Hát megtörtént amitöl tartottam,minap inditani akartam és ..... ,semmi.Olyan volt mintha kivettem volna az aksit.semilyen jelzőlámpa nem jelzett.Azt egyből gondoltam hogy lemerült az aksi,de ami furcsa volt, hogy nem tudom miért.Nem maradt rajt a világitás se a rádio stb.Megprobáltuk töltöröl inditani, de ahogy ráinditottam abban a pillanatban, kiverte a töltöbe a biztositékot.
(az aksi kb 2 hónapos)
MI lehet a gond, ill. történt már valakivel ilyen?
KOcsiban tehetett e kárt,az elktronikában ,vagy valahol?
MIvel most még fel se tudtam tölteni ,mert nincs Bizt.-om se.És holnap kéne a kocsi.
Mi a teendő? kihivassam a euro serviz-t ilyen esetben??
Hát...Bejfez...éppen ma voltam a kereskedésben megnézni, hogy áll a "Lacetti projekt" (ezt a megnevezést még Toli találta ki..:-)).
Jelentem tisztelettel, hogy tegnap, azaz 18-án megérkezett az autóm.
Most akkor én listásnak számítok, vagy nem?....:-))) Ha igen, akkor a 46. helyre beneveznék egy Lacetti 1.4 HB Elite Poly Silverrel...ha szabadna....
Átvenni viszont csak 2-án fogom egyéb okok miatt, na meg addig még felrakják a vonóhorgot, meg a spoilert is, amik szintén itt vannak már. Egyedül az alufelnik nem jöttek még meg, de jövő héten az is itt lesz rövid króm szelepekkel kerékőrrel. Mindez ha összeáll 2-ára már repülök is a kicsikéért!...:-))
Remélem elégedett leszel és beszámolsz majd az eredményről!
Direktszűrő márkát nem szívesen ajánlanék az ár-érték arány itt is dominál, inkább úgy fogalmazom meg:
mivel a legkényesebb része a szűrő a tuningnak én a SIMOTA árához hozzátennék
még ~5000-et és GREEN szűrőt választanék ugyanolyan méretben (esetleg JR FILTERS -a rallysport is használja). Egy minőségi direktszűrő rendeltetés szerinti használattal és karbantartással messze kiszolgálja az autó életkorát, és futásteljesítményét, tehát csak egyszer kell megvenni! Ha a fotók szerint dolgozol a szűrő legnagyobb átmérője 130 mm, a hossza 120-150 mm között, és egyenes tengelyű legyen. Ha a 70 mm-es cső egyenes és nem ívelt lesz, akkor ferde tengelyű direktszűrővel közel hasonló beállítási helyzetet el lehet érni (a hideglevegő szívás miatt fontos lenne). A már említett SIMOTA hővédő krómozott lemez, vagy gyártott hasonló a szűró alsó borításához ugyancsak indokolt, ha nem akarod az első sáros út után mosni, vagy mosatni. (Ugyanolyan márkájú gyári tisztítózsetet kell egyébként használni, leírás szerint). A hosszirányú merevítés nem igazán látszik a képen: a hátsó légszűrőház tartójához van bekötve hajlításokkal. A függőleges alátámasztás állítócsavarja viszont jól látható, nincs sehol hegesztés. a körbilics gumírozott és szerevény boltban kapható, alúlról 10 mm-es tőcsavar az állítási lehetőséget biztosítja.
Kedves R*R! Köszi a képeket, ezek alapján remélem hétfőn már én is hasonlót fogok látni a gépben. Még egy kérdés: a simota szűrő jó márka? Ugyanis ez is 4-5 ezerért van, mint a noname. köszi.
Tegnap átvettem a kereskedésben egy fekete 1.6-os Lacetti sedant Elite felszereltséggel. Ezzel egy 12 éves Samarat cseréltem le. Ha van valakinek hasznos tanácsa a kocsi használatával kapcsolatban, az ne tartsa magában. Egy hét múlva megyek vele Piliscsabára (200+200 km), akkor talán majd megtapasztalok ezt-azt.
új autó = új szerető :))
mindkét esetben szükség van bizonyos előjátékra, hogy az összehangolódás minnél magasabb szinten alakulhasson ki a felek között, melyekből igy kialakulhat egy egész
ilyenkor már az apró mozdulat/ok/ból, jelzés/ek/ből, rezzenés/ek/ből tud/hat/ják, felismer/het/ik, mit és hogyan szeret/ne/ a másik :))
az erőszak, az erőltetés, az erőlködés itt sem hoz -legfeljebb csak időszakos- sikert...
az elején /is/ simogasd, hogy hosszútávon -s ne csak a végén- élvezhesd :))))
Tegnap átvettem a kereskedésben egy fekete 1.6-os Lacetti sedant Elite felszereltséggel. Ezzel egy 12 éves Samarat cseréltem le. Ha van valakinek hasznos tanácsa a kocsi használatával kapcsolatban, az ne tartsa magában. Egy hét múlva megyek vele Piliscsabára (200+200 km), akkor talán majd megtapasztalok ezt-azt.
