Picit elakadtam, segítsetek. Szóval van az a hely, ahol először találkozok azokkal a földből előjövö bogarakkal, ahol kocsival kéne menni. Innen nem tudok csak gyalog továbbmenni( nem tudok átugratni az ótóval), ezután megyek, megyek, lelövöm az aknavetővel vagy mivel a repülőt, aztán itt azt mondják kell a kocsi és kész. Az a kocsi kéne, de hogy? Köszi, helló!
Van egy eredeti dobozos HL2 eladó. 5cd-s verzió, sajátom, számlás, tökéletesen működő példány. A bolti ár feléért odaadnám ha érdekel vkit. Persze a steam-es nevet és jelszót is odaadom hozzá. A csi635@vnet.hu -n elértek. Bp.
Talán ez volt az egyetlen hely, ahol én is nagyon kegyetlenül elakadtam, vagy 10 percig mérgezett egér szindróma volt, négyzetcentiméterenként végigmásztam a map összes elérhető felületét, hordókat pakoláztam rakásra, minden bajom volt már, mikor véletlenül észrevettem végre azt a nyavalyás szelepet a másik helyiségben... :)))
ismerős hely. a szomszédos teremben is víz van, ugya? no meg kiáll egy cső a falból, ahová érzésed szerintbe kéne jutnod, csak a vízből felugrálva se éred el, meg minden. sz'al abban a teremben, ahol most vagy, a csöveken ugrándozva meg kell keresned a főcsapot, amit kinyitva megemelkedik a vízszint és a szomszédos teremben lévő cső is víz alá kerül. úgy már át tudsz úszni rajta.
GYerekek, kurvara elakadtam. Meg elegge az eleje fele jarok. Bementem valami csatornaba, ahol kilyukadtam egy terembe, ahol racsos padlo van, alatta melyen viz, oda levisz egy letra, felul vastag csovek, van egy vastag pirosan vilagito cso alatta. Amikor bemegyek, akkor tele van robbanoanyagos hordokkal meg rendes sima hordokkal, es egy csomo szitakoto van. Oda belelovok, hordok felrobbannak, szitakotok meghalnak, es nem tudom hova, merre tovabb. Van egy atjaro egy masik reszre, ahol nagy csovek vannak alul viz, es hosszu letra levele, de nem lehet atmenni a masik vizes reszre. Meg vagyok akadva. Mar mindenhol jartam, nem tudom, merre tovabb
Végül rájöttem mi volt a gond. Egykis játékhiba bekavart , vlamiért nem tudtam ugrani ezért a korlátot nem tudtam átjutni. Visszatöltöttem egy jó régi mentést és simán átpattantam a korláton.
Ha egyre gondolunk akkor most egy olyan teremben vagy ahol fent van egy ablak ahonnan lőttek a katonák!Most már nem lőnek de hallod a hangjukat. Van két olyan energia nyaláb amiben mozognak a golyók...És minden kijárat le van zárva energiával...Ha itt vagy akkor középen a korlátnál van egy kapcsoló gomb amit aktiválni kell és a terem közepére ami üveg-kell bemenni!Na akkor fel emelkedik veled mert kiderül, hogy az a lift. Persze lehet, hogy nem ott vagytok???Csinálj egy screenshoot-ot és tedd be , hogy hol vagy éppen...!
Igazából a csak nézegetős kihajolásnak annyira nagy haszna nincs szerintem. Vagy van a sarok mögött valaki, és akkor úgyis ki kell állni elé, hogy meg tudd támadni (legalábbis nekem úgy rémlik, hogy kihajolásból lőni sehol nem lehet; legfeljebb ha sokan vannak, bedobhatsz a falról visszapattantva egy gránátot, de egy rendes AI a gránát koppanását meghallva úgyis ezerfelé szalad... :), vagy nincs senki, akkor meg potyára hajolgattál.
Legfeljebb, ha mozgó őrről van szó, akkor figyelhetsz, míg hátat fordít, hogy elegánsan hátba tudd lőni... :]
Megszenvedtem vele, de találtam egy megoldást. Ha valaki ott elakad, akkor
van egy a tenger fölé lógó fa. Arra rá lehet ugrani, és kis szerncsével a fát tartó párkányra is át lehet ugrani onnan. Ez még az egyszerűbb. Erről a párkányról megint ugrani kell és a fal felé fordulva végig ugrálni, turbó bekapcs (különben lecsúszol)
és akkor eljutsz odáig, ahol a barlang van, ami a folytatás.
