Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

a t o s z Creative Commons License 2008.01.28 0 0 3698

Mennyire érezni a kompresszor hiányát? Érezhető a turbólyuk? 2000 alatt vezethető? 1.9 TDI-vel összehasonlítva hogy megy? Fogyasztása hogy alakulhat kb?

Melyik szalonban van TSIs próba Seat?

Előzmény: robi25 (3694)
Füredi1 Creative Commons License 2008.01.28 0 0 3697
Köszönöm a gyors választ.
Előzmény: fepeti001 (3696)
fepeti001 Creative Commons License 2008.01.28 0 0 3696
Előzmény: Füredi1 (3695)
Füredi1 Creative Commons License 2008.01.28 0 0 3695

Köszönöm a hozzászólásokat, segítségeteket. Elolvastam az ajánlott linkeket és őszintén megvallva elment a bátorságom a teljesítménynöveléstől. Az igazság az, hogy pillanatnyilag egy 1,6 Golf V-ös hajtok és ugyan egyszer kipróbáltam a szalonban egy 1,9-es Octaviát de ennek már több hónapja és megkoptak az élmények. Bízom benne, hogy gyári kivitelben is örömömet fogom lelni az új autó teljesítményében. (is)

Más.

Egy régebbi hozzászólás kapcsán olvastam, hogy lehetőség van a körmány utólagos bőrözésére. A jelenlegi autómban benne van ez az extra amit nagyon szeretek de az új autó rendelésénél már nem maradt rá keret. Tud valaki segíteni abban hol lehet a későbbiekben beszereltetni ezt a dolgot és kb. milyen anyagi ráfordítást igényel?

Köszönöm.

robi25 Creative Commons License 2008.01.28 0 0 3694
Kollégák, ma kipróbáltam egy Leonban az 1.4 TSI motort (125 le) Csendes (mármint a dizelekhez képest, de gyorsitásnál is) és jól megy, bár nem pörgettem szét:) Az 1.6 osunktól jóval kulturáltabb (bár kisebb kaszniban próbáltam) Szerintem aki most áll autóvásárlás előtt és az 1.6 ot nézi, várja meg amíg Octikban is lesz ez.
Donibcsi Creative Commons License 2008.01.28 0 0 3693
azért ez az első link, elég nagy parasztvakítás....bár szinte minden az, ami a totalcaron van.
Előzmény: stevie wonder (3690)
pacs_425 Creative Commons License 2008.01.27 0 0 3692
"Az egyértelművé vált számomra, hogy én biztosan nem szeretném az autó számítógépét átiratni, így maradnak a különféle "BOX-ok". De melyiket?"

Én ezt ajánlom:
http://www.pagenstecher.de/Technik-Talk/Technik---Antrieb/t144965p1/Vorsicht-bei-BILLIG-Tuning-.html

;)))


--
pacs_425
Előzmény: Füredi1 (3687)
stevie wonder Creative Commons License 2008.01.27 0 0 3691

Másik dolog ami érdekelne a különböző motoradalékok hatása. Van valakinek tapasztalata az alábbi adalékkal kapcsolatosan: Energy release. Éremes-e betölteni az olajba már az autó átvételekor vagy inkább később a bejáratás után.

 

 

Nem, semmilyen adalekot nem erdemes. Sőt, PD TDI-be kulonosen tilos! A PD TDI-k kulonleges olajjal mennek, csak azt szabad hozzajuk hasznalni. Kiszamithatatlan, hogy ezek az lottyok milyen kemiai reakcioba lepnek a gyarilag adalekolt olajokkal.

 

A jobb szintetikus motorolajok ketharmad terfogatszazaleka valamilyen adalek. Ezek az adalekok kenyes egyensulyban vannak, nem oltjak ki egymas hatasat. Ujabb vegyi anyagok hozzaadasa eppen ezt a kemiai egyensulyt tudja felboritani.

