Sziasztok van valakinél használatban, vagy valaki üzemelt már be ilyet? Mik a tapasztalatok hatásfokra, fogyasztásra és milyen fűtésrendszerhez alkalmazzátok?
Boltosodni akkor tud ha az elégett fa helyére nem kerül "friss" tüzelő.Ez azért lehet tapasztalatom szerint mert a fa fölakad a kazán valamely belső alkatrészében, vagy túl szorosan lett a rakat bepakolva. Meg rakásnál még szerintem arra érdemes figyelni hogy a rakat szélein vékonyabb hasábok legyenek, ezek gyorsabban elégnek és könnyebben rogyik a rakat a fúvóka irányába, kisebb az esély a boltozódásra.Egyébként Precíziós kolléga küzdött a boltosodással ha jól emlékszem, felső levegő bevezetésen munkálkodott az Attackján ha jól emlékszem, érdemes lenne az ő hozzászólásaira rákeresni.
Felboltosodás ellen volt itt aki tett fel képet, hogy hogyan oldotta meg. "Maszek" megoldás, de úgy írták hatásos. Ha olvassa az illető, lehet megosztja újra.
A Ladan primer levegő csövei felfelé vezetik a levegőt a kazán belsejében a kazán tetejéig.
Ha ezeket lecseréled vízszintes bevezetőkre, aminek az oldalára lyukakat fúrsz és a végét lefenekeled, akkor a kazán a rakat alsó kb 1/3-ától fogja a levegőt lefelé "szívni".
Így nem boltosodik a rakat és talán ez nem is engedné nagyon hamar felégni a puhafa rakatot vagy a vékony akácot, nem lenne annyi gáz és nem fortyogna a kazánod.
Kérdés az, hogy van e ilyen lehetőséged/kedved/időd, hogy csinálj vagy csináltass ilyen csöveket.
A másik lehetőség boltosodás ellen, hogy a keményfa hasábokat keresztben rakod be a kazánba, nem pedig hosszára.
Nekem ez bejött, így nem is foglalkoztam az elsőnek említett móddal.
Persze ha 50-55 cm-es hasábjaid vannak felvágva a szezonra, akkor nem hiszem, hogy neki állsz újra fűrészelni.
Puhafára ez a módszer nem jó... hamar felég a rakat így is.
A felső lapra gondoltam(de az alsóra is igaz lehet), nálam annyiból egyszerűbb a helyzet hogy 40cm mély az alsó kamra így hosszában betudom rakni a lapot.A lapok az oldalsó és a hátsó lapra vannak ültetve elől a kamra kilépő oldalán pedig a tiédhez hasonló tartó elem van.Ha elég passzosan tudod berakni nagy alátámasztásra nincsen szükség csak a saját súlyát kell a lapoknak tartania. A Rath hungária gyárt talán 50cm-es lapokat is, azzal is lehet próbálkozni ha a mostani elosztás nem válik be.Fenyővel még nem tüzeltem de talán az enyvtől lehet, talán még több levegő kellene neki, a puha fa amúgy is jobban gázosodik.
Igen én is beteszek egy háromszöget lángterelőnek, de nincsen csak 3 cm-es samott lapom. Legalább 4cm kéne vagy nem?
Az alsó lapot kellene félbe vágni hosszirányban vagy a felsőt? A felső is keresztben van, de amúgy mi tartaná meg középen amennyiben hosszában lenne? Nekem 50 cm mély az égetőtér. Ilyen hosszban szerintem elreped.
Ha az alsó reped el az nem gáz. Az eredeti is elrepedt mindenkinél már 2-3 hét után. Persze csere esetén már hosszában fogom elvágni. Most így adta ki a lap gazdaságosan.
Nem akartam sokat invesztálni a próbába.
Biztatónak tűnik az átalakítás. Ma jónak tűnt... Semmi rotyogás. Persze egy próba nem próba!
Csak fenyővel nyomtam. Jól ég, illetve jó gyorsan. Nem igazán sikerült belőni a levegőt. Nem füstöl a kémény ez pozitív, de az alsó tér kicsit feketés nem az akácnál megszokott világos szürke.
