"Egyébként a projektoros lámpának is meglehetősen fontos az izzószál pontos helye"
Igen, ezért írtam azt, hogy "tök mindegy". Teszem azt, beteszem a csomagtartóba, akkor vajmi kevés fény fog hasznosulni.
De az azért különösen poén, hogy a nagy GE izzó próbatermében is egy 30 éves, hagyományos fényszóróval tesztelik le azt, hogy az új izzó most akkor jobb, vagy nem jobb és a vetítési fény, meg fényerő, meg fényáram hogyan alakul.
De igen, veled értek egyet. Amúgy jelenleg a White Hammer nevű izzó vigyorog a kocsim első lámpájában, már vagy 2-3 éve. Mondjuk az évi 2-3000km-re nem sok esélye lesz, hogy kiég. :-/
...használattól függ, nekem 5-700km-ként fut le egy regenerálási ciklus, de én rengeteget megyek országúton és autópályán, ami nagyon kedvező a koromtermelődés alacsonyan tartása szempontjából.
Az én b8 2.0 crtdi 150le is emel az alapjáraton sűrűn ha aktiválva van a menüben a kiegészítő fűtés, inaktiválva csak regeneráláskor emeli meg az alapjáratot és csak 950-re.
Sajnos az enyém nagyon sűrűn kb 200km-ként regenerál és azt mondják ez így normális!??
2.0tdi 150Le normális hogy hidegen az elso 10km-én alapjáraton 1000 a fordulatszam, vagy néha a városba ha rá rakom a fűtést van hogy akkor is kicsit megemel?
Nekem volt Skoda Octavia II.-ben ahol tényleg 3 hónap és végük volt. Azután lett a családban egy Audi A2 ahol simán bírják évek óta. Az Octi le lett cserélve egy B7-es Passat-ra és ebben simán bírták az Osram NBU és NBL izzók a tompítottban több mint 3 évig. Azokkal adtam el és szerintem még mindig bírják.
Szórt fényről: én nem nagyon vettem észre ilyesmit, inkább a színhőmérséklet jelent sokat és amiatt lehet velük jobban látni.
Olyan autóban ahol van DRL, gyakorlatilag elég kevés terhelést kap a tompított izzója és ugye ezek az autók már megfelelően stabilizálják is az izzókra jutó feszültséget, szóval az élettartam miatt nem nagyon kell aggódni.
Egyébként a projektoros lámpának is meglehetősen fontos az izzószál pontos helye, hiszen ha a hátsó reflektor fókuszán kívül esik a fényforrás pontja akkor ugyan a vetítési kép nem nagyon változik de a fényerő drasztikusan tud csökkenni.
Nekem a B7-ben nagyon bejött az emelt fényű izzóval a hagyományos lámpatest. Nagyon ritkán kellett országútit kapcsolni. Most a B8-ban LED van, az olcsóbbik de eleinte nagyon fura volt. nagyon rövidre vitt a tompított, szerintem simán veszélyesen közelre és ráadásul a szórt fény szinte teljes hiánya miatt az éles fény-árnyék vonal miatt szinte 50-60km/h felett már nem lehet belátni a féktávolságot sem!
Azután állítottam rajta és így jobb lett, de a fehér fény valahogy hamarabb belevész a sötétbe mint az emelt fényű sárgább fénye.
Én nem értek veled egyet 100%-ig, de én is ezt csináltam amit írtál.
Le is írom a miérteket:
Én úgy gondolom, hogy az ún.projektoros, vagy vetítő lencsés lámpánál "tök mindegy"* hogy hol az izzószál, ott maga a lencse gyűjti össze a fényt és bocsátja az útra, Sokkal nagyobb szórással is pontosabb képet ad.
*= most a tök mindegyet ne szószerint értsük.
A másik az emelt fényű izzó. Tudod hogyan emelnek rajta fényt? Úgy, hogy az izzószálat kisebb, potszerűre nyomják össze (persze, meg a xenon gázzal, meg argonnal, meg anyámkínjával töltik tele) így az izzó nagyobb fényt bocsát ki, miközben a teljesítménye ugyanúgy 55W. Nem én találtam ki ezt, több teszten olvastam. Hátránya, hogy e miatt hamarabb kiég az izzó.
Viszont, hogy pontszerűen van nagyobb fénye, a sima reflektorba lehet, hogy jobb, nagyobb fényt ad, de a szórt fény annál kevesebb lesz.
Viszont a Passatban projektoros a lámpa, ami ugye mint gyűjtőlencse a kibocsátott fényt összeszedi és az útra vetíti. Igen, valamennyivel jobb a fény erőssége, de enm kell arra gondolni, hogy ezentúl a fűszálak is láthatóak lesznek.
Ha mégis LED-ben gondolkozol, akkor csakis ilyet: https://lumenet.hu/osram-ledriving-hl-h7-led Ezzel a legalább a vetítési kép úgy ahogy rendben lesz, de a rendőrök emiatt is pattogni fognalk. (valahol jogosan is, mert nagyon zavaró tud lenni egy ilyen utólagos "tuning" még akkor is ha a lámpatest jól be van állítva, de ha ezzel is bajok vannak, akkor nagyon tud vakítani!)
A halogén helyére nem jó a LED! Egyszerűen geometriai okokból nem lesz jó. A tompítottnál nagyon kritikus az izzószál helyzete. Ott a fénynek abból a pontból kell kiindulnia ahol az izzószál van, mert a foncsor kialakítása olyan, hogy így lesz jó a vetítési kép! Ha fejleszteni akarod és a lámpatest egyébként jó állapotban van (a búra nincs besárgulva, vagy behomályosodva, nem ázott még be egyszer sem és a foncsor tükörfelülete nincs besötétedve vagy megégve az izzó hőjétől, stb...) akkor tegyél bele egy emelt fényerejű de normális teljesítményű izzót!
