Szombat reggel, tragikus autóbalesetben elhunyt egyik mozdonyvezető kolégánk és topictársunk, aki ide is rendszeresen írt. Többen ismerhetjük, hiszen ő vezette a 100. évfordulón közlekedő 2163-as Csörgőt és a putnoki vonal utolsó utáni napján közlekedő InterPicit. Lelkesedésének és kompromisszumkészségének is köszönhetjük, hogy olyan remek fotók készülhettek, amilyenek. Nyugodjék békében!
Azt én sem, de péntek-szombaton a főiskolások a Hernád+személy kombinációt szokták reggel csinálni, de más időpontokban is sok átszállót szoktam látni. A személy pedig - hála a gyorspótjegynek - gyakorlatilag minden napszakban teltházas.
Ma egész nap ez volt! Az ms-i IC késik valamennyit, az egri személy megvárja (mondjuk kiváncsi vagyok ilyen kis távon vasárnap, amikor amúgy is drágább az IC-jegy hányan mennek Miskolcról Egerbe IC-vel), emiatt csak 35-re ér be és a szembőli se tud előbb menni. Mondjuk azt nem tudom miért nem rendezőztek de ennek is biztos van valami oka...
alex_86: Pár év alatt azért történt némi változás... pécsi kétórázás, Békéscsaba felé a hibrid rendszer, a nyári menetrendben a balatoni vonalakon a plusz IC kocsi.
Nincs érdemi kapcsolat. Amikor megszűnt a bagós rendszer, után rögtön eltűntek a kocsik a startos süllyesztőben :)
Egyébként pl. Pécsre sem kellett plusz szerelvény a sűrítés miatt (ahogyan az ITF indulásakor sem kellett, sőt!), meg szerintem a balatoni IC-kocsi már ment, amikor még volt bagós kocsi (de a nyári kocsikat, a sulipéntekes erősítésből ki lehet hozni simán, az nem plusz igény a szememben).
Korábban pl. a 657-654 évekig fix keletis forduló volt, ma nem az. Kassa felé is ment egy EC szerelvény, az is a múlté. Miskolc felé járt naponta kétszer a Samu, ma szlovák szerelvény van elvileg helyette. Közben a miskolci szerelvények beforognak a 100-as vonalon is néhány vonatba (Bereg IC Záhonyig, satöbbi).
Felejtsük már, hogy melyik területnek a kocsija! Mindegyik közös, a nemzetközi megállapodások miatt meg hol ide, hol oda mennek a külföldi kocsik.
Ami egyik helyen felszabadul, az megy a másik helyre, lényegtelen, hogy most éppen melyikbe...
Hidd el, egy picit jobban ismerem, hogy belül miként ment (és megy ma is) a startos kocsiga(rá)zdálkodás... 10% tartalék bőven van benne pl, amit egyik napról a másikra ki lehetne szedni. Engem nem tudnak megetetni a niiiincs kocsiiiiiiii kórus tagjai :)
Azok is szublimálódtak valahová, mert több kocsi nem lett a törzsszerelvényben, de továbbra sem volt sehol máshol fejlesztés - egyszerűen eltűnt a süllyesztőben....
Pár év alatt azért történt némi változás... pécsi kétórázás, Békéscsaba felé a hibrid rendszer, a nyári menetrendben a balatoni vonalakon a plusz IC kocsi. Miskolc/Nyíregyháza környékéről tudok nyilatkozni, itt bizony nincs kolbászból a kerítés. Nem véletlen, hogy a miskolci SZVÖR-ben is van "hibrid" forduló, amire a Keleti kocsit (1.o).
A pocséklás egyébként szerintem ott keresendő. Korábban pl. a 657-654 keletis forduló volt, ma nem az. Kassa felé is ment egy EC szerelvény, az is a múlté. Miskolc felé járt naponta kétszer a Samu, ma szlovák szerelvény van elvileg helyette. Közben a miskolci szerelvények beforognak a 100-as vonalon is néhány vonatba (Bereg IC Záhonyig, satöbbi). Korábban azért nem volt ilyen és a miskolci forduló jelenleg eléggé feszített. (A 3G-s IC kocsik üzemkészségéről ne is beszéljünk, pont tegnap számolgattam a vonatból, 5 kocsi volt félrelökve, vörös bárcával. Az állomány fele! Ezek után az IC+ projektet sem ártott volna jobban végiggolndolni.)
Visszatérve: szerintem a pazarlás maximum a Keleti gazdálkodására mondható, más SZSZK esetében nem állja meg a helyét. Én egyébként azt is pazarlónak tartom, ami a román nemzetközi vonatokkal megy, hogy nem jó már a békéscsabai Bautzeni, oda EC kocsi kell (pl. Corona). Lehet azon vitatkozni, ezeknek a vagonoknak hol lenne jobb helye - bár ezek igazából nemzetközi forgalomra készültek.
Azok is szublimálódtak valahová, mert több kocsi nem lett a törzsszerelvényben, de továbbra sem volt sehol máshol fejlesztés - egyszerűen eltűnt a süllyesztőben....
Pár év alatt azért történt némi változás... pécsi kétórázás, Békéscsaba felé a hibrid rendszer, a nyári menetrendben a balatoni vonalakon a plusz IC kocsi. Miskolc/Nyíregyháza környékéről tudok nyilatkozni, itt bizony nincs kolbászból a kerítés. Nem véletlen, hogy a miskolci SZVÖR-ben is van "hibrid" forduló, amire a Keleti kocsit (1.o).
