Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

sirk Creative Commons License 2006.02.08 0 0 511
A tárgyilagosságod némiképp pontatlan.

Wankel: Csak most sikerült használhatót gyártani? Mesélj! :)
Nekem egy 1987-es turbós példány van, és eléggé használhatónak tűnik! De az előző autóm egy 1979-es RX-7 volt és az is eléggé használható volt!
Használhatóságot értsd: csak vizet meg olajat cseréltem a motorban, soha semmi baja nem volt. Pedig adtam és adok is neki rendesen. Egy wankel lazán elmegy 300ezer Km-ert, az enyémben jelenleg 230ezer felett járok. És ez egy turbós, amin már húztam is és fogok is.

Szivesen olvasom még a wankeles tapasztalataidat, remélem megosztod velem...


Szeretem amikor valaki tájékozatlan, de mégis "okos"... Én sem provokálni akartam :))
Előzmény: mlas (510)
mlas Creative Commons License 2006.02.08 0 0 510
Azért nem kellene annyira eltelni a japán fűnyírómotoroktól. Végülis a japánok még karddal vagdosták egymást, mikor már Európában meg USA-ban motort gyártottak - aztán beindult a másológép...

A Wankel külön történet. Tényleg. Már vagy negyven éve megvan, de csak most sikerült használható példányt gyártani. A fogyasztást meg az emissziós értékeket ne említsük.
Élettartam: A 100 eKm az valami? Az opelemben nem soká ennyi lesz... kezd bejáródni...

Egyébként európai nagyszériás dugattyús motor is símán tud 172LE/litert. No turbó, no hightech.
(ki tudja, melyik? a megfejtők szamuráj meghajlást nyerhetnek :-))

Nem provokálni akartam, csak legyünk tárgyilagosak...
Előzmény: sirk (502)
sirk Creative Commons License 2006.02.07 0 0 509
Gondoltam :)

Pl. a képen láthatóhoz hasonló. Csak maga a plexi. Mintával és anélkül.
Mintának elég egy olyan, mint ami pl, üvegszálas anyaghoz kell? Jöhet mail-ben is.
Előzmény: Géza Norbert (507)
Yogi Creative Commons License 2006.02.07 0 0 508
Nálam 4,0522875816993464052287581699346 kg/LE (dry weight).
Géza Norbert Creative Commons License 2006.02.07 0 0 507

Egy kicsit bővebb infót szeretnék.

 

Nem tudom pontosan mire kéne.

 

Ha szeretne valaki valamilyen búrát, annak mondom, hogy kell hozzá sablon

és az alapján el tudom készíteni.

Sablon nélkül nem tudok mit kezdeni a plexivel.

 

A sablont én is el tudom készíteni, de te illetve ti is elkészíthetitek, csak előtte konzultáljunk.

 

Hirtelen ennyi.

 

Üdv,

Géza Norbert

pont hu

Előzmény: sirk (506)
sirk Creative Commons License 2006.02.07 0 0 506
Tudom hogy más tészta, írtam is. Azt csak érdekességképpen vetettem fel.

Sztem túl is ragoztuk a témát :)

A LE/Kg arány természetesen a legfontosabb. A Le/L arány csak a motor "fejlettségi szintjére" utal.

Amúgy mer remélhetőleg előbb utóbb találkozhatunk nagy kompressziójú közvetlenbefecsis mocikkal is az egzotikus autók terén!

Plexi téma: Már amúgy is akartam kérdezni. Lámpabúra témája, ki hol mennyiért?
Géza Norberthez is szól az elméleti kérdés, egy hozzávetőleges ár egy szet lámpaburára mintával együtt...
Előzmény: bence_f50 (504)
bence_f50 Creative Commons License 2006.02.07 0 0 505
Szerintem is érdekesebb a Kg/LE...:) Nekem 5,83
Előzmény: MaJoR (503)
bence_f50 Creative Commons License 2006.02.07 0 0 504
Feltöltéssel màr teljesen màs tészta, amùgy a 2 liter és 6 liter aligha egy lapon van... A Wankel meg még màsabb tészta, ott nincs gyorsulàs, leàllàs, gyorsulàs, leàllàs, egy teljesen màs rendszer aminek még azzal sem vagyok tisztàban hogy hogy mérik a "hengerürtartalmàt" , de természetes hogy nagyobb terhelést bir, mivel egy irànyba megy megàllàs nélkül folyamatos tàplàlàssal, nagyon egyenletes készülék.
Előzmény: sirk (502)
MaJoR Creative Commons License 2006.02.07 0 0 503

Plexi... helyes!!! :o) Vége ilyen meber is van itt!!!

 

Az én kocsim 66LE/L... :oD De még megy!

