Te jó isten, ennek a játéknak is van topikja? Hihetetlenül sokat játszottam vele, még most is meg van, és épp most gondolkodtam, hogy talán újra előkapom.
A legszebb karrierem a Williamshez fűződött, bár tudom, nem túl nagy kihívás. De azért minden évben sikerült első-második helyre behozni a pilótáimat, a poén, hogy első évben Frentzen lett a világbajnok (mert ugye Villeneuve finoman szólva ratyi esőben)
Valahol van még egy Sauberes mentésem, első évben másodikok lettünk konstruktőrben és egyéniben is (Alesi révén). Kíváncsi vagyok a folytatásra, szerintem valamelyik nap be is izzítom.
Hála az égnek megjavult a gépem,és újra játszhatok a GPW-vel. Folytattam a Minardis karierem,2.szezon lenyomtam a San Marinói,Spanyol,Monacói futamokat középmezőnybeli helyezésekkel. És jött a Kanadai nagydíj.Száraz idővel kezdtünk,majd elkezdett esni,és az 1. kiállásom után pár körrel ismét bementem a boxba full vizes gumiért,és teletankoltuk a kocsit a célig.Diniz sokkal gyorsabb volt mint Nakano,már a 7. helyen volt,mikor elállt az eső.A pálya 2* száraz lett,az intermediate gumis autók visszaelőzgettek,majd a pálya csont száraz lett.gyorsan be a boxba száraz gumikért,most mi kezdtünk előzgetni.Diniz szépen jött fel,már a biztos 5. helyen haladt,amikor elkezdtek előle kiállni a boxba az autók.már 3. volt amikor kiesett előle az egyik meki így 4 körrel a vége előtt biztos 2 lettem.Az utolsó 3 körben minden le volt véve 1*-ra,mert a Hidraulika elromlott. Ám hiába a 2. hely egy 32%-os minardival,a morál,és a teljesítmény sem nőtt meg,maradt a béka feneke alatt.
Amúhy Toto,hogy állsz a Stewarttal?Sikerült végre pontot szerezned?
Na, Barrichello-nak hála visszatért az erőm a folytatáshoz.
A brazil aláírt újabb két évre, szóval pilótakérdés megoldva. Az autó nem annyira vészes, az első két futam mélypontja után két 8. helyezést hoztunk, mindegyiket az utolsó körökben elérve, így mivel sikerült kifejleszteni egy Traction Contorlt, illetve hamarosan kész a kasztni upgrade, reális célnak tűnik a pontszerzés.
Az erőviszonyokról pár szót:
Az első 4 nagyon együtt van (Ferrari, Williams, Benetton, McLaren), aztán jön az Arrows, a Sauber, a Tyrrell, a Jordan és mi, majd a Prost (1 másodpercre tőlünk) és a Minardi (5 másodpercnyire a mezőny elejétől). Mi az edzésen rendszeresen a mezőny közepéből rajtolunk, a versenyen visszaesünk (csak az utolsó négyet előzzük meg), majd a kiállások után újra belelendülünk.
Mondjuk úgy is lehet lopni(azon kívül ami engedélyezteteve van,de az már legális)hogy az újságban szokták írni hogy xy csapatnak nagyon jó volt rajtaja.akkor az a csapat bizots hogy használ Traction contrólt valamilyen formában. Vagy azt is szokta írni hogy xy csapat nagyon rövidet fékezett amikor beállt a boxba,akkor az a csapat biztos hogy power braket használ. Én így az újságból tudtam lopni kétszer is a Benettontól. Amúgy Diniz valószínű hogy fejlődni fog.(valószinű) Mások dolog nekem volt non-f1 pilótám aki 2. szezonjában nálam lealázta Dinizt(nem mindig,de a versenyek 1/3 igen,meg az volt az akkori legjobb nonf1 pilóta.)
Bárány meg elmehet a francba, max. a Jordan kettes számú ülését kaphatja meg, de akkor meg leszerződtetem Ebert-et, aki fizet 10.000.000$-t, max. jövőre nem lesz egy ütős párosításom... Diniz pedig vagy megtanul előzni, vagy elmehet a sunyiba... Csak fárasztó, hogy miután végigszenvedek egy évet nulla eredménnyel, jövőre se vagyok sehol, bevétel alig, szponzorszerződések katasztrófálisak...
A Ferrari ad Works szerződést, szóval megkezdtem velük a tárgyalásokat. Ezen kívül semmi pozitív...
