Nyugalom,az teljesen normális,hogy van benne egy kis gázolaj..........De félre a viccet.Mi az a fehér?Szűrőpapír,vagy glicerin?Remélem erre gondoltál?!?!?!
Én is nézelődök, de most a bőség zavara áll fent, így most nem akarok gyorsan belevágni, inkább jobban utánajárok a dolognak, nehogy úgy járjak, mint a "speedcamekkel".
Az Alikon nézegetem Én is, és a MirrorLink technológiás lenne talán a legjobb, de mindenféleképpen egy olyan, ami megtartatja az eredeti funkciókat a kijelzőpanelen, és csak mint egy másodlagos opció, csak akkor hívnám elő, amikor a Waze kell, vagy ilyesmi.
Akkor a takaró nálam kilőve, ez is egy fontos szempont, köszönöm a pontosítást.
snowdog, igen, persze elgépeltem, régi TMC-s vagyok, sok sok éve még wayteq navival, meg usb-s tmc vevővel vettem először a tmc infókat, meg rendszeresen írtam a trafficnav-nak, mikor féléve tartó lezárásokat nem voltak hajlandóak jelezi...
Akkor ez itt a baj, igazából a minimális szint, hogy a térkép pontos legyen megvan, pár utcába már belefutottam, amit nem ismert a legfrissebb sem, de ott a telefon, azon a waze, szóval marad akkor így, köszönöm!
A türelmetlenségem ára, hogy nem tudom feltenni utólag a magyar fix trafikat, viszont tüzetesebben átnézve a dolgot, legalább a POI-k (Egész Európa) és a veszélyes zónák - a hazai kivételével :( megvannak.
Itthon meg használom a többi térképet a telon: Waze, Sygic, Here
"In accordance with local legislation, the Citroën Risk Areas database contains information on high-risk zones in the following countries: - Alert for danger zones: France - Alert for traffic lights with radar cameras, radar speed traps: Belgium, Netherlands, Spain, Great Britain, Italy, Slovenia, Austria, Czech Republic, Poland, Portugal, Finland, Sweden, Norway, Andorra"
Ebből az következik, hogy Franciaországban tilos a speedcam adatbázis használata, viszont Ausztriában engedélyezett.
Viszont Svájc meg nem derül ki belőle.
Egyébként a kettő között (danger zones és speedcam) az a fő különbség, hogy a speedcam-nál a mérőhely konkrét koordinátája van megadva, míg a danger zones esetében csak bizonyos területek.
Miután regisztráltam és megvásároltam a "cuccot" írtam, egy érdeklődő levelet, hogy a magyarországi fix trafipax adatbázis hozzárendelése a jelenlegiekhez tervezve van-e, mert sokan érdeklődnek felőle.
Akkor még egy kis elmélet. A dangerz adatbázisnak nem sok értelme van, mert nagyon sok olyan hely van benne, ahol csak nagyon ritkán mérnek. Ezt leginkább azért hozzák létre, mert vannak országok (pl. Franciaország és Svájc) ahol a navigációs rendszeren tilos speedcam adatbázist használni, de dangerz-t meg lehet.
Ha jól emlékszem az oldalamon is van egy figyelmeztetés, hogy a teljes EU-t mindenki saját felelősségére telepítse, mert abban a francia és svájci adatbázis is benne van!!!
Konkrétan ez van a honlapomon: "Franciaországban, Ausztriában, Lichten-steinben és Svájcban a sebességmérõ kamera riasztást a törvény tiltja! Akik ezt a törvényt nem szeretnék megszegni, azok ezen országok adatbázisát NE töltsék le, és NE telepítsék a navigációs rendszerükre. A törvényellenes használatból eredõ következményekért semmiféle felelõsséget nem vállalok!"
Ez részben elavult, mert talán Ausztriában már nem tilos. Nem tudom pontosan, ezért marad a figyelmeztetés. Jobb az óvatosság.
Viszont a fix mérőhejeket meg nagyon ritkán telepítik más helyre, tehát egy egy évvel korábbi nem nagyon különbözik egy jelenlegitől. Ez alól kivétel volt Magyarország, mikor a VÉDA rendszert telepítették. Mint tudjuk akkor nagyon sok fix helyre telepítettek többek között sebesség mérésre is alkalamas műszereket.
És még egy fontos információ, ami mindhárom adatbázisra igaz, az újabb verzióra egyiknél sem lehet visszatölteni egy korábbi verziót! Erre azért figyelj!
