Most, hogy hivatalosan is lesz CD itthon, próbálgattam a távoli funkciókat. Ki tudom nyitni az autót távolról, és be is tudom zárni. Ugyanakkor záráskor a tükrök nyitva maradnak, és a riasztó sem kapcsol be. Ez így nekem tök értelmetlennek tűnik - valami törvényi oka lehet?
A Remote 3D View gyakorlatilag el sem indul, mert a "Connecting to Secure Server"-nél elakad. Régebben eljutottam odáig, hogy a tükröket kinyitotta, és utána jelezte, hogy itthon ez a funkció nem létezik. Kiváncsi vagyok, benne lesz-e a hivatalos feature-ök között.
Ja, igen erre gondoltam. Én is gondolkoztam a régió váltáson de meg akartam várni a decemberi magyar portál beindulásával. Ahogy hallom csak jövő márciusban indúl a tavalyi autók esetében...
Igen, ha engedélyezted a dinamikus útvonaltervezést.
Nálam van, hogy egyből élnek az adatok, de 5-10 mp-en belül elérhető szokott lenni az információ. Mire beállítod a célt magához tér a rendszer. Nem érzem lassúnak.
Ma reggel nekem is beindult az RTTI, tök jó. Mondjuk ha hirtelen kell indulnom, kicsit kényelmetlen, hogy akár 2-3 percig is tart, amíg az RTTI infók betöltődnek. Ha a nélkül tervezek, és megérkezik útközben, áttervez az autó?
Ahogy írtam már, német a kocsim, szombatom frissítettem a térképet a 4-esre, zöldülnek, pirosodnak az utak, figyel rá tervezéskor, azt gondolom rendben megy az RTTI.
Frissítettem a térképet, 2018-04 van rajta, az RTTI-re előfizettem, de ha kalkuláltam egy utat BP közepére, semmi csúszást nem jelzett. Ha az RTTI ikonra mentem, ott is azt írta, hogy nincs információ. Valamit esetleg kihagytam?
Nekem nyaron volt ilyen, olyan 40.000 km-nel. Utanatoltottem egyszer a fo rendszerbe, ennyi. Most a heten volt szervizben, elvileg megneztek, nyomasproba ok. Viszont eleg sokan panaszkodnak a hutore az amerikai forumon is a benzineseknel, szoval lehet benne valami szerintem, jobb ha megnezeted...
Fedelzeti szamitogep trip computer reset a jo idopillanatban es utana gurulas kozben enyhe gaz/motorfek - foto :) barmikor tudok ilyet csinalni en is :)
Amugy G30, 530xd 6.5-6.8l/100 km atlag a napi munkabajarassal (16 km egy iranyban, ebbol 10 autopalya), palyan 130al 5.5 l/100 km, 1200 km hazaig Nemetorszagon at tolva neki 6.5 l/100 km. Ez meg az elso 10000 km-em atlaga, volt benne minden, amugy 2.5 honap alatt jott ossze.
18 hónapos az autóm, 23e Km-el (530i). Olajcserét még nem látott. Tegnap másodszor jelezte, hogy kevés a hűtővíz, mind a fő-, mind a kiegészítő rendszerbe be kellett önteni 3-4dl-t. Ez normális? Vagy irány a szervíz?
A párásodás elkerülése miatt van. Az, hogy mennyi idő után kapcsol ki, több befolyásoló paramétertől függ. ( külső levegő hőmérséklete, páratartalom az utastérben, szélvédő hőmérséklete, stb. )
Az ügyben van valakinek infója, tapasztalata, hogy ha bekapcsolom a belső levegő keringetést, miért kapcsol ki automatikusan? Van mikor akár 30mp elteltével. Nem lehet ezt megszüntetni, kikapcsolni?
Köszi! Ezek az infók nagyon hasznosak. Nekem mindenképp, mert így legalább értem mi, miért és hogyan működik (mérnökként amúgy is érdekelnek ezek a dolgok).
