Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni! Az utóbbi időben azt tapasztaltam az 1.6os benzines berlingómnál, hogy csak úgy mindenféle ok nélkül lefullad. A motorhangja számomra úgy tűnik mintha fogná valami, de megy él működik merre induljak el a hiba keresésben ? A segítségeket előre is köszönöm!
Azért ezt át lehetne hidalni gyorsba: arra a szálra amire a gyújtáskapcsolóból megy a +12V, mondjuk egy nyomógombon keresztül odavezetsz +12V-ot. Ha nyomvatartod amíg lekattan a relé (lehet hallani) akkor lesz izzításod. (már ha valóban csak a gyújtás + nem érkezik meg a relére.) Ideiglenes megoldásnak megfelel. (más kérdés, hogy sokan így használták évekig)
Természetesen félreértés ne essék, semmi féle megsértődésről szó nincs és semmi egyéb rosszról! Nagyon szépen köszönöm a segítséged, már így is sokat segítettél nem csak most hanem az évek alatt ezeket szerintem soha nem is fogom tudni meghálálni már. Nem sok ilyen ember van aki ilyen segítőkész! Le a kalappal!
Más fórumokon (egyéb jellegűben) belefutottam már, ilyesmiből nagy galiba lett. Sőt valahol még a helyesírási hibákért is kő kemény fejvesztés jár minden gond nélkül...
Mostmár ott tartunk vele nem kap áramot sehogy sem az izzítórelé az aksi felől(gyujtásráadás után felvillan az izzítás jelző, de egyből kattan is a relé és ennyi el is alszik egyből a jelzője is). A hőmérsekletit a gázolajszűrő mellett(mögött) lehuztam, de semmi változás. Talán a gyujtáskapcsoló alatt körül is van valami reléje aminek köze van hozzá(kattan az egyik). Fene se tudja már. Na mindegy marad egyenlőre gyalog vagy kerékpár meg a busz lehetősége közlekedésre. Azt a Berlingoval meg, majd lesz valami...
Egyre jobban foglalkoztat a gondolat itt az ideje lecserélni egyre több a kisebb, nagyobb gond vele csak mindíg az anyagiak közbe szólnak...
Semmiféle moderálásra sincsen szükség, a fórum elbírja a dolgot természetesen.
Arra gondoltam, hogy szinte a teljes javítást várnád fórumon keresztül, online. Megsértődni sem kell, (pláne azután, hogy mennyit próbáltam segíteni) ha te asztalos lennél és fórumon kellene elmagyaráznod valakinek pötyögve a dolgokat az alapjaitól kezdve, azt már online oktatói fórumnak lehetne nevezni. Szerintem.
"Figyelj ! Ez nem egy autóvillamossági online oktató fórum, ehhez az emberek éveket töltenek a suliban, azután a gyakorlatban."
Ja oké bocs elnézést ismét! Azt hittem a fórum kereteibe talán még beleférhet, de tévedtem. Ha nem akkor kérem a moderátorokat bátran töröljék a hozzászólásaimat az összeset!!! Köszönöm előre is!
Természetesen az izzítórelébe menő vastag , tápvezetékek csatlakozóit is ellenőrizni kell, ill. az egész izzítás-áramkört mindenhol mérni, ellenőrizni. Motor testelését is, stb.
Figyelj ! Ez nem egy autóvillamossági online oktató fórum, ehhez az emberek éveket töltenek a suliban, azután a gyakorlatban. De most csak neked, csak egyszer:
Az autód egy faék, elektromosság terén. Végig kell mérni a dolgokat. Az utóizzítás gombáját le kell húzni, vagy kikötni a reléből, akkor nem foglalkozik vele. Megmérni a relé testét, a gyújtás pluszt folyamatosan nézni, és az indítómotor vezérlőszálát, mert az is leveszi az izzítást, ha előbb ráindítasz, mint, hogy végigmenne az izzítás. A visszajelző lámpával nem kell foglalkozni, mert azt más áramkör vezérli, hanem próbalámpával nézni, hogy meddig tart az izzítás. (jellemzően hamarabb lekapcsolja a visszajelző lámpát, de azért még izzít tovább, kb. 12-15 mp-ig) Mindent próbalámpával, terhelve is kell ellenőrizni, mert a multiméter néha félrevezethet.
Ha minden rendben van így is és mégis lekapcsol, ott nem nagyon lehet más a baj, mint a relé.
