A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
A minden huszadik autó tekert. de egyes márkáknál minden ötödik vagy hetedik, az nem a nem jellemző kategória már. Erre próbáltam óvatosan felhívni a figyelmedet. Nem fog menni, de nem baj.
Nem azt írtam, hogy ismeretlen, te magad is idézted már:
"Itt pl. nincs óratekekergetés (ez nem azt jelenti, hgy nem fordul elő, hanem hogy nem jellemző, mielőtt előállnál a példáiddal)"
1. Tehát nem igaz, amit nem állítottam, 2. a németek nem tesznek semmit az ellen, ami itt nem probléma, 3. Magyarországon súlyos probléma, de lagalább tettek ellene valamit.
Nem is értem mit cáfoltál vagy bizonyítottál. Ha azt írnám, hogy az ég kék, a fű meg zöld, neki állnál magyarázni, hogy éjszaka nem, meg van amikor hó borítja. Ennek mi értelme? Bármit írok, ezt teszed, de én vagyok a hülye, hogy jó szándékot és értelmet feltételezek, újra és újra.
Ja, hát ez ilyen, kell még pár év, míg ezek kihalnak és megszokják a népek, hogy mi mennyi. Ugyanakkor én nem tudok ebben az állapotot venni dologban olyan teljes mellszélességgel hinni, mert amiben már sok van, azon sok dolog kopottabb, amik valójában nem hibák, meg sokáig bírják még, de akkor sem ugyanolyan semmi 200 ezernél, mint 30 ezernél.
Pont belegondoltam a napokban, amikor a legendát árultam. Azt hittem, pár nap, max 1 hét lesz. Kb ismert voltam banditos körökben, 1 gazdás, minden extrás, 77e km 14 év alatt (szégyen:)
Ehhez képest, hónapogikig nulla érdeklődés, ami minimális meg jött, az sokallta a km-t, mert nézzem meg a hahut, 35 -tel van fent 20 darab.... Aztán akkor mondtam az egyiknek, hogy ha én ezt tudom, hogy mindenki kilométerállást akar venni, nem egy belekötheretlen állapotú, költségmentes motort, akkor minden vizsga előtt visszatekerrettem volna, hogy meglegyen az áhított 1000km/ év. És akkor már rég kifizette volna az ennél jóval magasabb vételárat, es rohadt boldog lenne.
Szerintem nem, az itt lenne így, ott jovális úriemberek veszik. Viszont annál 30 százalék fölött van a tekerés esélye, a 20-ban olyan tömegmodellek vannak, mint az X-ek.
Lehet, hogy nem beszélnek róla, de ettől átlagban minden tizenkettedik autó meg van tekerve ott is. Ugyanabban a tanulmányban van, még a VW és Seat esetén is 6 százalék. Még az is 20-ból egy.
(Itthon az itthon forgalomba helyezett autóknál erre pl. minimális az esély már jó ideje, gyakorlatilag a gazdájának kellene előrelátóan tekergetni, ami elég ritka, bár nem mondom, hogy nem fordul elő.)
Gondolom a 7-es BMW valami luxuscikk, amit a kétes elemek is adnak vesznek, átlag emberek nem vesznek olyat. A "nincs"-et úgy értem, hogy átlag ember esetében ez nem téma, nem beszélnek róla, nem félnek tőle. Az, hogy minden ötödik 7-es BMW-t tekerik, pont nem érdekel senkit.
Arról esetleg találtál statisztikát, hogy átlag családi autók esetében milyen az arány?
Nem, én azt cáfolom, hogy ott mindig minden korrektül menne. Mert messze nem. Neked pl. eladtak egy váltóhibás motort, amivel nem kezdtek tulajdonképpen semmit azon kívül, hogy mókolgatták.