Az egyik nap a napon hagytam a kocsimat és jól felforrósodott a levegő benne. Na mondom kihasználom a klimát és teljesen feltekertem. (Manuális) Jött is rendesen belőle a hideg levegő. Egyszer csak azon kaptam magam, hogy már fázom és a nyakamnál valami furcsa érzés van. Na másnap már olyan náthás lettem, mint még télen sem. Ugyhogy vigyázzatok a klímával, mert könnyű megfázni tőle. Valahogy kikisérletezem, hogy még hűvös is legyen de ne fázzon meg az ember. Üdv. Kinek milyen tapasztalata van a megfázással? Aki már több éve használja hogyan kerüli ezt el.
Tegnap földes úton poroszkáltam a Lacettivel. 2fokozatban 'önjáróként'- gázadás nélkül 10km/h hoztam ki belöle. Ugyanígy haladva aszfalt úton ugyanez a sebességet produkálta. Kicsit olyan érzésem volt, hogy én is utas vagyok a kormánykeréknél. Fura volt látni, mert az eddigi verdák mutatói 20km/h indultak amikor egy kicsit is mocorgott a kaszni.
Késöbb kompenzáltam a poroszkálást. 1 és 2 fokozatban 5500-ig majd laza levezetésként guritottam az utca végéig.. :-)))))
Erről a direktszűrő applikációról tudsz egy fotót közölni ? Biztosan pengén mutat a motortérben ahogy leírtad. Hátha megkergülök megint szűrő ügyileg.....
A Homasitában tudsz venni Simota Racing direktszűrőt egész jó áron, és ez nem noname cucc, akik használják ismeretségi köreimben, dícsérik. Nézz körül a Totalcar Webáruházban, keresd a Homasita Kft. termékeit.
Helló! Köszönöm a tájékoztatást. Én a légszűrőházba beépítést úgy értettem (az astránál is így oldották meg), hogy a teteje és a gyári szűrő kijön, csak az alja marad ben, és ebbe belevezetjük,fektetjük a direktszűrőt. Így a levegő bevezetés a házba megmarad, és mégsem bontottam nagyon szét a kocsit, gondolva a garancia megmaradására is, ha gyorsan kellene visszaszerelni a gyárit. Hát az ár a szűrő tekintetében sokkal kevesebb, kb. 4-5 ezer, két tunungboltban is néztem. Márka az nem ismert, bár számomra egyik sem az. Azt mondták jó, bár mást nem is forgalmaznak. Esetleg ajánlás hogy milyet érdemes tényleg belerakni? Ill. miben különbözhetnek egymástól a szűrők? köszi, georgbob.
A direkt sportlégszűrő lényege, hogy nem a légszűrőházba van beépítve, amit abba tesznek a gyári papírszűrő helyett ugyanolyan méretben -azt betét sportlégszűrőnek neveznek. Az utóbbi tuninghatása gyengébb. Tehát a légszűrőházat ki kell emelni! A rezonátor dob tetejét illik lezárni pl. akármilyen időtálló fólia.
A direktszűrő méretét nem az határozza meg, hogy elfér-e légszűrőházban! Pl. 1,8 benzines motorig K&N RC 9350 (~17000,- Ft) megfelelő méretű, esetleg RC 2600 vagy vagy más márka hasonló méretű kúpos sportlégszűrője, de csakis minőségi termékekből. A márkák honlapján tájékozódhatsz.
Tehát a szűrőház helyére (pl. én így oldottam meg) kell Ø=70 mm ~31 cm hosszú (készen is kapható 2500,- Ftért vettem)
krómozott vagy polírozott rozsdamentes acélcső, amely a harmadában kb. 30 fokban meg van hajlítva. Ez a csőhossz a ~130 mm hosszú kúpos sportlégszűrővel egybekötve éppen elfér a kerékjáratnál a reflektor mögött-mellett. Így a hideglevegő szívás a lehető legjobb, javítani még légbeömlővel lehetne, de szerintem ez már inkább optikai tuning a Lacettinél. Az íves acélcső a motortartó feletti áthidaláshoz kell. Ezt a csövet deréktájon három irányban ki kell merevíteni pl. 20*3 mm-es rozsdamentes vagy felületkezelt laposacéllal a motortérben. Csavarral rögzíthető pl. a légszűrőház hátsó tartójához, alúl a motortartó bak leghátsó függőleges csavarjához és oldalt a klíma vezeték rögzítő csavarjához. Így semmit sem kell fúrni, a kivitel igazán mutatós.
A direktszűrőt lehet (kell) védeni hővédő lemezzel, felfröccsenö víz ellen is véd mert alúlról nyitott a motortér. Pl. SIMOTA krómozott szűrővédő (3500,- Ft) három lábát megrövidítve gyorsbilics rögzíti a szívócsőhöz. A szívoóldali tuningot nagyjából kimerítettük, költségei párezer km fogyasztáscsökkenésével megtérülnek, de a vezetési élmény érezhető javulása még ennél is fontosabb. Szándékosan nem írok fogyasztási adatotokat, mert sok a kétkedő és nem hinnék el, azt kell megkérdezni, aki használ ilyen tuningot.
Mostani meleg időben országúti használatnál a fenti összeállítással a szívócső számomra meglepően hideg volt, amikor ellenőriztem- aki tuningol az értékeli amit leírtam. Minden további átgondolt tuninglépés érezhető erdményre vezet!