Ilyesmi volt az enyém is, többet volt bakon mint a kerekein. A gumi alkatrészek az állásban fáradnak el, de egy igazi kincs egy ilyen Trabi. A 300 szerintem még korrekt érte.
Köszi a választ, én megcélzom a 300eFt.-ot ...remélem megtalálja a méltó gazdit. A trabin vadi új gumiköpenyek vannak.......30cm-es magasságban lógnak a kerekek.....műszaki vizsga után felbakolta az öreg az utót, csak ünnepnapon, és templombajáráskor vette elő.
Szerintem úgy 250 ezer körül reális (mert azért ennyi állás után bőven lesz mit csinálni rajta, az enyém csak 5 évet állt, szintén garázsban, és pl a fékrendszert újjá kellett építeni, a főtengelyen is szimmeringet kéne még cserélni, féltengelygumiharangok szétmennek, stb).
A videó végén hallható a csikorgó hang ami fékezéskor jelentkezik. A másik probléma, hogy időnként egy egy erősebb fékezés után a fék kicsit fogja az egyik kereket, majd, ismételt többszöri nyomásra, de akár esetenként magától is megszűnik ez a jelenség. Szabálytalanul fordul elő, de jellemzően erősebb fékhasználat után.
Köszi szépen, szerintem ez jó lesz, elnézegetve a karbinál a ferde kell (bár szerintem az egyenes is elfér)
Kérdeznék még egy nagyon amatőrt :-)
A fékdobokat hogy kell levenni?
Az egy szem elöl lévő csavart kicsavartam.
(Gondolom a kerékagy anyát nem kell, kézi erővel úgyis mozdíthatatlan)
Hátul kell még valamit megoldani?
Keresgéltem neten leírást, de sehol nem találok. Jelen topik 6832. számú hozzászólásától van fejtegetés ez ügyben, ott agylehúzóról esik szó, ami közel s távol nincs sajnos.
Szerintem itt kérdezd meg. Ugyan benzincsap csonknak van írva, de a benzincsapnál egyenes a kivezetése. Itt a képen pedig ferde ha jól látom, amilyen a karbinál van.
ilyen kis "pöcsös gyűrűt" lehet külön kapni valahol?
Nem a benzincsaphoz kell, csak ilyen képet találtam róla, hanem a másik végére: benzincső + karburátor cserénél eltűnt valahol a karburátorhoz rögzítendő része :-(
ZSombiéknak is csak teljes benzincső van, de az egyrészt fonott acél, és nincs külön levegőztető kiágazása, másrészt nem lehet roncsolásmentesen leszedni róla a kért alkatrészt.
Állásfoglalást kérnék, de csak olyanoktól, akik TUDJÁK, és nem sejtik, felesegesen nem dobnék ki pénzt rá.Szóval a kérdésem:a 4T főfékhengere jó-e a 2T-re?Annyit hallottam róla, hogy állítólag igen, de a fékcsöveken kicsit hajlítani kell. Ha ez igaz, akkor nem megoldhatatlan a probléma, de valóban csak tuti válaszok érdekelnek.Előre is köszi!
Ősszel regéltem (ld. előzmény), hogy be tervezek indítani egy immár 31 éves, 15 éve álló 6V-t.
Nem kapkodtam el, a hideget amúgy sem szeretem, így a menü mostanra a következő lett:
- kis gyertyatisztítás
- pár puff WD 40 a hengerekbe
- motor kézi átforgatása
- benzin útjának szemrevételezéses ellenőrzése (minden kb. OK)
- 2 liter bekevert 2T keverék
- egy tél elején lemerült, és csere miatt (pont e célból) újra nem töltött, kb 10,5 V-os akksi.
és PÖCC :-))
Úgy beindult, mint újkorában sem, még a régen megszokott gázpedál pumpálást sem kellett alkalmazni :-)
Igaz, nem is tudtam volna, mert be volt állva a bowden, így utána azt is kicsit kezelgetni kellett, de az is meglett. Még a karburátort sem szedtem szét...
Csak 8-10 másodpercet járattam (de azt közkívánatra 3x megismételve :-)), mert egyrészt csöpögött a benzincsap, másrészt a kipufogó cső az első dobtól kb 10 centire, pont a megtörésnél szinte megszűnt létezni, így az összes füst elöl jött ki, ami egyrészt elég szarul nézett ki, meg - ablakok híján - nem is túl egészséges :-)
Szóval folyt köv, a csövet valahogy összetoldozom, a benzincsapot meg majd szétkapom, remélem, csak új tömítés kell bele.
Gondolom, ez Trabant "bonyolultságú" motor esetében nem nagy szám, de én egész elérzékenyültem tőle..., és lelkiismeret-furdalásom támadt...: Ő készségesn hordott minket 16 éven és vagy 140e km-en át hegyen völgyön, lépcsős M7-esen, mi pedig kisebb károk után a kert egyik sarkából tologattuk a másikba - és rohasztottuk teljesen szét tizensok éven át...
Mára sajnos a kasztni minden vas porcikája szét van rohadva :-((, de azért pár szépségtapaszt / festéket megpróbálok neki adni, így, most hogy már fedett, betonozott helyen áll, talán még sokáig megmarad emlékül...
Sziasztok . Szomszéd forumról vagyok, van egy 112 kw os Mi 16 os motorom 1998 cm váltóval együtt. Jó a bx be . 11.8 kompresszióval. Emailbe jelezzetek. Adatlapomon van, hHátha belefér egy trabiba is