valaki találkozott olyan jelenséggel, hogy a hátsó lábfűtésnél frankón dől a meleg és az első légbeömlőkön, meg amolyan 15 fokos, szóval egyáltalán nem érezni, budaörs és solymár között, perecre tört a lábujjam mire átértem pedig a motor rég üzemi hőmérsékleten volt, s hátul jött is szépen a meleg,
a múlt héten berakattam egy állófűtést és ha az megy akkor elől is szépen tólja a meleget!
Köszönöm gyors válaszod ! Azt gondoltam , hogy magasabb kilométer számmal szolgálják a céget . Csak arra lettem volna kiváncsi . hogy mik azok az apró trükkök , karbantartási szokások , amik az autó élettartamát jelentősen meghosszabbítják .
Szia crucigeraman! Nem az én cégemnél dolgoznak az újfajta Vivarokkal (is), hanem ott ahonnan vettem a mostanit is. (AXIAL Kft.) A flottaparancsnok jó ismerősöm, vele beszélgettem arról, hogy milyenek az újak. Eddig a régebbi tipusok mellett az új 115 lovas Vivarok voltak, karácsony előtt vettek tizen pár db. 120 lovas Traficot. Azt mondta, hogy nagyon sofőr barát autók, imádják a sofőrök. Én ücsörögtem benne, de kb. 100 métert tudtam menni vele. (akkor szerelték rájuk a téli gumikat) ezért sok mindent nem tudok mondani róluk, csak azt, hogy nekem nagyon tetszik. Kb. 70-100.000 km-er futásteljesítménynél tartanak, eddig még komoly probléma nem volt velük, kb. 0,5-1 literrel kevesebbet fogyasztanak mint a régiek. Az egyik 115 lovassal kicsit kakaskodtunk, (az enyém 114 lovas Chippelve, elég ugri-bugri), azt kell mondjam, hogy 160-ig ment tisztességesen. Ha az enyém nem lett volna chippelve, valszeg nagyon csúnyán elvert volna. Az viszont jelent valamit, hogy a régieket 180-200.000 km. futásteljesítmény után adták el, az újakat már 150.000 után el fogják adni. Érdemes tőlük autót venni mert szervizkönyves, végig márkaszervízben szervizelt autok, jóval a piaci ár alatt. Az enyémre példáúl eladás előtt 5000 km-rel tettek új gumika és komplett új fékeket, elöl-hátul. Általában a helyi kereskedők rögtön lecsapnak rájuk, nehéz egyenesbe hozzájutni.
Szia. Most olvasom...De látom már túl vagytok rajt Vargamunkával:-).
Bajusz kapcsoló csere kellett nekem is, én nem folytam bele javitásba mert azt sem tudtam mi lehet a baj...autó villamossági szerelőre bíztam.
Megnéztem a linket, kb én is ennyiért vettem .
Üdv.Gábor
Nekem 2015 nyarán ment el a tompított. A vill. szerelőm szétszerelte a bajuszkapcsolót, kitakarította és a csúszkáló biz-baszokat bekente szilikonos zsirral. Azóta pöpecül műkszik, csak minusz öt fok alatt amikor még az utastér is hideg előfordul, hogy kétszer-háromszor kell rákapcsolni a tompítottat mire bekapcsol, utána egész nap jó. Ez a hiba csak nagy hidegben jelentkezik, ezért arra gondolok, hogy megdermed a kapcsolóban a zsír. Illene cserélnem, de mindig elmarad.
Kényelmes 20-perc .A képen úgy vélem csak egy állású a ködzár ,lehet nem hátrány ha első és hátsó külön kapcsolható ,kérdez rá de szerintem a kép hibás szinte mindig két állású (első+hátsó ).
100%-ban igazat adok Neked, ezért is inkább megrendeltem a kapcsolót feleslegesen, mert az az érzés felejthetetlen, amikor a pályán 130-al előzés közben jön a sötétség.
Hasonló gonddal küzdök. Eddig indexeléskor jelentkezett a hiba, de volt, hogy indulás előtt már fel sem kapcsolt a lámpa. Nálad mi volt a hiba? Bajuszkapcsoló?
Indexelés után/közben elment a tompítottam múlt héten, de lekapcsolva, majd felkapcsolva ment ismét a lámpa. Tegnap egy pillanatra indexeléskor megint lekapcsolt a lámpa. Ezután este elindítottam a kocsit, felkapcsoltam a tompítottat, de nem gyulladt ki a lámpa, csak a helyzetjelző, és a műszerfalon sem égett a visszajelző ikon. Lekapcsolva/felkapcsolva ment ismét a lámpa. Neten olvasva ez bajuszkapcsoló gond lehet, de a biztosítékot még megnézem ma. Valaki tapasztalt már hasonlót?
