Helló srácok! Van egy 2001-es Octavia Laurin & Klement modellem. Kérdésem, hogy a gyári navinak mi a pontos neve, a szoftware amit használ az mi és a magyar térképet is magába foglaló (CD?) neve mi... hogy egyáltalán rá tudjak keresni... :-) Ugyanis az enyémben csak Németország van.. és jó lenne azért Európa többi része is. Köszi a segítséget előre is!
Érdekelne, hogy OII Ambient felszereltségben 4 hangszóró van elöl ugye? A hátsók elő vannak készítve vezetékileg ? Gyári cuccra rá lehet kötni erősítőt, mélynyomóval ?
Úgy látom,hogy elég össze vissza jönnek az autók.Most már egyre kiváncsibb vagyok,hogy az én autom mikor lesz meg.Azt mondták,hogy értesítenek melyik héten kerül gyártásba.
Azért kíváncsi lennék, hogy a Skoda oldalán mikor frissítették utoljára a felszereltségi kategóriákat. Mert ahogy elnéztem, az enyém Ambiente, de vagy 5-6 dologban tér el az ott megadott felszereltséghez képest, és természetesen felfelé. Csak egy kérdés. Tényleg adnak ki ma Magyarországon új autót kazettás rádióval? Mert ha igen, akkor az elég gáz.
Én ha hideg van, azt szoktam csinálni, hogy beindítás utánra halasztom a tollászkodást :) Jégvakarás, bizt. öv, rádió, ilyesmi. Azonnal soha nem indulok hidegben, legalább fél percet hagyom járni a motort. Így nem olyan agyhalott mintha azonnal indulnék. Meg szeretem ha körbeér az olaj, mielőtt terhelést kap a motor. Persze nem szoktam hosszú percekig melegíteni, annak érzékelhető többletelőnyét nem látom.
Én Január 2. hetében rendeltem meg (1.9 pdti). Jött a levél hogy a 10. héten kerül az országba. Üzletkötő szerint még kb 2 hét hogy beleülhessek. Én őszintén nem hiszem, hogy márc 29.-én már meg lesz. Esküvőre szeretnék menni vele Nagyon lassan ketyeg az idő ami egyrészt nem baj, mert most van eladó sorban az autóm, a leendő tulaj is a hitelre vár. Meg nem is tudták kiolvasni a motorszámot az eredetvizsgán, most még közlekedésfelügyelet stb.
2 hete rendeltem meg az OCTÁVIÁMAT.1,9PD TDI Business combi+pár extra,viharkék metál.Az átadásra 8-9 hetet mondtak.Mire számíthatok meg lessz ennyi idő alatt?
Egy talán egyértelmű kérdést szeretnék feltenni de ez megosztotta a beszélgetésben részt vevőket a tegnapi nap:
Gyári könyv szerint az autót nem kell indítás után melegíteni hanem azonnal menni kell vele. Erre jöttek a cáfoló beszélgető partnerek akik hengerfejjel riasztgattak. Mi a tapasztalat ez ügyben?
A benne található indításgátló nem más, mint az önindító megszakítása, és ez mint köztudott, nem egy erős indításgátlás...
Nem is az a celja, csak az, hogy lezart kuplunggal, hatramenetben rogzitett valtoval nehogy a user el tudja inditani a sajat autojat.
Te tudod és érted, én értem, de a user nem érti. Jó lenne, ha el lehetne érni, hogy a kuplung zárat egymagába is lehessen szerelni... De ha jók az információim, van aki már dolgozik ilyenforma fejlesztésen...
- ha a Skodákba tömegével szerelik, akkor sajna a AT megismeri és a kiiktatására is fel tud készülni. Így sajna értékét veszti.
Semmikepp nem lesz tomeges termek, mert magas az ara, es a Skoda-tulajdonosonak kevesbe vannak autolopasi fobiaik, nem fognak 100-150 ezret kifizetni egy plusz vedelemre. Legalabbis nem tomegesen.
Ezt elég egy helyen megtámadni, és az egész rendszer ki van iktatva. Ezt a kezelést a váltózár kulcsa teszi meg.
