A kocsit dél körül elhoztam,majd Baja-Szeged-Baja és MÁSNAP REGGEL 6,30-kor nem indul...
A többi esemény dettó:
-"kihívtam az ingyenes assistant"
-"magyar autoklub mentősét "
-"1/2 óra mulva kint voltak"
-"Utánna be is vittem a szervizbe"
-"de semmit se találtak"
A márkakereskedésben a hölgy (aki 3 hónap küzdelem után boldogan szabadult meg tölem) kicsi infarktust kapott, amikor 8,00kor (nyitás) megjelentem és közöltem, hogy garanciális átvizsgálást kérek...:-)))
"Szerintem csak égvehagytam a valamit"
Aksi és minden elektronikai rész jó volt. Szerintük Murphy beavatott...
Hi!
Kételkedni szabad, attól még igaz amit leírtam. A program felülírás nálam megtörtént ez önmagában + tucat LE és Nm, aki nem hiszi járjon utána, vagy kérdezzen meg olyan cartársat vagy szakit, aki illetékes és felkészült!
Nem kívánok senkit befolyásolni-meggyőzni, csak gondolat-ébresztés volt a cél a "sokat fogyaszt mégsem megy igazán" témában. Mindkét esetben lehet akár egyszerre is látványos eredményt elérni, minden károkozás és élettartam csökkenés nélkül.
Üdvözletem mindenkinek!
nekem is volt, hogy egyszer nem indult. Kb. 1 hónapos volt a kocsi.
Én kihívtam az ingyenes assistant-ot. Ami a magyar autoklub mentősét jelenti. Péntek késő délután volt. Kb. 1/2 óra mulva kint voltak. Nagyon rendes volt a fickó. Bebikázta, feltöltötte. Még adni is akartam neki egy kis pénzt, de egyáltalán nem fogadta el. Nagy tukmálásra se.
Azóta semmi gondom nem volt vele.
Utánna be is vittem a szervizbe, mert az autoklubbos tippje szerint az volt a baj, hogy a csomagtartó lámpa állandóan világít, nem kapcsol ki. Ezt megnézték a szervizben, meg még sok egyebet, de semmit se találtak.
Szerintem csak égvehagytam a valamit. Tetőlámpát stb.
"kapsz még legalább egy tucat LE-t" hát ezt azért kétlem... sejtem hogy a legjobbat akarod kihozni a gépedből,én meg még sok-sok évig akarom használni.Ízlések és pofonok....hát georgbob szerintem dönts a legjobb belátásod szerint. Mindenesetre sok sikert és sok -sok év balesetmentes km-ert kívánok cartárs!
Hi! Most már értem a kérdésed lényegét a kipuffal kapcsolatban. Alapjáraton se és pörgetéskor sem füstöl. A kipuff vége belül kormos, de gondolom azért, mert a gáz kivezetése a DTM törés elött véget ér, tehát a károsanyag még közvetlenül a felhúzott krómcsővel találkozik. Remélem érthetően fogalmaztam. Na mindegy, holnap beugrik a direkt, utánna még chatelünk a további lehetséges lépésekről. A garancia nekem azért fontos, mert 16 szelep cseréjét kellett megtenni gyári hiba miatt és nem tudom lesz e még egyéb probléma vele. Most megyek filmet nézni, aztán ellenőrzöm folyik-e még itt a tuningprojekt. Üdv mindenkinek.
Program átírással meg 2-szer olyan faxa! Vagyis kapsz még legalább egy tucat LE-t meg Nm-t az eddigiekhez. Ez pedig esetünkben kb. +200 cm3 hengerürtartalommal egyenértékes, listás árkülönbözete viszont több százezer! Ennek a tizedéért...
Egy családi Lacsiban is el kél familiával, csomagokkal hegymenetben.
Azt a szűrőt nyugodtan rakd be.Én a magamét kb 5 perc alatt visszacserélem a gyárira.2 csavar az egész,a direkt is a gyári csavarokkal van rögzitve... Ha megvan,mindenféle progi átírás nélkül is használhatod,így is nagyon faxa lesz. R*R szerintem maximalista.....Ne feledjük,ez egy családi ótó alapvetően,ami a direktszűrőddel,sportdoboddal progiátírás nélkül is sokkal jobb lesz mint a gyári változat.Egyébként ha szervízbe viszed azzal hogy az előgyujtáson állítsanak,csak néznek mit a fenét akarsz mert gyári standard előgyujtás van rendelve a masinádhoz.És ezen a ponton jön a kérdés miért? és mi legyen az előgyújtás zárásszöge stb.Ezekre tudsz válaszolni?...Amugy átállítják(a gyári progi marad) ha megadod a paramétereket,vagy ha olyan intelligens a szervízes hogy megérti mit is akarsz. huh mennem kell....csao
Előszőr is WTCC túraautó bajnokság Brands Hatch (UK) A. Menu megszerezte a Chevrolet első győzelmét!
