A VW konszern gyári navigációival, térkép szoftvereivel kapcsolatos kérdések és válaszok topicja.
Jöhet bármilyen téma, ami a címben szereplő készülékekkel kapcsolatos!
Mivel írtam is, h teljesen "szűz" vagyok a témában (egy hete vettem kb az autót), így a "régi bevállt" iGo - Waze és tsai nekem jelenleg "kezelhetőbbek", de ez persze megszokás kérdése.
Mivel németbe járok nagyon sokat, és ott dugó-dugó hátán, így nagyon nagy szükségem lenne olyan navira, ami kezeli a dugókat és elvisz "tökön-paszulyon keresztül", csak, h a dugókat kikerüljem. Tud ilyet a gyári fejegység? ha igen, mit és hogyan kell bellítani rajta?
Az, h fagy a kínai ócó kütyü, az meg "általánosítás". Persze, h fagy, ha 500 MB RAM van benne. Nem szabad megvenni a legolcsóbbat, és máris nincs vele gond. Mobiltelefon téren is kb 8-10 éve csak kínait használok, de megválogatom, és a jó műszaki tartalommal rendelkezőket veszem és inkább kicsit többet adok értük. Még így is harmada se a "nagy neveknek", és ugyanannyit, v többet tud.
Azért ez a gyári szar, waze, igo jó, erősen túlzás. Nyugat-Európában meg pláne. Nekem még régi, RNS315-ös térkép van, de igazából azzal sincs bajom. Beírom, hová menjen, és odatalálok. Magyarországon nincs benne valósidejű útinfó, de Ausztriától már van, és akkor ugyanúgy kezeli a lezárásokat meg dugókat, mint a waze. OK, nem lesz traffipax figyelmeztetés, meg rendőrfej ikon a térképen, de cserébe tényleg integrált. Egyből megtalálja a műholdat a tetőantennával, nekem ez a legnagyobb plusz. Abban is van (nyugaton) táblafelismerés, sebességfigyelmeztetés, stb. És persze nem kell hozzá mobilinternet, mint a waze-hez
Én többnyire a gyárit használom, de volt már úgy, hogy a telefonon bekapcsoltam a Waze-t mert tudtam, hogy dugó várható az útvonalon. A gyárinak nagy előnye, hogy műhold nélkül is elboldogul a sebességjel és a kormányszög jeladóról vett adatokkal, ami magas házak között tud jól jönni. ...persze a mobil alapúaknál már ez sem nagy érv, mert azoknak sem feltétlenül kell stabil és erős GPS jel.
Másik előny a teljes integritás. A telefon nem teszi ki a műszerfalra az instrukciókat...
A jövő tényleg az lenne ha tömegesen elkezdenék a fejegységet csak amolyan mobil interface-nek használni és megoldanák a kompatibilitási gondokat. Szégyen, hogy nem akarják ezt megoldani, hanem kifacsarják az utolsó profitmorzsákat is a régi, elavult technológiákból.
Ebben az a vicces, hogy nekem bent van a gyári (Discover Pro) a kocsiban és mégis telefonnal navigálok. Én Waze-t használok, de a gyárit akkor sem használnám ha egyszerre szűnne meg a Waze, a Google Maps. Egyszerűen 10 év visszalépés az időben mindaz, amit nekem a gyári fejegység megtestesít.
Ok, kihangosítóként tökéletesen funkcionál és rendben kezeli a tolatókamerát is. Évente 2x azon nyomok rá a guminyomás elfogadására. Ezen felül? Semmi.
Tulajdonképp hozza amit ígér, de ezt nem nehéz, mert amit ígér az a 20. század.
Mikor ismerősökkel beszélek hamar kiderül, hogy a gyári navit más se használja. Pedig van aki frissítgeti. Azt mondja vésztartaléknak jó.
Elég vegyes a kép ki és mivel navigál a telefonján. Waze és Google Maps vezet, de Openstreetmap alapún át az iGo-ig sok mindent használnak az ismerősök, akiknek amúgy gyári navijuk is van. (Ez igaz a VW csoporton kívüli autókra is.)
Nem tudom mit fogok tenni, ha új autó vásárlás kérdése merül fel. Ha nem lenne egy vagyon, akkor valószínű maradna a gyári fejegység + telefonról megy minden kombó. Tolatókameráról viszont akár még le is mondok, mert önmagában az nekem nem ér majd fél millát.
Bízom benne, hogy ezek az Android Auto és társai szintű dolgok betörnek, de ezeknek még utána se olvastam. Elég jó lenne, ha a telefont a fejegységről kezelhetném és ott látnám a telefonról érkező képet is.
Elvileg mindent tud, papíron hülye, aki nem ilyet vesz, de én nem javaslom mégsem. A beszereléssel nincs gond, vásárian csilicsáré a képernyője, de végülis nem rossz a fizikai minősége. De egy ismerősöm nagyot szívott vele, én nem próbáltam.
Neki állandóan fagyott. Reset, működik, fagy. Aztán 1-2 hónap után megunta.
Illetve annyi gondja volt még, hogy az a fajta nem működött együtt a gyári tolatókamera kittel, csak noname kinait kezelt volna.
