A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
És akkor a mai nappal a BPIK556 a BKV egyéb autóbusz állományába fel lett véve, kvázi hivatalossá lett, van saját, működő Ikarus 556-osunk.
A köszönetet majd érdemes részletesebben kifejteni, de a saját kollegáimon túl jelentős köszönet a Közlekedés Múzeumnak, hogy mintát adtak a saját kocsijukkal az építéshez.
Szerintem a rejtély feloldása az volt hogy a trolikra kicsit lazább szabályok vonatkoztak műszaki terén (azt már nem tudom hogy nem kellett rájuk, vagy csak házon belül volt valami), ergo amivel egy busz már rég megbukott a vizsgán, a troli még mehetett forgalomba. Emlékeim szerint volt is bőven mit tenni a trolikkal, mikor a Ziu-k kidobása idején bejött a szigorúbb vizsgáztatás.
Én elhiszem hogy a trolisok a legjobbak,meg minek a D,de hogy lehet hogy régen még a gvm/ziu korszakban az összes körbe volt törve?Annyi itt-ott húzott-törött buszt az összes garázsból összesen nem lehetett volna összeszedni mint amennyi ilyen trolit láthattál 10 perc nézelődés után valamelyik végállomáson.
Ez a gyakorlat jelenleg is él Kőbányán. Persze nem úgy, hogy trolivonalra visz ki buszt, hanem ha a "buszos oldalon" nagyobb a személyzethiány, akkor buszos startot kap a trolivezető. És bizony megesik a fordítottja is: a buszos tartalék sofőr trolis startot kap...
A troli-busz átjárhatóságot nem akarjátok visszahozni, mint pl. Szegeden is működik? A trolivezető ha megvannak a szükséges okmányai, kivihet buszt is.
Ja. Valóban. Bocs, nem olvastam elég figyelmesen...
Hát igen, a trolisokat buszossá "átképezni" gyakorlatilag semennyi. Csak a jogszabályok miatt van a "szívás"...
Meg azért tegyük hozzá, hogy (történelmileg így alakult) a trolijogsival pillanatnyilag csak Magyarországon tudsz elhelyezkedni (Budapest, Debrecen, Szeged), míg buszjogsival (+GKI) gyakorlatilag bárhol a világban. Nem csak városi, hanem helyközi, távolsági, vagy nemzetközi forgalomban is. Jóval nagyobb választék, jóval nagyobb követelményrendszer...
Ismert volt h sokkal konnyebb volt joystickos tw6000-re képezni az utcás kollegàt h ne fűrészeljen àllandóan (oda vissza mozgatás) mint a ganzost aki betanulta az állandóan nullàról kapcsolást (amiben volt igazgsàg bár javarészt félreèrtès volt).
Voltak, valóban (nekem mondod?). Viszont pont azért kicsit több velük a gond, mint a személyautóról jött tanulókkal, mert már van gyakorlatuk a nagy járműben. A nagy, szabad közlekedésben. Sokkal nehezebb őket a kötöttebb pályához igazítani, mint egy olyat, aki még nem is vezetett nagy járművet, és a mérettel együtt tanulja meg a vezetékhez való igazodást is. A buszosok már szinte reflexből mennek. Mindenfelé. Kerülnének ott is, ahol már nincs vezeték. Na, ez az átszoktatás nehéz... :-)
Viszonylag releváns dolgokat boncolgattok, a vidéki társüzemekkel azon vagyunk hogy hatóságilag is elfogadottan megkönnyítsük az átjárást a kategóriák közt, természetesen csak a konkrét szolgáltató szintjén.
Hétköznap azért egy picit többen dolgoznak a Batyi környéki irodaházakban, mint hétvégén, olyankor meglehetősen tele voltak a 39-esek a Déli irányába/ból tartókkal, főleg a szólók... :)
'Holott egy trolisofőr bármelyik autóbuszt el tudná vezetni bármelyik vonalon (csak a vonalismeret szab határt), míg ha egy "echte" buszvezetőt felültetnénk egy trolibuszra, hát nemigen jutna tovább párszáz méternél..."
Vagy nem, de az biztos!
Voltak az elmúlt években troliról átigazolók, könnyebb velük az biztos, mert a jármű méretéből adódó sajátosságokat már nem kell tanulniuk, egyébként nem megy úgy, hogy beül és már megy is.
Holott egy trolisofőr bármelyik autóbuszt el tudná vezetni bármelyik vonalon (csak a vonalismeret szab határt), míg ha egy "echte" buszvezetőt felültetnénk egy trolibuszra, hát nemigen jutna tovább párszáz méternél...
Félreértés ne essék nem azt kérem számon, hogy miért kapja meg a partner a kocsit - azt kifejezetten hasznosnak látom, ha megmutatja magát a városnak, még az sem feltétlenül baj, hogy így mutatkozik be - szvsz azonban elfért volna a trolis nyílt napon.
Az MTB amúgy már mozog? Úgy rémlik egy ideje annak is kellene működnie.
Talán azért, mert a troliüzem mindig is a BKV "mostohagyermeke" volt, és az most is. Teljesen bele vannak zúgva saját magukba, meg az autóbuszokba. A trolit lenézik (ebben mondjuk "segít" a besorolás is: a trolivezetés betanított munka, a buszvezetés szakmunka hivatalosan). Holott egy trolisofőr bármelyik autóbuszt el tudná vezetni bármelyik vonalon (csak a vonalismeret szab határt), míg ha egy "echte" buszvezetőt felültetnénk egy trolibuszra, hát nemigen jutna tovább párszáz méternél...