1. Igen, az újabb speedcam adatbázis mindig törli a korábbit (mint ahogy a térkép és a dangerz is).
2. Elvileg a speedcam és a dangerz az két különböző adatbázis, és egyik sem írja felül a másikat. Viszont létezik összevont adatbázis (speedcam + dangerz) ami értelemszerűen mindkettőt felülírja. Nem tudom mit használsz.
3. Erre jelenleg nincs megoldás. Ezt valakinek meg kellene csinálnia.
Letöltöttem és feltettem a(z) (RISK AREAS DATABASE) adatbázist, amiben nem szerepel kis hazánk.
A sok ikonos képernyő még mindig nincs, viszont a térképeken látszódik, hogy van mögöttük "veszélyes hely adatbázis".
És innentől nagyon bizonytalanná válok!
Letöltöm és felteszem a Te adatbázisodat (pl. a 22-est), ami a hazai SpeedCameket is tartalmazza, akkor felülírja az előtte feltett, friss adatokat tartalmazó adatbázist?
Ezzel megnyerem a hazai fix trafipaxokat (2014), viszont elvesztem a 2018.októberi osztrák, szlovén, szlovák, cseh és lengyel friss veszélyes hely adatbázist?
Viszonylag sokat járok Olaszország és Csehország között, így ennek a verziónak nem örülnék, viszont a hazai "veszélyes hely" adatbázisnak is szeretném a gépen tudni.
Kezdjük az egyszerűbbel. A "Közlekedési hírek/közlekedési üzenetek" lista azért üres, mert a jelenlegi magyar térkép nem tartalmazza a TMC feldolgozáshoz szükséges kódokat. Egy másik felvetéssel kapcsolatban pont erről írtam az előző hozzászólásomban.
A riasztással kapcsolatban szükséges ismerni a navigációs rendszer által feldolgozott adatokat.
Azokat, melyeket a felhasználó befolyásolni tud három fő részre oszthatjuk:
1. térképek
2. sebességmérő helyek (speedcam)
3. veszélyes helyek (dangerz)
Ezeket az adatokat egy pendrive segítségével töltheted a rendszerre. Ha nálad nem jelennek meg a dangerz ikonok, akkor arra tippelek nincs ilyen adatbázis a rendszereden. Ugyan ez vonatkozik a speedcam adatokra is. Nyilván csak akkor fog a mérőhelyeknél riasztást adni, a telepítettél speedcam adatbázist, és azokat engedélyezted.
Ilyen speedcam és dangerz (RISK AREAS DATABASE) adatbázist házilag rendkívül nehéz létrehozni, mert az adatszerkezet rendkívül bonyolult, és annak szerkezetét sehol sem publikálják.
Három olyan helyről tudok ahol ezekhez az adatbázisokhoz nyilvánosan hozzá lehet férni:
Az első esetben fizetős a szolgáltatás, a második és harmadik esetben ingyenes, bár nálam nincs dangers adatbázis, csak speedcam, viszont az első és második helyről letölthető adatbázisban meg nincsenek magyar mérőhelyek.
Megjegyzés. Most hogy ránéztem az oldalamra feltűnt, hogy a szerveremen megjelenített szövegekből eltűntek az ékezetes betűk. Ez eddig nem így volt.
Meg korábban, a 1168-as hozzászolásodban feltettél egy kepet a veszélyes területek beállításáról.
Most jutottam el odáig, hogy megnézzem mi a helyzet nálam (SMEG5.43.A.R2)
Hát, nem ua. a kép fogadott, mint amit nálad láttam.
Először is a Navigációban (v 112.0 térkepek) Közlekedési hírek/közlekedési üzenetek lista üres.
A beállitások menű Riasztások menüpontjánál nálam kiirja egy üzenetablakban, hogy "A veszélyes területekről és a sebességkorlátozásokról szóló tájékoztatás jelzés értékű." és ennyi.
A Közl.opciók 50km-es szűrésre van beállítva, mindkét üzenet op. bepipálva.
Nálad egy választható opciókkal telepakolt ikonerdő látható, ami nálam nincs.
Köszönöm válaszod, azért írtam a Naviavnak, hátha...
Nekem is a Waze miatt lett volna jó, de ha nem, hát marad a telefon.
Más!
Van vkinek fejtámlamonitorja plug&play rendszerrel?
Mivel hajtja meg?
En most egy Xiaomi Mi Tv 3 TV okositóval hajtottam meg.
Bár picit kusza lett a kábelezés, de egy HDMi-RCA átalakítóval sikerült. A Manók nagyon élvezték, hogy a nagyiig tartó 2órás úton nézhették a "TV"-t.