Én a helyedben a gyári RNS 315-re szereznék friss térképet, tennék bele egy gyári tolatókamera kittet, és szerintem nyugodtabb lesz az életed.
Szia!Azt sajnos nem tudom megmondani hogy szoftveresen fel lehet e frissíteni a gateway-t,viszont ha évjáratban frissebbre van kicserélve megszűnik ez a merüléses hiba..
Ha van gyári akkor semmi más! Nekem volt egy másik autómban Win-CE alapú cuccom működött, meg minden, de mióta gyári van most a Passat-ban (RNS-315) az fényévekkel jobb!
Van bárkinek tapasztalata RNS 315 helyére beépíthető "ócó, kici, kínai" cuccal?
Csak mert az iGo (frissíthetőség, jobb kezelhetőség, több szolgáltatás), a filmnézés, a kb 7" szines kijelző meg az Android nagy előnyt jelent a gyári helyett...
Németországban berágott a VW, elege lett és így külföldről már nagyon nehéz beszerezni ilyen kártyát, az összes kelet európai országban levő emberke hirdetését törölte az ebay 15 perc alatt...
Ezáltal nem kizárt, hogy drágulni fog, hiszen nehezen beszerezhető.
De szerencsére itt még elérhető, ha a nevemre kattintasz, tudsz emailt írni, megbeszéljük a részleteket.
ELVILEG hamarosan érkezik a v10-is, de ez még kérdéses... általában hónapokat késnek vele, illetve rns 315-höz pl. csak nyugat eu-ból érkezik v10, keletből nem - mai állás szerint, ami később még változhat.
A Ny-Európa térképből a legfrissebb a V9, de 1-2 hónap és jön a V10 szerintem. Kártyát több helyről is be lehet szerezni, van a márkaszerviz, ott ~70 ezer Ft körül van, a cikkszáma 3AA 051 866 AM. rákereshetsz mondjuk az ebay-en is elérhető állítólag jóval olcsóbban. ...és vannak itt a fórumon olyanok akik foglalkoznak frissítéssel. Kicsit visszaolvasva hamar megtalálod majd őket.
V-6-os térkép van rajta, ha jól tudom, akkor a V9-es a "legújabb".
Szeretném frissíteni, iGo-ban "otthon vagyok", van is friss progi, térkép, de ilyet még nem csináltam.
Valaki el tudja magyarázni, h h kell, ill találok vlhol vlm leírást hozzá?
(Kompletten = milyen térképet hogyan és mivel kell "kiírni" SD-re, DVD-re? Honnan tudom, h milyen softvare van a fejegységben? Lehet-e teljes EU térképeket feltenni, v csak bizonyos mennyiség fér rá? Válogathatok-e az országok között, v van vlm VW "izé" ami nem enged csak nyugat, v csak kelet EU-t? Milyen sűrűn jönnek ki kb új verziójú gyári SD-k? stb.
2011 Golf 6 gyárni rns 315 rendszer ma reggel úgy döntött furán működik már az autó indításánal furcs volt mert nem kapcsolt be, majd bekapcsoltam de nem világítanak a gombok, multikormanyrol nem tudom hangosítani illetve lehalkítani, ha megnyomom a telefon gombot lenemtija a rádiót..
07 Golf mk5-be lett építve utólag egy 7l-Touareg RNS510, de a multikormányt nem bírom működésre bírni... Ezzel kapcsolatban tudna valaki tanácsot adni?
Premium7 volt a gyárija, multikormány, nagy boardos óra, highline kormány vezérlő... A fejegységet egyszerűen nem lehet vezérelni kormányról, minden más ok. Zeneszámokat is kiírja a műszerfalra, iránytű, navi utasitásokat is megjeleníti...
BAP üres, ha be van pipálva nincsenek adatok a boardon, short press mfsw buttonal is játszottam, de nem megy sehogy :(
Sziasztok! Nincs valakinek valami használható ötlete erre a problémára : Skoda Octavia 2 (2004) ki lett cserélve a gyári audience fejegység egy gyári amundsen-re (Rns 310)illetve a can getaway egy S végűre. Minden működik kivétel 2 dolgot az egyik hogy erre a fejegységre a climatronic nem írja ki a beállított hőmérsékletet/ventilátor sebességet, ez még nem is akkora probléma mert a climatronic kiírja. A nagyobbik gond hogy az autó parkoló/tolató radaros eddig szépen jelezte is az audience kijelzőjén az akadályokat(monokróm pálcikákkal) de most az amundsenen nem akarja. Sípol, radarok mérik a távolságot de ez a nyavalyás nem mutat semmit. A can getaway 2009-es faceliftes autóból van,az amundsen pedig egy Rs Octavia-ban volt.
Köszönöm, de sajna az hibás linkre mutat. Közben elkezdtem egyesével leszedni, estére próbálom a rádióba illeszteni.
Lenne egy másik kérdésem. A navihoz a térképek frissítését letöltöttem, a leírás szerint az eredeti kártyát törölni kellene és azt követően a kicsomagolt adatokat a kártyára írni. A kérdésem annyi lenne, hogy az eredeti kártya helyett használhatok másikat? Ha igen, méretben mekkora lenne az ideális?