Ennél egy kissé még bonyolultabb a dolog, de ha nem megy, segítek.
Helló mindenkinek. A Citadellán elakadtam egy kicsit. Előttem egy térdig érő rács, oldalt pedig ilyen sugármizériával lezárt ajtók. Ugrani nem tudok, fegyverem meg csak a gravi puska. Ezzel tudok valami sugárszerűségbe cuccokat dobálni de semmi nem történik. A katonák hangját hallom, de senki nem jön elő. Valami tipp?
FarCry-ban lehetett menteni, de csak egy konzolparanccsal. Én mindig használtam. Anélkül tényleg elég szívás lehetett.:)
HL2-ben nekem borzasztóan hiányzik a kihajolás. Ezáltal nem is tudom nagyon beleélni magam a kommandósokkal vivott tüzpárbajokba. Olyan nincs, hogy valaki kiront az ellenre, de sajnos máshogy nem nagyon lehet csinálni.
Nna... Az agyonig magasztalt Far Cry-t kb a harmadik játékóra magasságában majdnem izomból uninstalltam, annyira felhúzott, hogy már megint tizedjére kell végigcsinálni ugyanazt a 20 perces részt az idióta checkpointos mentés miatt, hogy az ellenfelek a map másik végéről halálpontosan lőnek bármivel (a realisztikus sebzésmodell rendben van, de akkor az AI aim is legyen realisztikus, ne tudjanak P90-el burst módban a világ másik végéről apróra lőni), és az se zavarja őket, hogy közben ott van még köztünk egy rohadt sűrű dzsungel, amiben én a fegyver csövéig se látok (vagy éppen vaksötét van, amiben ők lámpa nélkül is remekül közlekednek, és akkor is látnak, ha a map legsötétebb zugában hasalok mozdulatlanul), hogy fél óra dzsungelben lopakodás után egyszer csak nyílt terepre érve a semmiből megjelenik melletted egy dzsip (tisztára olyan volt, mint a Gyűrűk Urában az ominózus Gyűrűlidérc kilép a fa mögül című jelenet, kúszok az úton, jobbra nézek, senki, balra nézek, senki, odaérek egy fához, és szépen kifordul mögüle egy dzsip; de nem ez volt az egyetlen alkalom, amikor egyszer csak a semmiből jelentek meg ellenfelek olyan helyen, ahol nem lett volna szabad lenniük), és szanaszét géppuskáz, így aztán kezdheted megint elölről az unalomig begyakorolt útvonalat, stb.
Ami különösen tetszett, hogy a "trial and error" módszerrel megoldandó részeket mennyire élvezetessé tudja tenni a checkpointos mentés, aminek kidomborodó példája a "hogyan eresszük le a gumicsónakot a carrierről" című rész. Kb 4 reload volt csak az, míg rájöttem, hogy még hajón állva kell ellőni(!) a csónakot tartó 2 láncot, majd leugrani a hajóról (a vízbe érkezve, mert a csónakon szétcsattansz), és utána belemászni abba a nyavalyás ladikba. Ezzel ugye csak annyi volt a baj, hogy a legközelebbi checkpoint az előtt van, hogy lenyomnál egy helikoptert, meg vagy 10-12 zsoldost (plusz egy minigunt) a hajó fedélzetén, mielőtt odaérsz a csónakhoz.
A játékmenet itt is teljesen egysínű, ha nem a map készítője által kitalált útvonalon indulsz, akkor előbb-utóbb egy megmászhatatlan sziklafal, vagy a tenger állja az utadat (súlyosbított esetben, ha rossz irányba mersz menni, azonnal megjelenik egy helikopter vagy egy dzsip, és szétgéppuskáz); többször próbáltam másfelé menni, mert nem volt kedvem sokadjára is szétlövetni magam a rám rohanó 8-10 zsoldossal, akik ugye onnan kezdve, hogy egy meglátott (meghallott), tökéletesen tudják mindannyian, hogy hol vagy, és nyílegyenesen jönnek feléd a legátláthatatlanabb terepen is, de mivel nem sikerült, kénytelen voltam visszatérni a káromkodással tarkított végtelen újracsinálósdihoz.