Szia. Én is rendeltem Kínából ilyen ledes h7-s izzot. Próbáltam mind a kettőben, de mivel ugye a tompított projektoros, abban nem igazán volt jó. Nagyon elveszett a fénye, nem oda világít ahová kell. A reflektorba, viszont szerintem egész jó. Jobban szórja ott is a fényt, nyilván nem ugyanolyan a képe mint a gyárinak, de én jobban látok vele.
Szóval ha spórolni akarsz elég kettőt venni, ha ilyen ventilátorosat veszel kicsit macerás bele tenni, de belefér.
Sziasztok! Segitséget szetretnék kérni. ugye én nemértek hozzá ezért is kérdezném töletek valamit. elöször is van egy vw passat b6 öreggebb tipus autom. ugyebár azokan mégcsak halogén izzok vannak.szeretném kicserélni h7 ledes izzokra. kulön van a tompitott,kulön a távolsági. a kérdés pedig mindkettoben ugyanaz izzó van? kiszeretném cserélni mindkettöt akkor a távolságiba is meg a tompitottba is betehetem ugyanazt a ledes izzot? minkettö h7. vagy csak az egyikket szokják cserélni? köszönöm
Sziasztok. Lenne egy fura problémám, gondoltam megkérdezem hátha hallott valaki hasonlóról.
Passat 2010, 6-s DSG váltóval.
Kocsi leállít, újraindításnál beragad P-be, és a váltó melletti ikonok sem világítanak. Az MDF-n kiírja hogy tegyem be P-be vagy N-be.
Szívtam vele pár órát mire rájöttem, hogyha felkapcsolom a lámpát újra működik.
Vcds kiolvas, nincs kommunikáció a sebesség kiválasztó karral. Viszont ha úgy indítom hogy felkapcsolom a lámpát, nincs hibakód.
Féklámpa működik, váltó működik, csak ugye ha ráadom a gyújtást, nem kap áramot a retesz, a váltókarnál.
Egyik elméletem szerint, a gyújtás kapcsolónál lehet gond, mert ha be van ragadva, és felkapcsolom a villanyt, hallható egy kattanás, mint mikor egy relé kapcsol.
Viszont alap esetben a kulcs benyomásakor, nincs kattanás, szóval nem oldja a váltózárat.
Tudom vigyem el szervizbe, meg aki ért hozzá stb, de ott hajlamosak azzal kezdeni hogy ki kell cserélni a komplett előválasztót, féklámpa kapcsolót stb.
De félek hogy nem az első és utolsó eset lenne mikor, egy 2000 forintos cucc helyett, százezres alkatrészeket cseréltetnek az emberrel, mert nem tudják a pontos hibát.
Sziasztok! Tudnátok segíteni nekem, a jobb hátsó ülés feletti kapaszkodó nem áll vissza az eredeti állásba. Valószínűleg kiakadt a rugó, ami visszahúzná az eredeti pozicíóba a fogantyút. Elkezdtem kiszedni a helyéről, hogy megpróbáljam visszatenni a rugót az eredeti helyére. Viszont egy pontban elakadtam, leszedtem a kettő műanyag fedelet (ami a fotókon be van karikázva) viszont mögötte nem találtam csavart,amit ki lehetne csavarozni. Tudnátok valami tippet adni ahhoz, hogy hogyan tudnám megoldani a problémát!
Sziasztok! Segitséget szetretnék kérni. ugye én nemértek hozzá ezért is kérdezném töletek valamit. elöször is van egy vw passat b6 öreggebb tipus autom. ugyebár azokan mégcsak halogén izzok vannak.szeretném kicserélni h7 ledes izzokra. kulön van a tompitott,kulön a távolsági. a kérdés pedig mindkettoben ugyanaz izzó van? kiszeretném cserélni mindkettöt akkor a távolságiba is meg a tompitottba is betehetem ugyanazt a ledes izzot? minkettö h7. vagy csak az egyikket szokják cserélni? köszönöm....
Üdv mindenkinek! B2 es passatom van,1,6D. Tudja e valaki hogy belerakható e az 1,9sdi motor nagyobb faragások nélkül. Arra gondolok hogy a tartó bakok heje meg van e,lendkerék és kuplung átrakható e,önindító paszol e az sdi hez. Minden maradna a régi csak a motor cserélődne ha lehet. Előre is köszi ha valaki segít.
Szia! Az enyém is DSG-s,de a váltó nem zörög rossz úton sem,a nyikorgásért meg "ütni" kell az asztalt a szervízben,maguktól nem fogják gariban cserélni!
Nekem 113-nál kezdett nyikorogni,akkor volt a csere.
B8 Variant-ban a kalaptartó rolójának van valahol dedikált helye a csomagtérben, ahova el lehet rakni ha útban lenne? Esetleg kaphatnék róla egy képet is ahol benne van a helyén?
Ma kipróbáltam és be tudom tenni a csomagtér alsó borítása alá de nem találtam dedikált helyet ami tartaná, hogy ne mocorogjon.
Szia.Enyém is csinálja,ugyanaz a motorkód, most 190e van benne még 10e km-ig garanciális az autó.Akkor miért nem cserélték valamelyik kötelező szerviz alkalmával vajon?!
Az enyém dsg és néha krákogó fém zörgésszerű hangokat hallok a motortér felöl.Azt mondják ez természetes rosszabb utakon a dsg-töl...szerinted?
Igen nálam a szabadonfutó új volt,mert épp a nyekergés miatt cseréltettem,de nem oldódott meg a probléma.Utána cserélték csak a görgőt,de a nyikorgás maradt,ezután jött a teljes vezérlés csere!