Érdeklődnék hogy esetleg nem-e használtál már M-42-es nagy telét manuális beállítással digit gépen? Van ez irányú tervem ,csk még nincs olyan stabil állványom amire feltenném:-) Habár, Pista azt mondta ugye hogy nem igazán váltak be ezek a próbálkozások. De hátha ki lehet hozni belőle valami.
Jó kérdés. Nem tudom, miért szerviz. Azt mondta az Öreg, hogy a szerviz dönti el, hogy jogos-e a csere. De azok semmit sem találtak(azaz hülyének néztek). Most odaadtam a 35-ös obim meg mellékeltem egy részletes hibaleírást és tesztfotókat. Nem tudom erre mit lépnek. Ja és van egy aláírt lepecsételt papírom dátummal, hogy cserét akarok...
hétvégén nem jársz véletlen szolnokon? megnézhetnétek többen is több obival. Sanyi is, apám is tuti segítene (én sajna maradok pesten most, meg amúgy sem vagyok valami segítőkész :P )
még az eladói hozzáálláshoz: egy ismerős d60nal járt ugyanígy. akármelyik vázat próbálta, nem volt valamiért jó az obijával (24-70/2.8), de mindig kicserélték neki másikra, végül elállt a vételtől, visszakapta a pénzét. ha jól emléxem a 3. váz után. ez bp-en volt a digitcamben.
D90-em van már egy hete, de még csak 2 napig volt nálam :) Kifogtam vagy nem is tudom. Ma kaptam vissza, szerviz szerint jó, és az obimmal van a hiba. Hétfőn obistól megy ismét a Pestre... Remélem jövőhét végére egy tökéletes gépem lesz, mert ha nem..........
Ahogy nézem az előrejelzést ,talán megint csak borús idő lesz a hétvégén . Hogy nem tud olyan lenni mint tegnap délelőtt ? Holnap délután majd még írok ,hogy mi lesz vasárnap .
Szia Robi! D 90 -ed lesz? Valami hír hogy mikor lesz meg ,van már? A tegnapi ,délelőtti zúzmara ,na az lett volna szép és jó téma ha nem kellett volna dolgozni ! :-) Ha meg nem kell dolgozni akkor nincs olyan zúzmara :-( .
Érdekes technika. Én nem ismerem ,sőt a filmes technikát sem ,de gondolom több munka van vele jóval mint a digitálissal . Már csak ha azt a film átfűzést nézem az is egy érdekesség . Egy Helios 44 nekem is van egy Zenit E olimpia géppel . /valószínű csak dísz lesz :-)) / Ma kaptam ajándékba a kollégámtól egy FED 5 gépet obival 55 f 2.8 objektívvel bőrtokkal ,szinte új állapotú. Még a végén gyűjtő leszek:-) .
A Tiszaparti sétány elejénél, a vízirendőrség felé balra kell elindulni, a tárház felé pedig jobbra. Az egykori ÁÉV munkásszálló (most: Szolnoki Fősuli kolesza) mellett van.
Csak a fekete-fehéreket hívom házilag, a C41-es 0,1 fok tűrésű hőmérsékleteit nem tudom biztosítani házi körülmények között. Amúgy tényleg nézett ma a laboros asszony, amikor meglátta, hogy a matt fele lóg kifelé a filmnek. (nem szoktam teljesen visszahúzni a kazettába.) Szerintem még azután is hülyének gondolt, hogy elmondtam, miről szól ez az egész :)
Ma reggel nagyon szomorú voltam. Ugyanis gyönyörűen sütött a nap, vagyis 8h körül látszott hogy ragyogó idő lesz. Ahogy kinéztem a MH-em ablakán a hidegben pára lebegett a táj fölött, s ahogy kelt fel a nap, csodálatos fényeket produkált. Imádkozom, hogy a hétvégén is legalább az egyik nap legyen valami hasonló. 6-ra állítom az órát, kinézek az ablakon és ha tiszta az ég már pakolok is, aztán irány az ártér.
vmi ilyesmire gondoltam, nem semmi. amúgy erről még nem hallottam... egyszer ki fogom próbálni. és a filmeket te hívod? vagy beadod vhova? (csak nehogy csodálkozzanak :P)
Sötétkamrában (klotyó :) óvatosan szétszedem a filmkazettát egy laposfogóval úgy, hogy utána még összepattintható legyen, letekerem a filmet, kiakasztom az orsóból a végét, megfordítom, majd szigszalaggal rögzítem az orsóhoz. Ezután rátekerem a filmet az orsóra, ha kész, visszadugom a kazettába, rápattintom a tetejét, és a laposfogóval megnyomkodom óvatosan, nehogy véletlenül mégis lepattanjon, és fényt kapjon a film.
Van egyébként tölthető kazettám is, azt egy mozdulattal szét lehet szedni, de abban most fekete-fehér film van, nem akartam kiszedni belőle.
Egyik állandó fotóhelyemet a Tárházgettót látogattam meg, ami sajnos már sokat veszített eredeti hatásából, ill. a felét körbe is kerítették parkolónak, majd utána a belvárosban készítettem épületfotókat. Ahogy a netes képeken láttam, ezzel a redscale eljárással akkor lehet igazán látványos képeket készíteni, ha a téma nem egyenletes megvilágítású, hanem vannak világosabb, és sötétebb részek is vegyesen, lehetőleg éles átmenettel.
Én ellőttem ma egy 24 kockás tekercset ún. redscale technikával. (Ez az, amikor nem az emulziós réteg van az objektív felé, ahogy normális esetben lenni szokott, hanem a hordozóréteg. Emiatt attomsúllllllyos színvilágot kapnak a képek. Elsősorban a vörös, és a narancs lesz domináns.) Sosem csináltam még ilyet, csak a neten láttam, hogy milyen hatást lehet vele elérni. Holnapra meglesz a hívás, utána scannelem is azonnal.