Egy kollégám ajánlotta az A5X Max+ boxot, mert akkor a konverter kiesik a rendszerből, mivel annak a doboznak van AV kimenete, így csak egy tápkábel és egy jack-RCA kábel elhelyezését kellene csak megoldanom.
Valakinek vmi javaslat, vagy egy eredeti megoldás?
Mindenféle megoldás érdekel!
És még egy kérdés:
Milyen hóláncot javasoltok a 205/55R17-es kerekekre (gyári alufelni)?
(még a MTC infót kellene bekapcsolnom a magyar térképen, és maradna fixen)
Feltételezem a TMC üzenetekre gondoltál, csak elgépelted. Ezt nem fogod tudni "bekapcsolni", mert ez nem egy ilyen opció. Már egy jó ideje úgy adják ki a magyar térképeket, hogy azok nem tartalmazzák a szükséges kódokat. Ha a térképben nincs benne a szükséges kód, akkor a TMC-t nem is lehet bekapcsolni. Az első térképeimnél még működött, de jó ideje már nem működik. Csak bízni lehet benne, hogy egyszer csak visszatér.
A takaró levételével kapcsolatban pontosan erre gondoltam. De hát mint írtad, ahhoz hogy valaki rajta felejtse, nagyon szenilisnek kell lenni. (Csak halkan jegyzem meg, mivel soha nem használtam takarót, ha egyszer mégis feltenném én bizony könnyen megfeledkeznék róla.) :)
Azért ezzel (a hosszú utakkal) vigyázz, ha tényleg vennél és felszerelnél egy "hófogó"-t! A kézikönyv szerint:
"A következő esetekben ne felejtse eleltávolítani a hófogót: - 10 °C feletti külső hőmérsékletnél, - vontatáskor, - 120 km/h feletti sebességnél."
Szóval rövid utaknál van a takarónak pozitív hatása, hosszú utaknál viszont épp, hogy ártalmas lehet (gondolom, erre célzott snow.dog-is, amikor arra célzott, hogy elfelejtheti levenni valaki...)
Leveleztem kínaiakkal, és koreaiakkal is, akik ezt megoldották, ha jól emlékszem, 120-150-200 ezerből lehet egy ilyen összehozni, végül azért maradt felfüggesztve, mivel egyedül a waze lett volna fontos, az viszont egy időben vacakolt, a telefonon amúgyis fent van, és a telefon amúgyis ott van velem, illetve a gyári navi nem olyan rossz, (még a MTC infót kellene bekapcsolnom a magyar térképen, és maradna fixen) a video, mp3 annyira nem köt le, és mivel nem tudtam a nekem tetsző viofo a 129 duo kameraszettet beszerelni, mert annyira lehetetlen a tologatható napellenző- le nem mosott szélvédő helyzete, illetve a tükör és a szenzorsziget elhelyezése, még az is lehet, hogy egy androidos- kamerás tükröt veszek, ami egyben minden tartalmaz, amire csak szükség lehet pluszban.
Mérlegelek, nyilván, de túl vagyok már pár különböző jellegű autón az 1.2-es 60 lovas Fiat Puntotól az 1.9 PD Alhambráig, a 2.2 JTD Fiat Ulyssen keresztül a 175 lovas amerikai V6-osokon át az 1.6-os gzos Lacettiig minden volt már itt. Sokat kipróbáltam ezeken túl is, és mindig figyeltem az ilyen apróságokra is. A Picassoig eljutva sok ilyesmi adódott, itt nyilván nem az elpiszkálás a cél, ami jól működik, ahhoz nem nyúlunk. :D
Szóval bizonyos téren amúgyis egy kísérletezős típus vagyok, pl a Puntoba építettem a gyár által kihagyott levegő- termosztátot, ami 30°C- fölött nyitott, addig a kipufogó mellől szívta a melegebb levegőt, ezzel 1 liter táli fogyasztáscsükkenés volt elérhető, építettem kapcsolót az Alhambra kiegészítő fűtérése, hogy rövid távon ne menjen, szigeteltem le csőhéjjal a hátramenő fűtéscsöveket, hogy ne hűtse vissza a menetszél, mostam nagynyomásos módszerrel lacetti belső fűtőradiátorokat 1000 km-es 8X öblítéses trisózás után, mert nem akartam eldogadni, hogy bemelegedve is csak 75°C-os levegő jön, programoztam fél éven keresztül gázrendszert, mert a beszerelő nem vágta a témát, én meg mindig találtam benne valami hibát, raktam át gázreduktort, mert úgy nem volt jó, ahogy volt, stb stb, tehát nem csak közlekedek a kocsikkal, hanem képes vagyok pl infrahőmérőt, és szobahőmérőt is hordani magammal, hogy a rostélyból kijövő nyári klímázás, és a téli fűtés értékekkel tisztában legyek, BT_os obd kiolvasót, hogy lássam, a mutatótól függetlenül hogy melegszik valójában a víz, mellyi a MAF érték, és addig általában nem nyugszom, amíg valami nem tetszik. :D