Ez igy van. En a Cerberost ugy fogom fel, mint egy valtozarat, ami ugyan szokatlanul draga, de a tobbi valtozarhoz kepest ad egy csomo pluszt is.
- A benne található indításgátló nem más, mint az önindító megszakítása, és ez mint köztudott, nem egy erős indításgátlás...
Nem is az a celja, csak az, hogy lezart kuplunggal, hatramenetben rogzitett valtoval nehogy a user el tudja inditani a sajat autojat.
Kb.1 éve vagyok itt a háttérben, most már gondoltam bekerülhetek a tagok közé.....Pénteken megrendeltem az Oll- met; kombi, 1.6, business, antracit szürke.
Majdnem egy off ceed SW lett,igaz az diesel lett volna, de ott majdnem ennyiért sokkal kevesebbet adtak. ( Oll=4.7m+metál,váltózár=4.8m) De mindig erre vágytam , csak eddig messze volt az ára, ez meg most (nekem) full extra.
stevie kartárs jobban elmerült ebben a témában, többször írt is ide és más topikokba, sőt a mostani Autó2 című újságban is értékelt egy kombinált lopásgátló szerkezetet, ami a kuplungot, váltót és a motorteret védi, de elég a váltózárnál matatni az aktiválásához
Ha jól gondolom, Stevie a Cerberos védelmet vette most górcső alá. Tökéletes megoldás lehet az is az Octávia esetében, de én talán mégsem ajánlanám! Hogy miért? Nagyon egyszerű: A fent említett terméket előállító társaság célja, a Skoda család, szalonszinten való "Gyári" szerelése. Ennek legfőbb előnye az, hogy ha sikerül ezt kivitelezniük, -és mért ne sikerülne, hisz rengeteg pénz és energiát fektetnek bele, - akkor egy új autó esetében a gyárival megegyező garanciás termékként lehet majd rendelni illetve így is fogják szerelni és kezelni. Az ekkor bekövetkezett áremelés szinte kötelezően megjósolható lesz. De mégsem ez a legfőbb baja, szerintem.
- ha a Skodákba tömegével szerelik, akkor sajna a AT megismeri és a kiiktatására is fel tud készülni. Így sajna értékét veszti.
- az egész rendszert (Váltózár, motortérzár, kuplungzár, és egy indításgátlás)- egy platform kezeli! Ezt elég egy helyen megtámadni, és az egész rendszer ki van iktatva. Ezt a kezelést a váltózár kulcsa teszi meg. Ezáltal az egész rendszernek, véleményem szerint, ez a sarkalatos pontja.
- A benne található indításgátló nem más, mint az önindító megszakítása, és ez mint köztudott, nem egy erős indításgátlás...
Ha jól vettem ki az eddigi tanácsaiból, akkor érdemes egyszerre egy mechanikus és egy elektronikus védelmet is alkalmazni.
Én egy váltózárra és a permanet mark közös használatára gondoltam. Mi a véleményetek erről a kombinációról.
Egyik sem rossz de azért én nem így, vagyis nem ebben a sorrendben ajánlanám.
A váltózár a mai korban szinte alapkövetelmény, de sajnos ezen típus estében is a váltózár a motortérben nagyon egyszerűen kiköthető, annak ellenére hogy az, a utastérben be van zárva. Ezért a váltózár az OII-ben is, mint általában az összes VW-tipusnál, csak motortérzárral együtt használható, ésszerűen.
A Permanent UV-Jelölést, én csak a jármű elégséges szintű védelmi rendszer felszerelése után ajánlanám. Ugyanis, véleményem szerint önmagában nem elégséges.
Ezek mellett, természetesen sok apró dologgal lehet még célszerű és okos lépéseket megtenni. Ezek közt több is van ami nem nagy költségráfordítással is elérhető
Érdemes szerintem, ha már egyébként is védelmen gondolkozol, egy, netán a megszokott indításgátlóktól eltérő, védelmi rendszert kialakítani. Ha gondolod ebben szívesen tudok segíteni. Minit.