A Nívámon a sebességváltó felújításon volt és visszaszereléskor ki kellett szedni az üléseket, ekkor valószínű, hogy a kábelköteg megsérült és testproblémám van. (illetve az autónak :) )
Nem jelez vissza a difizár lámpa, így nem tudom, hogy mikor van bekapcsolva.
Kérdésem: Mikor van bekapcsolva a difizár és mikor van alapban? Mikor hogy kell állnia a karnak? Elöl-hátul helyzetben mi van?
Olyan 2001 utáni 1.7 injektorosat (négy zsinóros a gyújtása és nem ötzsinóros - ehhez vedd ki a pótkerekét). Ha azt az ember ésszel vezeti 1:4 terep-országút arány mellett (na nem sárdagasztás, meg csomolungma) azért bőven 8.5 alatt lehet vele maradni.
A nagy titok ott van, hogy akármibe is kell rakd a sebváltód ne pörgesd ész nélkül. terepen a felező sor segítségéevel 1300-1800 rpm között haladsz is és nem eszik sokat, momentán én országúton hosszúban meg 40-45-től berakom 5-be és egész szépen elballag.
A másik titok a keréknyomás:
Good-Year wrangler gumikkal vagyok elöl 2.4, hátul 2,2 a nyomás.
Ha lepuhul a gumi 2.0 alá iszonyatosan elkezd enni.
Azért olvas vissza, hogy miket kell nagyon is megnézni.
Mostanában sok fog feltűnni, amit amit az MGSZH-k különböző szervei cserélnek le Jimmy-kre. Ezek között elég sok a lutri, meg a szétkinzott is. de van pár aminek a legnagyobb gondja az, hogy hat éves és most jár le a forgalmija. Keresgélni kell.
Egy ismerősömtől hallottam, hogy "az a Niva eszik keveset, amelyikben már GM leömlő van"... Nem értek az autószereléshez, tehát se cáfolni, se alátámasztani nem tudom az állítást, de jó atyám Nivát akar venni, és érdekel, hogy milyen évjárattól érdemes akkor venni...
Arra azért felhívom a figyelmedet, hogy a valós vízhőfok és a mutató környékére felfestett számok közel sem összeegyeztethetők!
Nálam a mutató mindig valahol a felfestett 90 és 130 között áll, holott épp 90°C körül van a víz.
Nálam csak akkor kapcsol be, ha már erősen megközelíti a 130-at.
Vész esetén természetesen marad a klasszikus módszer. Ablak le, belső fűtés plafonra és tolni neki belső ventit magasabb hőmérsékleten. Ezzel teljesen vissza tudod hűteni a motort.
Szeretnék egy kis segítséget kérni. 1.7i Nivám van (nem rég óta) az a problémám, hogy nem kapcsol be a hűtőventillátor 2 napja, araszolásnál melegszik. Az érzékelőpatront egyik szerelő sem találja sem a hűtőn, sem körülötte. Meg tudnátok mondani hol keressem.
Ebben igazad lehet. Szerencsére alföldiként elkerülnek a dugók, ill. véleményem szerint a Nivások többsége sem Bp-i aszfalton használja főképpen a járgányát. Látogatásaim során - melyek igaz nem túl gyakoriak - sem sokat láttam fent, kivéve a közismert fehéreket. Én városon kívülre, mármint távolabbi településekre is a másik kocsival megyek, ez inkább csak játszós. Na mindegy, lényeg a lényeg a 60 akkor is harmatos. Üdv! gc
Már hogyne használja az ember felezőt aszfalton! Ott van pl. a dugó. Tudod milyen kényelmes felező 1-ben csorogni, amíg mindenki más fék-gáz-kuplung műsort játszik... :-)))
A megelőző 278 hozzászólásban körülbelül 15-ször merül fel a téma.
Ennyire nem lehet fárasztó ezt mind végigolvasni (van vagy 30 perc). Mert ha a topic napi 50-100 hsz-sal rendelkezne, akkor még megértem a kérdés helyénvalóságát, de így...?
Köszi a segitséget, legkorábban hétvégén lesz módom megnézni, addig áttanulmányozom az egész topikot! Nem értek hozzá, de van prá fura dolog, majd jelzem, mit láttam.
Valami ott nem kerek, vagy műszaki vagy felhasználói szinten. Mármint ha valós ez a probléma, nem csak fikció. Mivel a 204 hsz-ban is - szerintem jól - utaltak rá, hogy felezőt ritkán kell használni, aszfalton meg pláne.
Az erős motor meg a 60 az nagyon nem illik össze normál használatnál. Szóval 60 a hátsó kar melyik állásában sikerült /remélhetőleg elől, akkor nagy gond nincs, de én azért terepezés után átváltanám, ha beleszerelték hát használjuk ki/.