Szóval ezért érdekelnek a tapasztalatok, ha pozitív, ha negatív, akkor is számít. :D
Nos majd meglátjuk, itt mi fog történni nagy hidegben, szerencsére egy dolog állandó, hetente egy Szeged- BP út gyakorlatilag azonos sebességgel ez épp elég állandó paraméter, hogy minden más változás az előzőekben elkövetett hozzányúlással összefüggésbe hozható legyen. :D
"Arról nem beszélve, ha rajta felejted,..." Hát ehhez elég szenilisnek kell lennie valakinek. :-)
Írod, hogy 1-2 kilométeres utak... Sajnos nálam 6-8 kilométer is kell a meleg megjelenéséhez, amikor odakint már mínuszok vannak. Nem rossz a termosztátom, hanem a motor jellegéből adódik.
Nyilván megvannak azok a körülmények, amikor érdemes ilyet használni. Az enyém - ősszel, télen gyakorlatilag csak rövid utak - pont ilyenek. Én erre alapozva tudok véleményt nyilvánítani.
Amúgy mindegy is. Egy nőt is meg lehet kérdezni arról, milyen lehet fa***kal élni, csak minek. De persze jókat lehet rajtuk mosolyogni... (Bocsi, ha vulgáris a párhuzam! :-P)
R!ck4 nyilván tud mérlegelni a válaszokat illetően.
Ugye jól gondolom, hogy te csak elméletben próbáltad ki, de a valóságban semmi tapasztalatod nincs vele?
Igen, jól gondolod. Soha nem használtam ilyen takarót, mert nem látom értelmét. Ettől függetlenül senkit nem akarok a használatáról lebeszélni, főleg azt nem akinek már van, és meg van vele elégedve.
A véleményem a leendő felhasználónak szólt. A mai autóknak a hűtőrendszere nagyon komolyan meg van tervezve. Nem hasonlítható össze egy 60-70-es évekbeli szocialista fejlesztéssel. Ott még talán volt értelme a takarót használni.
Ha rövid útra megyek (1-2 km) azért nem látom értelmét a takarónak, mert hamarabb oda érek, mint ahogy meleg levegőt kezdene befújni. Ha meg hosszabb útra megyek, akkor nagyon hamar felmelegszik. Arról nem beszélve, ha rajta felejted, akkor akár a normális hűtést is akadályozhatja.
Korábban is írtam, hogy ez magánvélemény, ezt most is tartom. Persze ettől még bárkivel szívesen elvitatkozgatok rajta. :)
-Szerintem nem a motortéren keresztül jön be a levegő, hanem a szélvédő aljánál, ahol az ablaktörlők vannak, a műanyag rácsnál, tehát bármi történne a motortérben, az ebbe nem számít bele, pl ha elkezd bármilyen folyadék, gáz szivárogni, és a motortérben elpárolog, egy az egyben lemérgezed vele a családot? Csúnya ötlet lenne a tervezőktől....
-A termosztát zárt állapotában nem áramlik a motorba hűtőfolyadék a hűtő felől, ha a motorban lévő folyadék hőmérséklete elérte a termosztát nyitási értékét, akkor kezd el áramlani.
-Amennyiben meleg garázsból indulsz, melegebb a hűtővíz, a motor, és az a belső csőrendszer is, amin a levegő keresztülmegy a rostélyig, még szép, hogy ugyanolyan külső hőmérsékleten a garázsból induló autónál a melegebb csövek, alkatrészek átadnak valamennyi hőt a beérkező levegőnek. 1-2°C épp elég, hogy az ember érezze a különbséget.
Egyébként ez olyan, mint a szabadban futás a téli mínuszokban. Aki próbálta, az tudja, hogy mennyire más sálban, jobb esetben arc-maszkban nekiindulni a hidegben. Előbb-utóbb amúgy is kimelegszel, de maszkban elindulva még átmenetileg sem fagy a takony a bajszodra… :-)