A tanácstalanságban próbálok segíteni sorjában.
1./ Szervízbe menetel előtt a direktet ki kell venni! A képen látott sajátomat csukott szemmel 15 perc alatt visszacserélem (ismétlem nem volt furkálás és hegesztés- így nincs semmi nyom)
2./ Ki a fütyi fogja megnézni, és pláne ellenőizni széria szervízmunkánál a programot!
Mivel nincs fedélzeti computer- így az előélet nem olvasható vissza! A program módosításához, mert nincs közvetlen csatlakozásra lehetőség az ecut ki kell szerelni,
de mindent meg tud oldani aki ezen a szinten dolgozik! Egyébként aki ezzel foglalkozik és ért is hozzá, az nem egy beosztott figura egy márkaszervízben.Csak előgyujtást, de program felülírást is lehet kérni, a tarifa más. (Ha kérnéd közvetítek!)
3./Kérdeztem a kipufogóvéged kívül-belűl kormos-e? Sőt alapjáraton látni-e álló helyzetben füstőlést? Ha igen akkor bizonyítottan igazoltak a leírtak.
4./A korrekt és szabályozott előgyújtás feltétele a jó teljesítménynek, fogyasztásnak és kibocsátásnak de a motor elvárható élettartamának is. Tehát nem csak indításnál és alapjáraton van nagy jelentősége!
5./ A szervízben sokmindent nem mondanak...
6./ A program módosítás nem kötelező, csak nem lesz 100 %-ig elérhető az optimális üzemelés. Ez történik, ha nincs meg minden összehangolt lépés. De egy sportdobbal és egy direkttel már bármelyik kollégát faképnél hagyhatsz, a fogyasztásod csökkenni fog, ha eddig szeretted a Lacsidat ezután mégjobban fogod kívánni!
A sportdob önmagában nem garancia vesztő!
Ha nekem 3 évet (garancia miatt)kellene várnom a fenti okok miatt a tuningolásra, úgy lénnék vele mint a szebbik nemmel- nem éri meg az önmegtartóztatás, akkor jó kevésbbé szebb is- csak történjen valami!
Próbáld ki a direktszűrő beépítés utáni összeállítást, várom a véleményedet!
"Szerintem egy csiptuning hatásosabb,egyben durvább is és nagyobb hatású.És ezt hívják programátírásnak és ez már garivesztéses dolog."
Ha jól értem, akkor az előgyújtás nem a motorvezérlő prg része? Magyarul: az előgyújtás állítható a kipufogó és direktszűrő tuning optimalizálásához úgy, hogy nem jár garanciavesztéssel? Ha igen, akkor sem hiszem hogy a szervíz megcsinálja, mert a direktszűrő már garivesztő tuning. Tehát egy nemhivatalos műhelyre kéne bízni? Várom a hozzáértő szakmai tanácsokat, ugyanis holnap reggel megyek berakatni a szűrőt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Üdv, georgbob
A kétállású dugó mit állított az opeleknél azt nem tudom pontosan, de nem csak az F-Astrában volt, hanem a Corsában is. Nekem a vásárlásnál csak annyit mondtak, hogy akkor kell átállítani 91-re, ha olyan országban járok, ahol nincs 95-ös, csak 91-es és olyan benzint tankolok. De mielőtt átállítom, lehetőleg az összes benzint használjam el belőle.
