"Gyárilag német Continentállal szállítják az autót"
Egy részüket. Másik részükön GoodYear Eagle NCT, harmadrészükön Birdgestone, negyedrészükön Michelin Energy volt/van. Évek óta, a kezdetek óta így van ez, mióta Octavia II létezik. Nekem Conti jutott, nem örülök neki.
A LEGSZOMORÚBB, hogy 2007-es gyártású autókon már Matador-t is láttam (vagy Barum, de inkább Matador volt)! Ezt eddig csak a Tour kapta...
Úgy értettem, hogy alapból minden Octaviát Continentallal szállítanak.
Ez tuttira nincs igy. Barmelyik marka elofordulhat. Egy regi szomszedom az Elegance TDI-jet speciel Matador gumikkal kapta. (Vagy Barum volt? Mar nem emlekszem, de akkoriban felhaborodottan be is irtam a forumba.)
Nem. Úgy értettem, hogy alapból minden Octaviát Continentallal szállítanak. Ha van olyan akció, hogy más kerék kerül rá, akkor azt utánna gumizzák - gondolom - . És mivel az ötödik kerék is Conti., de azt már nem cserélik ki a könnyűfémre, gondolom spórolás miatt. Remélem így érthetőbb voltam.
Nem értem mit mondasz. Azt akarod mondani, hogy minden Octaviat Continental gumikkal szállítanak csak valakik átgumizzák az autókat mielőtt a vevőhöz kerül?
DSG: A VW már azzal adja az 1.9-es TDI-t és 1.4-es TSI-t! 7 sebességes, kevesebb olaj, kompaktabb vagy 10-20%-al, stb stb...
Most nézegettem a skoda.hu-n az letölthető PDF árlistát és látom, hogy csökkentek az árak, néhány akciós modellnél 4-5%al is! Márc. 3-tól írja, de szerintem 1-2 napja módosult csak, mert pár napja még nem ezek az árak voltak. A configuratorban is már az újak vannak. Tud erről valaki valamit?
Ma voltam a szalonban, mellékesen megjegyeztem a gumival tapasztalt észrevételeimet. Nem tudtak róla semmit. Felajánlották, hogy a szalonban lévő Winter Octaviát nézzük meg. Azon szintén Dunlop gumik voltak alufelnin, a pótkerék meg nem azonos méretű (mint nálam) Continental gumi volt. Úgy látszik a gyárban "gumi kisöprési akció" van, ész nélkül párosítanak bármit bármivel.
Nem értem a problémát.:-)) 4 fokozatban állitható az érzékenysége, ha neked úgy tetszik a legg érzékenyebbre állitod és ennyi. Töröl ahogy egy csepp rákerül.
Mióta egyszer szétvágtam az egyik téli gumimat valami kővel és csak párban lehetett pótolni, azóta nekem a szezonális kerékcserénél a pótkerék is cserélődik téliről nyárira vagy fordítva.
A többlet téli gumit ugyanis felszereltettem egy acélfelnire, így télen kapott defektnél is biztonságosan mehetek a gumisig, vagy tovább, mert a mértet is azonos 195/65-15.
Így a garázsban mindig 5 komplett kerék pihen, de nagyobb a biztonságérzetem.
Persze magamtól én sem így csináltam volna, de így lett és "látám, hogy ez jó". :-)
Egy ismerős peugeotjában esőben jol működik, de ha már elállt az eső és csak az utrol felvert vizet kellene törölni az esőérzékelő ezt alig érzékeli és olyan későn töröl amikor már semmit nem látni. Opel signumba is láttam már ezt a problémát de ott kevésbé volt ennyire zavaro. Az O2nél is létezik ez a probléma?
Nekem a tankolásig megteendő utat jelző műszer 100 km visszalévő út alatt teljesen meghülyül. Volt olyan is, hogy kb negyven-ötven km-t tudtam menni, miután a 100 hoz ért, és kiírta, hogy van vissza 10 km. Na erre ész nélkűl elkezdtem benzinkutat keresni. :)) De ha emelkedőn mész, akkor egyébként kevesebbet mutat, mint pl. ha lefelé mész.
Csak még nem néztem meg, hogy a jelenleg a csomitartóben lévő pótkerék mennyire színel a csomitartó aljával. Persze biztosan beférne a 225 -ös is, csak már feltartaná azt a furnér lemezt, amire a borítás van ragasztva. Lehet (még nem néztem), hogy már azaz 1 cm is feltartaná már. Igaz elférene a kerék, de már kissé furán nézne ki a csomitartó alja.
Biztosan a 205-ös is elfér simán, azt sem néztem még, pedig a télim ilyen, de csak 4-et vettem abból is. Így természetesen elhiszem amit erről írtál.
Szerintem abból adódik az eltérés hogy alapvetően az Octaviákra gyárilag 195/65 R15-ös gumikat szerelnek. Most a Winter akcióban hozzávágták a 4db alufelnit a 205/60 R15-ös gumikkal. A gyárban pedig hibáztak, figyelmen kívül hagyták az előbb említett "extra" méretű gumikat.
Azon sem lennék meglepődve ha ez a takarékosság jegyében szándékosan történt volna.
Szélesebb már nem férne el?? A pótkerékre gondolosz???
Tudod mennyi a különbség a 195-ös és a 205-ös kerék közt??? 1 az az EGY centi. Szerintem a kaszniban nincs eltérés és bizony nekem is simán befér a 205-ős.
Mondjuk a 225-ös már spicces lehet , de talán az is még elfér.
Bocsánat , én nem azt írtam hogy MINDEN esetben a pótkeréknek egyeznie kel a másik néggyel. Én azt írtam hogy szerintem új autó átvételkor az 5 guminak bizony egyeznie kellene.
Nekem is a pót acél felnis, de a gumi az stimmel. A hely kérdés meg lényegtelen mert a legg szélesebb is elfér a helyén ,így ha vékonyabbat teszel a pótra akkor max. főlé tudsz egész lapos tárgyakat pakolni.
Nincs az két hetes (csütörtökön lesz) Átléptem a bűvös első ezer km-t,minden nagyon tuti.A legjobban az esőérzékelős ablaktörlő tetszik,nagyon király. Volt alkalmam tesztelni(mostanában elég sokat esett).
Itt viszont tudja mindenki, hogy gyárilag más a pótkerék. És előfordulhat, hogy a pótkerék még sosem volt használva. Én sem szoktam soha a pótkereket "koptatni". Cserélem a négyet, a pót meg marad.
Végül is nem, hacsak nem egy olyan kukacos ember akarja majd x év múlva megvenni akki majd beír ebbe a fórumba.
Gyanús ez az autó mert x km van benne, y gumik vannak az autón. Figyelembe véve egy garnitúra futásteljesítményét, nem lehet a kilóméteróra állás az ami. Itt is nap mint nap előfórdulnak ilyen hsz-ek. Mire a többiek: Hú az gyanús inkább keress másikat.
Arra biztosan jó lesz, hogy elcsorogjál pár 10 km-t valami kényelmes tempóban. (de lehet hogy többre is alkalmas) Biztos, hogy fel is tudod majd tenni, mert a felni mérete megfelelő.