Üdv! Ez érdekes. Nekem kb hatvan ezret bírtak ki a gyári gumik! Most akartam visszarakatni,de a gumis,nem tanácsolta!
Kaptam is volna rá,gyári 15 colos méretben 37k-ért ujjakat,de én drágálottam! Aztán gondoltam egyet,s kicsit kipótolva vettem rá egy garnitura alufelnit,gumival,akciosan. 17 colosak,pirelli 6000-es gumikkal. Kompletten,52500-ért Kíváncsi vagyok,hogy ezek mennyit fognak majd kibírni.
Hi srácok! 2001-es Laurin & Klement octaviamban az egyik első xenon kiment, hol kapok izzót olcsón ? Csak a homasitánál találtam (már ha az volt az) de azt se tudtam kibogarászni a német gépkönyvből hogy milyen kell bele. Persze ahogy kiszedem kiderül... :-D de mégis.
Most cseréltem le a 2 szezont (kb. 40 ekm-t) futott gyári szerelésű GoodYear Eagle NCT5 gumiaimat az OII-n. Annyira elkopott a minta, hogy a szerelő legalább dupla annyi kilométert saccolt.
Ez erdekes. Az NCT5-nek hivatalosan az az ertelme, hogy ha mar nem tapad, legalabb nagy a futasteljesitmenye... Ezek szerint nem az.
Egyetlen gyors -bár véletlen- mozdulattal letöröltem a pendrive-ról a kocsim élettörténetét tartalmazó Excell file-t.
Ilet egyszer en is csinaltam, de van egy szoftver (sőt több) amivel vissza lehet allitani.
Helló! Csak egy apró kiegészítés a DSG váltóval kapcsolatban.
Valóban csak a kisebb motrokhoz párosítja a VW a hétsebességes DSG váltót, mert a száraz kuplungok nem bírják a nagy nyomatékot átvinni. A hatsebességes olajos váltó 400 Nm-t, míg a hétsebességes szárazkuplungosak 250 Nm-t visznek csak át. Szóval különösen oda kell figyelni pl. az esetleges tuningra is, mert az 1.9PDTDI alaphelyzetben 250 Nm!
"Gyárilag német Continentállal szállítják az autót"
Egy részüket. Másik részükön GoodYear Eagle NCT, harmadrészükön Birdgestone, negyedrészükön Michelin Energy volt/van. Évek óta, a kezdetek óta így van ez, mióta Octavia II létezik. Nekem Conti jutott, nem örülök neki.
A LEGSZOMORÚBB, hogy 2007-es gyártású autókon már Matador-t is láttam (vagy Barum, de inkább Matador volt)! Ezt eddig csak a Tour kapta...
Úgy értettem, hogy alapból minden Octaviát Continentallal szállítanak.
Ez tuttira nincs igy. Barmelyik marka elofordulhat. Egy regi szomszedom az Elegance TDI-jet speciel Matador gumikkal kapta. (Vagy Barum volt? Mar nem emlekszem, de akkoriban felhaborodottan be is irtam a forumba.)
Nem. Úgy értettem, hogy alapból minden Octaviát Continentallal szállítanak. Ha van olyan akció, hogy más kerék kerül rá, akkor azt utánna gumizzák - gondolom - . És mivel az ötödik kerék is Conti., de azt már nem cserélik ki a könnyűfémre, gondolom spórolás miatt. Remélem így érthetőbb voltam.
Nem értem mit mondasz. Azt akarod mondani, hogy minden Octaviat Continental gumikkal szállítanak csak valakik átgumizzák az autókat mielőtt a vevőhöz kerül?
DSG: A VW már azzal adja az 1.9-es TDI-t és 1.4-es TSI-t! 7 sebességes, kevesebb olaj, kompaktabb vagy 10-20%-al, stb stb...
Most nézegettem a skoda.hu-n az letölthető PDF árlistát és látom, hogy csökkentek az árak, néhány akciós modellnél 4-5%al is! Márc. 3-tól írja, de szerintem 1-2 napja módosult csak, mert pár napja még nem ezek az árak voltak. A configuratorban is már az újak vannak. Tud erről valaki valamit?
Ma voltam a szalonban, mellékesen megjegyeztem a gumival tapasztalt észrevételeimet. Nem tudtak róla semmit. Felajánlották, hogy a szalonban lévő Winter Octaviát nézzük meg. Azon szintén Dunlop gumik voltak alufelnin, a pótkerék meg nem azonos méretű (mint nálam) Continental gumi volt. Úgy látszik a gyárban "gumi kisöprési akció" van, ész nélkül párosítanak bármit bármivel.
Nem értem a problémát.:-)) 4 fokozatban állitható az érzékenysége, ha neked úgy tetszik a legg érzékenyebbre állitod és ennyi. Töröl ahogy egy csepp rákerül.
Mióta egyszer szétvágtam az egyik téli gumimat valami kővel és csak párban lehetett pótolni, azóta nekem a szezonális kerékcserénél a pótkerék is cserélődik téliről nyárira vagy fordítva.
A többlet téli gumit ugyanis felszereltettem egy acélfelnire, így télen kapott defektnél is biztonságosan mehetek a gumisig, vagy tovább, mert a mértet is azonos 195/65-15.
Így a garázsban mindig 5 komplett kerék pihen, de nagyobb a biztonságérzetem.
Persze magamtól én sem így csináltam volna, de így lett és "látám, hogy ez jó". :-)
Egy ismerős peugeotjában esőben jol működik, de ha már elállt az eső és csak az utrol felvert vizet kellene törölni az esőérzékelő ezt alig érzékeli és olyan későn töröl amikor már semmit nem látni. Opel signumba is láttam már ezt a problémát de ott kevésbé volt ennyire zavaro. Az O2nél is létezik ez a probléma?
Nekem a tankolásig megteendő utat jelző műszer 100 km visszalévő út alatt teljesen meghülyül. Volt olyan is, hogy kb negyven-ötven km-t tudtam menni, miután a 100 hoz ért, és kiírta, hogy van vissza 10 km. Na erre ész nélkűl elkezdtem benzinkutat keresni. :)) De ha emelkedőn mész, akkor egyébként kevesebbet mutat, mint pl. ha lefelé mész.
Csak még nem néztem meg, hogy a jelenleg a csomitartóben lévő pótkerék mennyire színel a csomitartó aljával. Persze biztosan beférne a 225 -ös is, csak már feltartaná azt a furnér lemezt, amire a borítás van ragasztva. Lehet (még nem néztem), hogy már azaz 1 cm is feltartaná már. Igaz elférene a kerék, de már kissé furán nézne ki a csomitartó alja.
Biztosan a 205-ös is elfér simán, azt sem néztem még, pedig a télim ilyen, de csak 4-et vettem abból is. Így természetesen elhiszem amit erről írtál.
Szerintem abból adódik az eltérés hogy alapvetően az Octaviákra gyárilag 195/65 R15-ös gumikat szerelnek. Most a Winter akcióban hozzávágták a 4db alufelnit a 205/60 R15-ös gumikkal. A gyárban pedig hibáztak, figyelmen kívül hagyták az előbb említett "extra" méretű gumikat.
Azon sem lennék meglepődve ha ez a takarékosság jegyében szándékosan történt volna.
Szélesebb már nem férne el?? A pótkerékre gondolosz???
Tudod mennyi a különbség a 195-ös és a 205-ös kerék közt??? 1 az az EGY centi. Szerintem a kaszniban nincs eltérés és bizony nekem is simán befér a 205-ős.
Mondjuk a 225-ös már spicces lehet , de talán az is még elfér.