Az akáchoz sikerült már szépen belőni, remélem ehhez is sikerül. Idő kérdése (ami nincs)! Ezután a botfa is ismét sorra kerül -persze nem tisztán - és kezdődik minden előröl.
Ha a boltozatnál forralta a vizet akkor ez biztosan megoldja, viszont így veszítesz hőátadó felületet, hatásfok szempontjából jobb ha a fémhez simul a samott lap.
Jól látom hogy az ajtó nyílás után van egy perem befelé, az alsó tűztér magasabb mint az ajtó nyílás felső éle? Ha úgy van ahogy sejtem a képek alapján akkor is betudod rakni a lapokat plafonig csak az oldalsó lapokat utána kell, lehet becsúsztatni ha van ez a perem.A headcd fórum társunk által javasolt "terelő" elemre nem is gondoltam én sem eddig de van abban is valami igazság.Még annyi a a lapok elhelyezésével kapcsolatban hogy én a fúvóka alsó nyílásánál hosszában osztottam meg azokat(a kazán hossztengelyében), hőterhelés szempontjából így jobb mert ahol a legnagyobb hőt kapja ott van a lap széle.Ha keresztben van akkor szétrepedhet.
A fotók alapján csináltam egy móricka montázst + rajzot.
"Az első (1000 l) a fal túloldalán a kazán feletti szinten" , viszont a belépővel lefele fordultatok, oda kellene valahova (ahova emelkedik) egy automata légtelenítő, mert ott megreked a levegő .
Viszont ha csak nem látszik akkor feleslegesen koptattam a billentyűket.
Szia! A saját tapasztalatom megosztanám veled. (Ladan x40) A szúró lang alá tettem egy háromszögre vágott téglát hogy ne egy ponton terhelje a samottot,(kettévágva a szuró lángot) és nálam megszünt a fortyogás. Az ötletet innen vettem. De a te esetedben mintha ez a tanács nem hangzott volna el. Most majd samott háromszöget kéne szereznem alá.
Nalam a dT 65/85-re lett állitva de 83 fölé sosem ment. Szivattyú 3 fokozat. Hulladék fával, nyárfával, fűzfával, uszadékfával, némi keményfával megspékelve tüzelek. Remélem segítettem.
Üdv! Végigolvastam a szóban forgó részeket arról, hogy hova kell tenni a puffer érzékelőt. Na most én a könyve szerint a tároló tetején helyeztem el, de látom szinte mindenki az aljára tette. Véleményed szerint áttegyem? Értem a logikáját, csak fura, hogy teljesen ellenkező áll a használatiban. Köszönöm segítségedet!
Régen voltál itt. Pár ember fejébe most biztosan sok a ??? Ha kifejtenéd bővebben akkor értelmet nyerne a topik lényege, mert neked készítés és üzemelés kapcsán van tapasztalatod bőven.....szerintem.
Jogos az észrevétel. Még nincs változtatva valójában semmi. Amint látod vassal van átépítve a rendszer és sajnos én nem tudok jól hegeszteni, a szerelőnek meg könyörögni kell és folyton vitatkozni vele, hogy mit- és hogyan csináljon.
Eddig csak ígéret van a "mikorra". Talán kettő hét!
Azt hiszem 20x40-es méretek vannak (sz x h) én ehhez igazodtam. Ebben a méretben kevésbé hajlamos a repedésre tapasztalatom szerint, a 40x40-ek 3-4 felé repedtek, meg a fúvóka helyét is könnyebb kivágni a kisebb darabból.
Az lehet hogy lassabban emelkedik a vízhő mert a samott mire narancsizzásba megy addig eltelik egy kis idő, de utána úgy fűti a kamrát mit a platnyi a gázon a vizet csak a hő egyenletesen el van osztva, belül pedig magasabb hőfok uralkodik ami jó az égésnek.A leégés után is rengeteg hőt sugároz a víztérbe 20-30 percig nyomja a 88-90 fokos vizet az üres kazán(80-82 fokos visszatérővel).