 

De szerintem érdekesebb a LE/KG!!!

sirk Creative Commons License 2006.02.07 0 0 502
Én nagy tisztelettel kezelem ezeket az autókat, mert imádom őket :) Semelyiket sem ócsárolom természetesen. Zonda különösen a szivem csücske. de nem tudom levetközni a remek japán sportgépek iránt rajongásom.

Az autóm 1300ccm Turbo és 0V ;)

Enzo 110LE/L míg a Honda S2000 120LE/L érted mire célzok, namindegy. PEACE :)
Ja, valszeg többet megy mint 108ezer Km :)

A nagy mozgó tömeg terhelhetőségi gondolatodban hibázhat valami, mert a világ legbrutálisabb motorjai mindig a nagyköbcentis V8-ak valamilyen feltöltéssel (Kompresszor vagy turbó)
Előzmény: bence_f50 (499)
Yogi Creative Commons License 2006.02.07 0 0 501
Jut eszembe, most voltam a Szentélyben a Váci úton. Jó hely...
Géza Norbert Creative Commons License 2006.02.07 0 0 500

Hello!

 

Véletlenül láttam meg a Topicot.

 

Véletlenül plexivel foglalkozom.

 

Véletlenül van honlapom

 

www.gezanorbert.hu

 

:-))

 

Üdv,

Géza Norbert

bence_f50 Creative Commons License 2006.02.07 0 0 499
Lehet hogy a Zonda nincs 100LE / liter, de gondolom a te autòd, 1,8 vagy max 2,5 literes. A mozgò tömegek jelentösen nagyobbak egy nagyobb motorban, ami azt jelenti hogy nem lehet annyira terhelni, mert ott a fizika: Ekin = 1/2 x m v2... Ez az energia meg az egész motorra hat, és az anyagoknak vannak türés hatàraik, ràadàsul minnél nagyobb, egy anyagon belül is gyengébb lesz... Mindenki tudja hogy egy 1 méteres botot egy kisgyerek is eltör de egy fél centiset egy sùlyemelö sem... Meg persze ez egy Merci motor... Ferrari FXX??? 6262cc --> 805LE --> 128,5LE / Liter ohne turbò. Ez egy 6,2 literes motortol szerintem igen nagy kunszt, de persze lehet mondani hogy verseny motor... Enzo: 110LE / liter és màr làttam olyat amiben 108'000km volt.
Előzmény: sirk (488)
Yogi Creative Commons License 2006.02.07 0 0 498
Nekem nem volt gondom a nagy köbcentis szupersportkocsikkal - legfeljebb a külsejükkel, de az más kérdés.
A biturbó szétesős, igen, az első évjáratok. Szerencsére a miénk elvileg már viszonylag megbízható.
No meg az is van a közhit mögött, hogy gondosabban kell rá vigyázni, mint egy zőccségesmercire. Ez nem megy el 50 000 kilométert olajcsere nélkül. De a karbantartást meghálálja.
Előzmény: MaJoR (493)
sirk Creative Commons License 2006.02.07 0 0 497
" Pont az nekem is vele a bajom, mint neked a nagy köbcentis szupersportokkal! "

Erre akartam még írni valamit :)
Pont a szupersporkocsiknak kellene minél könnyebb motor, ergó kis ccm + turbó! Plusz minél kisebb a motor, annál lejjebb tudod pakolni, igy az autó súlypontja is lejjebb kerül... A könnyű súly miatt meg pont nincs szükség óriási nyomatékra...
Előzmény: MaJoR (493)
sirk Creative Commons License 2006.02.07 0 0 496
Na ez más mint az eddigiek :)

http://totalcar.hu/magazin/hirek/?main:2006.02.07.&253307

sirk Creative Commons License 2006.02.07 0 0 495
" Azokat szeretem aki elkezdi egy cetlin rajzolgatni dolgokat egy kávé mellett és évek hosszú munkájával egy újszerű és fantasztikus technikát alkot!"

...mint Felix Wankel?? :))))

SZVSZ már nincs sok új a nap alatt. Maximum az alternatív üzemanyagok, de ez már tényleg OFF :))
Előzmény: MaJoR (493)
tittadili Creative Commons License 2006.02.07 0 0 494

Á nem olyan az... Az enyémnek mondjuk elolvadt az egyik dugattyúja. :)))

Előzmény: MaJoR (493)
MaJoR Creative Commons License 2006.02.07 0 0 493

A turbó jó dolog... nincs is vele baj! A Nitró is jó dolog... meg a kompresszor is meg a G lader is...

 

Nem is itt a bibi a Veyrannal, henm hogy sikerre született! Pont az nekem is vele a bajom, mint neked a nagy köbcentis szupersportokkal! Már a projekt tervezésénél tudták mi legyen a vége! Marketing terv volt az egész és nem valaki álma...

 

Azokat szeretem aki elkezdi egy cetlin rajzolgatni  dolgokat egy kávé mellett és évek hosszú munkájával egy újszerű és fantasztikus technikát alkot!