Barrichellonak az új szerződésnél nem tetszik Diniz?Én általában 3 évre szerződök a pilótákkal és a személyzettel,és akkor ezt csak 3 évente kell átélnem ezt a helyzetet. Próbálj meg más csapatoktól lopni.Én Braziliában elloptam a Benettontól egy kütyüt,engedélyeztettem,majd az argentín nagydíjon megint elpotam ugyan azt és feljelenttem az FIA-nál őket. Szerintem ne hagyd habba mert így az érdekesebb minnél később a csúcsra érni.:)
Az új SF03 rémes lett. A futam végére szétesik, jiába az erős motor, goyrsan nem mehet, az FIA meg nem engedélyezte a segédeszköz használatát, Diniz nem tud előzni, Barrichellonak nem tetszik Diniz, Diniznek meg van érvényes szerződése. Szóval néha úgy érzem, abba kéne hagyni...
A 3. futam után kezdek kilábalni a gödörből.Eladtam még 20% részvényt,és már a futamok után nyereséges vagyok.Jövőre van csapat szponzorom is,2 évre,az argentín nagydíj után írtuk alá a szerződést.Brazíliában majdnem elcsíptünk egy pontot,végül 7. és 8. lettünk,igaz eső sokat segített. Remélem idén már meg lesz a pont,ha nem akkor majd jövőre mindenként.
Pont így cslekedtem. De így a gyors pályákon se lesz semmi előnöm... A motorügyben rászálltam a többiekre is, remélem, ad valaki Works-öt. Főleg a pénz miatt kéne...
Jó hír, hogy tavalyhoz képest kb. 7 tozedet gyorsultunk, igaz, ezzel is max. a atvalyi szinten vagyunk.
Neked annyiból jó hogy tudod fejleszteni a motort és esetleg a kasztnit. ha törik a szárny vedd le 4-es re a top speedet.úgy biztos hogy kibírja.Ha a Merci nem ad works szerződést,akkor nézd meg a Ferrarit vagy mást(Ford,Peugeot)azok talán adnak majd.
Barrichellonak nem jó csapatjátékos Diniz, a Mercedes nem ad Works szerződést, egy csapatszponzor sem áll szóba, ráadásul a kasztni olyan rémes, hogy nem bírja a magas top speedet, így a kocsi szárnyai törtek rendese, így Ease Off-fal mentek végig a versenyen.
Lefutottam az első versenyem 1999-ben. Az erőviszonyok jól átalakultak.A Stewart és a Williams totál sereghajtó(kört kaptak tőlem).A Prost és a Tyrrell kb. az én szintemen vannak.(bár mind a 2 Tyrrell már a 2. körben kiesett,így csak az első kör alapján tudok véleményt mondani.)Az első két helyen a Benetton végzett(Coulthard-Hakkinen)20 mp. adva a 3. Ferrarisnak. Szponzorok terén a Benson & Hedges hajlandó volt szóba állni velem,2 évre adna 21.500.000$.remélem nem viszi el előlem valaki. anyagilag viszont egyre rosszabbul állo,a 200.000$ csak 40 ezerrel emlekedett,de még építettem egy 3. autót és alakatrészt,és már -350.000$-ba vagyok.Így valószínű hogy újra el kell adnom részvényt. Amúgy max mennyit adjak el?49%-ot? Vagy ha többet adok el akkor kidobhatnak a csapatból a főbb részvényesek?
haza megyek suliból(kb. 1 és 3 között) és este 7-ig nyomom. de van amikor ott hagyom gépet azt hagy mennyen,az ilyen nem éppen izgalmasnak induló futamoknál,én meg addig tanulok.
Nekem is sikerült átrepülnöm a következő évre a Minardival pont nélkül.A progi átlagos szezonnak titulálta az évadot,és jövőre ugyan az a feladatom mint idén:1 pont megszerzése.:) és észrevettem egy érdekes dolgota belga gp után: az e-maileknél jött egy olyan üzenet hogy Rosset szeretne velem titokban találkozni egy estleges versenyzői ülésről.ez azt jelenti ha el kezdtem volna vele tárgyalni(akkor már volt mindkét pilótám)könnyebben kötött volna velem szerződést? amugy anyagilag nem állok valami fényesen,most az első gp előtt 200.000$ van.HA nem javul a helyzet akkor kénytelen leszek megint részvényt eladni.:(
'99-re enyhe célokat fogalmaztak meg: Szerezzek pontot, ami valószínűleg menni fog.
A Tyrrell és a Minardi az utolsó futamon egyezett meg a motorszállítóikkal: A Tyrrell Mugen-Honda, a Minardi Mechacrome erőforrásokkal indul jövőre.
Dícséret illeti a Commercial részleget: az utolsó versenyen két kockát haladtak a HSBC-vel, így fixterms lett az összeg. Szóval csak két szponzort kell boldogítanom az év folyamán, amire valószínűleg lesz is pénz.