Nyugodtan használhatod AutoEdrive módban a kocsit, erre van tervezve. ( A 740 xle-vel ebben a módban utaztunk )
A turbó rendelkezik egy külön elektromos szivattyúval a hűtés érdekében.
A te példádban egy országúti menet van, ahol üzemmeleg a motor, és a 90 km/h küszöbnél először beindítja az önindító a motort, mialatt a K0 kupplung még nyitott állásban van,
majd összehangolja terhelésmentesen a fordulatszámokat, és ekkor zár a K0.
Az én példámban egy teljesen hideg motor van jelen, ami beindul egy esetleges teljes akkumerülés miatt, mivel túllépem a hatótávot.
Ebben az esetben nem engedem a hideg motort kapcsolgatni, hanem szépen bemelegítem. ( M/S mód )
Amúgy autópályán utazáskor érdemes a BatteryControl módot alkalmazni. ( pl 80% megtartással )
A rekuperált energia ekkor is felhasználásra kerül, de a motor folyamatosan üzemel.
Ilyenkor csak abban az esetben áll le a motor, ha ca. 10 km/h alá csökken a sebesség, hasonlóan mint bármelyik dízel vagy benzines modellnél a Start-Stop funkció alkalmazásakor.
Én a dízelemnél sem használtam a Start-Stop funkciót, és a gyári ajánlással ellentétben hidegindításkor a kocsit legalább 1 perc járatással "előmelegítettem".
Amúgy az 530e ( és a 330e is ) indítórendszere teljesen független, leválasztott a teljes fedélzeti áramellátástól.
Egy külön akkumulátor, és tápkör gondoskodik az önindítóról, de sok esetben ( üzemállapot függő ) a villanymotor végzi el a belsőégésű motor beindítását a K0 zárásával.
"de ha nem lenne ez a baszakodás hanem simán változó tarifa lenne éjjel meg nappal mint régen a telefonnál akkor csak egy állítás az iDriveban mikor kezdődjön a töltés és kész." - ezt a mondatom visszavonom :), van ilyen az ELMU-ÉMÁSZ területén bár elég furán vannak meghatározva a sávok.
Attól függ. Egyrészt van a rendszerben kapacitás tartalék még elég nagy a másik pedig, hogy éjjel kb. 2 TW-al (ez egy teljes paks) kisebb az igényelt teljesítmény mint nappal. Nagyon jól ki lehetne az elektromos autók töltésével egyenlíteni a hálózatot. Nyilván ehhez a tarifákon kéne módosítani meg okos mérőkre lenne szükség, hogy terelje a felhasználást de a lényeg, megoldható. Mellesleg most is lehet "éjszakai" áramot kérni elektromos autó töltőre csak nagyon macerás mert kell egy wallbox, külön kábelezés kell hozzá, hogy csak azt hajtsa meg és kell egy külön óra a vezérelt áramnak. Rengeteg lóvé azért, hogy ne 300 forint legyen egy töltés hanem 150. Nem éri meg, de ha nem lenne ez a baszakodás hanem simán változó tarifa lenne éjjel meg nappal mint régen a telefonnál akkor csak egy állítás az iDriveban mikor kezdődjön a töltés és kész.
"akkor beindul a motor, amit be is melegítek, és nem engedem leállni, kapcsolgatni" - úgy gondolod, hogy nem tesz jót a folyamatos leállítgatás a motornak? Nekem az kifejezetten szimpatikus volt, hogy jött a körforgalom országúton (elvileg nézi a navi adatait is a döntéshez), lelőtte az ICE-t, rekuperált majd kigyorsításnál megint csak 70-80 körül kapcsolta vissza az ICE-t (ez hosszabb autópályás tempó után volt, majdnem üres akksival). Beteszed sport módba, hogy ne kapcsoljon ki a benzin motor?