"Itt pl. nincs óratekekergetés (ez nem azt jelenti, hgy nem fordul elő, hanem hogy nem jellemző, mielőtt előállnál a példáiddal)"
Mivel németekről beszélünk, természetesen erről is vannak tanulmányok. Így pl. a 10 évnél fiatalabb hetes BMW-k több, mint 20 százalékánál találtak óratekergetést a CV adatai alapján. Ez persze jobb, mint az itthoni 100 százalékos arány a külföldről behozott autóknál, de messze van a nincstől.
Példát bármire lehet hozni, csak ilymódon értelme nincs. Én azt állítom, hogy Németországban sokkal korrektebbek az eladók (és a vevők is), mint pl. Magyarországon. Te ezt cáfolod a példáiddal? Vagy szerinted egyforma? Tudom, hogy kibújsz az egyenes válasz alól és halandzsázol majd valamit. :)
Itt pl. nincs óratekekergetés (ez nem azt jelenti, hgy nem fordul elő, hanem hogy nem jellemző, mielőtt előállnál a példáiddal), nem kell két tanú a szerződésre, nincs erediségvizsgálat, külön törzskönyv, még is sokkal kevesebb az átverés. Velem nem fordult elő és ismerősi körömben sem hallottam ilyet, szemben Magyarországi tapasztalataimmal és ismerőseim történeteivel.
Az volt a kérdés, hogy gyorsváltóval elégedetlenek nem tudják hogyan kell kezelni a váltót (a te felvetésed), vagy tényleg rosszabb a konkurenciánál (az én állításom). Amikor megkérdeztem, hogy mihez hasonlítod, mire alapozod a felvetésedet, azt felelted, hogy te boldog vagy a sajátoddal, én meg túl sokat próbáltam, csak az okozza a problémát.
Egy műszaki szerkezet minőségét nem feltétlenűl az elégedett felhasználók bizonyítják, lásd pl. a Trabant esetét. Sokan a mai napig hajtanák, mert az alacsony igényeiknek megfelel, hiába minden porcikájában igénytelen, elavult, veszélyes és környezetszennyező. Egy műszaki szerkezet minőségét nem befolyásolja, hogy magam hány másikat próbáltam, az csak összehasonlítási alapot ad, hogy meg tudjam ítélni az adott váltó minőségét.
Amúgy a jelenlegi 2018-assal elégedett vagyok, jobban szeretem mint a 2022-es 1250-est, mert sokkal jobb a váltója és gyorsváltója is. Ezért sem hoz lázba az 1300-as.
Én mintegy kitekintésként a világra meg szoktam nézni a Bnepper videóit. Hát, nem egészen van ez így ott sem, még ha nem is olyan súlyos, mint itt. Amikor még jártam oda járművekért, szintén előfordult, hogy az eladó késett néhány órát, az adott jármű meg távol állt attól, amit a hirdetésben írt. És nem 2 eurós F Astrákról van szó, hanem 1-2 éves, jellemzően legnagyobb motoros és jól felszerelt furgonokról. Volt olyan, hogy az egyébként teljesen korrektnek tűnő, pontosan érkező eladó nem értette, hogy a klíma az nem az, hogy van kék rész a tekerőn, holott direkt rákérdeztem, hogy klímás-e a furgon. De Volvo kereskedésben is futottam bele, hogy a teljesen sérülésmentesnek hirdetett fél éves autón volt egy négy elemre kiterjedő 12 ezres, ami nem is sikerült maradéktalanul. És ott sem Mohamed állt a pultnál.
Kicsit kiterjesztetted a problémát a világra. Itt Németországban 2 autót és 5 motort adtam el az utóbbi 4 évben. Nem fordult elő, hogy a potenciális vevő ne jött volna el a megbeszéltek szerint. Persze kb. ugyan ennyi járművet vettem is, az sem fordult elő, hogy az eladó nem lett volna otthon a megbeszélt időben, a jármű nem olyan lett volna, amilyennek hirdette vagy bárhogy át akart volna verni. Szerencsére nem Magyarország a világ. Tudnék még mesélni bizalomról, pl. Magyarországon nem engedtek ki a fogorvosi rendelőből, míg nem fizettem ki a kezelést, itt utólag küldik a számlát.
