Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.01.26 0 0 3604

Persze ki tudja, mit hoz a jövő benzines vs. dízel fronton.

 

azért én kíváncsi vagyok a nem is olyan távoli jövő kevésbé környezetszennyező autóira is.

Előzmény: fepeti001 (3588)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.26 0 0 3603
hurrá! Nehéz szülés volt.... :-)))
Előzmény: BX_thomas (3575)
moha02 Creative Commons License 2008.01.25 0 0 3602

De miért akarod kiszedetni? Az enyém is ilyen, és engem egy csöppet se zavar. Legalább nem felejtem el felkapcsolni, amikor kimegyek a városból. :)

 

Más: Donibácsi nincs még semmi híred a cuccokról?

Előzmény: gpsman (3593)
moha02 Creative Commons License 2008.01.25 0 0 3601
Nekem is ilyenem van antracitszürkében. Annyira szép az eleje.
Előzmény: BX_thomas (3590)
jnr_ Creative Commons License 2008.01.25 0 0 3600
Én ezt gondolom hiteles forrásnak:
http://www.skoda.hu/technik_te.php?B_ID=137&vergleichsBody=137&ausgangsMotor=392-243&vergleichsMotor=393-243

Hol olvastál mást? Copyzd már be pls.
Előzmény: Papka11 (3599)
Papka11 Creative Commons License 2008.01.25 0 0 3599
Más anyagokban meg jóval több.
Előzmény: jnr_ (3598)
jnr_ Creative Commons License 2008.01.25 0 0 3598
Nemtom mi van rajta meg mi nincs, de a gyári adatok szerint jóval kevesebb a szén-dioxid kibocsátása a dízelnek.
Előzmény: fepeti001 (3597)
fepeti001 Creative Commons License 2008.01.25 0 0 3597
Főleg ha egy tisztességes koromszűrő is van rajta.
Előzmény: jnr_ (3594)
TUZI Creative Commons License 2008.01.25 0 0 3596
Ugy fest hogy megint meghalt a tolató radarom.:-( Csak arra leszek kíváncsi hogy ugyan az a szenzor vagy másik.:-(((( Csak mikor lesz nekem erre időm? :-((((((
Donibcsi Creative Commons License 2008.01.25 0 0 3595
tudunk....márkaszervízbe beballagsz, és ki offoltatod
Előzmény: gpsman (3593)
jnr_ Creative Commons License 2008.01.25 0 0 3594
Ha még mindehez hozzávesszük, hogy sokkal kevesebb a károsanyag kibocsátása, és jobb a motor hatásfoka akkor azt hiszem, hogy nem csak annak kéne dízelt venni aki "dízelbuzi", hanem aki kicsit környezetbarátabban is gondolkozik.... :(
Előzmény: fepeti001 (3588)
gpsman Creative Commons License 2008.01.25 0 0 3593
Sziasztok!

1. Tudtok valami megoldást az állandó tompitott világitás kikapcsolására?


2. Mennyi a motorolaj teljes betölthető mennyisége?

O II. 1.6MPI 2007.07.havi
robi25 Creative Commons License 2008.01.25 0 0 3592
Nekem ez anno 80 ezer km-re jött ki, bár lehet, hogy más tényezőket vettem figyelembe.
Előzmény: pacs_425 (3587)
robi25 Creative Commons License 2008.01.25 0 0 3591

Várd meg amíg lesz 1.4 TSI-vel és azt vedd:) szerintem az árban a kettő között lesz.

Jövő szerdán megyek kipróbálni egy Leont ilyen motorral, majd beszámolok róla.

Előzmény: nikkola (3584)
BX_thomas Creative Commons License 2008.01.25 0 0 3590

 

TUZI Creative Commons License 2008.01.25 0 0 3589
Na ép jókor néztem be.:-))) Már elég régen csak a Škodrival kavarok. Ma mentem száz egynéhány Km-et a benzines Rönyóval. Szóval nem megy rosszul az Öreg verda , gyönyörű hangja is van a felsőbb régiókban DE a nyomaték az bizony qrva kevés.:-))) Nagyon szokatlan volt hogy ugyan ahoz a dinamikához eggyel többet kel visszakapcsolni.:-((( Maradok a dízelnél, az én nyugis, de néha megbolondulok és kitolom a szemét stilusomnak sokkal jobban fekszik a dízel.:-)))
fepeti001 Creative Commons License 2008.01.25 0 0 3588
Kétféle dízelkedvelő autóstípus van:

1. Dízelbuzi (Pacs 425 után)
2. Aki csak egyszerűen: szereti a jót :)

Tizenvalahány benzines autó után ez a második dízelem.