Toto92 sikerült átmenned a Stewartos vizsgán? :)) Minardival lefutottam a német és a magyar futamot. Németországban pár autó el sem indulhatott az időmérőn eső eső miatt,így 13. és 15. lettem.azért szép az a 13. hely mert Nakanoval megelőztem Barrichellot,Tueroval meg Panist.(3 kör erejéig még a 6. helyen is halattam.) Magyarországon az eső szintén esett sz időmérőn agy 6 autó el sem indulhatott.11. és 12. helyen futottam be,ami eddig a legjobb erdményem ebben a szezonban. CSak az a baj hogy mostanában 3-nál több autó nem seik versenyként,így hiába vagyok elől,vagy esik az eső,nem tudok előrébb végezni.:(
Stewarttal a Hungaroringen 5 kör hátránnyal tökutolsók lettünk, az utolsó ~15 körben fékrpoblémákkal küzdöttünk. A Luxemburgi nagydíjon Barrichello 4x volt kint a bokszban, a túlzott gumikopás miatt (Magnussennek semmi baja nem volt...)
Akkor sem szabad fejleszteni az idei autót, max. a jövő évi szabályokig, mert jövőre is csak szenvedni fogsz. Nem mint ha a 24 %-os autóval olyan jól mennél, de az egy fokkal mégiscsak jobb, mint a '98-as.
Még egy adalék magamról:
Trazz szelleme kísért, a Ferrari leigazolta Nakano-t. Work szeződsée van a Mercedesz-szel, a Mercedes meg Ferrari motort használ. A Tyrrell-nek éás a Minardinak nincxs jövő évre motorszállítója, és már csak egy futam van hátra...
Nekem amúgy azért kellett fejlesztenem,mert minimumon sem akartak végigmenni a pilótáim,15%-ban kopott autóval. Osztrák gp után végre nem én vagyok az utolsó az FIA ranglistán,de már minusz 150.000$-ba vagyok,ezért el kellett adnom 25% részvényt ami 2.000.000$-t jelent.
Szerintem téged év végén nem fognak kirúgni,csak meg mondják hogy jövőre jobban kell teljesítened,ami a merci motorrel és egy 40%-os alap handlinges autóval biztos jobban fog menni.
Az idei autóval való fogalkozást azonnal abbahagyni, minden rőforrást a jövő évi autóra irányítani!!!
Nekem meg egy verseny van hátra a szezonból, a jövő évi autó 100%-osan kész, a Mercedes meg fixterms fizet nekem 11.000.000$-t, szóval csak a három szponzorral kell foglalkoznom.
A dolgok másik fele, hogy ez évi legjobb eredményünk három darab 7. hely...
Minardival most tartok az év felénél.A jóhír hogy van Customer gumim és benzinem(Bridgestone,Repsol) és Partner Ferrari motorom.Van már egy szponzorom akit átalakítottam főszponzorrá 4.200.000$ ad.a vicc az hogy eredetileg 2 évre lett volna a szerződés,de amikor át raktam csapatszponzorra egy évre zsugorodott össze.Vajon megilyett hogy ennyi pénzt nem tud kifizetni 2 évre?Mindegy így legalább jövőre tuduk föszponzort keresni.
A brit nagydíjon sikerült a Jordant lebuktatnom hogy csal,ezért Hillt kizárták az időmérő után.+ sikerült fejlesztenem a felfüggesztés strapabírását 1*-ról 2*-ra. :))
Rossz hír viszont hogy a jövő évi autó nagyon rosszul halad(a brit nagydíj után az autó tervezése 10%-nál jár),ráadásul utolsó vagyok az FIA ranglistán,és ami a legrosszabb minden verseny után minuszban vagyok,így lassan elfogy a pénzem. De remélem sikerül kimászni a gödörből. :)
Ausztriában 5 kör alatt vége lett a versenyünknek (Barichello hidraulikai hiba miatt állt ki, Magnussennek meg benyomtam egy do or die előzést...), Németországban egy második leggyorsabb körre futotta. Magyarországon fékproblémákkal küszködve csak az utolsó két helyen futottunk be, 5 kör hátránnyal.
Belgiumban Barichello 10 másodperccel maradt le a pontszerzésről, végül 7. lett (soft+1). Az eső ugyan szemerkélt, de a pálya nem lett vizes. Lett gumi és üzemanyag szponzor, igaz, csak Customer szinten. A jövő évi kocsit sikerült maximálisan kifejleszteni, a Mercedes motorral remélhetőleg néhány pontot el tudunk csípni (ha nem rúgnak ki addig).
Végül csak a második leggyorsabb kör lett az övé :) Remélem ez, Barichello 7. helye Monaco-ban, illetve a Britanniai 5.-6. rajthely elég lesz arra, hogy megtartsanak jövőre is, mert még mindig nincs egy pontom se. Most jön Belgium, itt minden előfordulhat, remélem, sikerrel járok.
Barrichellot végül megtartottam jövőre is, mert se Alesi, se Häkkinenn nem akart eljönni hozzám.