Keresés

Részletes keresés

szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.09.27 0 25 165854

És akkor a mai nappal a BPIK556 a BKV egyéb autóbusz állományába fel lett véve, kvázi hivatalossá lett, van saját, működő Ikarus 556-osunk.

A köszönetet majd érdemes részletesebben kifejteni, de a saját kollegáimon túl jelentős köszönet a Közlekedés Múzeumnak, hogy mintát adtak a saját kocsijukkal az építéshez.

Villámhetes Creative Commons License 2024.09.26 0 15 165853

Törölt nick Creative Commons License 2024.09.26 0 2 165852

A belvárosban koccanásra nagyobb a kitettsèg.

 

Még csak mozgásban sem kell lennie a járműnek, akkor is megvan ha a megállóban áll.

Szűk utcákban próbálják kikerülni amikor a megállóban áll.

Vagy arra számít a mögötte haladó, hogy megáll a megállóba, oda viszont nem tud beállni és már koccannak is.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (165844)
John Howard Creative Commons License 2024.09.26 0 7 165851

"Én elhiszem hogy a trolisok a legjobbak,meg minek a D,..."

 

Egyik "állításodra" sem tettem még halvány utalást sem. Légy szíves, ne adj a számba olyan gondolatokat, amelyek nem az enyéim! :-/

Előzmény: bz79 (165841)
trizs77 Creative Commons License 2024.09.26 0 1 165849

Semmi baj nincs azzal ha pár körre vagy akár egész műszakra is kisegítik egymást.

 

Előzmény: Törölt nick (165847)
Törölt nick Creative Commons License 2024.09.26 0 1 165848

Igen van ilyen ha a kollégának mindkettőre van jogosítványa. Vannak olyanok is akik főállásban troliznak, besegítőként pedig buszoznak.

Előzmény: John Howard (165840)
Törölt nick Creative Commons License 2024.09.26 0 0 165847

Elég sok troli vonal bekékül rövidebb ideig mostanában is, amikor árvízvédelmi tartalékok voltunk, közülünk is pótoltak, sűrítettek többen trolit.

Előzmény: trizs77 (165843)
riezaK Creative Commons License 2024.09.26 0 1 165846

Aki balfasz, az egy Corsát is ugyanúgy körbetör ha azt vezeti, nem csak a buszt. 

Előzmény: bz79 (165841)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.09.26 0 5 165845

Külön program volt 2012-ben a vizsgaképessé tétel, jó sok vállalkozó profitàlt belöle…

Előzmény: toto92 (165842)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.09.26 0 10 165844

Nem kellett a trolikat vizsgáztatni.

A belvárosban koccanásra nagyobb a kitettsèg.

Előzmény: bz79 (165841)
trizs77 Creative Commons License 2024.09.26 0 0 165843

Ez a gyakorlat jelenleg is él Kőbányán. Persze nem úgy, hogy trolivonalra visz ki buszt,

 

----------------------------------------------

 

hááát.

 

Az utolsó évben nem,  de az elmúlt tizen+ évben nem csodálkoztam, nem volt ritka  mikor a 74A néha bekékült.

 

 

toto92 Creative Commons License 2024.09.26 0 7 165842

Szerintem a rejtély feloldása az volt hogy a trolikra kicsit lazább szabályok vonatkoztak műszaki terén (azt már nem tudom hogy nem kellett rájuk, vagy csak házon belül volt valami), ergo amivel egy busz már rég megbukott a vizsgán, a troli még mehetett forgalomba. Emlékeim szerint volt is bőven mit tenni a trolikkal, mikor a Ziu-k kidobása idején bejött a szigorúbb vizsgáztatás.

Előzmény: bz79 (165841)
bz79 Creative Commons License 2024.09.26 -8 0 165841

Én elhiszem hogy a trolisok a legjobbak,meg minek a D,de hogy lehet hogy régen még a gvm/ziu korszakban az összes körbe volt törve?Annyi itt-ott húzott-törött buszt az összes garázsból összesen nem lehetett volna összeszedni mint amennyi ilyen trolit láthattál 10 perc nézelődés után valamelyik végállomáson.

Előzmény: John Howard (165838)
John Howard Creative Commons License 2024.09.26 0 4 165840

Ez a gyakorlat jelenleg is él Kőbányán. Persze nem úgy, hogy trolivonalra visz ki buszt, hanem ha a "buszos oldalon" nagyobb a személyzethiány, akkor buszos startot kap a trolivezető. És bizony megesik a fordítottja is: a buszos tartalék sofőr trolis startot kap...

Előzmény: Obus (165839)
Obus Creative Commons License 2024.09.26 0 0 165839

A troli-busz átjárhatóságot nem akarjátok visszahozni, mint pl. Szegeden is működik? A trolivezető ha megvannak a szükséges okmányai, kivihet buszt is.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (165833)
John Howard Creative Commons License 2024.09.26 0 0 165838

Ja. Valóban. Bocs, nem olvastam elég figyelmesen...

 

Hát igen, a trolisokat buszossá "átképezni" gyakorlatilag semennyi. Csak a jogszabályok miatt van a "szívás"...

 

Meg azért tegyük hozzá, hogy (történelmileg így alakult) a trolijogsival pillanatnyilag csak Magyarországon tudsz elhelyezkedni (Budapest, Debrecen, Szeged), míg buszjogsival (+GKI) gyakorlatilag bárhol a világban. Nem csak városi, hanem helyközi, távolsági, vagy nemzetközi forgalomban is. Jóval nagyobb választék, jóval nagyobb követelményrendszer...