Nem is vennék már mást. Egészen más vezetési élményt nyújt egy dízel, mint egy benzines.

Persze ki tudja, mit hoz a jövő benzines vs. dízel fronton.

Az autóvásárlás kompromisszum kérdése. Meddig mehetünk el? Van aki egymilliót sem tud kiadni autóra, van aki tíz alatt nem is választ. Végeredményben -kompromisszumokkal telve- 2-3 millióért is lehet kapni napi használatra tökéletesen megfelelő új autót. Aztán a kompromisszumokkat levetve elindul fölfele az ár.

Szóval, ha anyagilag megengedheted magadnak, akkor dízelt vegyél.

:)
Előzmény: pacs_425 (3587)
pacs_425 Creative Commons License 2008.01.25 0 0 3587
Egyetérek azzal amit Stevie írt, de a "a dizelt hasznaltan dragabban lehet eladni" kijelentéshez annyit hozzátennék, hogy ugye drágább újonnan is, persze hogy drágábban lehet eladni :)

Most nincs kedvem visszakeresni, de Stevievel tárgyaltuk úgy jó egy éve példával illusztrálva az 1.6-1.9 értékvesztését, ahol is arra jutottunk, hogy a TD ugyan százalékosan kevesebbet veszít az értékéből, de a magasabb indulóár miatt forintra kb. ugyanannyi az értékvesztés.
Mondjuk hogy könnyebb eladni a dieselt, mert most éppen mindenki dieselbuzujban szenved ;)

A 800 ezres különbségről csak annyit, hogy amikor én használtat vettem, az akkori feltételekkel pont ekkora árkülönbségnél nekem 110-120ekm jött ki, mire a költségek egálban lesznek.
Meg ha hitelre vásárol az ember, akkor a több hitelnek ugye több a kamata is, ezt nem szabad elfelejteni.
Hasonlítsd össze a biztosítási díjakat is mindkét verziónál.

Összegezve: ha marha sokat mész, akkor megéri TD-t venni, ha keveset, akkor meg csak úgy éri meg, ha valaki dieselbuzi :)))

Csomagtartó:
Én az Octavia1 530 literes csomijával teljesen elégedett vagyok, eddig mindent meg tudtam oldani, de azért van tetőcsomagtartó is tartalékban ;)
Mindezt családdal, két pici gyerekkel.


--
pacs_425
Előzmény: nikkola (3584)
stevie wonder Creative Commons License 2008.01.25 0 0 3586

- 1.6 MPI a mindennapokra, fogysztás, "dimnamika" stb... kontra 1.9 PD TDI???

 

 

A gyorsulasuk, vegsebesseguk ugyanannyi, az "eloadasmod" kulonbozik.

 

A benzines elindul, megy-mendegel, nagyjabol egyforma lelkesedessel tolja magat a vegsebessegig. A dizel lassabban indit, aztan amikor vege a turbolyuknak, akkor egy nagyot tol az auton -- de sajnos, nem sokkal kesobb mar le is forog, valtani kell.

 

A dizellel emiatt a karakterisztika miatt konnyebb dinamikusan elozni.

 

A dizel bő ket literrel kevesebbet fogyaszt.

 

A dizelt hasznaltan dragabban lehet eladni.

 

A benzines motor igen egyszeru, igen kiforrott szerkezet, komoly meghibasodas eselye nulla, szervizigenye kifejezetten alacsony.

 

A dizel kifejezetten komplikalt szerkezet, emiatt az uzemzavarok eselye is nagyobb. Egyes reszegysegei nagyon dragak lehetnek (befecskendeo-szivattyuk, turbo), meghibasodas eseten meregdraga a javitas. A motor egyebkent is szervizigenyes, a rugalmas szervizintervallumtol eltekintve is specialis olajat kell venni hozza, ami emiatt dragabb is a benzinesbe valo, hasonlo minosegu olajoknal. A motor egeszseges hasznalata okozhat némi kenyelmetlenseget (hideg motorral csak ovatosan szabad autozni, forro motort csak alapjaraton jaratas, lehutes utan szabad leallitani.)