 

 

Maserati Buturbó... jó vas! Neked nem szokott baja lenni? Azt hallottam felőle hogy elég szétesős fajta...

Előzmény: Yogi (491)
sirk Creative Commons License 2006.02.07 0 0 492
Az rémlett hogy olasz ;) Szép klasszikus formájú autó
Előzmény: Yogi (491)
Yogi Creative Commons License 2006.02.07 0 0 491
Maserati. 2.0 btb 306 LE.
Előzmény: sirk (490)
sirk Creative Commons License 2006.02.07 0 0 490
:)
Elnézést tudatlanságom miatt, de milyen autód van?
Előzmény: Yogi (489)
Yogi Creative Commons License 2006.02.07 0 0 489
Az én autóm gyárilag 154LE/liter.[/ig
A bélbe, lenyomtál. Az enyém csak 153LE/liter.
Előzmény: sirk (488)
sirk Creative Commons License 2006.02.07 0 0 488
Nananana.

Kreativitás hiánya? Hát mégis miből legyen az a szerencsétlen 1000 Ló? :) Meg olyan sok Quadturbo autó van, hogy ebben sem léptek semmit? Ugyanezt az erőt meg lehetett volna oldani 2 vagy akár 1 turbóval is. Csak nem mindegy ugye a dinamizmus, meg senkinek nem kellene akkor egy Veyron, ha 6000RPM alatt a lada is lenyomná ;)

1-2 gondolattal nem értek itt egyet, mondjuk én ugye turbós vagyok. De mire ez a turbóutálat? :)

Nagy okosságok nincsenek. Kg/LE arány van. A szuperporkocsik a maguk üveg- vagy szénszálas kasztnijukkal, 800-1200Kg körüli súlyukkal és nagy köbcentis szívó, általában V elrendezésű motorjaikkal, egyik sem világrengető találmány.
Mitől kifinomultabb egy 7500ccm V12 mint egy 3000ccm turbo???

Meg eszembejut 1-2 dolog, mint pl. ismerős öreg kocka Audija (2.2T) ami a vételárat és a tuningot is beleértve kb félmillába volt összvisz, de körbeautózott egy F360-ast lazán... Értitek ;)

Én ugye imádom a szupersportkocsikat, Zondát főleg, de nem esem hasra 555LE-től, de még 650LE-től sem egy 7300ccm-es V12 motortól! Ez 76LE/liter illetve 89LE/liter!!
Az én autóm gyárilag 154LE/liter :P :)))))))))) OK, ez más tészta picit, de ennek figyelembevételével az otto szívókat is lesajnálhatnám... De a Hondások is elérik a 120LE/liter-t!!! (A Zondának itt 880LE-nek kéne lennie szívóként...)

Aki meg azt hiszi, hogy a szívó tuning az művészet, és az az igazi, a turbósok kontárok, mert milyen egyszerű már, az tévedésben van igencsak... A legjobb turbós motor pont úgy készül, ahogy a szívó! Ha már elértük a szívó maximumot (hengerfej, tengely, stb, stb) akkor kompressziós arány visszavesz, és mehet rá egy csiga. Csak itt még pluszban hozzáértést igényel a megfelelő méretezés, és a megemelkedett termikus és mechanikai erők elviselése!!!

Veyronra visszatérve picivel nagyobb ccm csak mint pl. a Zonda. 7,3L vs. 8.0L. Az meg már csak technikai megoldás, hogy hány turbóval oldják meg. Nem attól lesz bármelyik autó erősebb hogy több turbó van rajta :) Részletkérdés, hogy egy jóóó nagy vagy pl. két kisebb turbo... De ez már nagyon OFF, nem mennék bele.

Én nagyon szeretem még a rizsrakétákat. Ahol sűrün előfordul 1000 lovas autó még, csak épp 2000 - 2600 - 3000 ccm-ből vagy neadjisten 1300ccm-ből és 1 vagy 2 turbóból, hopáááááááá

Senkit nem akartam kioktatni, vagy ilyesmi, nehogy megsértsek bárkit is, biztos sokan tisztában is vagytok ezekkel. csak gondoltam a turbónak is jár a pártfogás :)

