálta, nem csak imitálta az olajcserét ahogy hallottunk már ilyet.. ) Mindenkinek ajánlom, aki Szentendre környékén mozog!!
apropó! OII-nél találkozott már valaki olyan jelenséggel hogy az ülésfűtés egyszercsak nem akar bekapcsolni? Először 2006-7 szilvesztere napján volt hogy nem kapcsolt be. Ekkor egy vasúti átjárónál leállítottam a járművet. Újraindítás után rendesen fűtött. Másodjára e- télen tűnt fel egyszer. Újraindítás után fűtött. Aztán előfordult, hogy egy -egy napot kihagyott, hiába indítottam újra. Most 4 napja nem fűt. :-( Vagyis tegnap a J1. fűtött....
A fűtés időzített bombája az állítómotorok szabályzása miatt van. A szabályzó áramkörben valami miatt, kicsivel nagyobb a feszültség mint ami terveztek, és ezért a motor állandóan megy. Ezért hallani a szabályos ketyegést. Ez szinte az összes VW típusára igaz. Találkoztam már 2001" A6 Audival, 2006" B6 Passátal, és 2007" Jettával is ami ketyegett. Egy szervizes kolléga mesélte, hogy a szabályzó áramkörben~ 4.6V helyett 4.9 -5V-van
Tavaly nyáron, elméletileg, még nem volt rá megoldás. :-(
Ezt a fűtés felőljövő kattogás nálam is van.:-( Mondjuk nekem csak akkor tünt fel amikor itt olvastam a jelenségről. Persze az is igaz hogy mindig szól a rádió.:-))))
Nekem 1.6-osnál van ilyen rezonálás, nem tudom mi lehet, de 2500-as fordulat környékén hallatszik csak. Mivel már nem garos az autó, annyira nem is izgat...
Lehet, hogy a kipufogócső két darab flexibilis darabja zörög. Még garanciálisnak kell lennie az autódnak, vidd vissza.
Fűtés: Nekem ketyegés és kattanás is hallatszik. Azért van, mert kis terelőlapok állítják a hideg/meleg levegő útját, az enyémen ilyen hangja van, de más autóban is hallottam már, szóval valamilyen szinten ez természetes.
Garancia időben sem foglalkoztam vele, mert úgy véltem, ha hozzányúlnak a műszerfalhoz, abból jó nem származik. Azt még a gyárban is úgy teszik be az autóba, hogy az egész készen érkezik a szalaghoz a középkonzollal együtt, nekiesnek öten-hatan és beszerelik.
A műszerfalat meg egy külső cég gyárba telepített alkalmazottai rakják össze készre, szóval egy normál márkaszervizes inkább ne kezdje el atomjaira szedni, csak ha nagyon elkerülhetetlen (valami nem működik).
Egy olyan problémám lenne, hogy van nekem egy 2006os Octavia II 1.4i jelenleg 30 ezer Km van benne. Nagyobb gázadásnál valami a motortér felöl elég hangosan berezolnál ilyenkor. Mi lehet ez? Mit érdemes megnézni? Másik probléma pedig olykor olykor halk ütemes kopogást hallok a fütés berendezés felöl, általában 5-6 ütemes kopogás. Ha valaki tudja hogy mi lehet ez kérem segítsen. Előre is köszönöm.
Nekem ami nem tetszik benne, az az, hogy néha elég sokáig gondolkozik. A gyári a sabbomban az azonnal érzékelte a dolgokat, mind1 milyen tempóval tolattam, ez meg olyan hogy néha a kis autókat észre sem veszi. :)))))
Mind1, parolást segíteni jó a nejemnek.
Nekem nem kell a skodába, "érzem" a kocsit....kb :))))
Csak az ellen példa kedvéért. Én is vettem egy nevenincs gyártmányút, egy nevenincs csomagküldös, netes cégtől. 4+2 LCD, meg minden, 20 alatt, pontosan már nem emlékszem. Házilag be szereltem, a hátsok azóta (már vagy 4-5 éve tökéletesen működnek. Az elsők csak azért nem mert kicsit le lett zuzva az eleje és ez nem tett jót a szenzoroknak.:-))) Mivel a kodrin is van drága nejem nem is tud már tolató radar nélkül tolatni. A multkor hogy a kodrin nem működöt, le is koccolt egy autót. Még jó hogy nem látszik semmi.:-)))))
Ritkán szerelek 4+2-est, mert ami jó, az sajnos drága, és azt már nem fizetik meg. Általában amit szerelek az csak hátsó 4-es, és azt is drágábban veszem, mint a ahogy neked sikerült megvenned a 4+2-est :-)
Itt sajnos igaz hogy nem mindig az olcsó a jó...