Az engine vizuális része valóban nagyon szép, ezt aláírom, egyes vonatkozásaiban szerintem is szebb, mint a Source.
Fizika csak mutatóban van benne (kb mind a D3-ban), egyes tárgyak mozgathatók, néha tetten lehet érni a gravitációt, tehetetlenséget, súrlódást, de az pl. elég furán tud mutatni, ahogy a "függőlegesen" a markolaton és táron álló M4-es karabély oldalvást csúszik lefelé a homokos domboldalon, ráadásul közben úgy 10 centivel a talaj fölött lebeg (arról már nem is beszélve, hogy minden tárgy csak egyféle helyzetben tud landolni a földön, a saját kis hitboxában csücsülve).
A modelleknek a szokásos, kissé műanyagbaba jellege van, valahogy túl lekerekítettek, vagy nem is tudom. Nem néznek ki rosszul, a mozgásuk is szép, de furcsák.
Szóval, Far Cry vs. HL2:
- Grafika: a Far Cry sok helyen szebbnek tűnik, bár ennek nagyobb gépigény az ára, azonban a Source képét valahogy élesebbnek, "precízebbnek" éreztem sok helyen, bár a CryEngine-nek is vannak gyönyörű pillanatai; azt mondanám, hogy a két engine más-más dolgokban teljesít jobban, de összességében kb. egy színvonalon vannak (és szerintem a Source-hoz tavaly nyár óta nem nagyon nyúltak hozzá, szóval ha úgy vesszük, az egy tavalyi engine)
- Fizika: HL2/Source pwnz, CryEngine a kanyarban sincs
- Játszhatóság: Far Cry esetén ez a fogalom nekem értelmezhetetlen volt, főleg a checkpointok, meg az übermensch ellenfelek miatt, hiába jó a többi, e miatt nagyon kiábrándító az egész; a HL2 is tud bosszantóan nehéz lenni néha, de nem állandóan az, és a szabad mentések miatt csak a kritikus részt kell újra próbálgatni, nem attól teljesen független játékrészeket is
- Játékélmény: Far Cry-ban egy idő után ez a végtelen kúszás-mászás a dzsungelben elég unalmassá tud válni (sehova nem lehet normális sebességgel eljutni, mert valaki biztosan észrevesz, még ha egy kilométerre van, akkor is, és már a nyakadon is van az adott map összes ellenfele), a környezet a helyszín behatároltsága miatt kicsit egyhangú, "a fejemben beszélő hang 5 percenként megmondja, mit tegyek" előadásmód meg nekem nem annyira jött be, nem nagyon tudtam azonosulni a játékbeli "énemmel" meg a helyzettel, a fentebb vázolt problémák miatt sok esetben bosszantónak éreztem, egy idő után jött a "miért szenvedek én ezzel egyáltalán?!" meg "van ehhez valami cheat vagy ilyesmi?"; HL2 változatosabb mind környezetet, mint az akciók jellegét tekintve, engem jobban magával ragadott (bár ez részben biztosan a HL1 miatt van, ennek a játéknak már van "történelme" a játékosban), és sehol nem éreztem a "hát én ezt most mindjárt abbahagyom, mert felrobbanok az idegtől" című műsort, kiegyensúlyozottabb, élvezhetőbb az egész; én azt kaptam, amit vártam, egy olyan folytatást a HL1 után, ami nagyon más, mégis hamisítatlanul Half-Life
Összegezve: más játékstílus, más erősségek és hátrányok, de összességében egyik sem emelkedik magasan a másik fölé; az engem nagyon bosszantó elemek miatt pedig én személy szerint a HL2-t magasan jobbnak érzem a Far Cry-nál.
Megoldodott a problemam: ki kell lepni a STEAM-bol!
Gondolom azert volt a validating minden inditaskor, mert en ugy szoktam leallitani a gamet, hogy kilepek HL2-bol aztan mar bontottam is a net kapcsolatot (mikozben a STEAM meg futot) aztan le is lovom a gepet. A legkozelebbi inditasanal kapasbol validating lett, vagy ha nem voltam a online, kerte, hogy lepjek fel mert maskulonben nem megy. :))
Azert koszi mindenkinek!
Nibiru : Az az offline patch csak "biztonsagi masolathoz" jo nem? Nekem eredeti a game.