Hi,bocs hogy beleszólok de szerintem ezt is tudnod kell georgbob : előrebocsátom ehhez az elektronikai részhez teljesen laikus vagyok.Ez "csak" tapasztalat.Tehát,nekem már állítgatták az előgyújtást egy 1,6-os Fordomon.Akkor a benzin 93-94-es oktánszámához lett lőve,mivel én 95-st tankoltam,csak hát a magyar bezin ugye...kérdésemre az általám nagyrabecsült (azóta is) szerelő azt mondta,gyárilag 97-es benzinre hangolják(Fordnál),igy lehet használni 95-ös ,98-assal is(persze német benzinnel).A Lacsi ha jól tudom 91-essel is használható...Az előgyújtás igazából az indításnál "számít",ha jól eltalálják,pöccre indul a masina.Minimális behatása van az üzemmeleg használat közben.Persze a rally-ill.versenyautóknál minden számít,de ott a benzin is más.Az előgyújtás a hétköznapi autóknál elég tág értékekre van állítva,hiszen sem a gyártó sem a tulaj nem tudhatja mikerül igazából a tankba.Persze lehet ehhez képest pontosítani,de nem biztos hogy megéri. Szóval mindezt tőle hallottam,és szerintem van benne valami,mert utánna -20-ban is pöccre(előtte alig indult) indult a Ford bár jobban nem ment. Szerintem egy csiptuning hatásosabb,egyben durvább is és nagyobb hatású.És ezt hívják programátírásnak és ez már garivesztéses dolog. A Fastrámban volt egy kétállású dugó gyárilag (nem sokan tudják) ami az előgyújtást szabályozta.Egyik állás 91,másik 95.Attól függően mit tankolsz... Ha hülyeséget irtam ne kövezzetek meg :))
csao,Secret
holnap benn lesz a direktszürő,azért nem ma mert még kell egy 25cm-es cső...
Hi! Remélem meglesz legalábbis ezen vagyok. A program átírása viszont garanciavesztést okoz, nem? A szervízbe be sem mehetek direktszűrővel. Akkor most hogy legyen? Ha rakatok szűrőt, akkor kötelezően programmódósítás, de akkor garanciavesztés, vagy kivárni a 3 évet és csak utánna tuningolni? Prgmódósítás nélkül akkor elvileg rosszabb lesz a motor teljesítménye, ha felrakok sportauspuffot? A szervízben nem mondták hogy kellene módósítás, gondolom ha a gyári sportdobot tették volna fel, akkor sem csináltak volna vele semmit. Hú, jó sok a kérdésem, remélem azért tudsz válaszolni. A sportdobom WM DTM márkájú, egy be, kettő ki. A dobon belül van az Y elágazás, teljes hosszában egyenes perforált csövezés. Végül is összefoglalva: a sportdob már adott a gépen 1.: ha rakok direktet, akkor mindenképpen kell prgmódósítás? 2.: ha nem rakatok, de marad a dob, akkor is? 3.:ha mindkettő benn van, de nincs módósítás (garancia miatt) mi történik? Előre is köszönöm, hi!
A sportdob a gázáramlást javítja, de egyben kissebb lesz az áramlási ellenállás is. A dobvég kívül-belül milyen?
A megváltozott ellenállás miatt az előgyújtást a programban megfelelően kell állítani. Ha direktszűrő bekerült és úgy gondolod, hogy itt megállnál - érdemes ekkor elvégezni a hangolást. A sportkatalizátor további 5-8 LE-t adhatna önmagában.
De igencsak meg kell fontolni, kinek a keze alá engeded, mert bármilyen program módosításnak -kellő hozzáértés és technika hiányában- katasztrófális következményei lehetnek! pl. a motor el sem indul stb.
Ha program optimalizálása megtörtént, ugyanolyan vezetési stílussal és feltételekkel akár 10%-ot meghaladó fogyasztás csökkenés elérhető a teljesítmény ugrásszerű növekedésével egyszerre.
Aki nem pörget 2500 fölé- az biztos úton halad az ellustult motor megvalósításának útján. Leszabályozási fordulatig, de nem feltétlenül agresszíven 2-3. fokozatban időnként (nem gyakran) meg kell forgatni a főtengelyt!
A téli fogyasztásom 8,3 a nyári 8 körül kb. minkét esetben fele város (nem főváros) és úgy nyomom a gázpedált, ahogy tetszik, de szinte csak lakott területen kívül. Enyém a második leggyorsabb Lacsi! Ha szelíd motoros lennék, a Corolla fogyasztását produkálnám, de nem megy a dolog.
Kicsit aggódtam, mielőtt a gyári programot felülírták, de nem bántam meg.
A Corolla motorját és technikai színvonalát nem szabad hasonlítani, az ára is majd kétszeres.
