Mtd thorx 4 ütemű fűnyírómotornál mi okozhatta hogy egyik pillanatról a másikra jelentősen feljebbállítódott az alapjárat? Terhelésre reagál, még több gázt is ad ha kell. Nincs beszorulva, berakódva a regulátor kar.
Mi lesz ha így használom tovább? 3 óra folyamatos használat havonta..
Sziasztok. Ha valakit érdekel egy üzemanyag teszt, kifejezetten keverékre kihegyezve, E5, E10, 100-as, és alkilezett üzemanyag viszonylatban, két különböző olajjal, voll synt és észter alapú, valamint kétféle adalékkal, az itt megnézheti. A bekeverés és az értékelés között 6 hónap telt el. elso rész: bekeveres, előkészítés, magyarázat: https://youtu.be/y-m7-L_-WtI
nem labor, de objektív, ismert paraméterekkel így megismételhetőnek. A teszt én hermetikusan lezárt üvegben vannak, természetesen az életben a karbiban nem. A teszt tényszerű, nem feltételezés. Építő és előre mutató diskurzusra vevő vagyok, megérzéssel nem szeretnék vitát.
Elképzelhető-e, hogy az a rövid kis hatszög elég ebbe a kerékbe, racsniba?A racsni belsejében a másik oldalon is van hatszög hely, de ez oda közel se ér be.Köszönöm.
Ha a Te kerekedre vonatkozott a kérdésed akkor abban van racsnis rész. Az első képen a tengelyfuratól jobbra van egy szerkezet ha megfogod a hajlított drótot és kihúzod akor azt el lehet fordítani és ha 90 fokot forditasz akkor a másik irányba lesz szabadonfutó. Lehet hogy ez a szerkezet be van rozsdásodva és nem tudod kihúzni.
Ezen van külső keréksuly, viszont belső oldalon hiányzik.
Belső oldalon az ágyon az a racsni vagyis a szabadonfutó rész.
Attól függ a külső oldalon azt a gömbvas reteszelöt hová dugod be. Tehát van fix hajtás ésszabadon futás. Van bent fogás tányér, már én az enyémet hegesztetem fel.
Lehet egyáltalán venni olyat itthon?Kerestem én is akkus trakit,de nem találtam! Utána szerencsém volt,mert tudtam venni egy ilyet használtan akku nélkül:
Elektromos, 36V 20Ah ólmos akku van benne gyárilag.2 hete tettem bele 60Ah-s lítiumosat. 2 késes, 65 centi a vágásszélessége.
Ez valóban motorfék. H a nem indul jó lenne a kondenzátor körül keresgélni. Jó- e a kondi? Hány mikró maradt benne? Nem szakadt- e a segédfázis tekercs.
Ha az egyik pofa hiányzik, lassabban áll le kikapcsoláskor.
A régi fűnyírókhoz a Petrovicz Kft forgalmaz néhány dolgot.
Üdv.! Elektromos fűnyíró problémával kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni. Egy régi, de eddig nagyon jól működő no name gépről van szó. A motor nem zárlatos,de nem indul a mintha valamelyik csapágy be lenne állva.Érezhetően szorul a forgórész és indításkor csak búg a motor. Szétszedéskor azt láttam hogy a csapágyak jók,viszont az alsó csapágyház peremén kiemelkedik két süllyesztett " kifli" szerű kialakítás,amiben egy-egy műanyagnak tűnő alkatrész van. Vagyis csak az az egyikben volt meg,a másik hiányzott.Lehet ez a problémája a gépnek? Jó lenne ha valaki leírná mi a pontos szerepe ennek az alkatrésznek és hogyan befolyásolja a működést,és ha kell,mivel lehet helyettesíteni. Sajnos ilyen "fékes" motorral nem találkoztam eddig,ezért nem vagyok teljesen tisztában a működésével. A forgórészben lévő rugós mechanika és a körmös féktányér könnyen mozog nem szorul. Előre is köszönöm a segítséget!
Szinte tök ugyan ez a megoldás, viszont mintha a másik oldalon is rögzítve lenne, sehogy se tudtam kiszedni. A másik oldalon viszont le véve a burkolatot láttam ott az ékszíj, nem akartam szétszedni az egészet.
A nagyobb gond, hogy viszont most már nem is tudom beindítani, a kés csak egy kis tartományban forog, ha kézzel kicsit visszaforgatom a kést "ütközésig" akkor tudok egy picit rántani rajta, de utána megakad és kézzel se tudom tovább forgatni, csak másik irányba. Biztos vhogy a szétszedés miatt, de egyszerűen nem tudom mi lehet a gond, mitől szorult meg?
Távol áll tőlem, hogy befeketítsek olyanokat, aki pl. fűnyírógépeket hirdetnek, viszont felháborító, ha valaki szándékosan hamis, túlzó teljesítményadatokat közöl, csak azért, hogy minél hamarabb elkeljen a holmija... Az ilyen becsapja az embereket, hogy pénzhez jusson...
Példa:
A zöld színű Dehner (Al-ko) ELO 47 elektromos fűnyíró (névleges) teljesítménye nyilván ugyanannyi, mint az eredeti, sárga kaszaházas Al-ko 47 E De Luxe gépé, azaz 1600 W, és nem 2000 (!)... A vágószélessége sem 48 centi, hanem 46...
A Wolf Garten 2.40 E villanygép teljesítménye 1200 W, sosem gyártották 1800 wattos motorral... Ilyen csak a már szintén nem forgalmazott Ambition EA HW-ben volt, van, és még a nem kifutott 400 E-ben...
Benzines gépeket ritkábban használok, de tudomásom szerint pl. az Al-ko Highline sorozatnál sincs 6,5 (!) lovas, 53-as pengéjű darab, így a hirdetett 523 SP is jóval szerényebb, 3,1 lóerős, és 51-es vágószélességű...
A szomorú az, hogy a vevők szembesülni fognak a tényekkel, miután kicsomagolják a masinákat... Persze a szélhámoskodó hirdető arra bazíroz, hogy úgysem fogják megnézni az adattáblákat... Ha meg igen, le vannak sz.rva, kiröhögi őket, vagy hazudik egy újabb méreteset...
Tapasztalatom ezekkel a kaszákkal csak a traktoros életemből van.
Alternáló kasza nem szereti a vakondtúrást és a hangyabolyokat beragadnak a kések, viszont ha 2pengés ez mozog ellentétesen mindkettő ez már jobban elviseli a turásokat és bolyokat.
Ilyet használnak általában az alpesi hegyoldalakon.
A dobos kasza már jobban elviseli a tútásokat, bolyokat, valamint a vastagabb gázokat hatásokat is jobban vágja.
Viszont szerintem nehezebb a kezelhetősége főleg dombos hegyes terepen. Követ eggyik sem szereti.amennyiben rendszeresen kaszálni akarod akkor szerintem a nagyobb köveket összekell gyüjtened.
Az előttem szólók a 4t nél az olajpumpás motort ajánlják.
Nem vagyok biztos ha meredek az oldal mindég felszívja e az olajat ill mindég olajban van e a szívócső. Megkéne nézni a kinézetét motor adatlapját talán fel van tüntetve hány fokos emelkedőig használható.
A Jikov motorok 2t lehet használtan venni viszont van új is a csehek él, szlovákoknál, ezzel nem lenne problémád az olajozás miatt.
Nem tudom mennyi a területe, de az biztos szétnéznék osztrák, svájci, német oldalakon használt alternáló kasza miatt amit az Alpokban használnak. Pl. ha jól emlékszem svájci ABI gép nagyon jók.