Előzmény: Füredi1 (3687)
stevie wonder Creative Commons License 2008.01.27 0 0 3690

Az egyértelművé vált számomra, hogy én biztosan nem szeretném az autó számítógépét átiratni

 

Jo. Akkor hagyj ugy mindent, ahogy van :-)

 

Egyetertek Donibcsivel, csak a program (pontosabban: a program altal hasznalt parametertablazat) modositasa a jarhato ut. Olyan helyet keress, ahol fekpadi meressel, az abbol valo visszacsatolassal nyulnak bele a parametertablazatba. Ez altalaban ugy nez ki, hogy beirnak egy masik autoban sikeres verziot, es abbol kiindulva, legalabb harom-negy (de gyakran tobb) bevatakozas - meres - elemzes - beavatkozas ciklussal azt finomitjak.

 

En egy olyan beallitast javasolnek, ami valtozatlanul hagyja a partametertablazatot, kizarolag a padlogaz uzemmodban valtoztatja meg a vezerles ertekeit (igen, ez az igazi tuning, az igazi szemelyreszabas).

 

A teljesitmeny novelesenek mindig van hatranya. A teljesitmeny, a fogyasztas, a kornyezetszennyezes, a megbizhato uzemeles a gyari valtozatban harmoniaban van egymassal. Ha a telesitmenyt noveled, a tobbi parameter romlik. Csodak nincsenek.ű

 

Esetleg olvasd el ezt is:

 

http://totalcar.hu/magazin/technika/turbotuning/

 

Meg ezt:

 

http://chiptuner.freeblog.hu/

 

 

Előzmény: Füredi1 (3687)
stevie wonder Creative Commons License 2008.01.27 0 0 3689

Viszont teljesen véletlenül észrevettem valamit. A Classic szint fölött megváltozott az első ajtók belső kialakítása?! Eltűnt a ferde kapaszkodó és egy egész szép, ívelt hangszóróhelyet alakítottak ki. Végre normálisan meg lehet csinálni a hangzást.


 

Ez a "sound system" nevu ezerhangszoros rendszer mellso plusz hangszorojanak a helye. Mindig is rendelheto volt. Viszont a sima Stream sokkal jobban szol ennel a sokhangszoros megoldasnal. (Az egyik talin ket egymas mellett parkolo auton teszteltuk.)

Előzmény: fepeti001 (3667)
Donibcsi Creative Commons License 2008.01.27 0 0 3688
Nagyon lerágott csontot feszegetsz, de a válasz: Boxot soha! Új program a nyerő. Nem kell szétszedni a motorvezérlőt hozzá, és az eredeti programot megkapod cd-n, és elteszed, ha valaha vissza akarod tölteni 5 perc alatt megvan, és semmi kárt nem okoz. Én pl. saját gépemre is mentem a gyári adatot, mert a tulajnál elveszhet, de nálam nem:)
A box-al sokkal több a kockázat. Egyébként gyári box nincs, csak beszállító, amit nem véletlen nem szerelnek, és a lagtöbb box csak átverés. Amelyik box komoly, az sem ér fel egy program módosítással, mert csak a vezérlőegységbe érkező jeladók jeleit veri át....ezért a sok hibaüzi:-)
Sőt!Láttam olyat is, hogy kinyírta a motorvezérlőt!
Előzmény: Füredi1 (3687)
Füredi1 Creative Commons License 2008.01.27 0 0 3687

Szervusztok!

 

Új vagyok a fórumon és márciusban érkezik az új Octavia Kombim 1,9PDTDI-m. Rettentő sokára lesz még.

 Az új kocsival kapcsolatosan lenne pár kérdésem. Sok hozzászólást elolvastam (őszintén nem mindet) és meglepődtem azon hogy több olyan témáról ami engem érdekelt volna nem találtam semmit.

