Bátyó! Itt válaszolom meg a szombatit: köszi, de közben koncepcióváltás volt, nem folytonos lesz a hátsó tengely, hanem ott lesz a meghajtás is, ami viszont merevíteni fogja, így valószínűleg elhagyható a cső erősítés. De még egyszer, köszönöm a felajánlott segítséget!
Miért? Ha valaminek nekilát, akkor az meg lesz csinálva, közben cigin és pián él, a vendég meg két nap alatt hízik öt kilót. Szerintem eddig ez tök ugyanaz, csak nálatok nem kell a gyereket kirúgni az ágyból, ha le akarok feküdni.
Most összeraktam egy kibelezett racsnit, és nézegettem. Azt hiszem átmegyek igénytelen állatba, és egyszerűen kiöntöm forrasztó cinnel, oszt' utána forogjon, ha tud. De azért erre még alszom párat. Na, lassan lécelek lefelé, pá!
Ezért nem értettem a múltkor, mikor említetted a kontrát. Hogy akkor nem lehet hátrafelé tekerni. Azt hittem örökhajtóra csinálod. Igaza van a kollégádnak.
Na, közben egy vacsi új probléma is felmerült. Kollégám szerint a racsnis-kontrás megoldás nem lesz biztonságos ebben a korban, mert a gyerek nem fog reflexszerűen fékezni, legfeljebb leáll a tekeréssel, ha úgy érzi, baj van. Akkor viszont a szabadonfutó miatt az autó szépen gurul tovább. Szerinte örökhajtósra kéne megcsinálni az autót. Amiben az a szép, hogy így a meglevő racsnit nehéz munkával el kéne b...ni, hogy "beálljon". És hajlok arra, hogy igaza van. Igaz, a tengely dolgot egyszerűsíti a dolog, mert ha úgysem kell csapágyazni, akkor szinte bármi jó tengelynek, sőt nyugodtan lehet vastagabb is, mert bármi jó, ami még épp áterőszakolható az agyon. Éreztem én, hogy nem lesz ez sétagalopp. :-)
A fa biztos nem bírja, de perselyezve -amíg használják- tehát pár évet biztos kibír. De úgyis látod majd, ha koás van. Akkor kicseréled a perselyt oszt annyi. De ha adsz neki kenést, akkor bírni fogja.
Ott más az agy kialakítása is, meg a tengely vastagsága is. De nem is ezen aggódom igazán, a tengely el fogja bírni. Az a bajom, hogy szerintem a tengely ki fogja járni a fát, még akkor is, ha beperselyezem. (Van kívül 13, belül 10 mm-es sárgaréz hüvelyem erre a célra.)
Nem fogod elhinni, egy ilyen tengely mit kibír! Gondolj a kórházi tolószékekre! Semmi átmenőtengely, csak az eredeti tizenakárhány centis. És nem gyerekek ólnek benne.
Mert nincs ötletem, hogy tudnék konzolosan rögzíteni egy tengelyt a váz belső oldalán. Így van most, de ez semmiképp nem tűnik elég stabilnak: Jobb oldali ajtó kivágása felett nézd! A tengely átmegy a 28 mm-es fenyő alvázon, alátét, anya, kontra anya. Ez szerintem ide nagyon kevés lesz, ezért gondoltam átmenő tengelyre.
Ha jól van csinálva, fáradás se lép fel míg használják. A hegeszthetőség már kérdés. Mármint nem a hegeszthetőség, hanem az anyag hogy reagál rá.Lágyul-é tőle meg ilyenek. Nem igazán tudom, hogy képzeled készre, de szerintem két tengellyel megoldható lenne. Miért kell 50 centi?
Én igazán két dolgotól félek. A varrat fáradásától, meg hogy a tengely anyaga mennyire hegeszthető. (Az azért nem serbli acél, vagy legalábbis remélem.) Most abban gondolkodom, hogy a csapágyak 9,5-es részeit felfúrom 10-esre, "alátétként" felhúzom egy közönséges, 10-es tengelyre (abból felhajtok 8.8-ast), és sima 10-es anyával rögzítem.