Hi,R*R! Akkor jön a következő kérdésem! Én rakattam fel sportdobot, és ehhez akkor hangolni kellene a gyújtást? Én úgy tudtam, hogy az csak a gázáramlást javítja azzal, hogy nem kanyargós mint a gyári hanem egyenes, ezáltal lesz egy kicsit nyomatékosabb,harapósabb. A fogyasztásról annyit, hogy én is sokallom (1.4-es) 9-10 liter, bár ez teljesen város(Győr), de akkor is. Bár olvastam hogy van aki 2500 fölé nem pörgeti, én megpróbáltam de nem megy, -mármint nekem-,mert 3000-3500 alatt le sem jön a lábam a pedálról. Az első utam a géppel Pest volt 5 fővel klímával, akkor kb 7-8 közötti volt a fogyi. Úgy vettem észre, hogy a városi közlekedés nem fekszik fogyasztásban a lacsinak. Amig a régi kadettem max 1-1.5 literrel evett többet a városban, addig a lacsi 2-3-al is többet kajál. Ja, és most jutott eszembe, az ismerősömnek corollája van 1,3?-1,4?, és a fedélzeti városban sem mutat többet 6 liternél!!! Hogy lehet ez? hali
A legtöbb panasz hasonló: "sokat eszik és nem megy igazán".
Optimalizálni-valamennyit javítani a teljesítményen-fogyasztáson szerintem megéri.
(lásd 2939 -en a képeket, de van ami nem látszik: mindent összhangba kell hozni!)
Sokféle autón látni sportdobot (benzinesről beszélek), de az füstöl, ha jár a motor és igen kormos, mert a gyujtás nem lett beszabályozva! A fülnek szóló hangolás önmagában még nem jelent sokat.
Mai történet: lakott területen kívül előttem fekete BMW 530d előtte fehér Mondeo, fekete előzne de kivár- nem volt gond lelépni mindkettőt, pedig fehér szerintem padlót nyomott, mikor meglátott a tükörben. Ilyen előzésbe belekezdeni Lecettivel gyári összeállításban elképzelhetetlen, még a gondolata is!
Kérdés kívánsz-e valamennyit áldozni, hogy a dolgok Nálad is megváltozzanak?
A változó szelepvezérlés (E-TEC II-nél) miatt a nyomatéki görbe törik- ugrik, mert vagy nyitva van a szelep vagy bezárt, ezt érzed 3600 ford. körül! Hozzájön a szívololdalon a gyári rezonátor korlátozott hatása, meg a gyári program teljesítmény-lyukai. Van hol és mit javítani!
Korhatáros fogalmazás szerint egy nőcit igencsak feldob a jó smink és a konditerem, a mi autónk ránézésre nem rossz - egy kis tuning, amiről nem kell tudni illetékteleneknek jelentősen növeli az érzékiséget.
Én egyelőre nem vagyok témaflotta-tag,de mivel nekem is lacsim van, emiatt elmondom röviden a véleményem.
Febr.27-én vettem át 11 km-el 1.6 Elite SW-t, most járok 5600 Km-nél.
Fogyasztás:
A legelső alkalomtól mérve 8 liter, majd folyamatosan csökkenve átlag 7,4 liter fogyasztást jónak találtam, mivel sok városi vánszorgással és vegyes, sokszor vánszorgó külvárosi, illetve Bp. környéki aglomerációban közlekedtem, néha-néha vidéki körúton kicsit megtaposva és jól meghúzatva a motort (ez mondjuk 5-6000 rpm és 170-180-at jelent).
összeségében a fogyasztás szerintem jó,bár 0,5-1 literrel ehetne kevesebbet is!:))
Motorteljesítmény:
Egy AT-n kívül fullos (csere előtt már 13 éves) 2.0-es Mondeom volt előtte (ugyanazzal a vezetési stílussal 8,2-9,5 literes fogyasztással, télen 9-10),ami papíron 136LE/175Nm/3800rpm és vagy 150 kilóval nehezebb volt, amihez képest a Lacsinak papíron írt 109LE/150Nm/3600rpm motorral elég jó arányban kellene állnia.
A gyakorlat viszont azt mutatta nekem, hogy a Lacsi motor nagyon jól pörög,sokkal csendesebb bármely fordulaton,mint az 1-es Mondeo, csak "nem megy", azaz ha nem húzatom,akkor 3600 alatt semmit, azaz szinte s e m m i t s e m csinál és itt csak legfeljebb az I. sebesség fokozat a kivétel! Ez a motor elég nyomaték szegény (de csak a 2.0-ás mondeohoz képest), illetve az a bizonyos 150 Nm nyomaték csak elég csúcsos görbével áll helyet, egyszóval csak viszonylag kis fordulat tartományban húz, utána csak cammog, tehát nem igazán mondhatnám nyomatékosnak a motort.