Az enyém is max. 2 másodpercet izzít, mégis indul elsőre, pedig az akksim már nem túl pöpec. Én kompresszió hiányra, akkumukátorra, vagy önindítóra gyanakodnék. Üdv: Piti
van egy 2008 as vivarom 2.0 cdti, a problemam az hogy hidegen nem indul az auto eleg neki egy meter lokes es be van gyulva, a bordon az izzo kijezoje csak ketto masadpercet vilagit meg mikor -28 fok volt akkor is. kicsereltuk a hogombat, az izzok relejet es kimertek az izzokat es azok is jok. A hiba maradt keves izzitas az auto nem indul hidegen. Meleg motorra elso kulcsra konnyeden begyul. Ha tudnatok barmi infoval segiteni nagyon megkoszonnem. Ha megoldodott a probblemam megosztom veletek az oat. Koszonom elore is
Igen ismert hiba, a beöntő egy fém házba ül bele ,egy o gyűrű tömítés valamint két csavar rögzíti ,célszerű kivenni ,takarít és megfelelően összerakni ...
Augusztusban vásároltam egy Renault Trafic 2 literes 114 lovas buszt. Minden napos használatban minden ok, de ha pár napig nem használom akkor gondolok a gyufára. Indításkor pöcc röff indul, de 2-5 másodperc után megáll. Jó esetben a 3. "hosszabb" indításra indul, és útánna nem mindig van gond. Ha van akkor az első kigyorsításkor az izzítás visszajelző villan fel, de újraindításkor eldobja a hibajelzést. Utolsó alkalommal nem tudtam félreállni újraindítani, a forgalom miatt, de a kocsi ezzel nem nagyon foglalkozott, és ami pirosan világithat az világított is majd megállt . Újraindítással eldobta ezt a hibát is. Legelső alakalommal felraktuk gépre, akkor azt írta ki, hogy túlmelegedés az üzemanyag rendszerben. Van valakinek használható ötlete mi lehet a gond. Esetleg nagyot kell hazudni a feleségemnek mennyibe fog kerülni. Köszönettel!
Van egy 2005-ös Vivaro Tour-om aminek a tolóajtajában levő ablakkal van problémám. Nagyobb sebességnél (70-80 km/h fölött) rettenetesen elkezd zúgni, mintha nem lenne rendesen behúzva a helyére. Elvileg a helyére van tolva (ugyanúgy mint a másik oldalon), kívülről sem látszik különösebb eltérés, be sem ázik, de mégis zúg, mintha nem lenne rendesen a helyére tolva. Gyanítom, hogy a tömítés elöregedése okozhatja, hogy mégsem zár tökéletesen, azért zúg, fütyül. Ugyanakkor a másik oldalon nem érzékelhető a jelenség. A neten nem láttam külön tömítést az oldalsó albakokhoz. Lehet ilyet valahonnan beszerezni, vagy másképpen elhárítani a hibát (a zúgó, fütyülő hangot) ? Vagy nem is az ablak, hanem maga a tolóajtó okozná a zúgást? (Nem úgy hallatszik.)
Húzzátok le a légmennyiségmérő csatlakozóját, (levegőszűrő hátuljánál) akkor 2000fordulat alatt halott lesz az autó, de a fölött mint a golyó kell hogy menjen. Na most ha így lenne, akkor valakitől kérjetek kipróbálásra egy jó légmennyiségmérőt mert lehet az a hunyó. Ha vékonyan nyomom a gázpedált, akkor már finoman 1400-tól el kell indulnia az autónak.
Segítséget kérnék pontosan hol helyezkedik el az index relé ( a kormány rúd környékén de pontosan hol ) esetleg milyen színű kábeleket kell elvágni a visszajelző beszereléséhez. Előre is kösz a segítséget.
Tud valaki bármilyen tippet adni? Tudom hogy így nehéz de bármi ami szóba jöhet?
A vivaro még mindig nem jó, annak ellenére hogy kicseréltek a Map-szenzort, valami relét, meg még egy turbó nyomás szenzort is és most már ott vagyunk hogy vezetékre gondolnak.
a kijelzőn lévő világító ikon már a map-szenzor kicserélésekor kialudt, es nem is jött vissza, de a hiba még megvan. Ha elindulunk az autóval bő 1-2 órát tud menni hibátlanul, jó erővel. Aztan ha dugós forgalmas helyekre megyünk ahol sokat kell váltani meg tötyörészni 1-2-3 sebességbe egyszer csak gondol egyet és semmi erő nincs benne, menet közben, fullra nyomott gázzal megy 10-15km/h a vivaro, van hogy 1 mp és azonnal kiugrik, visszatér az ereje, van hogy ez az állapot fennáll jó sokáig. Az autó újraindítása sem használ. Ha megállunk vele üresben fullranyomott pedallal is 2000-es a furdulat maximum...
igazából már szívesen eladnánk vagy beolvasztanánk egy lizingbe de itt angliában az autó forgalmia 4-6 hét mire megjön es meg nem kaptuk meg. Ezért kénytelenek vagyunk szenvedni velem a párom meg lassan elveszti az állását mert a vivaro többet áll a szervízbe mint a munkába...
Akkor neked nagyon jó lenne mert a 90 lóerős M9R az elég gyatra... Nekünk az összes Vivaro meg van chip-elve előtte is és utána is 7,4-és 8,5 között evett annyi volt a különbség, hogy kb 2x annyira jól ment. Mindenki írja, hogy chip-el jóval kevesebbet fog enni, ez szerintem azért nem igaz. Talán 1-2 deci minusz, de nem számottevő.