Attól függ, melyikbe, van, amibe tokkal (kazettával), vagy, amelyikbe orsón. Orsóst lehet sötétben is, de nem szoktuk, mert úgyis csak a külső egy-két menet (úgy fél méter) kap fényt, ez csak kb 150 Ft kár, viszont kényelmesebb, mint a sötétben vacakolni. Meg különben is, pont jó lessz befűző filmnek.
Van ilyen teljesítményű tükrös halogén izzó is, proxima videovetítőben használják, asszem valami 80V 400W vagy ilyesmi. Tungsram boltban kapható. De ez már szerintem tényleg túlzás... egy átlagos, otthoni vetítésre a 250W-os tökéletesen megfelel.
A moziban van két Meo5-ös 35mm-es gép, ami xenonról át lett alakítva 36V/400-as halogénre. Az hogy át lett alakítva kicsit erős, mert olyan házi-bindzsi az egész, hogy hihetetlen, semmi hővédő, semmi kondenzor, egy db tükör (kb diavetitőből kiszedett) azt is két 1-es lemez fogja (amit kézzel kell visszahajlitgatni foglalatcserekor), meg egy csavarmenetekkel megoldott beállitási lehetősége, hogy legalább megközelítőleg legyen homogén a fénye. Persze nem az. Mindig szidták őket, sötét is a kép, a szélei nagyon durván sötétednek, stb. Na most lesznek jövő héten visszaalakítva xenonra, aztán mondom így is úgy is beszélek a szerelőkkel, mert kéne nekem egy nagy anamorf, mondom elkunyizom az egyik ilyen szettet, szerintem jó kondenzorral, meg hővédő üveggel nagyon jó fényforrás lehetne, persze a méretei miatt ki kellene bontani a vetitő oldalát, meg a műanyagházat elfelejteni...de ki tudja...
Azért hívják a tükrös izzót "hidegtükrös halogénnek", mert a speciális foncsórréteg az infravörös sugarakat átereszti, csak a látható fényspektrumot veri vissza. Véleményem szerint semmi baja nem lessz a filmnek egy kis plusz fénytől. Régen, a háború előtt, 250-500W-os mazda lámpákat is használtak a 8-as gépekben, és azok aztán igen keményen melegítenek, mégsem lett semmi. A 100W-os teljesítménynek inkább az lehetett az oka, hogy egy 250W-os lemezelt vasmagos trafó önmagában többet nyom a latban, mint egy 8-as amatőr vetítőgép, a terjedelme meg az egykor népszerű piros tárcsás telefonéhoz fogható. Persze ma már toroidban vagy kapcsolóüzemű táppal sokkal kisebb helyen és súlyból is csinálható ilyen...
Ne feledd, hogy a magas wattszám igen nagy hőtermeléssel is jár, ami nagyon árt a filmszalagnak! Nem véletlenül maximálták a teljesítményt 100-110 watt körül.
E felett már nagyon spéci hőszűrő üvegekkel, meg más hűtési technikákkal operálnak.
A művész úrnak a színháza mélcímére írtam, nem tudom mennyi idő, míg megkapja, ha megkapja egyáltalán.
Bocsi az okoskodást, azt hittem ,hogy ezt a tipust itthon nem lehet kapni, de ha a király utcában van akkor ott kell megvenni. Egyébbként gondolom kéne csináltatni egy 24 voltos trafót (kb 3-4 e forint) és 24v/100w os izzóval járatni.
Nem tudjátok véletlenül, hogy EUMIG MARK 670(?)-be lehet-e itthon izzót kapni valahol? Most vettem egy vetítót, hibátlan, de 5-6 éve állt, persze, hogy fél óra után kiégett az izzó. Most megülhetek a sötétben. 100W/12V azt hiszem, ha valaki tudna forrást please help.
Sokféle film kapható. Egy színész esetén, akinek az anyagát esetleg a televízió is fel tudja használni, simán kifizetheti egy tv társaság vagy akár a gyártó. Az is lehet, hogy filmes körökben, baráti alapon olcsóbban jut hozzá.
De az sem elképzelhetetlen, hogy simán keres annyit (hiszen jó színész, miért ne?), hogy költsön erre a hobbira. Ennél sokkal ostobább dolgokra többet költenek az emberek, de azt hiszem ezt itt ebben a körben nem kell magyaráznom, hiszen ez egy elég kreatív hobbi.. ;)
TV2 Naplójában az iménti riport: Szabó Győző színész utazásai a világban, de a legfontosabb: super 8-as kamerával ment és azzal filmezett, a riport hátterét pedig egy super 8-as vetítés képezte, mutatták a vetítőgépet, a vászon volt a háttér stb.
Külön megmutatta a felvevőgépét és láthatóan tudja kezelni, büszke rá stb.
Láthatóan elkötelezett super 8 filmes, nem is tudtam róla! :))