Ha a hátsó kar hátrahúzása /célszerű álló helyzetben/ után a sebesség ugyanazon fordulatszámnál nem nő, na akkor már lehet kicsit aggódni, meg terepváltót szétborítani vagy cserélni.
A Niva nem az enyém, egy barátomhoz került, kvázi véletlenül, ő aztán még annyira sem ért hozzá hozzá.
Az első kart, a difizárt vagy más néven hídzárt meg sem lehet moccantani, igaz tolatást meg trükkököket nem próbáltam.
A htásó kar szépen vált álló helyzetben, és a kocsi egyébként szépen veszi a terepet, kibaszott erős 1.6-os motorral is, igaz aszfalton nem megy többet 60-nál :-)
Még utánaolvasok és holnap ismét megnézem, nincs nálam.
(Kis kar: ez a differenciálzár (hídzár)) Semmit nem jelent. Mindig nehezen mozgott, új autónál is. Mozgatni a kocsit előre-hátra, közben birkózni a karral.
akkor van kikapcsolva, ha előre van tolva. Ha hátrahúzod, világít egy sárga lámpa a műszerfalon.
A felezővel nem szokott ilyen gond lenni, az könnyen jár (álló helyzetben)
Így, első hallásra nem sok jót. Meg ez a tulajos rész elég fura. Amúgy remélhetőleg kikapcsolt állapotban -elől- van, így legalább közlekedni lehet vele. Olyanokat igaz szokott produkálni a rendszer, hogy zárás után nem akar rögtön oldani. Ilyenkor jön a kicsi tolatás meg egyéb ráolvasások. Ha záráskor a "kar nem moccan" azt jelenti, hogy normál - na jó, kicsit nagyobb - erővel sem lehet működtetni/mozdítani, akkor tényleg meg kell kérdezni egy hozzá értő szakit. gc
Üdv! Igen, a hajtásban ezeket érintő alapvető változtatás tudtommal eddig nem történt. Üzemanyagrendszer és elektronika lett inkább fejlesztve. Bár azt sem kapkodták el. gc
Az lenne kérdésem, hogy a Niva középkonzoljában lévő két kar, melyik melyik és mit csinál?
Azt tudom, az egyik a felező a másik az összkerék kapcsolója - annak három állása van, ha jól sejtem. Ha az elörébb lévő nem moccan, az mit jelent, az lenne a felező...?
Egyébként régi, 1.6-os.
Bocs a kérdésért, ha esetleg bent van a fórumban a válasz, vissza is olvasok.
Az osztómű rögzítése (pozíciója) "finomállítása körül lehet talán keresgélni. Vagy a kardánkereszt kopott, lötyög. Esetleg kardántengely kiegyensúlyozatlan. Talán a kuplung (tárcsa kopott, hullámos)
Mellesleg, ez egy öreg autó (>15 év), minden csapágy és csapágyfészek kopott
Ezenkívül a majdnem újon is elég nehezen vadássza le a szervíz a hibát (a "kicsit ráz" jellegűt), ill, hogy mennyire kicsit, azt látnia kell. erre az a válasz szokott születni, hogy "ez ilyen" Vagyis: ennyit szór (mármint az alkatrészek és a rázás-menetzaj). Az új alkatrész sem mindig segít (az is vacak tud lenni), ezért sorozatos csereberével is nehéz kiszűrni az ilyen dolgokat.
Ami az egyiken abnormális, az a másikon normális, a nem orosz autóknál szokottaknál tágabb határok között. Hosszú türelemjátékra kell készülni. És közben használni a kocsit (azt nyugodtan lehet egyébként - ettől is orosz...)
1.6 benzines Niva-m van. Minden jó minden szép, de..
4 gangos a váltó.
Felezőben simán megy 1-2-3-4, minden ok!
Viszont sima fokozatoknál, 1-ben és 2-ben kicsit rázkódik a kaszni. Egy kis rázkódás érezhető. Elég enyhe, de érezhető. Viszont 3-asban, illetve 4-es be váltáskor teljesen sima minden. Csak az indulás, és a 2-esba váltásnál rázkódik kicsit.
Szia!Nekem lehet,hogy lesz egy ami ötsebességes,csak most a Ladámon van,de azzal meg leálltam és eladó.Valószinü,hogy négyes váltóval adom el,vagy megy a bontóba.A váltó rendesn működik csak valamelyik csapágy kicsit zajos.Ha komolyan érdekel akkor eljössz szétszedem,megnézzük mi rossz benne,kicserélem és akkor tudod,hogy mit vettél.Üdv.lacibá
Sziasztok! Egy 21214-es 1,7es központi injektoros nivában milyen kormányü van? Azt hallottam hogy gyenge 'szervós', vagy inkább tűgörgős. Ha ez így van akkor megvenném a kockámba. Üdv.