Volt hogy az ismerős vett a Metróban 4+2-est LCD kijelzővel 14900.ért. Beszereltük. majd kb egy hónap múlva kérte hogy cseréljük le, mert annyira megbízhatatlan. Gyárttatni kellet hozzá gyűrűket ugyanis a Metrós, persze nem szabvány méretű volt, hanem nagyobb, és oda a kisebb csak így mehetett be. Minit
milyen radarokat szerelsz? én vettem a galaxyba nejemnek 20ezeré nagyker áron, elől 2 hátul 4, hőmérő kis kijelző blabla, de amikor kezd koszos lenni akkor teljesen megmarhul :(((
Még azt sem. Talán három csavart kel kicsavarni, és le lehet annyira húzni a lőkös alját ,hogy egy normál emberi kéz simán befér.:-))) Küldtem 1 vagy 2 Mailt.:-))))
Mivel én szoktam utólagos tolatóradarokat építeni, nyugodtan mondhatóm hogy az OII is olyan típus, ahol a lökhárító lebontása nélkül lehet a szenzorokat szerelmi.
Fényezést én Úgy szoktam megoldani hogy kevertetek 1deci festéket színkód alapján és beszerelés előtt lefújom őket. Utána egy réteg lakk, hogy csillogjon a festék. Ez alól a saját autóm kivétel, mert arra még nem volt időm, illetve.... :-x
:-) Nekem is akna, emelő nélkül csak simán alá fekve cserélte Donibcsi kolléga.:-))) Persze nem volt egyszerű, bár azt mondta hogy legközelebb már jobban megy.:-)))
Festés. Már beszerelt állapotban, körül ragaztottam majd sima fehér sprével lefujtam. Nekem tetszik, akinek nem az csinálja meg jobban.:-))))
olyan helyen jártam vele ahol más autó is jár és csak ez akad fel.
Es az a mas auto az Octavia1?
Mert az Octavia hirhedt az alacsony epitesu mellso lokharitojarol, tenyleg konnyebben felakad, mint mas autok.
Szinte kizartnak tartom, hogy "elgyenguljon" a rugo. Raadasul egynel tobb. Ha csak egy rugo ereszkedne meg, nagyon hulyen allna a kaszni, azt egybol ki lehetne szurni. Olyankor altalaban a masik oldalon is gyorsan meghal a rugo, es utana ereszkedik, de azert a ketto kozott eltelik egy kis ido, es addig is jol lathatoan bicebocanak nez ki az auto, utana pedig karakteresen elore dol.
De a Skodak rugojaval nem szokott gond lenni, a mai rugok gyakorlatilag "orok eletuek".
Ellenorizendo dolgok:
- az auto elozo tulaja nem jatszott-e a rugokkal -- sufnituning, hogy egy-ket menetet kivagnak a rugobol
- gyari meretu-e a kerek (175/80R14, 195/65R15, 205/60R15, 205/55R16 -- ezek a gyari meretek)
- megfelelo-e a levegonyomas a kerekekben (legalabb 2.0)
- nincs-e a lokharito serulve (ahogy Joemaster irta), illetve megereszkedve, rosszul visszapatentolva
Nem tudom, miért szedték le. Sőt, le sem szedték, mert a jobb hátsó lámpát nem szedték ki, a kárpiton lévő kis "ajtó" szűz, nincs teljesen elszakítva a kérpit többi részétől. A bal oldali már ki lehetett szedve, attól tartok, hogy csak ott bontották meg, a jobb oldalon meg hagyták, hadd feszüljön és ezért áll ell.
Szerintem is cserélhető lett volna benyúlva is, ha nem feküdni kell a kocsi alatt, mint én tettem, hanem emelőre teszik vagy aknára állnak.