Ez a mai világ rákfenéje ! A HAZUGSÁG ! :( Az emberek hazudnak , mert nem akarják felvállalni , hogy amit gondolnak , nem "szalonképes" , nem vállalják fel ,hogy nem tudnak valamire válaszolni , inkább mellébeszélnek . Az eladó hazudik , mert különben hátrányba kerül a többi hazughoz képest . Az érdeklődő hazudik , mert magának sem tudja beismerni , hogy nem tudja vagy akarja megvenni a holmit...
Aki pedig próbál tisztességes lenni , az többnyire a rövidebbet húzza :( Mert nyerni csak úgy lehet ! Ha valaki más veszít ! :( Én már nagyon belefáradtam ebbe :(((
Pontosan így érzek én is. Fájt a szívem, amikor egyik Fórumtárs Írta, hogy egészségügyi ok miatt el kell adni a motort, mert már nem bírja.
Jellmezően párban utazunk, meg kell tudni állni, le kell tudni szállni, két hétre össze kell tudni pakolni. Ebben persze az a vicces, hogy még így is mindig van olyan cucc, amit nem használtunk.
Szóval nekem safety first: ésszel húzom a gázt és ésszel előzök, biztonságos motor, légzsákmellény, jó sisak és megfelelő protektoros ruha.
Azt hiszem a sok vevőnek vége, elég sokan adják fel ezt a hobbit, vagy csak álmodoznak a váltáson, ezért is ilyen magas az ár. Majd megtartják, vagy elkezdenek lefelé menni az árral. A kevés potens vevő, addig meg meg megy újat venni.
Jó, hogy léptem tavasszal az 1250 eladással, és egy DOHC GSA-t csak könnyebben beszámítanak, ha arra kerül a sor :-)
Kíváncsi vagyok az 1300 Gs felhasználói tapasztalataira!
Annyira igaz a hazai motorkerékpár eladásra amit írtál😂 Én fanatikusan rajongok, szeretem a motorokat, sokat foglalkozom velük, több mint hobbi, ezért is jónéhányat vettem-adtam már el az elmúlt években és megannyi hasonló és cifrább sztorim van érdeklődők kapcsán 😆 türelem és megfelelő helyén kezelés, lazaság kell hogy ne húzd fel magad, mikor a sokadik egyeztetett időpontra sem érkezik meg emberünk, akit ha fel mersz hívni meg van sértődve, meg Ő már másik motort néz, amivel nem lenne baj, ha nem b@szná el az Én időmet, mert lemondani nem tudja, akarja, meri vagy tudom is én.
Motorcsere: Én azt az álláspontot képviselem, hogy a benzines masinák órájából egyre gyorsabban pereg ki a homok, ezért kellett elengednem a DOHC-t, amit imádok, de inkább egy modernebb LC-t tankolok most benzinnel, hogy ha 20 év múlva visszanézem a fotókat, ott is egy modernebb motort lássak. Amit nagyon jól kiemeltél te is, hogy sajnos nem leszünk fiatalabbak, nem lesz jobb reflex, jobb látás, kell a modernebb, így jutottam én is erre a döntésre, hogy elengedjem a DOHC-t és ha megjelenik az 1300 v. 1400 GS Adv. akkor lehet befizetek egyre (1300 GS sztm Nem GS csak rá van írva, nekem kicsit sem tetszik), mert az idő rohamosan telik, szeretném a lehető legjobban megélni azt és ehhez a közlekedési morálunk kapcsán kiemelt fontossága van a beépített biztonságtechnikai elemeknek, könnyebb motornak, rövidebb fékútnak.
Akár kinek is lesz tapasztalata Új Gs kapcsán, várjuk a beszámolóját itt a Fórumon.
Köszönjük ezt az alapos összefoglalót a magyar használtmotor piacról. Én ettől szerettem volna megkímélni magam, és nekem nem mondtak ennyire rossz árat a beszámításkor. Az 1300-as vásárlás ideológiájával is egyetértek.