A pocséklás egyébként szerintem ott keresendő. Korábban pl. a 657-654 évekig fix keletis forduló volt, ma nem az. Kassa felé is ment egy EC szerelvény, az is a múlté. Miskolc felé járt naponta kétszer a Samu, ma szlovák szerelvény van elvileg helyette. Közben a miskolci szerelvények beforognak a 100-as vonalon is néhány vonatba (Bereg IC Záhonyig, satöbbi). Korábban azért nem volt ilyen és a miskolci forduló azért eléggé feszített. (A 3G-s IC kocsik üzemkészségéről ne is beszéljünk, pont tegnap számolgattam a vonatból, 5 kocsi volt félrelökve, vörös bárcával. Az állomány fele! Ezek után az IC+ projektet sem ártott volna jobban végiggolndolni.)
Visszatérve: szerintem a pazarlás maximum a Keleti gazdálkodására mondható, más SZSZK esetében nem állja meg a helyét. Én egyébként azt is pazarlónak tartom, ami a román nemzetközi vonatokkal megy, hogy nem jó már a békéscsabai Bautzeni, oda EC kocsi kell (pl. Corona). Lehet azon vitatkozni, ezeknek a vagonoknak hol lenne jobb helye - bár ezek igazából nemzetközi forgalomra készültek.
István Gyuri:Már ne haraguj meg, de ha decemberben lesz elég kocsi (ugyanennyi vonat lesz akkor is), akkor most is lennie kellene...
Bocs, rosszul fogalmaztam. Előbb-utóbb csak vége lesz annak a vágányzárnak vagy extra eseménynek ahova vitték őket.
Wiener Walzer:Ha forgalomba áll a 42 darab Flirt akkor talán jobb lesz átmenetileg a helyzet.
Az a baj, hogy csak átmenetileg. Mert simán elképzelhetőnek tartom, hogy sebtiben leselejteznek 42 darab Flirt szerelvénynek megfelelő B-s vagy Bhv kocsit (ha abból indulok ki, hogy évekkel ezelőtt még Miskolc adta az egri fordulót most meg Szolnok valamint, hogy fénykorukban (=az ütemes indulása) az ms-i személyek is 4 kocsisak voltak most meg 3 meg kettő, akkor simán lehetségesnek tartom).
vacsoravesztő: Szerintem max. decemberig marad így, akkor új menetrend új SZVÖR... Hosszú távon elég érdekes lenne.
Már ne haraguj meg, de ha decemberben lesz elég kocsi (ugyanennyi vonat lesz akkor is), akkor most is lennie kellene...
Kíváncsi vagyok hova kellettek a kocsik, selejtezés volt valamerre vagy a 100 felújítási munkálatai miatt van több forduló?
A 70-es vonalat mondják, hogy a vgz. miatt kell oda plusz kocsi, meg állítólag Debrecenbe adtak kisegítésként, de azért ezek még mindig kamuk, mert vannak bőven tartalékok még a rendszerben (és egyébként is normális ügymenetnél mindig is a speciális kocsik terén, pl. az IC-kocsik terén van a legszorosabb helyzet...)
Wiener Walzer: Eger felé valóban luxus járatni komplett IC szerelvényt, de jobb lenne ma legalább 2 kocsi lenne benne IC kocsi legalább fékezne jobban a szerelvény.
:)) Utolsó utáni szempont..
Ha forgalomba áll a 42 darab Flirt akkor talán jobb lesz átmenetileg a helyzet.
Nagyon jól mondod: "átmenetileg"... Egyszerűen úgyis elnyeli a mélység a Starton belül... Ugyanúgy, mint amikor megszűntek a bagós IC-kocsik. Azok is szublimálódtak valahová, mert több kocsi nem lett a törzsszerelvényben, de továbbra sem volt sehol máshol fejlesztés - egyszerűen eltűnt a süllyesztőben....
Jó lenne ha lenne pénz alkatrészre és javításra, és meg lehetne javítani a félreállított kocsikat.
Jó lenne, ha nem akarnának több kocsit fenntartani, mint amennyire valójában szükség van...
IC 653 Tulipán (az egyetlen megmaradt teljes kör IC) ma posta Bhv szerelvénnyel lett kiálítva (cseh kocsik késtek)!!! Kellene azért az a keletis tartalék szerelvény, nem Eger felé kellene koptatni őket...
Az 5500 és az 542 az-az két szerelvényt Keletinek kell kiállítania, nekik pedig nincs ezeken kívül már kocsijuk, az utasoknak tetszik, mozdonyvezető szemmel dögnehéz és nagyon hosszú, de jól fékez, nem tudjuk meddig jár így...
Holap ha minden igaz Egerbe jön a vaslady nem tudni miért, de kitakarították az állomást.
...és ma is ez volt: a 9:04-es Szépasszonyvölgy IC: V43 - Ds (ha jól láttam, nem mentem el az elejéig) - Bmz - Bmz (fülkések) - Bpmz (termes), illetve az ez évi menetrendben már megszokott Avmz IC kocsi a végén. A 12.50-kor érkező Egri Csillagok és a 13.04-kor induló Leányka viszont már a megszokott szolnoki fecske flottából állt. :)
Októbertől megváltozik az OMYA kiszolgálása, csak egy vezér egész nap, éjszakai rakodás, de még nem tudjuk, h fogják kiszolgáli az egri iparvágányokat... Lehet dácsia jár majd fel.