Előzmény: nikkola (3584)
fepeti001 Creative Commons License 2008.01.25 0 0 3585
Ez egy elég jó cikk, bár az FSI-vel hasonlít:
http://totalcar.hu/tesztek/oktaviak/
Előzmény: nikkola (3584)
nikkola Creative Commons License 2008.01.25 0 0 3584

 

Sziasztok!

 

régóta olvasója vagyok a topicnak. Remélem hamarosan saját "élményről" is beszámolhatok.

 

Az örökzöld kérdéssel bombáznám a hozzáéértőket új octavia vásárlásával kapcsolatban:

 

- 1.6 MPI a mindennapokra, fogysztás, "dimnamika" stb... kontra 1.9 PD TDI???

 

Mennyire lehet "kihasználni"  érezni,  a ca 800 ezer forintos különbséget.

 

Csomagrató:  Combi vagy 5 ajtós???

Van valéakinek esetleg tapasztalata, vélemyénye a fentiekkel kapcsolatban??

 

Válaszotokat, segítségeteket előre is köszi!!

 

 

Niko

 

 

 

 

ckerti Creative Commons License 2008.01.25 0 0 3583

Nem tájékoztattak félre!

Nekem Octavia II-m van és abban a hátsó ajtókba 16 cm-es hangszóró kell.

 

Te Octavia I-be kerestél hangszórót, ha jól emlékszem.

 

Donibcsi!

Köszi az infót.

Látod, ilyen rövid az eszem.

Előzmény: Trotter66 (3574)
BX_thomas Creative Commons License 2008.01.25 0 0 3582

Hát még én!

Céges a kocsi és 7000kmet mentem addig a feleségem kocsijával míg ez odakint pihent....

Előzmény: Papka11 (3578)
pacs_425 Creative Commons License 2008.01.24 0 0 3580
Nekem 1.6 van ~160ekm-rel (120ekm-rel vettem), eddig a kopó-fogyó alkatrészeken kívül nagy történések nincsenek.

Egy motorfodulat-jeladó, első ajtóknál a mikrokapcsoló, a kipuff egyik tartószerkezeténél elengedett a hegsztés, egy fojtószelep-pucolás.
Ezeket nem volt nagy dolog orvosolni.

Most éppen a bal első ablakemelő kapcsolója vacakol, de ebben a hidegben nincs kedvem még megnézni se :)

1.6-osból melyiket nézted ki? 75 vagy 100LE?


--
pacs_425
Előzmény: Törölt nick (3572)
Donibcsi Creative Commons License 2008.01.24 0 0 3579
Mintha az rémlene, hogy ezt kérdezted, és az volt a válaszom, hogy Skoda alkatrészt nem tudok olcsón.
Sajna csak VW AUDI-t, és azt, ami egyezik a Skoda-val.
Előzmény: ckerti (3571)
Papka11 Creative Commons License 2008.01.24 0 0 3578

Nekem 1.4-es volt. Nem volt vele gond a kötelező szervizeken kívül.

 

 

BX

Örülönk!

Előzmény: Törölt nick (3572)
Donibcsi Creative Commons License 2008.01.24 0 0 3577
30e, vagy szemrevételezés
Előzmény: crampus1 (3576)
crampus1 Creative Commons License 2008.01.24 0 0 3576

Hi !

Tudna valaki segíteni nekem abban, hogy hány km után kell lecserélni a generátor hosszbordás szíját? A szervízkönyvben nem találtam semmit erre volatkozólag.

BX_thomas Creative Commons License 2008.01.24 0 0 3575

Hölgyei és uraim!

Hazaért a kocsim.

El sem hiszem.

Új turbó, új katalizátor, új olaj.

Lemosva.

Utazott 1000km-et egy raktérben, de hazaért végre.

Trotter66 Creative Commons License 2008.01.24 0 0 3574

Aha, akkor engem félretájékoztattak, mert 13-ast mondtak, de akkor ezexerint 16-os kell...

Mindenesetre köszi.

Előzmény: ckerti (3568)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!