Az egyik témakör a tuning. Sokat olvastam különböző kereskedő cégek oldalait és természetesen akik ilyen-olyan boxokat árúlnak azok azoakt részesítik előnyben, míg mások a chip programozását. Az egyértelművé vált számomra, hogy én biztosan nem szeretném az autó számítógépét átiratni, így maradnak a különféle "BOX-ok". De melyiket? Az új autó vásárlásakor a "B" verzió a VW Jetta 1,9 PDTDI volt és ott is szóba kerültek ezek az eszközök. A kerekedő azt mondta, hogy az importőr kivonta a forgalmazásból a gyári Boxokat, a kölönféle egyéb forgalmazók által árusítottak pedig egy csomószór hibaüzeneteket ír ki a műszerfalon. (nem javasolja)

Emlékeim szerint azt mondta, hogy a Steinbauer cég volt a gyári beszállító. Jól emlékezem? Van valaki aki ilyen boxot használ Octaviához? Mik a tapasztalatai? Mikor érderemes ilyen teljesítménynövelő egység beépítése? Nem befolyásolja negatívan a motor élettartamát?

Másik dolog ami érdekelne a különböző motoradalékok hatása. Van valakinek tapasztalata az alábbi adalékkal kapcsolatosan: Energy release. Éremes-e betölteni az olajba már az autó átvételekor vagy inkább később a bejáratás után.

 

Köszönöm válaszotokat.

pacs_425 Creative Commons License 2008.01.27 0 0 3686
"Most már egész biztos, hogy a következő autóm valamelyik hibrid verda lesz. (eddig is nagyon tetszett a Prius, csak rohadt kicsi a csomija..:("

Azért ne rohanj Priust venni, volt valami tanulmány, hogy élettartamra vetítve egy Hummer és egy Prius ugyanannyit szennyez, mindent összevetve (előállítás, üzemeltetés, megsemmisítés).
Ottan főleg az akkuval van gond, megsemmisítésileg.


Ezt saját szememmel olvastam, majd megpróbálom újra megtalálni ezt az írást (amit egyébként rengetegen támadnak, úgyhogy vagy igaz, vagy nem ;).


--
pacs_425
Előzmény: jnr_ (3665)
pacs_425 Creative Commons License 2008.01.27 0 0 3685
Nem, de megpróbálok visszaemlékezni/rákeresni ha lesz 1 kis időm.
Ez olyan olvastam valahol kategória :)


--
pacs_425
Előzmény: drMinit (3670)
jnr_ Creative Commons License 2008.01.27 0 0 3684
okok, akkor félreértettem.
Előzmény: TUZI (3683)
TUZI Creative Commons License 2008.01.27 0 0 3683
Kibeszélt itt autókról???? Nem mondtam hogy autókat. Bánya gépekről beszélek, és igaz hogy az újjak már csendesek, és teljesítenek mindenféle normákat , de annyira azért nem foglalkoznak a környezetvédelemmel. Lényeg a teljesitmény.:-)))
Előzmény: jnr_ (3682)
jnr_ Creative Commons License 2008.01.27 0 0 3682
milyen autókat használtok amiben nincs katalizátor?? Az nem olyan újszerű találmány.., vagy? :)
Előzmény: TUZI (3680)
TUZI Creative Commons License 2008.01.27 0 0 3681
joemaster


Küldtem E-mailt.:-)))
TUZI Creative Commons License 2008.01.27 0 0 3680
"Erre inkább adnék pénzt, mint mondjuk a multifunkciós csodakormányra. Bocs."

Nemtudom véletlen vagy direkt , de én bizony a kormányért güzdöttem rendesen, míg a szűrő amúgy sem igan izgatott, és mióta hallottam pár dolgot a használatáról, most már ha fizetnének akkor sem tetetném be. Mondjuk ilyen a Xenon is.:-))) Nem akarok nagy környezetvédőként tetszelegni, vagy éppen ellenkezőleg, de engem nem igen érdekel hogy mit nyomil ki a kipuff. A gyári okés, sőt még a katalizátor sem érdekel. Gondolj abba hogy hány személy autó mennyi üzemanyagot éget el. Míg egy olyan kis cég mint a milyenk napi szinten 2 ezer liter dizelt használ és se katalizátor se részecske szűrő. Pedig nem ezer éves mocikkal dolgozunk.