Nyilván reggelig tanulmányozom majd. :D 1157 az hol található a gépben? Bizonyos utó izzítási hőmérséklet érzékelő. Eddig nem is gondoltam volna ilyen is van benne. :) Már csak össze kell állnia a képnek mi az ami le tudja tiltani(kikpcsolni) az izzító relét. Egy pillantra pislan fel csak a izzítás jelző és le is kapcsolja a relét... :) Nyilván nem lesz ez olyan egyszerű... :)
Ja hogy így alvázszám alapján lenne kapcsolási rajzod jól értem? Annó kérdeztem nem találtam érdemleges választ rá vagy csak elkerülte a figyelmem (akkor elnézést érte) azt hittem az nincs. WF7MFDJYF65083374 kösz előre is e-mail címem még mindíg a régi: dik@freemail.hu ha úgy esetleg jobb lenne. Kösz előre is!
Te említetted meg jártál így hasonló jelenséggel az volt a gond így gondoltam mivel mást nem találtunk hibát az lehet.
Csak az tudja milyen katasztrófális a helyzet errefele a hozzáértő szerelők terén aki itt él, lehet másfele is az országban ez van persze, így elkinlódunk egy darabig vele mikor időnk teheti. Ha meg ideges is az ember elvagdalózni is hajlamos. Az autó mellett meg még nagyobb hajlamosság van egyéb szép szavakra is... :D Sajnos ez van...
Hát...igazából azt a relét mint hibaforrást te vetted bele az izzítási hibába, én az immo hibával kapcsolatban említettem. Akkor még úgy volt, hogy talán azért nem indul.
Nem tudom jobban hangsúlyozni, hogy az alvázszám alapján az autód elektromos rendszeréhez kell egy kapcsolási rajz és akkor minden kiderül. Addig csak vagdalózik az ember és vakon találgat - eléggé feleslegesen. Méregetve fel is lehet térképezni az autót, csak az sokkal több idő. Aztán el is viheted a villamosságishoz is, aki vagy kiméri vagy van rajza és úgy méri ki. :-)
Az érzés elmondhatatlan mikor egy autóvillamosági szerelő azt mondja annak a relének semmi köze az egész izzításhoz. Állítása szerint minden izzítással kapcsolatos dolog az izzítórelében van... :)
Nyilván próbálom felfogni, hogyan is működik ennek a gyönyörűségnek a működése és arra volt a Láng jó. Elektronikai mizéria annyira nem a kedvenc, sőt...
Na fasza, nyilván ez is a csoda is 3 napig tartott, hogy izzít. Így Fez ezt a relét(vezérlő vagy mittudom mi) meg lehet a unixban is rendelni? Beviszem ezt ami benne van és kinézete alapján mivel a pontos nevét nem tudni.?
Az el is felejtettem kérdezni, de a kódpanelt hogyan lehet kiugrasztani a helyéről? Lehúznám a kábelt róla. Remélem működni fog a módszertan és nem tilt le mindent... :)
Elmentettem az írásaid Fez nagyon köszönöm! Elhoztuk az autót és a legidegeítőbb dolog lett a vége. Fogalmuk sem volt mi lehetett a baj. Ez a legroszabb. Ott állt napokig az udvarban reggelente odamenetk hozzá és izzítótt és indult szépen. Szóval X atás lett. Magyarul még biztosan meg fog szívatni minket majd mikor legkevésbé számítunk rá... Egyszerűen el sem tudom képzelni mi lehetett a baj...
Betolásra behúzára minden gond nélkül indult majd mivel kifogytunk az ötletekből elvittük átnézetni. De a poén az dobtam is egy hátast mikor ott leállítottuk és mutattuk mi a gond izzított igaz csak 5mp körülig, tehát nem 1 tizedig. Szóval értetlenül álltunk ott mitől lett hoszabb az izzítás idő. Persze annyitól még télen nem indulna el. Szóval paszoljuk a témát. Nem láttunk még ilyet, de szerintem más sem nagyon... :)
Elnézést kérek a helyesírási és egyéb hibákért! Nem gondoltam volna itt ez most ennyire lényeges lehet! Legközelebb igyekszem nem hibázni ekkorát!
Köszönöm a javaslatot meg lesz nézve a kábel. Az adagoló felől a 3. gyertya kábelt vettük le az volt a legelérhetőbb helyen és ott tapasztaltuk ez a terhelés dolgot. Valahogy nem akar igázán össze állni kép...