se hely, se lehetőség... Remélem nem olyan mit a micsu L200, hogy füzetében izzócsere: - forduljon szakszervízhez
OII ban az égőt viszonylag nagyon könnyű csrerélni. Igaz égőt még nem cseréltem én se, de a modszert, más miatt már alkalmaztam:
Motortér kinyit, lámpa belső oldalán egy műanyag szárnyas anya, amelyet kitekerünk, ez után a kinyitott hűtő takaró maszk felől, kis kallantyú, amely meghúzása után, az egész lámpatestet, egy sínen ki lehet húzni. Innen az égő csere már gyerekjáték. Minit
A részecskeszűrővel kapcsolatban jutott eszembe, hogy amikor én vettem az autót még EUR 3 besorolású volt az 1.9PDTDI, de DSG váltóval már EUR 4. Kérdeztem a kereskedőt, de nem tudott rá érdemben magyarázatot adni. Kíváncsiságból letöltöttem az aktuális Octavia katalógust, most már nincs ez a különbség.
Viszont teljesen véletlenül észrevettem valamit. A Classic szint fölött megváltozott az első ajtók belső kialakítása?! Eltűnt a ferde kapaszkodó és egy egész szép, ívelt hangszóróhelyet alakítottak ki. Végre normálisan meg lehet csinálni a hangzást.
Hát ez nam valami jó hír...:( Én sok más mellett azért is vettem dízelt, mert hittem abban, hogy környezetkimélőbb... Most már egész biztos, hogy a következő autóm valamelyik hibrid verda lesz. (eddig is nagyon tetszett a Prius, csak rohadt kicsi a csomija..:(
"Ezzel párhuzamosan mind több modellnél és motorváltozatnál építenek be dízel részecskeszűrőt, így az 2006-tól minden modellsorozatnál a szériafelszereltség részét képezi."
A Skodánál nemtom mi van, egy időben azt hiszem választható extra volt.
De sok panaszt lehet(ett) olvasni arról hogy a VW-félének a regenerációja nem az igazi. Valami olyasmiről volt szó, hogy ha nagypapisan használja valaki az autót, akkor eltömődhet.
Szóval egy időben úgy szólt a pletyka, hogy felesleges érte felárat fizetni, mert csak a baj van vele.
Köszi! Viszont akkor az a kérdés, hogy a most kapható korszerű diselekbe raknak-e részecskeszűrőt. Ha igen, akkor no para mert környezetkimélőbb egy benzinesnél, ha nem akkor viszont nagy átverés, hogy minden autónál a fő hangsúlyt a CO2 kibocsátására helyezik, és annak az eredményeit mutogatják mindenhol. Vagy csak azért helyezik arra a hangsúlyt, mert azt tesszük fellőssé az üvegházhatás miatt?? Érdekes ez a korom-kérdés, mert ezt azért nem annyira hintették el a köztudatba..Vagy csak én nem figyeltem..:)
Én a véleményemet írtam le a válaszodról.... Ha nem tünt volna fel...
Amúgy ha visszaolvasnál, arra kértelek, hogy valamivel támaszd már alá a kijelentésedet, hogy okosodjak. Lehet, hogy igazad van lehet, hogy nem. Én az enyémet alátámasztottam egy hivatalosnak tekinthető forrással. Gondoltam te is alapozod valamire a kijelentésedet, nem csak légből kapott ötlet vezérelt mikor válaszoltál. Ezt szerettem volna megtudni. Nem azt, hogy szerinted a válasz: korom. Ebben a topicban eddig úgy vettem észre, hogy alaposabb válaszokat szoktak adni, ha felmerül egy téma. Ezért is szoktam benézni IDE és nem az esti-mese topicba..
Én nagyon kíváncsi vagyok! Majd számolj be mindenképp. Nálam 1.9 TDI-vel való összehasonlítás lenne érdekes. Próbálj valamit a valós fogyasztásáról is kideríteni.
Alteámban hasznát vettem a függönynek: megpördültem az autópályána és a bal oldallal fogtam a szalagkorlátot. A légzsákot fejeltem le az ablak helyett, elgörbült a szemüvegem szára és ennyi. Szóval van értelme.
Ha valakit tényleg érdekel a környezetvédelem, lehet azzal kezdeni hogy nem kell 2-3 évenként új autót venni. Gondolok itt arra, amikor relatív keveset futott autókat cserélnek zsír újra, mert az trendi. Meg a szomszéd is vett, én sem akarok lemaradni gondolkodású emberekre. Akinél munkaeszköz az más, ott rövid idő alatt megfutja a magáét egy járgány.
Ezzel pl. máris meg lehetne spórolni jópár új autó előállításának szennyét, kezdve a nyersanyag kitermelésétől a gyártás szutykáig.
De ez is olyan téma amit mindenki lelkesen támogat, amíg nem a saját bőrére megy a dolog...
Elmondanám neked, hogy egy szervízben /skoda/ a szervíz főnöke kerek perec a szemebe mondta, hogy miért nem ott kérek segítséget ahol a kocsit vettük. hova hordtam eddig szervízbe? Oda menjek segítséget kérni.
Elsőre eldurrant az agyam, majdnem a fejére húztam a monitort, majd finom elmondtam neki, hogy te, édesapán azért vagy ott hogy kinyald a seggem és ha bajom van megoldd. Nem palotát kértem, hanem közbejárást a kocsim és a PoHu közt.
Amúgy meg ha valaki egy multinál dolgozik és nincs kikötve, hogy hova kell a kocsit hordani szervízbe akkor evidens, hogy ahol lakom ahhoz legközelebb eső szervízbe járok és hogy november27én kapőtam a kocsit a senekem alá így még nem volt lehetőségem "ide járni", de tudja mit, soha a büdös életbe be nem teszem ide a lábam.
Szeme felakadt a faszink. Aztán stílust váltott.
Tudok ám én is paraszt lenni, attól, hogy nyakkendőt hordok :))))))
Ez nagyreszt felfogas kerdese. Mert minimalberert tenyleg ilyen "anyaggal" lehet csak dolgozni. Aki nem koszon, amikor a szalonba belep a vasarlo, legkesobb tavozaskor nem ad nevjegykartyat, azt nem lehet treningezni sem. A trening az termekismeretrol meg eladasi technikakbol all, nem potolja a gyerekszoba hianyat.
Ha egy ilyen szemelynek muszaj a kereskedelemmel foglalkoznia, aruljon kiflit a sarki peksegben, ott az egyeni tehetseg, elhivatottsag kevesbe fontos. De az auto az masik tortenet, a legtobb ember szamara "elete masodik legnagyobb beruhazasa," es ennek megfeleloen kell tudni kiszolgalni.
Arrol nem is beszelve, hogy foritosithato veszteseget okoz, ha egy, a szalonba draga penzert bemarketingezett vevot "elszalaszt" egy benazo ertekesito...
Nem vagyok arról meggyőződve, hogy teljesen más márkák értékesítői kaliberekkel jobbak... Nyilván vannak szalonok, ahol adnak a minőségre. Sajnos, szerintem ők vannak kisebbségben. Őszintén remélem, hogy tévedek.