A Blade-ben lett volna bullet-time?
A fokhagymaszósszal töltött ezüstlövedékek meg... sajnos a rém gagyi történet teljesen feledtette velem a film minden erényét.
azért a matrix nem volt annyira forradalmi, mint amilyennek hirdetik. látványt, trükköket loptak rendesen (pl blade), max továbbfejlesztették kicsit.
a sztori jó, főleg így, hogy az egyik első virtuális valóságos film (szándékosan nem cp-t írtam), de mindenképp a legismertebb.
azért tessék csak megnézni jf, azért 1 kis iqt is igényel: ostobácska évfolyamtársnőm mesélte, hogy megnézték moziban és órákig vitatkoztak utána, hogy az általuk felvázolt 3 verzió közül melyikről is szólt a múvi. elmondattam vele mind3at: mind1ik hülyeség volt 8).
A Mátrix szerintem nem a történet miatt különös jelentőségű, hanem a merőben új látványvilága miatt. Nem mondom hogy a történet rossz lenne, de azért logikailag messze nem hibátlat, sci-fi írók állítólag már évtizedekkel ezelőtt ennél 100x csavarosabban kidolgoztak ehhez nagyon hasonló alapötleteket, és biztos vagyok benne, hogy ezeket feldolgozó B-movie-k is készültek ezekből.
De mégis a Mátrix az ami valamibe nagyon beletalált. Végre nem nézik teljesen hülyének a nézőt, nincs minden teljesen a szádba rágva, egy icipicit neked is figyelned kell az ok-okozat kapcsolatokra, és mindez egy soha nem látott kamerahasználattal filmezve. És ez benne a zseniális, hogy tulajdonképpen unalomig ismert jeleneteket, egészen más, sokkal érdekesebb dinamikus látószögekből nézhetsz, nem pedig azt csodálhatod hogy milyen élethű bolygófelszínt sikerült renderelni.
Ahhoz tudnám ezt hasonlítani, amikor Orson Welles a '40-es években az Aranypolgár c. filmjében a díszletek a tetejét(!) is elkészítette, mert ő bizony néha alulról is szeretne filmezni, és akkor nagyon hülyén nézne ki hogy a szobában nincsen plafon. A korábbi "bebetonozott" kameraállásokhoz képest egy sokkal lendületesebb, kifejezőbb filmezést tett lehetővé, és nagy szavakkal élve új utakat mutatott a filmkészítésben.
Húbazz! Ha a többi "kulissza" is ilyen lesz, akkor képileg megérdemli a max pontszámot.
Csak aztán agyon ne vágják szar sztorival, és blőd logikátlanságokkal, mint az szokás.
A pre-nukleáris témában nekem Stanley Kubrick klasszikusa az alapmű: Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb Szerencsére DVD-n is könnyen hozzáférhető.
De ez pont ott ér véget (leesik az első bomba), amikor a mi vizsgálódásunk tárgya kezdődne (war... war never changes).
eszembe jutott egy rég látott film és sikerült megtalálnom imdb-n a címét. ez a film egyébként inkább pre-nukleáris. a sztori lényege az, hogy egy fickó véletlenül felvesz egy mellékapcsolt telefont és megtudja, hogy tévedésből kilőtték a rakétákat a Szovjetúnió felé, és hamarosan várható az ellencsapás is... a film címe pedig Miracle Mile
Mondjátok má' mi volt ez a Tank Girl?
Láttam belőle az előzetest, és szerepelt benne Malcolm McDowell, akit a Mechanikus Narancsból és a Kék Villámból ismer(het)ünk.
A csaj meg olyan volt mint Noémi a ValóVilágból.
Az imdb-n aszondják a filmről, hogy "based on the British cult comic-strip".
A Neon City-t én is akartam mondani, az a típusú gagyi post-ap-sci-fi, ami nekem valahogy TV előtt heverészve mégis bejön (Ironside nagyon rulez ;-)
Ha a Steel Down a Puszta acél, akkor abban az a Wasteland-szerűség és a kukából öltözés olyan jó kis Fallout-os volt.
Zsanklód Van Damme-nak van még egy korai filmje a Cyborg, az is valamiféle post-ap, még videjón láttam régen.
Rutger Hauer-nek van egy Jugger(?) c. filmje, amit nem tudom hogyan adtak 1-2 éve a tvben, Most nézem az imdb-n, az igazi címe: The Blood of Heroes. És hogy miről szól: A Mad Max-esque post apocalyptic world provides the backdrop for a brutal, futuristic game resembling football...
A Szexmisszió valóban kiváló film. De van egy másik lengyel film, amiben a Szexmisszió egyik főszereplője játszik, és olyasmi a címe, hogy "Obi-oba avagy a civilizáció vége". Ez aztán totálisan apokaliptikus, borzasztó nyomasztó.
na jó, a végén már nem volt türelem végigolvasni az újabb és újabb listákat 8adszorra is, úgyhogy biztos van ami szerepelt már:
zsoldos péter: a feladat (könyv vége)
demolition man (ez se komoly mű, de a benne rejlő szatíra fogyaszthatóvá teszi. és a steril világ az a világégés következménye)
jeter: isten veled láthatár
steel dawn (patrick swayze film)
neon city (michael ironside-múvi, ez még moziban is volt)
szexmisszió (lengyel sci-fi múvi, komoly hányadban a védett férfiak nyomvonalán)
stapledon: last and first men (ebben egy rakás apoc/post-apoc van, mivel az emberiség képzelt történetét írja le)
the ultimate warrior (yul brynner)
split second (rutger hauer film, őrült stone - 2008 a patkány éve)
the day after (ezen meglepődtem hogy hiányzik)
játék: rohadt sok ezekkel szerintem kár foglalkozni. de írok egy nagyon jót: neocron
na, ez egy ilyen "írd le mind, JF majd kiválogatja" típusú halom. majd kitalálod, mi kell, mi nem.
In the beginning was a world
Man said: Let there be more light
Electric scenes a maze of beams
Neon brights to light our boring nights
On the second day he said: Let's have a gas
Hydrogen and CO are of the past
Let's make some germs, we'll poison the worms
Man will never be surpassed
And he said: Behold what I have done
I've made a better world for everyone
Nobody laughs, nobody cries
World without end, forever and ever
Amen, amen, amen
On the third we get green and blue pill pie
On the fourth we send rockets to the sky
On the fifth metal beasts and submarines
On the sixth man prepares his final dream:
In our image, let's make robots for our slaves
Imagine all the time that we can save
Computers, machines, the silicon dream
Seventh he retired from the scene
And he said: Behold what I have done
I've made a better world for everyone
Nobody laughs, nobody cries
World without end, forever and ever
Amen, amen, amen
On the eighth day machine just got upset
A problem man had not foreseen as yet
No time for flight, a blinding light
Then nothing but a void, forever night
He said: Behold what man has done
There's not a world for anyone
Nobody laughs, nobody cries
World's at an end, everyone has died
Forever amen, amen, amen
He said: Behold what man has done
There's not a world for anyone
Nobody laughes, nobody cries
World's at an end, everyone has died
Forever amen, amen, amen,
Amen