Viszont amikor egy autóból ki pöckölik a csíkket az qrvára idegesit. Na de különbözőek vagyunk és ez így is van jól.
Előzmény: fepeti001 (3674)
drMinit Creative Commons License 2008.01.27 0 0 3679
Nem akarlak elkeseríteni de az első kb órát, másfél órát tartott.
most ez kb 20-30 perc.
Gykorlással kevesebb is ;-)
Előzmény: troberto (3675)
BX_thomas Creative Commons License 2008.01.27 0 0 3678
ugyeugye? pedig hogy szidták, hogy a hüje fanszoá így meg úgy :))))
Előzmény: troberto (3675)
BX_thomas Creative Commons License 2008.01.27 0 0 3677
igen, az a szaros kis izzó a sarokban :(
Előzmény: drMinit (3669)
BX_thomas Creative Commons License 2008.01.27 0 0 3676
kafa :( bár a kézikönyve a kesztyűtartóban van, de azért, nem egy felhasználóbarát dolog :(((
Előzmény: Donibcsi (3666)
troberto Creative Commons License 2008.01.27 0 0 3675
Az igen....
Mennyivel egyszerűbb volt a BX-emben... :)
Mennyi idő kb kiszedni?
És mennyire macera?
Elektronikához értek, az a rész nem lesz gond.
Előzmény: drMinit (3673)
fepeti001 Creative Commons License 2008.01.27 0 0 3674
Az enyém 2006-os, sajnos akkor még nem lehetett részecskeszűrőt rendelni.

Én viszont nagyon röstellem, hogy nincs benne.

Vajon utólag bele lehet tenni?
Erre inkább adnék pénzt, mint mondjuk a multifunkciós csodakormányra. Bocs.
Előzmény: TUZI (3671)
drMinit Creative Commons License 2008.01.27 0 0 3673
Át is néztem az ajtó környékét, de nem találtam hol lehet a kapcsoló...

Az ajtón belűl. :-)))
A zár szerkezetben....

Előzmény: troberto (3672)
troberto Creative Commons License 2008.01.27 0 0 3672
Köszönöm a választ!

Érzek hozzá affinitást...

Át is néztem az ajtó környékét, de nem találtam hol lehet a kapcsoló...

Valaki tudja?

------------------------------------------

Gratúla a szerelőnek.
De szerintem ezek után ne szereltess vele....

Van egy mikrokapcsoló az ajtóban . VW-tipusnál jellemzően tönkremegy.
Ha van időd és tehetséged nekiállni, akkor lehet olyan kis kapcsolót venni elektronikai alkatrészt árusító helyeken, pár száz forintért és te magad is ki tudod cserélni.
Ha nem érzel ekkora affinitást hozzá, akkor a Skoda Orrmotor fórúmon tedd fel a kérdésedet, ott egy fórumtárs, és Ö árul hozzá javítókészletet, és azt csak cserélni kell.
Előzmény: drMinit (3545)
TUZI Creative Commons License 2008.01.27 0 0 3671
Egy kis adalék. Az én gépem 2005-ös 1,9 PDTDi DSG-s és nincs benne részecske szűrő.:-) Bánja a fene.:-)))

Az ajtóm meg szerintem tök ugyan ilyen. Ferde ajtó behuzó pedig a másik oldalon van.:-)))
Előzmény: fepeti001 (3667)
drMinit Creative Commons License 2008.01.27 0 0 3670
sok panaszt lehet(ett) olvasni arról hogy a VW-félének a regenerációja nem az igazi.

Tudsz valami konkrétumot is?
Előzmény: pacs_425 (3664)
drMinit Creative Commons License 2008.01.27 0 0 3669
Aztán lassan rájöttem, hogy nem a lámpatest a probléma neked, hanem a helyzetjelző ;-)
Előzmény: drMinit (3668)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!