(egy példa: megyek 80-al 5.-ben,majd nyomok egy padlót, 15 másodprec múlva a mondeo 160-nál van és még csak húz egyenletesen, egészen 210-ig, ugyanez a Lacsival 160-ig a triplája, utána meg egy kisebb örökkévalóság)
De egyébként nagyon szeretem,mert nagy, nagyon komfortos, jó a futómúje és csak megszokás kérdése a motor "teljesítménye",mindenesetre mostanában nem "erősködöm"!:)))
Szia Georgbob!
Nekem régebben az alábbi ültetőszetteket kereste egy hozzáértő haver a neten:
http://www.duw.de/shop/(wjbbim55vqeohj55xnbmol55)/detailview.aspx?ID=1165178
http://cgi.ebay.de/Tieferlegung-Federn-Daewoo-Lacetti-40-30-mm_W0QQitemZ8013309430QQcategoryZ23015QQssPageNameZWD1VQQrdZ1QQcmdZViewItem
Ezek is 3-4 cm-t engedik közelebb az autó hasát.
No hát ma délelőtt jöttem hazafelé, és már a második alkalom hogy egy fekete SW ment előttem. Valami földim (Győr/Szentiván) lehet, JZE-mittudoménmi a rendszáma.:) Elég húzós tempóban közlekedett. :))
Szerintem is cellazárlatos lett az akksid. Nekem tavaly volt ilyen, bár az már bent volt a BX-ben amikor vettem és nálam 7 évet ment..:-))
Reggel még elmentem dolgozni minden jelenség nélkül, délután meg se kép, se hang! Előtte pár hónappal volt az önindító szénkefe-cserés és akkor azt mondta a vill. szerelő, hogy a forgórész eléggé el van már kopva, de azért valamennyit el fog még menni, gondoltam eddig ment. De nem. Betoltam, hazamentem vele, töltőre ráraktam, másnap reggel akksi forró(?)....gondoltam most a tuti. Indítom, kettőt nagyon lassan tekert a motoron és utána semmi. Megnéztem műszerrel: szabadon 11,2-10,8V persze, hogy nem indul. Akksit be a boltba, leadtam, hogy ne szennyezzem a környezetet, beruháztam másikba.
Egyébként felvilágosítottak, hogy a cellazárlat általában tavaszi jelenség, ugyanis az akksik télen többet dolgoznak a hideg és a több fogyasztó miatt, ezáltal a lemezek felülete gyorsabban oxidálódik. Egy idő után ezek az apró részecskék, lemezdarabok (mint amikor egy vasról lemállik a rozsda) lepotyognak az akksi aljára és amikor annyira feltelítődik az alja ezekkel, hogy elérik a lemezeket, összezárják azokat. Kész a zárlat.
Természetesen akksit gariban cseréltetni kell! De szerintem ne is kínlódj vele, telefonálj a szervízbe, hogy nem mozdul, se kép se hang. Ki kell menniük egy akksival, be kell vele indítaniuk a kocsit, majd be szervíz. Ott kell, hogy gariban cseréljék az akksidat, neked nem szabad kerülni egy filléredbe se!
Amúgy....azt ne nagyon hangoztasd a szervizeseknek, hogy rádugott töltővel indítóztál...nem illik!....:-))))
Az idő valóban ólomlábakon járt mér eddig is! Most meg, hogy már láttam is a kicsikét, duplán vánszorog!!! Micsoda új szaga volt amikor beleültem!!
Már mindent kitalálok, csakhogy elfoglaljam magam! Még az éjszakai "neten-böngészések" is elmaradnak, mert mindig a lacsis képeknél kötök ki! :-))) Inkább elmegyek aludni, úgy nem gondolok folyton az autómra és látszólag gyorsabban megy az idő! Bár már volt egyszer egy új autóm, de az egy "spór" változat volt, nem volt benne semmi a központi záron kívül. Most meg szinte minden meg lesz ebben a lacsiban, amit családi használat mellett, kissé sportosan mindig is szerettem volna egy autóban!
Vááárroooommmm máááááárr a mááássssooooddddiiiikkkkáááátttt!!!!!!.:-))))