Előzmény: toto92 (165836)
Törölt nick Creative Commons License 2024.09.26 0 0 165837

Így van.

Előzmény: toto92 (165836)
toto92 Creative Commons License 2024.09.26 0 0 165836

Öhm, a topiktárs szerintem a troli->busz átigazolókról beszélt.

Előzmény: John Howard (165834)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.09.26 0 5 165835

Ez màr egy mélyebb gond.

Ismert volt h sokkal konnyebb volt joystickos tw6000-re képezni az utcás kollegàt h ne fűrészeljen àllandóan (oda vissza mozgatás) mint a ganzost aki betanulta az állandóan nullàról kapcsolást (amiben volt igazgsàg bár javarészt félreèrtès volt).

Előzmény: John Howard (165834)
John Howard Creative Commons License 2024.09.26 0 5 165834

Voltak, valóban (nekem mondod?). Viszont pont azért kicsit több velük a gond, mint a személyautóról jött tanulókkal, mert már van gyakorlatuk a nagy járműben. A nagy, szabad közlekedésben. Sokkal nehezebb őket a kötöttebb pályához igazítani, mint egy olyat, aki még nem is vezetett nagy járművet, és a mérettel együtt tanulja meg a vezetékhez való igazodást is. A buszosok már szinte reflexből mennek. Mindenfelé. Kerülnének ott is, ahol már nincs vezeték. Na, ez az átszoktatás nehéz... :-)

Előzmény: Törölt nick (165831)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.09.26 0 2 165833

Viszonylag releváns dolgokat boncolgattok, a vidéki társüzemekkel azon vagyunk hogy hatóságilag is elfogadottan megkönnyítsük az átjárást a kategóriák közt, természetesen csak a konkrét szolgáltató szintjén.

Előzmény: Törölt nick (165831)
neodd Creative Commons License 2024.09.26 0 0 165832

Hétköznap azért egy picit többen dolgoznak a Batyi környéki irodaházakban, mint hétvégén, olyankor meglehetősen tele voltak a 39-esek a Déli irányába/ból tartókkal, főleg a szólók... :)

Előzmény: Törölt nick (165822)
Törölt nick Creative Commons License 2024.09.26 0 2 165831

'Holott egy trolisofőr bármelyik autóbuszt el tudná vezetni bármelyik vonalon (csak a vonalismeret szab határt), míg ha egy "echte" buszvezetőt felültetnénk egy trolibuszra, hát nemigen jutna tovább párszáz méternél..."

 

Vagy nem, de az biztos!

Voltak az elmúlt években troliról átigazolók, könnyebb velük az biztos, mert a jármű méretéből adódó sajátosságokat már nem kell tanulniuk, egyébként nem megy úgy, hogy beül és már megy is.

Nem törvényileg nem megy, hanem gyakorlatilag.

Előzmény: John Howard (165825)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.09.25 0 2 165830

Ok, értem.

MTB-t megelőzte az 556, tájékozódom.

Előzmény: TorzónBorzAlom (165828)
trizs77 Creative Commons License 2024.09.25 0 3 165829

Holott egy trolisofőr bármelyik autóbuszt el tudná vezetni bármelyik vonalon (csak a vonalismeret szab határt), míg ha egy "echte" buszvezetőt felültetnénk egy trolibuszra, hát nemigen jutna tovább párszáz méternél...

 

------------------------------------------------------------------------------

 

Mai napig bánon, hogy trolit sohasem vezettem.

 

2000 valamennyiben egyik oktató topiktársunk (telepen belül) igen kapacitált, hogy induljak el egy trolival.

Akkor már több mint fél millió km-m volt busszal.

Nem lesz baj.

Ő oktató.

Törvéniyleg is rendben lesz.

 

De nem indultam el.

Kár.

Ki kellett volna próbálnom.

 

Előzmény: John Howard (165825)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.09.25 0 0 165828

Félreértés ne essék nem azt kérem számon, hogy miért kapja meg a partner a kocsit - azt kifejezetten hasznosnak látom, ha megmutatja magát a városnak, még az sem feltétlenül baj, hogy így mutatkozik be - szvsz azonban elfért volna a trolis nyílt napon.

Az MTB amúgy már mozog? Úgy rémlik egy ideje annak is kellene működnie.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (165826)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.09.25 0 0 165827

556

Előzmény: szintetikusdizelolaj (165826)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.09.25 0 6 165826

Szándékos hogy nem a troli nyílt napra ültettük rá az 555-ost, a troli nyílt napon a troli legyen a lényeg.

A partner meg egy nagyon méltányos ellenértéket (BKV megszólalàs) kínàlt. No pláne a médiakapcsolataink fontosak.

Előzmény: TorzónBorzAlom (165823)
John Howard Creative Commons License 2024.09.25 0 6 165825

Talán azért, mert a troliüzem mindig is a BKV "mostohagyermeke" volt, és az most is. Teljesen bele vannak zúgva saját magukba, meg az autóbuszokba. A trolit lenézik (ebben mondjuk "segít" a besorolás is: a trolivezetés betanított munka, a buszvezetés szakmunka hivatalosan). Holott egy trolisofőr bármelyik autóbuszt el tudná vezetni bármelyik vonalon (csak a vonalismeret szab határt), míg ha egy "echte" buszvezetőt felültetnénk egy trolibuszra, hát nemigen jutna tovább párszáz méternél...

Előzmény: TorzónBorzAlom (165823)
gumikrumpli74 Creative Commons License 2024.09.25 0 1 165824

Gondolom van az a pénz amiért az első nyilvános szereplése a busznak így történt...

Előzmény: TorzónBorzAlom (165823)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!