Az én szupersportkocsim majd öregkoromban ha elkészül, 2600ccm biturbó lesz, wankel, és 1000LE. pont.
Előzmény: MaJoR (484)
tittadili Creative Commons License 2006.02.07 0 0 487
Nekem jelen pillanatban a Mosler szimpatikus. Szép az autójuk és nagy dolog, hogy egy pici cég tudott egy olyan ütöképes autót összehozni, ami elporolja a Porschét, Ferrarit... Ez a számomra olyan dolog, ami tiszteletett és elismerést érdemel. Tulajdonképpen a Porsche márkát is ezért szeretem. Ök is elmentek Le Mans-ba a háború után és odaálltak a rajtvonalhoz egy autóval, amit egy sufniban kalapáltak és egy tuningolt bogár motor hajtott....  /1100 cm és 45 le. /Közben már futottak az 4 literes 12 hengeres Ferrarik, 7 literes Fordok... "Az 1951-es Le Mans-i 24 órás versenyt végülis egy 3,4 literes Jaguar nyerte meg, másodiknak egy 4,5 literes Talbot jutott a célba. Harminc jármü esett ki a versenyböl, s a pilóták között olyan hírességek, mint Moss, Fagio, Trintignant és Gonzalez. A kis Porsche pedig csak futott, futott és futott. Huszonegyedikként ért célba, de ami a legfontosabb: az 1100cm-es géposztályban kategóriagyöztes lett. Rekordidö alatt!"                                                                            "Az elsö korszak számukra 1967 végéig tartott. Eddig versenyzett ugyanis Porsche csupán kis sportkocsikkal a lökettérfogat szempontjából nagyon is fölényben lévö versenytársakkal szemben. 1966-ig például sose volt a Porschénak 2000-cm-en felüli kocsija."                            "Az óriásokat verö zuffenhauseni  törpék tehát az egész világon tekintélyt szereztek."      / Almássy Tibor: Autóversenyzök, versenyautók / 
bence_f50 Creative Commons License 2006.02.06 0 0 486
A veyron nekem sok, meg nem szeretem azokat az autòkat amik azért gyorsak mert ott van ezer turbò, 15 liter, 100 henger... Szerintem a sportkocsi attol sportkocsi mert több van kihozva olyan dolgokbol ami normàlis autòn van. Szerintem egy kanyargòs pàlyàn hülyét csinàlna a Veyronbol egy 911 GT2, 911 GT3 RS, 360 Challenge Stradale és megenné a jövöbeli F430 GT2... Nekem sokkal jobban tetszik a "többet ésszel mint erövel" készült autòk... Igen, nekem a Porsche meg a Ferrari az igazi. Ültem Bugatti EB110 GT-ben, hààààààt... Eleve a hang közel sincs egy Ferrarihoz, de a belsö is nagyon gyengén volt megcsinàlva... Fusi... Es ez még a GT, az SS még szarabb, igaz abban csak àlò helyzetben ültem.
Előzmény: Yogi (485)
Yogi Creative Commons License 2006.02.06 0 0 485
Na a Veyron az, amit még nem láttam. Pedig megnézném, bár nem hiszem, hogy az én világom.
Előzmény: MaJoR (484)
MaJoR Creative Commons License 2006.02.06 0 0 484

De ez szerintem jó! :o) Komlyan mondom! Örülök hogy mindenkinek más tetszik! De ha már így belejöttünk nem ehet kihagyni a pillanatnyi no+ultrát, a Bugatti Veyron! Nekem az is tetszik!

 

Főleg a technikai megoldásai! :o) El is képzelem hogyan tervezhették az alapjait: "TE! Figyu! Milyen nagy motorunk van a környáken??? ŐŐŐ... Van itt valahol egy nagy V8as... Aha... de nem lesz az kicsi? Hisz szt mondták a marketingesek, hogy legyen 1000ló... na jó... volt itt mág egy másik is... csak most nem találom... Némá! Itt egy turbó!!! Dejó! Rakjuk rá azt is! OK... No meg is van a másik V8 is... TE! Emlékszel mit csinált annó a BMW? Nem... mit? Összeraktak két V6-ot és lett V12! Dejó! Akkór rajkuk össze a két V8at, és lesz V15! Azaz V16! JAJAJ! NEm is rossz! De akkor most mi legyen a turvbóval? Rakjuk rá azt is! Jó... De hányat? Van itt egy zacskónyi! Hány van benne??? 1...2...3...4... Asszem 4! Rekjuk rá mind a 4et! Há'jó... Noez eddig hány ló így? Várjá... számolom... 3..6...9...1001... NA! Jó is lesz!" És így tovább...

 

Rövidebben: CSAK összerakták mami a legjoban máködik manapság! 2 V8 mint V16, 4 tirbó, klasszikus 4 kerék hajtás, DSP váltó... Hiányolom a kreativitást!

Yogi Creative Commons License 2006.02.05 0 0 483
Az F360 és a Zonda nekem nem tetszik. Viszont nem maradhat ki a mai listáról a Maserati GranSort, a klasszikusról pedig a Ghibli.
Meg néhány Aston Martinnak is lenne itt helye...
Előzmény: bence_f50 (481)
bence_f50 Creative Commons License 2006.02.05 0 0 482
klasszikusok:

Ferrari 250GT Lusso
Ferrari 365Gtb Daytona
Lamborghini Countach LP400 S
Porsche 930 Turbo
BMW E24 M6

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!