Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
A 19/30-at is lehetne bővíteni az ipari park (vagy akár a tócóvölgyi vá.) felé.
Ha más kapcsolatok fejlesztése nélkül bővítik a villamoshálózatot, csak azt eredményezi, hogy az ipari park ellátása érdemben nem javul, legfeljebb máshol kell átszállni a buszról.
Egyébként a villamos viszonylat tervezésekor nem kell feltétlenül ragaszkodni a Tócóskertet körülvevő utcákhoz (Kishegyesi - Derék - Vincellér - István négyszög), mert ezt a hálózatot és a benne lévő útvonalakat az autóbusz viszonylatok is tudják. A villamosnak pont az lenne az előnye, hogy akár a lakótelep közepét is fel lehetne tárni. Hiba lenne úgy eljárni, ahogy Káposztásmegyeren a 14-es villamos hosszabbítása is történt, amikor az útvonalat a lakótelep szélén, attól 100-200 méterre vezették el.
Szerintem a Komárominál nem kellene felesleges átszállást generálni a város keleti részéről érkező utasoknak, ahol ugyan sokan élnek, de hatalmas területen szóródnak szét. Ettől csak még többen ülnének autóba, így személy szerint önmagában a Faraktár utcai villamost se szorgalmaznám.
Szerintem is lesz majd a 3-as villamosnak ellenirányú párja, csak ezt szerintem még nem kommunikálják.
Én a 2-es villamos mellé most visszatenném a 15/15Y-os autóbuszjáratokat úgy, hogy új kapcsolatokat hozok létre. A déli végállomásuk felől jönnének a mostani útvonalon, majd Hunyadi János u - Mester u - Csemete u - Dózsa György u - Füredi út - Böszörményi út útvonalon közlekedhetne. Így a Malompark is összeköttetésbe kerülne a Böszörményi úttal és az agrárral.
Ha megépül a 3-as villamos, azt a Komáromi Csipkés György térig mindenképp el kell hozni, mert úgy a busz karavánokat meg lehet szüntetni. A 25, 25Y, 37, 41, 45 járatok a keleti végállomások és a Komáromi közt járatnám, a 11 és a 41Y ágát pedig összekötném egy Komáromi Csipkés György tér - Hétvezér u - Diószegi út - Lahner u - Létai út - Komáromi Csipkés György tér körjárattal.
A Tócóskertben a 12, 19, 30/30A járatokat meghagynám, de szerintem még a 22/24 is maradhatna.
A trolit szerintem nem számolnák fel, mert nem egyforma útvonalon haladnak. Meg Szegeden is van közös villamos - troli sáv, szóval mehetnek együtt is.
Engem az érdekelne a legjobban, hogy a 100-as vasútvonalon hogy vezetnék át a villamost. A mostani felüljárón, de akkor kell egy külön sáv neki, hogy ne álljon a dugóban, vagy pedig aluljárón át fog menni.
Már a 2-es villamos is nagy károkat okozott a buszhálózatnak. Egy tócis villamos pedig elhozná az apokalipszist. A város legfontosabb járatai jelenleg mind Vincelléresek.
Én arra lennék kíváncsi, hogy mit csinálnak velük? Jó a 41Y-t és a 45-öst tuti, hogy kiiktatnák. És a többi? Megy a Nagyállomásra vagy Doberdóra? Vagy mégrosszabb, Segner térre?
Én szerintem, egyébként a 3-as villamosnak tuti lesz egy ellenirányú párja a tócósban, mondjuk 3Y, illetve ha megépül akkor a 25 25Y 125 125Y 45 41 41Y biztos elkerül a tóciból talán még a 19-es is bár azt nem hinném a Szoboszlói útra kell.
"Midi" az elvileg lesz, erre most írt ki pályázatot nemrég a DKV (valószínűleg MB Sprinter). 3 tengelyes meg biztos, hogy nem, ilyet nem gyárt a Mercedes, mást meg úgyse vesznek.
Ez egyelőre még csak egy álom, még a tervezés se kezdődött el, csak valaki rajzolt néhány színes vonalat a térképen... Szerintem mire ebből lesz valami, az alsó hangon 10 év, már ha egyáltalán, mert ugye sok felelőtlen ígéretet hallottunk már... De tényleg több értelme lenne szerintem inkább a trolibuszhálózatot meghosszabbítani a Tócóskert felé.
Amennyiben új szerződés megkötésére kerül sor elképzelhető, hogy a DKV az eddigieknél jobb feltételeket szabjon az ITK-val szemben? Lehetséges, hogy több busz közlekedjen a helyi járaton? Illetve új típusok megjelenése várható? (Például midi vagy 3 tengelyes szóló buszok?)
Igen, fel is tűnt egyből. Ez már csak azért is érdekes, mert ki lehetne következtetni, hogy a meglévő kocsiszínt fogja-e használni, avagy újat. Ha komolyan gondolják az új vonala(ka)t, újra lesz szükség, a jelenlegit hová tudnák bővíteni?
A két irány jobb lenne. Aki például a Vörösmartiba járna a Vincellér utcáról, odafelé át kell szálljon. Semmi értelme nem lenne; kb mintha nem lenne 25Y, és a 25-össel kéne mindenki utazzon, és a Budai Nagy Antal utcán élőknek a fél Veres Péter lakótelepet körbe kellene járnia.
Ellenben, ha működne a városban a tudatos tervezés, most a Csapó utcáról (Fórum elől) egy remek viszonylat indulhatna, a Kossuth téren és a Hatvan utcán át a Tóciba. Jó, hogy növekszik a sétálóutcák aránya, csak az nem, ha cserébe 10+ percre lesz a legközelebbi buszmegálló.
Műszakilag nem egy ördöngősség, Eperjesen van ilyen legközelebb. Hatóságilag már kevésbé védhető, közel kizárt hogy ilyen pókhálót engedélyeznek és nem is a csa a műszaki hanem a forgalombiztonsági vetülete miatt. Ma már villamos szintbeli keresztre sem adnak engedélyt.
A Névtelen utcában* lévő trolibusz elágazó váltót honnan vezérlik? Vagy az is rádiós távállítású (mert a középső keresztidom nincs benne, mint a többi váltó)? A 2012-es Google utcaképen nem láttam behatási pontot, igaz, az Erzsébet utcai váltókat tudomásom szerint addigra már átépítették.
*Tudom, hogy már elnevezték ezt az utcát, de most nem emlékszem rá. :)
A 100-as vonal töltésre emelésével például, külön szintű keresztezést létrehozva. De nem csak a trolibusz miatt, az egész Csapókertnek jót tenne, főleg a Sámsoni útnak is. Öt vasúti átjárót lehetne ezzel kiváltani.